וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נפילתו של סא"ל חבקה: גדוד 53 מחליף מפקד במהלך הלחימה

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 19:35

הגדוד, של חטיבת השיריון 188, החליף הניום את מפקדו לאחר נפילתו של סלמאן חבקה במהלך היתקלות עם מחבלים ברצועה. "תמיד אמרת שנועדנו להוביל לניצחון, מתחייבים להמשיך להוביל את הגדוד ברוח שלך", אמר מפקד החטיבה. "הכנת את הגדוד בצורה מעוררת השראה", אמר המג"ד החדש

בווידאו: סלמאן, מתחייבים להוביל את הגדוד ברוח שלך תוך כדי הלחימה - מונה מגד חדש לגדוד 53 15.11.23/דובר צה"ל

מפקד גדוד 53 של חטיבת השריון 188, סגן-אלוף סלמאן חבקה, נחלם בעוז בחדירת המחבלים לעוטף ב-7 באוקטובר, והמשיך לפעול עם הגדוד בעומק הרצועה, עד שלבסוף נפל בהיתקלות עם מחבלים. היום (רביעי) יחליף אותו כמפקד הגדוד וימשיך את מורשתו סא"ל רועי.

"סלמאן, תמיד אמרת שנועדנו להוביל לניצחון", אמר בנאומו מפקד חטיבה 188 "עוצבת הברק", אל"ם אור וולוזינסקי, "הגעת לבארי נלחמת והצלת נפשות רבות, אנשי הגדוד נלחמו והצילו חיים ברוח הגדוד, ברוח שלך. הייתי גאה לראות את הגדוד שלך כגדוד הראשון בחזית. גם בתמרון שהוביל לנפילתך התייצבת מלפנים כדי לסייע לכולם".

סא"ל סלמאן חבקה, מיאנוח-ג'ת, מפקד גדוד 53, עוצבת הברק, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 33 בנופלו.. דובר צה"ל
סא"ל סלמאן חבקה/דובר צה"ל

לאחר מכן, המשיך וולוזינסקי ובירך את סא"ל רועי, הנכנס לתפקיד. "רועי, אתה הראוי והמתאים ביותר להיכנס לתפקיד תוך כדי הלחימה. יש לך את כל הכישורים להמשיך להוביל את הגדוד לניצחון. אני אוהב אותך ובטוח בהצלחתך".

אחריו, דיבר מפקד הגדוד החדש רועי, ונשא דברים לזכרו של חבקה. "סלמאן, היית לי חבר. הכנת את הגדוד בצורה מעוררת השראה", אמר, "נמשיך להוביל את החטיבה והאוגדה בכל משימה בהצטיינות. תודה על האמון - אין זה מובן מאליו".

עוד בוואלה!

הפלונטר של צה"ל בשיפא: רוצים להתקדם - חוששים מהיתקלויות קשות

לכתבה המלאה
תוך כדי לחימה- מג״ד חדש לגדוד 53. דובר צה"ל
מינויו של סא"ל רועי כמג"ד 53/דובר צה"ל

חבקה הותיר אחריו הורים, את אשתו ערין, עובדת המועצה המקומית שחזרה ללימודי תואר שני באקדמיה, ואת בנו עימאד. חבקה הוא הקצין הבכיר השני שנהרג במלחמה מאותו הכפר, אחרי סגן-אלוף עלים סעד בן ה-40, שנהרג בהסתערות על מחבלים שחצו את הגדר סמוך לערב אל עראמשה בגבול לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully