וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלונטר של צה"ל בשיפא: רוצים להתקדם - חוששים מהיתקלויות קשות

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 15:05

כבר יותר מ-12 שעות מאז שצה"ל פשט על בית החולים שיפא, אולם עד כה לא נרשמה שום התפתחות דרמטית וגורמי ביטחון מבהירים שהפעולה מתבצעת באיטיות ובתנאים מורכבים, בשל חשש מהסתבכות של הכוחות בהיתקלויות נוספות עם מחבלים, או מפרובוקציות של חמאס

בווידאו: צה"ל סורק את בית החולים שיפא ומחפש תשתיות טרור ובמקביל מכניס ציוד הומינטרי/צילום: דובר צה"ל

16 שעות חלפו מהרגע שכוחות צה"ל פשטו הלילה (רביעי) על מבנה גדול בבית החולים שיפא ואולם בשלב הזה אין שום התפתחות דרמטית בשטח, למעט איתור אמצעי לחימה.

לאחר שצה"ל פשט על בית החולים שתחתיו נבנתה מפקדת חמאס נמסר שאחת ממטרותיה היא למצוא חטופים שנשבו על ידי ארגון הטרור במתקפה ב-7 באוקטובר. עם זאת, בכיר ישראלי אמר כי מטרת הפעולה אינה שחור חטופים - אלא לאתר פירי מנהרות של חמאס, שלפי המידע שבידי ישראל יוצאות משם לכל חלקי עזה.

לכל העדכונים על המלחמה


לדברי גורמי ביטחון מדובר במתחם גדול מאוד, רווי במבנים מעל הקרקע ומתחתיה ובו למעלה מ- 3,000 אזרחים.בשלב הזה מתמקדים בצה"ל במבנה אחד ואין כל כוונה להפוך את המתחם כולו למרחב לחימה והסריקות והבדיקות בשטח מתבצעות בשיקול דעת וסבלנות.

מטעם דובר צה"ל נמסר כי הכוחות פועלים ב"חלק מסוים" של המרכז הרפואי, ובהמשך נמסר כי קרבות התנהלו סמוך לכניסה אליו - במהלכם חוסלו מחבלים ואמצעי לחימה המעידים על פעילות טרור אותרו במתחם.

סריקות אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות במקביל לסיוע הומנטירי; הכוחות ממשיכים בפעילות ממוקדת בית החולים שיפא. דובר צה"ל
סריקות אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות במקביל לסיוע הומנטירי; הכוחות ממשיכים בפעילות ממוקדת בית החולים שיפא/דובר צה"ל

החשש במערכת הביטחון מהרחבת הפעולה היא מהסתבכות של הכוחות בהיתקלויות נוספות עם מחבלים, או מפעולות פרובוקטיביות של חמאס - כמו הפעלת מטענים בתוך המתחם או מחבלים בלבוש אזרחי שינסו לתקוף את הכוחות. לכן הפעולה הנחשבת לרגישה במיוחד ומתבצעת באיטיות ובתנאים מורכבים

כמוכן, גורמי ביטחון העריכו כי עצם הפשיטה על בית החולים והפעולה הכירורגית בתחום המתחם תאפשר פעולה ממושכת ובעלת שלבים רבים, שתימשך עד שיאתרו את תשתיות חמאס הנמצאים בו. הגורמים הדגישו כי במהלך הפשיטה התנהלו קרבות ירי מחוץ לבית החולים במהלכם נהרגו 5 מחבלים לפחות ונפצעו מחבלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully