וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: מצפים ממועצת הביטחון לגנות את חמאס

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 23:52

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה שקוראת להפוגות הומניטריות. צבע אדום בעוטף עזה. לפיד לחדשות 12: "קורא להקים ממשלה חדשה בכנסת הזו עם המפלגות החרדיות". גורם ביטחוני: "צה"ל יצא מבית החולים שיפא, נערכים לבאות" | כל העדכונים

בווידאו: מפקד פיקוד הדרום: ״הלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת לתוך בית החולים שיפאא׳. נמשיך ונפעל קדימה״ 15.11.23/דובר צה"ל

23:15 - משרד החוץ: מצפים ממועצת הביטחון לגנות את חמאס

משרד החוץ הגיב להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם וקרא לה לעמוד בתוקף על שחרור כל החטופים הישראלים במהירות, כפי שנקבע ההחלטה. "ישראל מצפה ממועצת הביטחון לגנות את החמאס בצורה חד משמעית ולהתייחס לצורך לייצר מציאות בטחונית אחרת בעזה. אין מקום להפוגות הומניטריות ממושכות כל עוד 239 חטופים נמצאים בידי מחבלי חמאס" טענו במשרד.

23:12 - מועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה שקוראת להפוגות הומניטריות

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה שקוראת להפוגות הומניטריות בלחימה ברצועת עזה ו"לשחרור ללא תנאי של כל בני הערובה שמוחזקים בידי חמאס ובידי ארגונים אחרים - ובמיוחד ילדים". ההחלטה דורשת מכל הצדדים שמעורבים במלחמה למלא אחר מחויבויותיהם לפי החוק הבינלאומי בכל הנוגע להגנה על אזרחים. 12 מדינות הצביעו בעד ההחלטה שהוגשה ע"י מלטה. ארה"ב, בריטניה ורוסיה נמנעו.

משרד החוץ הגיב להחלטה וקרא למועצת הביטחון לעמוד בתוקף על שחרור כל החטופים הישראלים במהירות, כפי שנקבע ההחלטה. "ישראל מצפה ממועצת הביטחון לגנות את החמאס בצורה חד משמעית ולהתייחס לצורך לייצר מציאות בטחונית אחרת בעזה. אין מקום להפוגות הומניטריות ממושכות כל עוד 239 חטופים נמצאים בידי מחבלי החמאס" טענו במשרד.

22:02 - לפיד לחדשות 12: "קורא להקים ממשלה חדשה בכנסת הזו עם המפלגות החרדיות"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב (רביעי) בריאיון לחדשות 12 כי "נתניהו צריך ללכת, קורא להקים ממשלה חדשה בכנסת הזו עם המפלגות החרדיות". לפיד קרא לראשונה להדחתו של נתניהו, זאת לאחר שרק אתמול אמר בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל שזה עדיין לא הזמן: "כולנו יודעים שיש משבר הנהגה, אבל זה לא יקרה עכשיו - אני לא בעד להיכנס לזה כשלוחמינו בעזה. חשבתי עוד לפני שהוא לא מתאים, אבל זה לא הזמן".

בריאיון הערב אמר יו"ר האופוזיציה שיש עתיד תסכים להצטרף לממשלת ריפוי תחת הליכוד, אך בראשות מועמד אחר: "נתניהו צריך ללכת עכשיו, נבוא לשבת תחת מועמד אחר מהליכוד. אנחנו נדבר עם ראשי הליכוד, יש הרבה מאוד אנשים שם שמבינים שהמדינה הלכה למקום רע", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יאיר לפיד בנאום בעקבות מלחמת עזה .12 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
לפיד: "נתניהו צריך ללכת עכשיו, נבוא לשבת תחת מועמד אחר מהליכוד"/צילום מסך, ללא

21:20 - צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום הופעל ביישובים כפר עזה וסעד שבעוטף עזה.

21:15 - מפקד פיקוד דרום: "הלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת בבית החולים שיפא. נמשיך קדימה"

מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן, טען היום בפני התקשורת כי בצה"ל "ממשיכים ופועלים בליבת העיר עזה, בליבת בירת הטרור".

"אנו נמצאים בעומק מחנה הפליטי שאטי עליו השגנו שליטה. כוחותינו הרגו מחבלים רבים, שבו רבים והרסו תשתיות רבות", עדכן פינקלמן, והוסיף כי במקביל לכך נמשכת הפעולה בדרום העיר. "הלילה נכנסו בפעולה ממוקדת בתוך בית החולים שיפא למול מודיעין מדויק. נמשיך ונפעל קדימה לאור התוכניות המבצעיות שלנו הלאה כדי להמשיך ולהכות באויב".

מפקד פיקוד הדרום הצטרף לכוחות ברצועת עזה. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום הצטרף לכוחות ברצועת עזה/דובר צה"ל

20:17 - צה"ל מצא מפקדה מבצעית וטכנולוגיות צבאיות בבית החולים שיפא

כוחות צה"ל פעלו היום בבית החולים שיפא. עם כניסתם למבנה, נתקלו הלוחמים בכמה מחבלים וחיסלו אותם. במהלך סריקות באחת ממחלקות בית החולים, מצאו הלוחמים חדר ובו מצעים טכנולוגיים יחודים, ציוד לחימה וציוד צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס.

במחלקה נוספת של בית החולים אותרה מפקדה מבצעית ואמצעים טכנולגיים השייכים לחמאס ומעידים על השימוש של ארגון הטרור בבית החולים לצרכי טרור. האמצעים הטכנולוגיים והמידע המודיעיני הרב שאותר הועברו לבדיקה ומיצוי של הגורמים הרלוונטים.

לכתבה המלאה בנושא

ממצאי טרור בבית החולים שיפא

בווידאו: כוחות צהל בפיקוד אוגדה 36 ממשיכים בפעילות ממוקדת בבית החולים/דובר צה"ל

20:05 - חיל האוויר תוקף יעדים רבים בצפון רצועת עזה

חיל האוויר החל לפני זמן קצר לתקוף היקף גדול של יעדי טרור בצפון רצועה עזה, רובם בערים ג'בליה ושג'עאיה.

19:56 - שגריר קטאר בגרמניה נפגש עם משפחות הילדים החטופים

שגריר קטאר בגרמניה נפגש עם משפחות הילדים החטופים בעזה, כחלק מהמאמצים הבינלאומיים לשחרורם. במפגש, השלישי של משפחות החטופים עם נציג קטארי, הציגו אנשי השגרירות את הצעדים שנקטו לטובת שחרור החטופים הישראלים בעזה. על פי הנוכחים, המפגש התקיים "באווירה טובה", ובמהלכו "גילה השגריר הקטארי הבנה ואמפטיה".

לראשונה מפגש מצולם של נציג  קטארי בכיר רשמי עם משפחות הילדים החטופים. 15 בנובמבר 2023. היוזמה לשחרור הילדים החטופים, אתר רשמי
לראשונה מפגש מצולם של נציג קטארי בכיר רשמי עם משפחות הילדים החטופים. 15 בנובמבר 2023/אתר רשמי, היוזמה לשחרור הילדים החטופים

19:48 - נתניהו נועד עם שליח הבית הלבן למזה"ת בבסיס הקרייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם שליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק בבסיס הקרייה בתל אביב. נתניהו ומקגורג שוחחו על מכלול הנושאים הנוגעים למלחמה, תוך שימת דגש על נושא שחרור החטופים. בתוך כך, ראש הממשלה ציין כי שחרור בית החולים שיפא משליטת חמאס, מצביע על היכולת והנחישות של ישראל "להגיע לכל מקום עד למיגור מלא של ארגון הטרור".

19:37 - גורם ביטחוני: צה"ל יצא מבית החולים שיפא, נערכים לבאות

כוחות צה"ל יצאו מבית החולים שיפא, ומכתרים את המתחם מבחוץ - כך מסר הערב גורם ביטחוני לצה"ל.

19:20 - גלנט: "מבצעים כל פעולה שיכולה להביא לחילוץ החטופים"

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר היום ביחידת המילואים של בית הספר לנהיגה מבצעית, וטען בפני לוחמי המילואים שפעלו בימים האחרונים ברצועת עזה כי בצה"ל מבצעים כל פעולה שיכולה להביא לחילוץ החטופים: "רק הלחץ הצבאי על החמאס מקפיץ את שחרור החטופים קדימה".

"זה לא הולך להיות קצר. מה שעישנו עכשיו בחלק מהעיר עזה, תיקחו אותו ותעתיקו אותו, שלושה, ארבעה, חמישה שלבים ברחבי רצועת עזה, בסופו של עניין, אנחנו לא יכולים לחיות עם האיום הזה לידנו", הסביר לחיילים גלנט על המשך הלחימה. "ברצועת עזה, לא יהיה איום. לא יהיה איום צבאי על מדינת ישראל, חמאס יחדל מלתפקד כגוף צבאי-שלטוני עם יכולות, ותהיה לנו את היכולת המלאה לפעול מתי שאנחנו רוצים אם הולך ונוצר איום".

19:09 - נתניהו: "ארדואן הפציץ כפרים טורקיים. לא נסכים לקבל הטפות ממנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לנשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, שתקף מוקדם יותר היום את ישראל. "ארדואן תומך במדינת הטרור של חמאס, שבעצמו הפציץ כפרים טורקיים. לא נסכים לקבל הטפות ממנו". את הדברים אמר בפגישה עם מנכ"ל הארגון האוונגליסטי Samaritan's Purse, שהגיע לביקור תמיכה בישראל.

מפוצלת נתניהו וארדואן. יחצ, עיבוד תמונה
מפוצלת נתניהו וארדואן/עיבוד תמונה, יחצ

18:53 - דיווח: ספינת מלחמה אמריקנית יירטה מעל הים האדום כתב"ם ששוגר מתימן

ספינת קרב אמריקנית בים האדום הפילה מל"ט ששוגר בתימן - כך אמרו גורמים אמריקניים לרויטרס. זאת הפעם השנייה שבה ספינת קרב אמריקנית מיירטת שיגורים של המורדים החות'ים מתימן מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס.

18:36 - שרה נתניהו אישרה במכתב לג'יל ביידן: "אחת הנשים שנחטפה לעזה ילדה תינוק בשבי"

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו אישרה את הדיווח לפיו אחת הנשים שנחטפה לרצועת עזה ילדה תינוק בשבי, במכתב ששלחה לגברת הראשונה של ארצות הברית ג'יל ביידן. כמו כן, נתניהו ביקשה מהגברת ביידן לפעול לאלתר למען שחרור החטופים הישראליים המוחזקים בפשע נגד האנושות על ידי חמאס בעזה.

"אני כותבת לך לא רק כאשתו של ביבי אלא בראש ובראשונה כאמא", כתבה הגברת נתניהו, "כבר למעלה מחודש ש-32 ילדים מוחזקים כחטופים בעזה, שנקרעו באכזריות מהוריהם ומביתם. הילדים הללו בוודאי סובלים מטראומה קשה לא רק בגלל חטיפתם, אלא לאחר שהם היו עדים לרצח האכזרי של הורים ואחים באותו יום מחריד באוקטובר".

18:26 - גורם ביטחוני לוואלה!: "כל סמלי חמאס יושמדו"

גורם ביטחוני בכיר מסר היום לוואלה!: "כל סמלי שלטון של חמאס כמו פרלמנט חמאס בהם התקבלו החלטות על טרור ומהווים תשתית צבאית, יושמדו"

18:16 - הבית הלבן: לא נתנו אור ירוק לפשיטה הישראלית על בית חולים שיפא

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר היום כי בוושינגטון לא נתנו אור ירוק לפשיטה הישראלית על בית חולים שיפא. "לא היינו מעורבים בכך", טען קירבי, "אנחנו לא רוצים לראות בתי חולים מותקפים מהאוויר או צוות רפואי או מטופלים נקלעים לקו האש. צריך להגן על בתי חולים. זה שם נטל נוסף על כתפיה של ישראל". עם זאת, קירבי ציין כי בבית הלבן "לא מצפים מהישראלים לעדכן אותנו לפני שהם מבצעים פעולות בעזה".

18:06 - מחבלים מהזרוע הצבאית של חמאס נלקחו לחקירות בישראל

במהלך פעילות צבאית בעיר עזה, כוחות צה"ל כמה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, שהועברו לחקירה בישראל.

17:48 - עקב חשש מחדירת כלי טיס: אזעקות הופעלו בגליל העליון

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר ביישובי הגליל העליון בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין, בהם דפנה, הגושרים, עג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב ושניר.

17:42 - חמינאי הבהיר להנייה: "לא הזהרתם אותנו ב-7 באוקטובר, לא נילחם עבורכם"

המנהיג העליון של איראן העביר מסר ברור למנהיג חמאס בפגישתם בטהראן בתחילת נובמבר, לדברי שלושה בכירים: לא נתת לנו שום אזהרה על המתקפה שלכם על ישראל ב-7 באוקטובר ולא ניכנס למלחמה עבורכם.

17:41 - המספרים נחשפים: נרצחו 13 ילדים, 31 נערים ו-25 מעל גיל 80 מתחילת המלחמה

אינפו מספר נרצחים על פי גיל, מתאריך ה-7 באוקטובר 2023. מערכת וואלה, עיבוד תמונה
אינפו מספר נרצחים על פי גיל, מתאריך ה-7 באוקטובר 2023/עיבוד תמונה, מערכת וואלה

17:12 - חיל האוויר תוקף בחאן יונס. הפלסטינים מדווחים על הרוגים

17:09 - צה"ל הרחיב את הסריקות בסביבת בית החולים שיפא

צה"ל הרחיב את הסריקות אחר תשתיות טרור במתחם בית החולים שיפא לכמה מבנים נוספים. בתוך כך, גורמי ביטחון תשאלו כמה מעובדי בית החולים והצוות הרפואי.

17:00 - בעקבות נפילות ללא אזעקה בצפון - תושבי שלומי הונחו להישאר סמוך למרחבים מוגנים

כמה נפילות זוהו בשטח פתוח בין שכונות במועצה המקומית שלומי שבגליל המערבי - זאת למרות שלא הופעלה אזעקה באזור. בעקבות כך, תושבי המועצה הונחו להישאר בסביבת מרחבים מוגנים.

16:52 - נשיא הפרלמנט הרומני הודיע כי יקרין את סרט הזוועות בפני בתי הנברים בארצו

נשיא הפרלמנט הרומני אלפרד רוברט סימוניס, ביקר היום בכפר עזה ובסיס צריפין יחד עם יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, והכריז שיקרין את סרטון זוועות 7 באוקטובר בפני שני בתי הנבחרים בארצו - וזאת לאחר ששמע שנשיאת הפרלמנט הבלגי סירבה להקרינו. בתגובה, אוחנה בירך על החלטתו: "תודה לרומניה על עמידתה האיתנה לצד ישראל ונגד הטרור. זוהי לא מלחמה פרטית של ישראל בחמאס ורומניה הבינה זאת מהיום הראשון. זהו מאבק שאנחנו חייבים לנצח יחד, העולם החופשי - אחרת העולם כולו יפסיד".

16:41 - רגב: "דלק לאונר"א זה דלק לחמאס"

שרת התחבורה מירי רגב חברת הקבינט המדיני ביטחוני צייצה נגד ההחלטה להעביר דלק לאונרא: "דלק לאונר"א זה דלק לחמאס". זאת בהמשך לציוץ של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שכתב מוקדם יותר היום ב-X - "סולר = נשק"

16:39 - גורמים בשיפא: מלאי המים בבית החולים אזל בעקבות פגיעה בתשתיות

16:12 - צה"ל תוקף בלבנון בעקבות שיגורים לישראל

כוחות צה"ל פתחו בירי ארטילרי לעבר יעדים בלבנון בעקבות שיגורים שזוהו בשעה האחרונה לעבר ישראל. מצה"ל נמסר כי לא היו נפגעים בעקבות הירי הלבנוני.

16:00 - צה"ל השתלט על מוצב "פלסטין" של חמאס ברצועה, עשרות מחבלים חוסלו

במהלך היממות האחרונות הושלמה ההשתלטות על המוצב הממוקם בצפון רצועת עזה, ששימש את חמאס כבסיס אימונים להוצאת פיגועים, ושממנו אף יצאו מחבלים לפעילויות טרור. עוד נחשפו בו מנהרות טרור, מטענים וכן מוקשים הנועדו לפגוע בלוחמי צה"ל.

בווידאו: לוחמי חטיבת המילואים 14 השתלטו על מוצב פלסטין של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

15:47 - נתניהו ללוחמים: "אמרו לנו שלא נכנס לשיפא - ונכנסנו, אין מקום בעזה שלא נגיע אליו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבסיס האימונים של חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, ונפגש עם מפקדי החטיבה ולוחמיה. "אתם זוכרים שאמרו לנו שלא נפרוץ לעזה? פרצנו. אמרו לנו שלא נגיע לפאתי העיר עזה - הגענו, אמרו לנו שלא נכנס לשיפא - נכנסנו. אין מקום בעזה שלא נגיע אליו", אמר נתניהו לחיילים. "אין מסתור, אין מחסה, אין מקלט למרצחי החמאס. אנחנו נגיע ונחסל את החמאס ונחזיר את החטופים שלנו".

15:40 - צה"ל פוצץ את בניין הפרלמנט של חמאס ברצועת עזה

פיצוץ בניין הפרלמנט של חמאס. 15 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

15:19 - אזעקה בגליל העליון

אזעקה הופעלה ביישוב מתת.

14:06 - בכיר ישראלי: מטרת הפעולה בשיפא אינה שחרור חטופים - אלא איתור מנהרות

לפי המידע שבידי ישראל, פעילי חמאס יוצאים מפירי המנהרות שבמקום לכל חלקי הרצועה.

14:01 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

14:00 - אזעקות בגליל העליון

אזעקות הופעלו בקריית שמונה ובמרגליות.

13:48 - עיריית אשדוד: כיתות א'-ד' וגני הילדים יחזרו ללימודים

12:45 - גנץ על הכספים הקואליציוניים: כל המשאבים הפנויים של מדינת ישראל - צריכים להיות מרוכזים ללחימה

עוד אמר יו"ר המחנה הממלכתי בהצהרה שנשא לתקשורת כי הוא אינו מוכן לשימוש בכספים קואליציוניים "למטרות שאינן קשורות למלחמה" והוסיף: "לא עושים קומבינות פוליטיות משום סוג תוך כדי המלחמה".

בהמשך, התייחס גנץ גם למלחמה ברצועה, ואמר כי "גם אם נידרש להפוגה בלחימה כדי להחזיר את חטופינו, לא תהיה עצירה בלחימה עד שנשיג את מטרותינו. אנחנו ממשיכים בכל המאמצים כדי להשיב את כל הבנות והבנים לגבולם".

בווידאו: גנץ מבהיר שלא יסכים להעברת כספים הקואליצוניים - "לא עושים קומבינות במלחמה"/צילום: לע"מ

12:45 - רשת ה-BBC דיווחה באופן שקרי על הכניסה לשיפא - והתנצלה

11:30 - כוחות הביטחון עצרו 28 מבוקשים ביהודה ושומרון

מתחילת המלחמה כ-1,750 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, בהם כ-1,000 המשויכים לחמאס.

11:15 - ח"כ אימאן חטיב יאסין הורחקה מהכנסת לחודש

ההחלטה התבצעה על ידי ועדת האתיקה של הכנסת ובעקבות התבטאויותיה על הכחשת הטבח ב7 באוקטובר שפורסמו בעת האחרונה. עוד הוחלט לשלול עבורה שכר של שבועיים. סנקציה הוטלה גם על ח"כ עאידה תומא סלימאן עקב ציוץ בו האשימה את צה"ל בפגיעה בחפים מפשע בבית החולים שיפא, והיא תורחק לחודשיים מישיבות הכנסת והמליאה בנוסף לשלילת שכרה לשבועיים.

פעילות צה"ל בבית החולים שיפא: סריקות אחר תשתיות טרור במקביל לסיוע הומניטרי
15.11.23. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בבית החולים שיפא: סריקות אחר תשתיות טרור במקביל לסיוע הומניטרי 15.11.23/דובר צה"ל
סריקות אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות במקביל לסיוע הומנטירי; הכוחות ממשיכים בפעילות ממוקדת בית החולים שיפא. דובר צה"ל
סריקות אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות במקביל לסיוע הומנטירי; הכוחות ממשיכים בפעילות ממוקדת בית החולים שיפא/דובר צה"ל
סריקות אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות במקביל לסיוע הומנטירי; הכוחות ממשיכים בפעילות ממוקדת בית החולים שיפא. דובר צה"ל
סריקות אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות במקביל לסיוע הומנטירי; הכוחות ממשיכים בפעילות ממוקדת בית החולים שיפא/דובר צה"ל

11:10 - ועדת הכספים אישרה העברת 470 מיליון שקלים לצורך מנהלת תקומה

שני מיליארד שקלים נוספים הועברו עבור משרד הביטחון.

11:05 - גלנט לבית הלבן: "הפעולה בעזה לא תיפסק עד שיוחסל חמאס ויושבו החטופים"

את הדברים אמר שר הביטחון לשליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק בפגישה שהתקיימה בלשכתו של גלנט, ובמהלכה סקר השר בפני מקגורק את ההתפתחויות האחרונות בפעולה הקרקעית בעזה, והדגיש את המורכבות הנובעת מהסוואת בתי חולים, בתי ספר ומסגדים למוקדי טרור מהם יורים על אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

10:55 - דיווחים במצרים: משאית הדלק הראשונה של אונר"א נכנסה לרצועת עזה

10:44 - דיווח: חיילים מתשאלים אנשים בבית החולים שיפא, לא מתבצע ירי

לפי הדייוח, עדי ראיה טוענים כי צה"ל הורה לכלל הגברים בגילאי 16 עד 40 לעזוב את המתחם, מלבד אנשי המחלקות הכירורגיות והמיון, וללכת לחצר בית החולים.

בווידאו: כוחות צה״ל בפעילות ממוקדת בית החולים שיפא/צילום: דובר צה"ל

09:08 - 5 מחבלים נהרגו סמוך לשיפא

08:40 - צה"ל השתלט על "בית הספר ללוחמים" של חמאס

בית הספר מהווה את אחד הסמלים של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור.

לוחמי גדוד 51 של גולני במכללה הביטחונית של חמאס בעזה. 15 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
לוחמי גדוד 51 של גולני במכללה הביטחונית של חמאס בעזה. 15 בנובמבר 2023/אתר רשמי, ללא

08:30 - צה"ל: מחבלים חוסלו בכניסה לשיפא; נתנו לצוותים אינקובטורים וציוד לתינוקות

טרם הכניסה לבית החולים, נתקלו כוחותינו במטענים וחוליות מחבלים וקרבות התנהלו במקום, במהלכם חוסלו מחבלים. כמו כן, ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל הועברו לצוותים הרפואיים.

עוד נמסר כי אתמול, לוחמים פשטו על בסיס הכשרות של חמאס בו נמצאו פירי מנהרות ואמצעי לחימה מסוגים שונים. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק זיהה כמה מחבלים שיצאו מבניין עם עמדת שיגור נ"ט בצפון הרצועה, כשבידם שקיות החשודה כמטען והוטמן בציר תנועת כוחותינו. כלי הטיס עקב אחר המחבלים, וחיסל שניים מהם.

08:02 - מצבו של הפצוע מרסיסים אמש מוגדר קשה אך יציב

עוד נמסר מבית חולים וולפסון כי הפצועה שהגיעה בעקבות המטח שוחררה לביתה.

תצלום אוויר, בית החולים שיפא בעזה. רויטרס
תצלום אוויר, בית החולים שיפא בעזה/רויטרס

06:44 - צה"ל מבצע מעצרים של חשודים בפעילות טרור בשכם ורמאללה שביהודה ושומרון

05:56 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל

סרן (מיל') עמרי יוסף דוד בן 27 סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217, חטיבה 12, וסרן ידידיה אשר לב בן 26, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפלו אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. ארבעה לוחמים וקצינים נפצעו קשה לחימה בלב עזה.

סרן ידידיה אשר לב שנפל בקרב ברצועת עזה. דובר צה"ל
סרן ידידיה אשר לב שנפל בקרב ברצועת עזה/דובר צה"ל
סרן (במיל') עמרי יוסף דוד שנפל בקרב ברצועת עזה. דובר צה"ל
סרן (במיל') עמרי יוסף דוד שנפל בקרב ברצועת עזה/דובר צה"ל

05:31 - משרד הבריאות בעזה: כוח צה"ל עורך חיפושים במרתף בי"ח שיפא

04:42 - הבית הלבן: "איננו רוצים לראות קרב יריות בבית חולים"

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: "לא נתייחס לפעילות שמבצע צה"ל כעת בבית החולים שיפא. אך כמו שאמרנו בעבר איננו תומכים בהפצצת בית חולים מהאוויר, איננו רוצים לראות קרב יריות בבית חולים בו נמצאים חפים מפשע או מטופלים שעלולים להיקלע לקו האש. חייבים להגן על בתי חולים ועל מטופלים".

04:39 - הפלסטינים מדווחים שכוחות צה"ל נכנסו לחדר המיון של שיפא

04:35 - צה"ל העביר הנחיות לצוות הרפואי בבית החולים שיפא

קציני מפקדת התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה מנהלים קשר טלפוני עם מנהלי בית החולים שיפא. הקצינים מוסרים לצוות שפעילות צה"ל לא מכוונת נגדם או נגד החולים אלא נגד מחבלי חמאס. קיימת טענה כי הקצינים הזהירו את מנהלי בית החולים להרחיק חולים מחלונות כדי שלא יפגעו מהדי פיצוצים אם יהיו.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

04:33 - כוחות צה"ל שנכנסו לתוך המתחם הרפואי שיפא פועלים בצורה ממוקדת כדי לסרוק את המקום ולאתר חטופים

04:21 - דובר צה"ל: מנהלים מבצע מדויק באגף מסויים בבית החולים שיפא

דובר צה"ל מסר ל-CNN כי צה"ל מנהל מבצע מדוייק וכירורגי באחד מאגפיו של בית החולים שיפא וכי אינו משתלט על בית החולים כולו. עוד מסר דובר צה"ל כי ישנה מפקדה של חמאס בתוך מבנה בית החולים.

03:58 - ביידן ונתניהו דנו בנושא שחרור החטופים

הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו ודן עמו באריכות במאמצים לשחרור החטופים, כך נמסר בהודעה מהבית הלבן.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

03:50 - תוך כדי פעולת הכניסה, צה"ל כורז בערבית למחבלי חמאס להיכנע ולצאת מהמבנה בידיים מורמות

אינקובטורים מישראל לבית החולים שיפא שברצועת עזה. 14 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
אינקובטורים מישראל לבית החולים שיפא שברצועת עזה. 14 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

03:38 - דובר צה"ל מאשר: כוחותינו פועלים בבית החולים שיפא, נעביר לביה"ח אינקובטורים

בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות. עוד נמסר כי לפעולה קדם מאמץ לפינוי המתחם מחולים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו, וכן כי הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה.

03:25 - חמאס: "ביידן אחראי לפשיטה על בית החולים שיפא"

חמאס מסר: "אנחנו רואים בישראל ובנשיא ביידן האחראים לפשיטה הצבאית על בית החולים שיפא. הבית הלבן אימצו את הנרטיב הישראלי השגוי ונתנו לישראל "אור ירוק" לבצע את הפשיטה ולטבוח באזרחים חפים מפשע".

02:43 - נתניהו לראש ממשלת קנדה: "חמאס הוא זה שמבצע פשעי מלחמה, לא ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו: "בזמן שישראל עושה כל שביכולתה כדי למנוע פגיעה באזרחים, חמאס עושה כל שביכולתו כדי לגרום לפגיעה באזרחים. ישראל מספקת מסדרונות הומניטרים ואזורים בטוחים לתושבי עזה, חמאס מונע מהם להתפנות. חמאס, ולא ישראל, אשם בפשע מלחמה כפול - פגיעה מכוונת בחפים מפשע ושימוש באזרחים כמגן אנושי".

מחנה הפליטים בחאן יונס. רויטרס
מחנה הפליטים בחאן יונס/רויטרס

02:04 - צה"ל פועל כעת בבית החולים שיפא

דובר צה"ל הודיע לפני זמן קצר שצה"ל פועל בחלקים מסויימים במתחם בית החולים שיפא, זאת בהתאם לפרסומים בתקשורת הזרה. צה"ל ערך מאמץ נרחב לפינוי בית החולים לפני תחילת הפעילות בו והנהלת בית החולים עודכנה על כניסת צה"ל למתחם מראש.

01:30 - משרד הבריאות בעזה: "צה"ל יסתער בקרוב על בי"ח שיפא"

דובר משרד הבריאות של חמאס בעזה לרשת אל-ג'זירה: הצבא הישראלי הודיע לנו כי יסתער על מתחם בית החולים שיפא בדקות הקרובות. בדובר צה"ל לא השיבו לשאלות בנושא.

01:26 - ראש ממשלת קנדה: "הרג התינוקות בעזה חייב להיפסק"

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר היום במסיבת עיתונאים כי "הרג נשים, ילדים ותינוקות בעזה מוכרח להיפסק". עוד אמר ראש הממשלה הקנדי: "אנו בעולם שומעים עדויות מרופאים, ניצולי התקפות, ילדים שהתייתמו מהוריהם, אני מפציר בישראל להפגין איפוק".

00:49 - שלושה מתלמידי אוניברסיטת ניו יורק תובעים את האוניברסיטה בטענה לאנטישמיות

שלושה תלמידי אוניברסיטת ניו יורק תובעים את האוניברסיטה על יצירת סביבת לימודים עוינת עבור תלמידים יהודים. על פי שלושת התובעים, האוניברסיטה אפשרה הטרדות, איומים, אפליה וקריאות לרצח כלפי תלמידיה היהודים.

הרס בג'באליה אחרי תקיפות צה"ל. רויטרס
הרס בג'באליה אחרי תקיפות צה"ל/רויטרס

23:14 - חיל האוויר תוקף יעדי טרור בחאן יונס

22:30 - המורדים החות'ים: "שיגרנו טילים אל עבר ישראל"

דובר המורדים החות'ים טוען שהם שיגרו טילים בליסטיים לעבר מטרות שונות בישראל

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-39 למלחמה
לאירועי היום ה-40 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully