וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד המגעים לשחרור החטופים: "אנחנו לא בכיוון"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 23:56

הגופה של וייס, תושבת קיבוץ בארי, אותרה במבנה סמוך לבית החולים שיפא. הרמטכ"ל ללוחמים ברצועה: "נמשיך לעוד אזורים בעזה". נקבע מותו של רב"ט אברהם פטנה, שנרצח בפיגוע בירושלים. נחשפו הקלטות של הג'יהאד האסלאמי המתארות העברת אמל"ח בעגלת תינוק

בווידאו: לוחמי עוצבת הקומנדו במחנה הפליטים שאטי/צילום: דובר צה"ל

23:45 - עשרות עצורים בהפגנה נגד ישראל בסן פרנסיסקו

עשרות מפגינים נעצרו הערב בסן פרנסיסקו לאחר שחסמו את גשר במחאה נגד ישראל. הגשר שנחסם משמש מעבר לכ-260 אלף כלי רכב ביום. ההפגנה נערכה בשעה שסן פרנסיסקו מארחת את הוועידה של הפורום לשיתוף פעולה כלכלי של אסיה - האוקיאנוס השקט.

עצורים בהפגנה נגד ישראל בסן פרנסיסקו, 16 בנובמבר 2023. רויטרס
עצורים בהפגנה נגד ישראל בסן פרנסיסקו/רויטרס

23:02 - סמוטריץ' צייץ נגד המגעים לעסקה לשחרור חטופים

בעיצומה של ישיבת קבינט המלחמה המצומצם, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צייץ נגד המגעים לעסקה לשחרור חטופים ונעדרים.

בציוץ כתב סמוטריץ': "העובדה שאחרי 41 יום סינוואר עוד מסוגל לנהל מו"מ ולקבוע את תנאי שחרור החטופים אומרת שאנחנו לא בכיוון. הגיע הזמן שקבינט המלחמה יתחיל לשדר עוצמה, ינתק מגע ויבהיר במעשים לנאצי הזה ולפטרון הקטארי שלו שמכאן והלאה רק אנחנו קובעים את התנאים, ובעיקר שמנוי וגמור איתנו להשמיד אותו ואת הארגון שלו טוטאלית. כבר מזמן היינו צריכים להיות במצב שבו אנחנו מסרבים לנהל מו"מ ומדברים רק באש וגופרית והוא רודף אחרינו ומתחנן לעסקה. זו הדרך היחידה להחזיר את החטופים כולם ולהשיב את הביטחון למדינת ישראל. לא עוצרים עד שמנצחים".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

21:10 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, מוקדם יותר היום מחבלים שיגרו כמה טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב בירנית וראש הנקרה. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

21:15 - דובר צה"ל: תת הקרקע שבו שהו בכירי חמאס נפגע קשה מאוד

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב: "איתרנו בבית החולים רכב חמאס שהוכן לטבח ב-7 באוקטובר ולא יצא לדרך, ובו אמצעי לחימה רבים. בבית החולים אל קודס נמצאו אמצעי לחימה רבים, והכוחות עדיין פועלים במקום. זו פעילות מורכבת שדורשת זמן. אנחנו צריכים את הזמן על מנת לאבטח את כוחותינו. בית החולים שיפא, ביה"ח רנטיסי ובתי החולים האחרים - בכולם מאתרים פעילות של חמאס מעל לקרקע ומתחתיה. זה לא צירוף מקרים, זו השיטה של חמאס. הנהגת חמאס בלחץ כי הם יודעים מה הם מסתירים".

הגרי אישר כי הותקפו מספר מתחמים תת קרקעיים של חמאס, ובהם בכירים בארגון. "ניתן להגיד בוודאות כי תת הקרקע בו שהו נפגע קשה מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהווהרמטכ"ל הרצי הלוי  בפתח קבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב.. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה והרמטכ"ל בפתח ישיבת הקבינט לניהול המלחמה בקריה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

פיר ואמצעי לחימה שהתגלו בבית החולים שיפא

איתור פיר מבצע ואמל"ח שנמצא במרחב ביה"ח שיפאא'/דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בביה"ח אל-קודס. 16 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו בבית החולים אל קודס/דובר צה"ל
איתור פיר מנהרה בביה"ח רנתיסי. 16 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פיר מנהרה בבית החולים רנטיסי/דובר צה"ל
תיעוד של הפיר המבצעי שנמצא במרחב ביה"ח שיפא. 16 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
נשק שנמצא בפיר בבית החולים שיפא/דובר צה"ל

20:40 - מפקד כוח קודס האיראני: תומכים בפעילות חמאס

מפקד כוח קודס האיראני, איסמעיל קאאני, אמר היום כי הארגון תומך בפעילותו של חמאס נגד ישראל. "אחיכם לציר ההתנגדות עומדים ביחד איתכם. ההתנגדות לא תאפשר לאויב להשיג את מטרותיו הנלוזות בעזה ובפלסטין", אמר קאאני.

20:15 - גופתה של יהודית וייס, שנחטפה לעזה, חולצה ממבנה סמוך לבית החולים שיפא

צה"ל הודיע הערב כי גופתה של יהודית וייס, בת 64 מקיבוץ בארי, התגלתה במבנה סמוך לבית החולים שיפא בעזה. הגופה חולצה מעזה על ידי צה"ל. את החילוץ ביצע גדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7. במבנה שבו נמצאה וייס נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ'ניקוב וטיל RPG.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום נציגי צה"ל ומשטרה למשפחתה של וייס, שנחטפה בשבת השחורה מביתה בבארי, חמאס, על קביעת מותה.

20:00 - הרמטכ"ל: "קרובים להשמדת המערכת הצבאית בצפון הרצועה"

הרמטכ"ל אמר היום בשיחה עם לוחמים בעזה: "אנחנו די קרובים להשמיד את המערכת הצבאית שהיתה בצפון הרצועה. נשלים את זה עוד, אבל מתקרבים לזה יפה. צה"ל ימשיך את המהלכים ברצועת עזה, וככל שזה תלוי בנו - עוד אזור ועוד אזור, והולך להרוג את המפקדים ולהרוג את הפעילים ולהשמיד את התשתיות. עשיתם את זה עד עכשיו מצוין. קחו את הלמידה שיש מאחוריכם עכשיו, כמעט שלושה שבועות, ותעשו את זה עוד יותר טוב".

הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמים בעזה

הרמטכ״ל הרצי הלוי: ״קרובים להשמיד את המערכת הצבאית בצפון הרצועה"/דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי עם כוחות צה״ל בתוך רצועת עזה. 16 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"נהרוג את המפקדים, נשמיד את התשתיות". הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמים בעזה/דובר צה"ל

19:30 - ירדן: לא נחתום על הסכם המים והאנרגיה עם ישראל

שר החוץ הירדני אמר היום בראיון לאל ג'זירה שירדן לא תחתום על הסכם האנרגיה והמים עם ישראל.

19:10 - תיעוד מרגש: בני זוג שנפצעו ב-7 באוקטובר נפגשו אחרי 40 יום

בני הזוג יוסף ואלה רוז'נסקי, פצועי 7 באוקטובר, נפגשו היום לאחר 40 יום שלא התראו. אלה שהייתה מאושפזת בחודש האחרון בבית חולים אסף הרופא לא יכלה לסבול עוד את הגעגועים לבעלה יוסף, ובעזרתו של הצוות הרפואי כאן באיכילוב בוצעה העברתה לבית החולים בשביל"ם, בית החולים השיקומי לפצועי מלחמה באיכילוב.

האיחוד בין בני הזוג רוז'נסקי בבית החולים לפצועי מלחמה באיכילוב

בווידאו: מפגש מרגש בין בני הזוג רוז'נסקי שנפצעו בשבעה באוקטובר ולא התראו מאז/צילום: דוברות בית החולים איכילוב

19:00 - צה"ל פרסם תיעוד של פעילות לוחמי הקומנדו במחנה שאטי ברצועה

בשבוע האחרון לוחמי עוצבת הקומנדו פשטו רגלית בשיתוף כוחות שריון, הנדסה וסיוע אווירי על צפון מחנה שאטי, המקום הצפוף ביותר שצה"ל פעל בו מתחילת הלחימה בעזה. במהלך הפשיטה כוחות מעוצבת הקומנדו הכווינו 54 תקיפות אש מדוייקות מהאוויר, מהים ומהיבשה, במהלכן חוסלו מחבלים של חמאס והושמדו תשתיות טרור, מבנים ממולכדים ופירי מנהרות. במקביל, הלוחמים פשטו על בית מלון ממולכד בצפון רצועת עזה, ואיתרו בו מצבורי אמצעי לחימה רבים. אמצעי הלחימה הושמדו לאחר מכן על ידי כוחות צה"ל.

18:45 - הרמטכ"ל למסיימי קורס קצינים: "על כתפיכם אחריות משותפת לניצחון"

הרמטכ"ל אמר היום למסיימי קורס קצינים קרביים: "מהיום על כתפיכם דרגות קצונה ואחריות משותפת לניצחון בשדה הקרב". לדבריו: "טקס הסיום שלכם הוא בזמן מלחמה, ולכן לא תשכחו אותו. לקראת סיום הקורס נלחמתם בעזה, וחוויתם מקרוב את שדה הקרב. חלקכם איבדתם חברים. פעלתם להציל חיים. בהתנסות הזו רכשתם ניסיון ומקצועיות. פגשתי אתכם בתוך רצועת עזה. פנים עייפות אך מחייכות. כואבות את שקרה אך נחושות להילחם. אתם עומדים לחזור למלחמה בחזית הדרום, הפעם כקצינים וכמפקדים. ביחד נפרק את חמאס ונעשה הכול כדי להשיב את החטופות והחטופים".

דברי הרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים

בווידאו: ברכת הרמטכ"ל למסיימי קורס קצינים קרבים שהוקפצו לעזה ויחזרו עם תום הקורס ללחימה/צילום: דובר צה"ל

18:30 - פליט סודני שנרצח בשבת השחורה הובא לקבורה ביפו

אדם בומה, פליט מסודן שנרצח בטבח בשבת השחורה, הובא היום לקבורה על ידי אנשי זק"א בבית הקברות המוסלמי ביפו, בחלקה שנתרמה על ידי בית הקברות. גופתו זוהתה לאחר שמונה ימים, אך עקב היותו פליט לא נקבר מאז.

לאחר נסיונות של האינטרפול לתאם הטסתו חזרה לסודן ללא הצלחה ובהסכמת בני משפחתו נערכה הלויה בהשתתפות חברי קהילת הפליטים הסודאנית בישראל ובני משפחה בארץ שבאו לחלוק לו כבוד אחרון.

18:20 - נעצר חשוד ברצח היהודי בהפגנה הפרו פלסטינית בקליפורניה

לואיי אלנאג'י, בן 50, נעצר היום (חמישי) בחשד לקשר לרצח פול קסלר, היהודי בן ה-69 שנרצח בהפגנה ליד לוס אנג'לס בקליפורניה.

18:07 - רב"ט אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, נפל בפיגוע במחסום המנהרות

דובר צה"ל מסר הערב כי רב"ט אברהם פטנה בן 20, מחיפה, לוחם בגדוד ארז, חיל המשטרה הצבאית, נפל בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים.

17:56 - ארה"ב: בטוחים במודיעין שלפיו חמאס השתמש בשיפא כמרכז פיקוד

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר היום כי ארצות הברית בטוחה בהערכות המודיעיניות שלפיהן חמאס השתמש בבית החולים שיפא כמרכז פיקוד, וככל הנראה גם לצורך אחסון.

17:47 - מחיר הבנזין לא יעלה עד סוף נובמבר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום על צווים המאריכים את תוקף הפחתת המס על בנזין עד סוף נובמבר 2023. בהתאם לצווים שנחתמו, ההפחתה של 70 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס, תוסיף לעמוד בתוקפה עד לחצות הלילה שבין ה-30 בנובמבר ל-1 בדצמבר 2023. כתוצאה מכך, מחיר הדלק לא ישתנה ויוסיף לעמוד על 6.94 שקל לליטר.

17:30 - חמאס קיבל עליו אחריות לפיגוע במחסום המנהרות

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה היום כי הארגון הוא שביצע את הפיגוע במחסום המנהרות.

17:10 - גלנט: הושלם כיבוש מערב העיר עזה, השלב הבא החל

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום במהלך ביקור במפקדת אוגדה 36, הפועלת בבית החולים שיפא כי "יש שם ממצאים משמעותיים - הפעולה נמשכת והיא נעשית בצורה סלקטיבית, אבל מאוד מאוד נחושה". גלנט הוסיף: "ביממה האחרונה השלמנו את הכיבוש והטיהור של כל החלק המערבי של העיר עזה, השלב הבא החל - הכוחות פועלים באופן מדויק, באופן נחוש, בצורה החלטית, בתיאום מאוד גבוה בין כוחות האוויר, הים, היבשה, בליווי של מודיעין עוטף וחזק מאוד".

17:00 מפקד חיל האוויר על האיחור בהזנקת כלי טיס ב-7 באוקטובר: "נכשלנו במשימה"

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר אמר היום, בתשובה לשאלת וואלה!, כי חיל האוויר נכשל במשימה, בעקבות האיחור בהזנקת כלי טיס בשבת השחורה. בר אמר בהצהרתו: "אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת לפני הקרקע - פגענו באלפי מחבלים, ועוד נגיע לכולם". הוא הוסיף: "החלוקה הפשטנית וההיסטורית של אוויר ויבשה היא נחלת העבר - מעולם הקשר בין טייס למפקד טנק לא היה ישיר והדוק כל כך. פיתחנו כאן שיטת לחימה חדשה בה כל כוח יבשה שלנושפוגש אויב על הקרקע עטוף בסיוע אווירי של מטוסי קרב התוקף ומשמיד אותו."

16:47 - אזעקות נשמעו בכרם שלום בעוטף עזה

16:42 - בית ספר עבור תושבי הצפון נחנך באילת

הבוקר נחנך באילת בית ספר שהוקם עבור תלמידי קריית שמונה ויישובי הצפון שפונו מיישוביהם, בנוכחות שר החינוך יואב קיש, וראשי הערים אילת וקריית שמונה, אלי לנקרי ואביחי שטרן. כ-300 תלמידים מכיתה א' עד י"ב ילמדו במבנה, שהותאם לצורכי חינוך על ידי משרד החינוך, בסיוע של עיריית אילת ושותפים נוספים. את התלמידים ילמדו מורים שפונו אף הם מיישובי הצפון, יחד עם צוותי הוראה נוספים.

16:40 - מידע שהתגלה בשיפא מעיד על קשר בין פעילות חמאס בביה"ח לחטופים

צה"ל מסר היום כי במהלך הסריקות במתחם בית החולים שיפא אותרו אמצעים טכנולוגיים, לרבות אמצעי מחשוב שעליהם מידע ותיעוד שנחקרים כעת. לדברי צה"ל, נאסף מידע מובהק המצביע על קשר בין פעילות חמאס בבית החולים לסוגיית החטופים.

במחשב הנייד שנמצא במרכז הפיקוד והשליטה של החמאס בבית החולים הוצגה תמונה ממקורות גלויים של אורי מגידיש טרם חטיפתה. בהודעה נאמר שטרם מוצה כלל המידע הנמצא במחשב או בדיסקים שהיו במרכז הפיקוד.

במהלך היום המשיכו כוחות צה"ל לסרוק את בית החולים שיפא ובתי חולים נוספים. במהלך הסריקות התגלו ממצאים חדשים המעידים על קיומן של תשתיות תת קרקע משמעותיות בבתי החולים.

16:34 חברות התקשורת בעזה: התקשורת הופסקה כי אזלו מקורות האנרגיה

חברות התקשורת הסלולרית הפועלות בעזה הודיעו היום שכל שירותי הטלקומוניקציה ברצועה הופסקו משום שמקורות האנרגיה להפעלתם אזלו.

16:29 - אזעקות נשמעו במועצה האזורית אשכול שבנגב

16:20 - התרעות נשמעו במושב שתולה בגליל

16:00 - נחשפה שיחה של הג'יהאד האסלאמי המתארת העברת אמצעי לחימה בעגלת תינוק

במהלך פשיטה שביצעו לוחמים מצוות הקרב של חטיבת המילואים 551, בעקבות מידע מודיעיני, בביתו של מחבל חמאס שהיה חלק מחולייה של ארגון הטרור במרחב בית חאנון, אותרו מספר רקטות בתוך מיטה בחדר ילדים.

במהלך אותה הפשיטה איתרו הלוחמים כמות אמל"ח משמעותית הכוללת טילים, מטענים ועשרות ק"ג של חומר נפץ. לאחר האיתור, אמצעי הלחימה הושמדו על ידי הכוח.

אגף המודיעין חשף הקלטת שיחה בין שני מחבלים מארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, בהם מתארים המחבלים כיצד מועברים אמצעי לחימה בתוך עגלת תינוק.

תיעוד איתור הרקטות בחדר ילדים וההקלטה על העברת אמצעי לחימה בעגלת תינוק

תיעוד מאיתור רקטות ליד מיטת ילדה והקלטת שיחה בין מחבלי הג'יהאד/דובר צה"ל

15:51 - הודעה כוזבת הכוללת איומים נשלחה לאזרחים ב-SMS

המשטרה הודיעה כי בשעות האחרונות מקבלים אזרחים רבים הודעות SMS אישיות הכוללות את שם האזרח ותוכן מאיים. במשטרה אומרים כי מדובר בהודעות כזב שיש בהן כדי לעורר בהלה בציבור בזמן מלחמה. משטרת ישראל ומערך הסייבר הלאומי פועלים כעת לאיתור מקור ההודעות וחסימתו. המשטרה קוראת לציבור לא להשיב להודעות אלה, להתעלם מתוכנן ולחסום את הפרופיל שממנו נשלחה ההודעה.

15:41 - זוהו שיגורים מלבנון שנפלו בשטח פתוח בישראל

לאחר ההתרעה שהופעלה במרחב שתולה ואבן מנחם, זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל ונפלו ככל הנראה בשטח פתוח. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל במרחב דובב. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים כעת בירי ארטילרי לעבר לבנון.

14:41 - שר החוץ אלי כהן: "העולם הנאור חייב להבין - אם ישראל לא תחסל את החמאס, הם הבאים בתור"

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל, ביקר היום בקיבוץ בארי שהוחרב על ידי החמאס עם שר החוץ הישראלי אלי כהן. בסיורם אמר השר כהן: "אנחנו מבקשים מהקהילה הבינלאומית לתמוך בישראל במטרה לשחרר את עזה מחמאס. יש רק גורם אחד שאחראי למלחמה והוא ארגון הטרור חמאס, הגרוע מארגון דעאש. העולם הנאור חייב להבין אם ישראל לא תחסל את החמאס הם יהיו הבאים בתור". השר בורל אמר בסיום הביקור: " שום דבר לא מצדיק את מה שחמאס עשה כאן, רצח וחטיפה של ילדים, נשים, וזקנים. אני קורא לשחרורם המיידי של כל החטופים. אנחנו תומכים באופן חד משמעי בזכותה של ישראל להגן על עצמה בכפוף לחוק והדין הבינלאומי. חמאס חייב להיות מובס".

14:35 - אזעקה באבן מנחם ובשתולה שבגליל

14:30 - תיעוד מחילופי האש בין לוחמי הצנחנים למחבלי חמאס בעזה - וחיסולם

לוחמי גדוד 202 נתקלו במסגרת פעילות באזור שיח' עג'לין במחבלי חמאס שפתחו לעברם בירי. בלחימה שהתפתחה נפצע סמ"ר יהונתן יצחק סמו ושני לוחמים נוספים. הלוחמים חתרו למגע, ירו לעבר המחבלים והכווינו לעברם ירי טנקים בשילוב תקיפה אווירית והביאו לחיסולם. סמ"ר יהונתן יצחק סמו נפצע בתאריך 8.11 בקרב ונפטר מפצעיו בתאריך 10.11.

היתקלות לוחמי הצנחנים במחבלי חמאס בעזה - וחיסולם/דובר צה"ל

13:58 - הירש: "אנחנו נמצאים ברגעים קריטיים במאמצים להשבת החטופים"

הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש ערך היום סיור בבארי וכפר עזה לכוח המשימה הבינלאומי לנושא בני ערובה. בסיום הסיור אמר תא"ל הירש: "אנו נמצאים ברגעים קריטיים במאמצים להשבת החטופים. תרומתכם למערכה זו היא רבה. אני מודה לכם עמוקות בשם מדינת ישראל".

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

13:50 - צה"ל תוקף חוליית נ"ט בלבנון

כוח צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר ישראל. מוקדם יותר, מחבלים ביצעו כמה שיגורים מלבנון אל עבר מרחב משגב ומוצבי צה"ל במרחב מטולה ויפתח, אין נפגעים.

13:44 - לפטופ ובו תמונות חטופים נמצא בבית חולים שיפא

כתבת ה-BBC לוסי וויליאמסון נתלוותה אתמול לסא"ל במיל' יהונתן קורניקוס בסיור בבית חולים שיפא. בסיורם חשף קורניקוס כי צה"ל מצא לפטופ בבית החולים שיפא ועליו תמונות של חטופים שנלקחו אחרי ה-7 באוקטובר.

12:50 - ירי נ"ט לעבר מרחב משגב עם

דיווח על ירי של שלושה טילי נ"ט לעבר מרחב משגב עם. ציר העליה למצודת כ"ח נסגר.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

12:11 - ברקע המגעים לעסקת חטופים, קבינט המלחמה יתכנס הערב

11:49 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר כמה מטרות טרור של ארגון חיזבאללה, בינהן עמדות צבאיות של הארגון. כוח צה"ל תקף מחבל בפעל בשטח לבנון סמוך למרחב שלומי.

11:31 - מפכ"ל המשטרה: "המחבלים תכננו טבח, נחישות הכוחות עצרה זאת"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי הגיע לפני זמן קצר לזירת הפיגוע במחסום המנהרות ואמר: "המחבלים שחוסלו נתפסו עם נשק, גרזנים כמות רבה של תחמושת ותמרים לשהייה ארוכה. הם תכננו להוציא לפועל טבח. כל הכוחות פעלו בצורה נחושה ומנעו פיגוע גדול בהרבה".

בווידאו: המפכ"ל בזירת הפיגוע במחסום המנהרות: המחבלים תכננו לבצע טבח גדול יותר/רוני כנפו

11:30 - כוח חטיבה 188 ושייטת 13 השיגו שליטה על מעגן מבצעי בעזה | צפו:

בווידאו: כוחות צה"ל השיגו שליטה מבצעית במעגן עזה/דובר צה"ל

11:15 - השר אלי כהן למקבילו האירי: "לא תהיה הפסקת אש עד שחטופינו ישובו הביתה"

שר החוץ האירי מיהאל מרטין הגיע לביקור בישראל. שר החוץ, אלי כהן ערך לשר האירי סיור בישובי עוטף עזה שנחרבו על ידי חמאס. בשיחתם אמר השר כהן: "אין ולא תהיה הפסקת אש עד שחטופינו לא ישובו הביתה ונמוטט את שלטון החמאס. התבטאויותיה של אירלנד מאז המלחמה לוקות בחוסר הבנה של המצב בשטח. כולי תקווה שהמראות הקשים בשדרות ובבארי יבהירו באופן ברור לצד מי אירלנד צריכה לעמוד". שר החוץ האירי ציין כי אירלנד מגנה בצורה חד משמעית את ארגון הטרור חמאס ואת האלימות כלפי נשים, ילדים וחפים מפשע.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

11:14 - מפכ"ל המשטרה הגיע לזירת הפיגוע

10:14 - עקב פעילות צה"ל בלבנון, אזעקות נשמעו בגליל המערבי

09:18 - פיגוע במחסום המנהרות, ארבעה פצועים במקום

פיגוע ירי התרחש לפני זמן קצר במחסום המנהרות, צוות מד"א שהזועק למקום מעניק טיפול רפואי לארבעה פצועים, מהם אחד אנוש ושלושה בינוני-קל שנ פצועי חרדה נוספים טופלו במקום. שלושה מחבלים נוטרלו, חשד למטען חבלה במקום הוסר. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן בזירת הפיגוע: "ברכבם של המחבלים נמצאו גרזנים ותחמושת רבה, כנראה תכננו לבצע פעולה משמעותית יותר בירושלים אבל חיסלנו אותם לפני שהספיקו לעשות זאת. נטרול המחבלים זה רק השלב הראשון, בשבועיים האחרונים הרסנו שני בתי מחבלים".

זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

08:09 - צה"ל תקף את ביתו של אימסעיל הנייה

כוח חטיבה 215 תקף הלילה באמצעות מטוסי קרב את ביתו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס. הבית שימש כתשתית טרור וכמקום מפגש עבור בכירי הארגון. כוחות צה"ל השתלטו הלילה על מחנה שאטי, איתרו והשמידו מגוון אמצעי לחימה.

07:41 - הערכה: חמאס ביצע פעולות הסתרה וטמן מטעני חבלה בבי"ח שיפא

גורמי ביטחון מעריכים: מאז ההצהרה של דובר צה"ל על מפקדת חמאס בבית החולים שיפא, חמאס ביצע פעולת הסתרה בתוך המרחב הרפואי - העברה של ציוד, אמל"ח ואנשים. במערכת הביטחון לא שוללים את האפשרות שבוצעו בימים האחרונות פעולות הנדסיות במתחם כדי להסתיר פתחי מנהרות או לשתול מטעני חבלה.

06:46 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בקיבוצים ניר יצחק וסופה שבעוטף עזה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

חלל צה"ל כפיר יצחק פרנקו, 16 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סרן כפיר יצחק פרנקו, בן 22 מירושלים/דובר צה"ל
חלל צה"ל אסף מסטר, 16 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סרן אסף מסטר, בן 22 מקיבוץ בחן/דובר צה"ל

05:58 - הותר לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

צה"ל הודיע כי שני חללי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה:

סרן אסף מסטר, בן 22, מקיבוץ בחן, מפקד מחלקה בגדוד 601, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן כפיר יצחק פרנקו, בן 22, מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, קצין צה"ל במילואים מגדוד 9217 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ולוחם צה"ל במילואים מחטיבה דרומית נפצע באורח קשה במהלך פעילות מבצעית במרחב העוטף. משפחותיהם עודכנו.

05:39 - צה"ל מנהל חילופי אש עם חמושים בכפר קופר דן מערבית לג'נין

תמרות עשן מעל עזה. רויטרס
תמרות עשן מעל עזה/רויטרס

05:33 - צה"ל פועל באיו"ש למעצרם של חשודים בפעילות טרור, יותר מעשרים עצורים בדרום הר חברון

צה"ל פועל במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון לביצוע מעצרים של חשודים בפעילות טרור, כשיותר מעשרים עצורים בדרום הר חברון .מתחילת המלחמה מעל 1,700 מבוקשים נעצרו ומעל 1,000 פעילי חמאס מבוקשים לחקירה בישראל.

05:21 - צה"ל תוקף היקף מטרות נרחב ברצועת עזה, הפלסטינים מדווחים על נפגעים

בשעתיים אחרונות צה"ל תוקף היקף מטרות נרחב ברצועת עזה במספר רב של מוקדים. בדקות אלו סדרת מתקיים תקיפות בצפון ומזרח רצועת עזה נגד,יעדי טרור. בנוסף, צה"ל תוקף במחנה הפליטים נוסיראת בעזה, הפלסטינים מדווחים על נפגעים.

05:12 - צה"ל חידש את הפעילות בבית החולים שיפא, הפעילות עשויה להימשך ימים

צה"ל חידש את הפעילות בבית החולים שיפאא במטרה לאתר תשתיות טרור. גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי הפעילות עשויה להימשך ימים. בתוך כך, ראש המחלקה האורתופדית בשיפאא דיווח כי צה"ל נכנס עם דחפורים למתחם בית החולים שמורכב ממספר מבנים. לפי הדיווח, אחד הדחפורים חופר בחצר בית החולים. לא ברור האם מדובר בניסיון לאתר מטעני חבלה מוטמנים או פיר מנהרה.

כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 ממשיכים בפעילות ממוקדת בבית החולים שיפא, רצועת עזה. 15 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 ממשיכים בפעילות ממוקדת בבית החולים שיפא, רצועת עזה. 15 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

04:03 - ביידן: "המבצע הישראלי בעזה יימשך עד שחמאס לא יוכל יותר לפגוע בישראל"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר כי "המבצע הישראלי בעזה יימשך עד שחמאס לא יוכל יותר לפגוע בישראל", לאחר שנשאל במסיבת העיתונאים אחרי פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג בסן פרנסיסקו עד מתי יימשך המבצע הישראלי בעזה.

03:51 - ביידן לנתניהו: פתרון שתי המדינות הוא התשובה היחידה לסיום הסכסוך

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שהבהיר לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי "פתרון שתי המדינות הוא התשובה היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכיבוש עזה יהיה טעות".

בנוסף, ביידן אמר שהוא עושה כל שביכולתו כדי לשחרר את בני הערובה המוחזקים על ידי ארגון החמאס בעזה, אבל זה לא אומר לשלוח את צבא ארצות הברית למלחמה.

03:35 - ביידן: למקם מפקדה מתחת לבית חולים - פשע מלחמה

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לפגישתו היום (חמישי) עם נשיא סין שי ג'ינפינג והמלחמה בין ישראל לחמאס: "דנתי עם נשיא סין שי על המצב בעזה, אי אפשר לתת לזה לצאת משליטה", אמר בסיום הפגישה שארכה כ-4 שעות. "חמאס מבצע פשע מלחמה כשהוא ממקם מפקדה מתחת לבית חולים. ישראל לא נכנסה עם הרבה חיילים, אמרנו להם שהם צריכים לעשות זאת בצורה זהירה".

עוד אמר ביידן כי "חמאס כרתו ראשי תינוקות ושרפו נשים בחיים. הישראלים לא ביצעו הפצצת שטיח על בית החולים, הם הכניסו חיילים והם גם הביאו ציוד שעוזר לבית החולים ונתנו אזהרה לצוות הרפואי. זה היה אירוע שונה מהפצצות חסרות אבחנה". לדברי נשיא ארה"ב, אמר "אני מעורב מאוד במו"מ לשחרור החטופים. הקטארים שיתפו פעולה בצורה טובה, אני מקווה שזה הולך לקרות.

02:45 - צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

במהלך היממה האחרונה תקף צה"ל מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן מחסן אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, עמדות תצפית ועמדות שיגור. מאחת העמדות שנתקפו בוצע אמש ירי נ"ט לעבר אזור שלומי.

צפו: תיעוד של תקיפת צה"ל את מטרות ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

תיעוד תקיפות צה"ל בשטח לבנון, 16 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

02:21 - ביידן ביקש מסין להאיץ באיראן להימנע מכל פרובוקציה במזרח התיכון

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ביקש מסין להאיץ באיראן להימנע מצעדים שעלולים להיראות כפרובוקטיביים במזרח התיכון, זאת על פי גורם אמריקני בכיר. אתמול התקיימה פגישה של ארבע שעות בין ביידן לבין נשיא סין שי ג'ינפינג. הגורם האמריקני הוסיף כי גורמים סינים ניהלו בעבר דיונים עם איראן על סיכונים אזוריים.

ועדת הסנאט האמריקאית ליחסי חוץ נפגשת עם משפחות החטופים הישראליות בוושינגטון, 16 בנובמבר 2023. רויטרס
ועדת הסנאט האמריקאית ליחסי חוץ נפגשת עם משפחות החטופים הישראליות בוושינגטון/רויטרס

01:11 - מקרון בעברית בחשבון ה-X שלו: מפעילים את כל כוחנו על מנת לשחרר את חטופינו

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כתב בעברית בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי צרפת עדיין פועלת בנושא החטופים בעזה: "אנחנו מפעילים את כל כובד משקלנו, את כל כוחנו, על מנת לשחרר את חטופינו ולאפשר למשפחות להתאחד עם יקיריהם".

00:15 - דיסטל אטבריאן נגד נתניהו: "הוא שבר אותי ואני סותמת את הפה במאמץ עליון"

גלית דיסטל אטבריאן, שרת ההסברה לשעבר, זועמת על נתניהו: "הימים של הממשלה הזו ספורים. דקה אחרי שהמלחמה מסתיימת אפתח הכל". בהתכתבות ווטסאפ שחשפה הפעילה החברתית ויוצאת האח הגדול אור סיונוב, נחשפו כעסים רבים של חברת הכנסת מהליכוד על הממשלה ועל התנהלות נתניהו בפרט. "יש לי כעס עצום כלפיו (כלפי נתניהו, ט.ש), זעם ששורף אותי מבפנים, את לא יודעת כמה הוא שבר אותי ואני סותמת את הפה במאמץ עליון כרגע כי ישראל נמצאת בסכנה קיומית של ממש", כתבה.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-40 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully