וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצאנו לפטופים בהם צילומים של החטופים לאחר ה-7 באוקטובר"

בצה"ל זיהו קשר מובהק בין פעילות חמאס בבית החולים לסוגיית החטופים. על אחד המחשבים נמצאה תמונתה של התצפיתנית אורי מגידיש טרם חטיפתה. ייתכן שאנשי חמאס שהו בבית החולים ימים אחדים לפני פשיטת צה"ל

בווידאו: נשק - בבניין ה-MRI: דובר צה"ל מציג את ממצאי הטרור בביה"ח שיפא 15.11.23/דובר צה"ל

האם הכניסה של צה"ל לבית החולים שיפא תוביל לפריצת דרך באשר לגורלם של החטופים? ייתכן שכן. כתבת ה-BBC לוסי וויליאמסון התלוותה אתמול (רביעי) לדובר צה"ל לתקשורת הזרה, סא"ל (מיל.) יהונתן קונריקוס בבית החולים - ודיווחה על גילוי שעשוי לקדם את החיפושים.

מעבר לדיווח שפורסם גם בתקשורת הישראלית, לפיו נמצאו אמצעי לחימה בבית החולים, קונריקוס אמר, לפי ה-BBC, כי "מצאנו גם לפטופים ובהם תמונות וסרטונים של חטופים. התמונות צולמו לאחר 7 באוקטובר".

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס גם לגילויים שנמצאו בבית החולים שממוקם צפונית לשכונת רימאל. "הגעתי היום למפקדת האוגדה שכוחותיה המיוחדים פועלים גם בתוך בית החולים שיפא", אמר. "יש שם ממצאים משמעותיים, הפעולה נמשכת והיא נעשית בצורה מדויקת, סלקטיבית אבל מאוד מאוד נחושה."

מצה"ל נמסר היום עוד כי במהלך הסריקות במרחב בית החולים אותרו אמצעים טכנולוגייים שונים, לרבות אמצעי מחשוב ועליהם מידע ותיעוד שנחקרים כעת. בידי צה"ל מידע מובהק המצביע על קשר בין פעילות חמאס בבית החולים לסוגיית החטופים. בהקשר למחשב הנייד שנמצא במרכז הפיקוד והשליטה של החמאס בבית החולים, אמרו בצבא כי במחשב זה הוצגה תמונה, ממקורות גלויים, של התצפיתנית אורי מגידיש טרם חטיפתה. "טרם מיצינו את כלל המידע הנמצא במחשב או בדיסקים שהיו במרכז הפיקוד", מסרו בצה"ל.

במהלך היום המשיכו הכוחות לסרוק במרחב בית החולים שיפא והעמיקו את החקר בבתי החולים הנוספים. במהלך הסריקות אותרו ממצאים חדשים, המעידים על תשתיות תת קרקע משמעותיות בבתי החולים, והכוחות פועלים לחשיפתם. העדויות המצטברות מוכיחות את השימוש שחמאס עושה בבתי החולים לצרכי טרור.

סא"ל (מיל') קונריקוס הוסיף כי נמצאו מחשבים נוספים רבים: "אנחנו מקווים שנצליח לשפוך אור על הסיטואציה". על פי הערכתו, הציוד מעיד על כך שאנשי חמאס שהו פה ממש עד לימים האחרונים". בנוסף, דיווחה וויליאמסון, קורניקוס אמר כי נמצאו גם סרטונים עם חקירות מחבלי חמאס בשב"כ, אולם לתוכנן היא לא נחשפה. עם זאת, הוא סייג ואמר שעדיין מדובר בקצה הקרחון: "חמאס לא פה משום שהם ראו שאנחנו מגיעים. זו הסיבה שהם השאירו הכול מאחור. ההערכה שלנו היא שיש פה עוד ציוד רב מאוד".

בצה"ל טענו כי מטרת הפשיטה לא הייתה מציאת חטופים - אלא לאתר פירי מנהרות של חמאס, שלפי המידע שבידי ישראל יוצאות משם לכל חלקי עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully