וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בזירת הפיגוע: "אין ספק שהמחבלים התכוונו לבצע טבח"

שלושה מחבלים תקפו במחסום המנהרות בירושלים וחוסלו, שישה נפגעים בזירה, אחד מהם פצוע באורח אנוש. סריקות אחר חפץ חשוד באזור. המחבלים הגיעו ברכב עם לוחית זיהוי משוכפלת. בזירה נתפסו שני אקדחים ונשק מסוג M-16, וההערכה היא שתוכנן פיגוע משמעותי יותר

בווידאו: המפכ"ל בזירת הפיגוע במחסום המנהרות: המחבלים תכננו לבצע טבח גדול יותר/רוני כנפו

בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (חמישי) במחסום המנהרות בירושלים נפגעו שישה בני אדם בדרגות שונות. חייל צה"ל, רב"ט אברהם פטנה בן 20, מחיפה, לוחם בגדוד ארז בחיל המשטרה הצבאית, נפל בפיגוע. ארגון חמאס לקח אחריות על המעשה.

שלושה מחבלים חוסלו ע"י כוחות הביטחון הפועלים במחסום, זאת לאחר שהגיעו ברכב מיו"ש למעבר ופתחו בירי. כוחות גדולים של משטרה, מג"ב וצה"ל פועלים לסריקות באזור ולביצוע פעולות משלימות בזירת הפיגוע. חבלני מחוז ירושלים פועלים בזירה, והציר נסגר לתנועת כלי רכב, כשכעבור שעתיים הכביש נפתח.

בזירה נתפסו שני אקדחים ונשק מסוג M-16 שעמו ביצעו המחבלים את פיגוע הירי. מבדיקה של הרכב שעמו הגיעו המחבלים למחסום, התברר כי הוא נושא לוחיות זיהוי משוכפלות. ברכב של המחבלים נמצאו גרזנים וכלי נשק נוספים יחד עם מדי צה"ל. הערכה היא שהם תכננו לבצע עוד פיגועים בתוך ירושלים.

מה נמצא בתוך הרכב?

  • 2 נשקים מסוג M-16.
  • 2 אקדחים.
  • מאות כדורים לנשק בתפזורת.
  • כעשרה מחסניות מלאות בכדורים.
  • 2 גרזנים.
  • לבוש דמוי מדי צה"ל
הנשק מהפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. שלומי הלר
הנשק מהפיגוע/שלומי הלר
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023/דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. יואב דודקביץ', TPS
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023/TPS, יואב דודקביץ'

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע לזירה וקיים הערכת מצב ראשונית עם המפקדים. גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לפני זמן קצר לזירת פיגוע הירי במחסום המנהרות, וקיים הערכת מצב לאחר שממ"ז ירושלים סקר בפניו את השתלשלות הפיגוע נוטרלו המחבלים, יחד עם ממ"ז ש"י ומפקדים נוספים.

מפכ"ל המשטרה אמר: "היום בבוקר הגיע למחסום עם שלושה מחבלים, הרכב הוחשד על ידי הכוחות במחסום והמחבלים פתחו באש. הם היו חמושים בנשק, גרזנים, תחמושת ותמרים. הערנות של השוטרים שהיו פה הביאו לעצירת הפיגוע הזה. יש כאן שילוביות של כוחות משטרה, מג"ב צה"ל ואבטחה. כל הכוחות ביצעו ירי מדוייק וסיכלו את פיגוע. לצערנו אחד מכוחותינו נפצע. הערנות הביאה לסיכול פיגוע בסדר גודל יותר גדול. משטרת ישראל ערוכה ומוכנה בכל מדינת ישראל. אנו מגבירים נוכחות בכל מקום, מכשירים כיתות כוננות. אין ספק שהייתה כוונה לבצע פיגוע טבח. הם תכננו שהייה ממושכת, אני שמח על הפעילות המקצועית של הכוחות. אנחנו בעיצומה של חקירה ממצים את כל האפשרויות וממשיכים בפעילות התקפית רציפה".

לפי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, אחד מהמחבלים מהפיגוע הבוקר הוא עבדול קוואסמה, בנו של עבדאללה קוואסמה, מחבל חמאס דאעש מחברון שעמד מאחורי שורה של פיגועים קשים שהביאו למותם של 40 ישראלים עד לחיסולו ב-2003.

גורם במג"ב אמר מוקדם יותר: "הבוקר עירנותם של לוחמי מג"ב וכוחות הביטחון במחסום המנהרות הובילה לכך שהמחבלים שככל הנראה תכננו לבצע פיגוע בתוך ירושלים נאלצו לבצע את הפיגוע כנגד כוחות הביטחון במחסום. ברכב המחבלים שנוטרלו נתפסו כלי נשק ותחמושת. הנחיית מפקד מג"ב מתחילת המלחמה נותרה להגביר את הבידוקים במחסומים בעוטף ירושלים - מימוש ההנחיה הזו היא שמצמצמת את היכולת של מפגעים להכנס לתוך שטחי ישראל ולפגוע באזרחים. היום צפוי דיון בבג"צ על כך שהמשטרה ומג"ב עושים 'בידוק יתר' במחסומים - הבידוק הזה מוכיח את עצמו כקריטי בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל.

זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "מברך את כוחות הביטחון על שמנעו פיגוע גדול, ומאחל החלמה לפצועים. הפיגוע בגוש עציון מוכיח שוב שהקונספציה כשלה לא רק בעזה, אלא גם ביהודה ושומרון. צריך לטפל בחמאס איו"ש וברשות הפלסטינית שהיא בעלת תפיסות דומות לחמאס, וראשיה הזדהו עם טבח החמאס, בדיוק כמו שמטפלים בעזה. האמון במכחיש השואה אבו מאזן הוא הפקרות. ההכלה תתפוצץ לנו בפנים כמו בעזה. זה הזמן לפעול".

לפי מקורות פלסטינים, שני המחבלים מחברון הם בני משפחת קוואסמה, שרבים ממנה מראשי ופעילי חמאס בעיר. לפי שעה, אין אימות להכוונת חמאס או ארגון טרור אחר לביצוע הפיגוע הבוקר במחסום המנהרות.

זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023/דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023. מד"א
זירת הפיגוע ליד מחסום המנהרות בירושלים, 16 בנובמבר 2023/מד"א

ממד"א נמסר פירוט על פצועי הפיגוע: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, 4 פצועים מירי, בהם; צעיר כבן 20 במצב קשה מאוד מחוסר הכרה, שניים במצב בינוני - צעירה כבת 20 וגבר כבן 32 - ואחד במצב קל צעיר כבן 20 ובנוסף שלושה נפגעי חרדה".

הארנק שמנע פציעה קשה יותר

רופאי יחידת הטראומה בהדסה עין כרם שלפו את ארנקו של הפצוע מהפיגוע וגילו: הארנק חסם רסיס כדור ומנע פגיעה ברגל.

הארנק חסם רסיס כדור - ומנע פגיעה ברגל. דוברות משטרת ישראל
הארנק חסם רסיס כדור - ומנע פגיעה ברגל/דוברות משטרת ישראל

משה מועלם בן ה-32, מאבטח בחברת האבטחה TM עוטף ירושלים, המוצב במחסום המנהרות, נפצע בפיגוע שאירע הבוקר בעמדת האבטחה. הוא פונה על ידי מד"א להדסה עין כרם, שם ביחידת הטראומה החלו ביצובו ובבדיקות הדמיה עקב פגיעת ירי ברגלו. תוך כדי הטיפול בו, גילה הצוות את ארנק לגלגול טבק שנשא בכיסו ומנע חדירת רסיס לרגלו השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully