וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל על הפעילות בעזה: "חשוב שהציבור יידע שיש עוד הרבה עבודה"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 23:49

חיל האוויר תקף יעדי טרור בחאן יונס. המורדים החות'ים: "שיגרנו טילים אל עבר ישראל". מיצג להשבת החטופים הוקרן על בניין עיתון ה"בילד" הגרמני. דובר צה"ל: "הצענו לבית החולים בעזה דלק, הם סירבו"

בווידאו: תיעוד מתשתית הטרור שנמצאה בבית החולים רנתיסי/צילום: דובר צה"ל

23:14 - חיל האוויר תוקף יעדי טרור בחאן יונס

22:55 - דיווח פלסטיני: ירי באזור בית החולים שיפא

הפלסטינים טוענים לשמיעת ירי כבד ופיצוצים במרחב בית החולים שיפא

22:33 - דיווח פלסטיני: צה"ל מכתר את בית החולים שיפא

הפלסטינים מדווחים הערב כי צה"ל מכתר את בית החולים שיפא מכל הכיוונים. עד כה היו כוחות צה"ל במרחק של מאות מטרים משיפא. העובדה שהם כבשו את מחנה הפליטים שאטי סייעה להגיע אל הצד המערבי של בית החולים, שהיה פתוח לכניסה ויציאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

22:30 - המורדים החות'ים: "שיגרנו טילים אל עבר ישראל"

דובר המורדים החות'ים טוען שהם שיגרו טילים בליסטיים לעבר מטרות שונות בישראל

22:03 - מיצג להשבת החטופים הוקרן על בניין עיתון ה"בילד" הגרמני

קריאה להצלת החטופים המוחזקים על ידי חמאס הוקרנה הערב בברלין, על בניין מערכת עיתון ה"בילד" הגרמני, העיתון הנפוץ בגרמניה ובאירופה. במיצג נכתב "השעון מתקתק, כל דקה חשובה", ולאחר מכן הוקרנו תמונותיהם של מאות החטופים. המיצג נוצר על ידי אסף איתיאל, אומן ישראלי שחי בברלין, בשיתוף עם אומנית ישראלית נוספת שביקשה להישאר אנונימית.

20:25 - דובר צה"ל: "הצענו לבית החולים בעזה דלק, הם סירבו"

דובר צה"ל מסר היום בנושא העברת הדלק לעזה כי "אנחנו בשיח עם בית החולים. הבנו שיש שם בעיה, בעיקר באזור הפגיה". עוד מסר הדובר כי צה"ל הציע דלק לבית החולים: "הצענו ג'ריקנים עם דלק, בית החולים היה צריך להוציא אמבולנס ולקחת את הדלק. אנחנו מעריכים שחמאס אמר להם לא לקחת את הדלק. ההצעה עומדת עדיין לרשות בית החולים".

בווידאו: דובר צה"ל על הפעילות בעזה: יש עוד הרבה עבודה, זה ייקח זמן/דובר צה"ל

21:19 - דובר צה"ל על הפעילות בעזה: יש עוד הרבה עבודה, זה ייקח זמן

21:17 - דובר הבית הלבן: "חמאס ג'יהאד משתמשים בבתי חולים עבור פעולות צבאיות"

דובר הבית בלבן ג'ון קירבי מסר היום כי יש לארצות הברית מידע שחמאס כי הג'יהאד האסלאמי משתמשים בבית חולים שיפא ובבתי חולים אחרים כדי להחזיק חטופים ולבצע פעולות צבאיות. "הם מפעילים מרכז פיקוד בבית חולים שיפא ומתכוננים לפעולה צבאית ישראלית משם", מסר קירבי, "אנחנו לא תומכים בהפצצת בית חולים ולא רוצים לראות קרב בבית החולים".

21:16 - דובר צה"ל: "פועלים על פינוי בתי החולים בעזה"

דובר צה"ל מסר היום כי "אנחנו פועלים על לאפשר לפנות את כלל בתי החולים ברצועה לבתי חולים בטוחים יותר. היום הושלמה העברת בית החולים 'אל קודס'". עוד מסר הגרי כי צה"ל הזהיר את חמאס כי השימוש שלהם בבית החולים ככיסוי לפעילות טרור יבא לכך שלא תהיה לו הגנה מבית המשפט העולמי.

21:14 - דובר צה"ל למשפחות החטופים: "לא נחמיץ אף הזמנות להשיבם הביתה"

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר היום למשפחות החטופים כי "אנחנו פועלים בכל הדרכים כדי להחזיר את יקיריכם הביתה, נהפוך כל אבן, לא נחמיץ אף הזמנות להשיבם הביתה".

21:09 - על פי הערכות: 200 אלף איש בעצרת התמיכה בישראל בוושינגטון

20:45 - הרצוג בכותל המערבי: "יהודי העולם חייבים להיות בטוחים"

במהלך נאומו, ציין הרצוג את האנטישמיות הגואה בעולם, ואת הסכנה לחייהם שחשים יהודי התפוצות. "יהודים בכל העולם מותקפים על עצם היותם יהודים", אמר הנשיא, "השנאה, השקרים, האכזריות, ההתפרצות המחפירה של האנטישמיות העתיקה, מהווים מבוכה לכל האנשים והעמים המתורבתים. היהודים באמריקה חייבים להיות בטוחים. יהודים בכל העולם חייבים להיות בטוחים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם כחלק מעצרת תמיכה במדינת ישראל בוושינגטון, רחבת הכותל המערבי, 14 בנובמבר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא הרצוג בכותל המערבי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

20:43 - הנשיא הרצוג נואם בכותל: "הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה. נצעק לא עוד!"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב דברים בכותל המערבי. "לפני 80 שנה יהודים יצאו מאושוויץ, ונשבעו לעולם לא עוד. לפני 40 יום, צבע טרור פלש למדינת ישראל הריבונית ושחט מאות על גבי מאות של ישראלים, בטבח הגדול ביותר מאז השואה. בואו נזעק יחד: לעולם לא עוד! לעולם לא עוד - זה עכשיו!", אמר הנשיא.

עוד הוסיף הרצוג וציין כי "פראות החמאס והפשעים נגד האנושות הזכירו, כפי שאמר הנשיא ביידן, את ההשתוללויות הקשות ביותר של דאעש". הנשיא המשיך והודה לביידן על תמיכתו בישראל.




.

20:36 - צה"ל עתיד לכתר את כל העיר עזה

מפקדים בשטח דיווחו לפיקוד הדרום כי בימים הקרובים יפגשו כוחות מאוגדה 162, בפיקוד תת אלוף איציק כהן, את כוחות אוגדה 36, פיקוד תת אלוף דדו בר כליפא , בציר החוף. בכך, יכתרו למעשה כוחות צה"ל את כל העיר עזה.

זאת בנוסף להשתלטות של חטיבה 401 ושייטת 13 על המעגנה בחוף עזה. גורמי צבא שהיו עדים להשתלטות זו הגדירו אותה כ"הירואית" ומסרו כי במהלכה הרגו לוחמי צה"ל כמה מחבלי נוח'בה. בפעולה, נמסר לוואלה, שולבו פעולות תחבולה והונאה. צה"ל מעריך כי בהשלמת פעולות אלו, יחצוץ הצבא בין דרום לצפון הרצועה, דבר היוביל לקריסת מערכים רבים של חמאס.

20:24 - צה"ל: הטיל שנורה לאילת יורט באמצעות מערכת "חץ"

בהמשך לדיווח על התרעה באזור אילת, צה"ל מסר כי זוהה טיל ששוגר לשטח ישראל. עוד נמסר כי הטיל יורט בהצלחה באמצעות מערכת "חץ".

20:23 - גלנט: "אין לנו זכות מוסרית להפסיק את הלחימה כל זמן שיש חטופים"

כשנשאל בנוגע לשבויים הישראלים ברצועת עזה, ענה שר הביטחון גלט כי "אנחנו נמשיך ונפעל בלב העיר עזה. הדבר מפעיל לחץ על החמאס ויכול להביא לתהליכים בנושא השבויים". עוד אמר גלנט כי "אין לנו זכות מוסרית להפסיק את הלחימה כל זמן שיש חטופים".

20:21 - גלנט: "ממוקדים בחזית הצפון - אבל שומרים על הביטחון בצפון"

כשנשאל על המלחמה בחזית הצפונית, ענה שר הביטחון גאלנט כי ברגע זה כוחות צה"ל "ממוקדים בחזית הצפון - אבל שומרים על הביטחון בצפון"

20:19 - גלנט: "אנחנו שולטים בצפון רצועת עזה"

שר הביטחון יואב גלנט נאם היום ואמר כי צה"ל שולט ברצועת עזה. עוד הוסיף שר הביטחון ואמר כי "לא יהיה מקום חסין בשום נקודה ברצועת עזה, נפרק את חמאס עד היסוד".

20:01 - עשרות אלפים בהפגנת תמיכה בישראל בוושינגטון

עשרות אלפי בני אדם משתתפים בשעה זו ב"צעדה למען ישראל" מול הבית הלבן שבוושינגטון, ארצות הברית. הצועדים בהפגנה מראים סולידריות עם ישראל, מגנים את חמאס ואת גל האנטישמיות הגואה.

הפגנת תמיכה בישראל בוושינגטון בארצות הברית. רויטרס
צעדת תמיכה בישראל בוושינגטון/רויטרס

19:51 - אזעקות באילת

19:49 - חיל האוויר תקף מאסיבית בעזה

חיל האוויר תקף באופן מאסיבי בג'בליה וביעדים נוספים בצפון רצועת עזה

19:46 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות נשמעו הערב בנירים

19:25 - מזכ"ל האו"ם קורא להפסקת אש עקב "אובדן חיים דרמטי בעזה"

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש מסר כי הוא מוטרד מאוד מ"אובדן החיים הדרמטי" בבתי חולים ברצועת עזה, - כך אמר היום אמר דוברו סטפן דוז'ריק. "בשם האנושות, המזכ"ל קורא להפסקת אש הומניטארית מיידית", מסר הדובר.

19:19 - ראש השב"כ רונן בר וראש המודיעין המצרי דנו בשחרור החטופים

ראש השב"כ רונן בר ביקר היום בקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל - כך פורסם היום לראשונה בחדשות 12. גורמים שמעורים בפרטי הביקור אמרו כי השיחות עסקו בנושא המאמצים לשחרור החטופים ובנושא תפקידה של מצרים בעזה כעת במהלך המלחמה וכן ביום שאחרי. בלשכת ראש השב"כ סירבו להתייחס לדיווחים.

דנו בשחרור החטופים וביום שאחרי המלחמה:

18:56 - נתניהו לראשי רשויות בגבול הצפון: "היעד שלנו - קודם כל ניצחון מוחלט על חמאס בדרום"

ראש הממשלה נתניהו שוחח היום עם ראשי רשויות בקו העימות בצפון. "היעד שלנו הוא קודם כל ניצחון מוחלט על חמאס בדרום והשבת חטופינו", אמר ראש הממשלה בתום הפגישה, "הדבר השני, הוא כמובן להבטיח שביום שאחרי לא חוזר החמאס, לא חוזר משהו דמוי חמאס - גם את זה נבטיח. הדבר השלישי, ולא פחות חשוב, הוא לטפל כאן בגזרת הצפון".

עוד הוסיף נתניהו ואמר כי "בגזרת הצפון כרגע יש חילופי מהלומות קשים. אנחנו מכים בחיזבאללה, אבל ההנחייה שלי לצה''ל היא להיערך לכל תרחיש. אני לא מציע לחיזבאללה לנסות את מדינת ישראל - זאת תהיה טעות חייהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון, בחמ"ל רגבה שבמועצה אזורית מטה אשר, 14 בנובמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם ראשי הרשויות בצפון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

18:41 - צה"ל תקף עמדות חיזבאללה בלבנון

צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדות תצפית של חיזבאללה בלבנון. מוקדם יותר היום, זוהו שיגורים מלבנון אל עבר אזור הר דב ומרגלית, ומחבלי חיזבאללה ירו מנשק קל לעבר משגב עם. צה"ל תקף את מקורות הירי.

18:37 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות נשמעו בנירים ובעין השלושה

18:32 - נתניהו בתגובה לביידן: "כשיהיה משהו קונקרטטי, נעשה זאת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של הנשיא ביידן ומסר כי "ליבנו כל העת עם החטופים ומשפחותיהם". ראש הממשלה אמר כי "מאז תחילת המלחמה אנו פועלים ללא הרף לשחרור חטופנו, כולל הפעלת לחץ גובר מאז תחילת התמרון הקרקעי. אם וכשיהיה משהו קונקרטי לדווח עליו - נעשה זאת".

17:59 - ביידן: "מאמין שהחזרת החטופים תקרה. מוסר למשפחות -תחזיקו מעמד"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר היום כי הוא מדבר מדי יום עם אנשים שמעורבים במשא ומתן לשחרור בני הערובה. "אני מאמין שזה הולך לקרות אבל אני לא רוצה להכנס לפרטים", אמר הנשיא ופנה למשפחות החטופים, "המסר שלי למשפחות - תחזיקו מעמד אנחנו באים".

(ברק רביד)

ביידן אופטימי באשר לעסקת חטופים: "זה עומד לקרות". PBS, אתר רשמי
ביידן על עסקת החטופים: "זה עומד לקרות"/אתר רשמי, PBS

17:33 - פצועה נוספת בנפילת הרסיסים בתל אביב, מצבה בינוני

אישה בת 43 נפצעה גם היא מנפילת הרסיסים בתל אביב, כשמצבה מוגדר בינוני. צוותי מד"א שהגיעו למקום מעניקים לה טיפול רפואי.

17:25 - גבר בן 20 במצב קשה לאחר פגיעה מרסיסים בתל אביב

גבר בן 20 נפצע היום באורח קשה לאחר שנפגע מרסיס שנפל בתל אביב. צוות מד"א שהגיע למקום החל להעניק לו טיפול רפואי.

17:16 - אזעקות בגוש דן, דיווח על נפילה בתל אביב

אעזקות נשמעו כעת בערים רבות בגוש דן, בהן בת ים, חולון, ותל אביב-יפו. התקבל דיווח על נפילה ברחוב בת ים שבתל אביב.

17:07- שר החוץ, שר הבריאות ומשפחות החטופים נפגשו עם נשיאת הצלב האדום

שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אוריאל בוסו נפגשו עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק. בפגישה נכחו גם נציגים של משפחות החטופים. במהלך הפגישה, דרשו השרים מהנשיאה לפעול באופן מיידי לביקור החטופים שנמצאים ביידי חמאס.

"הצלב האדום חייב לפעול בכל הערוצים לבקר בהקדם את החטופים, בינהם ילדים, נשים וקשישים", אמר כהן במהלך הפגישה, "אנחנו מצפים מהצלב האדום שישים את הנושא בראש סדר העדיפות של הארגון, יפעיל את כל מנופי הלחץ ולא ישקוט עד שיגיע לבקר את כל החטופים, יבדוק את מצבם ויוודא שהם מקבלים את הטיפול הרפואי הנחוץ להם".

שר החוץ, שר הבריאות ונציגי משפחות החטופים בפגישה עם נשיאת הצלב האדום. הצלב האדום, אתר רשמי
פגישת השרים ונציגי משפחות החטופים עם הצלב האדום/אתר רשמי, הצלב האדום

17:03 - גנץ לתושבי הצפון: "גם בגזרה הזאת לא נחזור ל-6 באוקטובר"

השר בני גנץ ביקר היום בפיקוד הצפון, בחמ"ל העירוני של קריית שמונה ובעיר מטולה. " אנחנו לא נחזור ל-6 באוקטובר גם כאן בגזרה אנחנו פועלים התקפית והמטרה ברורה - לאפשר לתושבים לחזור לפה בביטחון", אמר גנץ בתום ביקורו והדגיש כי "גם אם נידרש להפסקת אש לצורך החזרת חטופים - לא תהיה עצירה של המלחמה".

17:01 - צבע אדום בעוטף עזה

16:38- צה"ל שחרר תיעוד של הממצאים מבית החולים רנתיסי בעזה

צה"ל שחרר היום סרטון בו נראים ממצאים מפשיטה על בית החולים רנתיסי שברצועת עזה. בתוך בית החולים, מצאו הכוחות מטענים, רימונים, נשקים וגרזנים. התיעוד חושף כי בית החולים שימש במסווה לתשתית טרור.

16:09 - מנהיג החות'ים: "נמשיך לתקוף את ישראל"

מנהיג המורדים החות'ים מסר היום כי הארגון ימשיך לתקוף את ישראל. עוד מסר המנהיג כי ארגון החות'ים "מחפש אחר ספינות ישראליות בים האדום"

16:04 - צבע אדום בעוטף עזה

15:54 - כוחות צה"ל חיסלו 7 מחבלים בטול כרם שביהודה ושומרון

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במשך 15 שעות במחנה הפליטים טול כרם שביהודה ושומרון וחיסלו שם שבעה מחבלים. כמו כן, עצרו הכוחות בכיר בגדוד "טול כרם"שניסה לברוח מהמחנה בעזרת אמבולנס.

כבמהלך הפעילות, גילות כוחות ההנדסה עשרות מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת ובצד הכבישים, במטרה לפגוע בכוחות צה"ל. לאחר מכן, החלו מחבלים חמושים לפתוח באש אל עבר המחבלים. כלי טייס של צה"ל תקף את חוליית המחבלים מהאוויר.

15:47 - זוהו 859 אזרחים שנרצחו במלחמה

המשטרה מסרה כי עד כה, זוהו 859 אזרחים שנרצחו במהלך מלחמת חרבות ברזל. עוד נמסר כי המשטרה, יחד עם צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים עובדים על המשך זיהוי קורבנות הרצח ההמוני.

15:40 - צה"ל הפגיז במרכז רצועת עזה

14:38 - אזעקות נשמעו בעוטף עזה

אזעקות נשמעו בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

14:18 - כתב אישום הוגש כנגד תושב דבוריה בגין הסתה וגילוי הזדהות עם ארגון טרור

כתב אישום הוגש כנגד מאיסרה איברהים, בן 47 ממועצה מקומית דבורייה שבצפון, בגין הסתה וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. בתאריך 24 באוקטובר העלה איברהים פוסטים ברשתות החברתיות בהם כתב "היום הזה ישאר לעד בהיסטוריה, אחריו יהיה הרבה כאב והרבה גאווה". בפוסט נוסף ציין "כנופיית פשע שהיא בועת אוויר שיש להם כמה מטוסים. רק עזה תלמד אתכם, אנחנו למזבלת ההיסטוריה".

המשטרה עצרה את החשוד ובחיפוש בביתו נתפסו מספר דגלי פלסטין ודגלים נוספים. בסיום חקירה מאומצת הוגש כנגדו הבוקר כתב אישום באמצעות פרקליטות מחוז צפון.

14:06 - צה"ל תקף תשתיות טרור וחוליית מחבלים של חיזבאללה

צה"ל דיווח כי מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לאזור יפתח. בנוסף, מחבלים שיגרו במהלך היום טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל באזור מרגליות, ערב אל עראמשה ויפתח ולעבר אזור שומרה ומתת. צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון.

13:53 - על רקע הצעדה: משפחות החטופים הולכות בשולי איילון דרום

על רקע צעדת משפחות החטופים שהחלה היום לכיוון מעון ראש הממשלה בירושלים, הצעדה החלה מצומת השלום, תמשיך לכביש 1 ותעצור בצומת בית דגן עד השעה 18:30. משתתפי הצעדה הונחו ללכת רק בשולי הכביש ולא לחסום אותו.

13:40 - צה"ל: האזעקות באילת - בשל שיגור מיירט למטרה אווירית

צה"ל דיווח כי בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה במרחב העיר אילת, שוגר מיירט בעקבות חשד למטרה אווירית וההתרעה הופעלה בעקבות שיגור המיירט. לא זוהתה חדירה לשמי ישראל.

13:26 - אזעקות נשמעו בגליל המערבי

אזעקות נשמעו ביישובים שתולה, שומרה, זרעית ואבן מנחם שבגליל המערבי. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או נפגעים.

13:00 - אזעקות נשמעו בעוטף עזה

אזעקות נשמעו בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

12:49 - אין נפגעים באילת

בעקבות האזעקות שנשמעו באילת, מד"א ואיחוד ההצלה דיווחו כי אין נפילות או נפגעים בעיר.

12:44 - אזעקות נשמעו באילת

אזעקות נשמעו באילת, מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

12:42 - שלי שם טוב, אמא של עמר שחטוף בעזה: אני דורשת מנתניהו והקבינט לתת לנו תשובות

שלי שם טוב, שבנה עמר חטוף בעזה, דיברה היום בהצהרת משפחות החטופים ואמרה: "כבר 39 ימים שהפכנו (משפחות החטופים) למשפחה בעל כורחנו, ובדרך אנחנו מאבדים אנשים! ילדים! משפחת דוד שנרצחו להם שתי בנות, אני באופן אישי. משפחת גוטמן שנרצחה לה הבת, משפחת אשל שגם נרצחה להם הבת ואתמול בלילה גם משפחת מרציאנו! איפה אתם? איפה אתם?".

בנוסף, שם טוב פנתה ישירות לראש הממשלה וקבינט המלחמה: "אני דורשת מבינימין נתניהו ומכל הקבינט לתת לנו תשובות ומעשים! אין לנו כוח יותר. תחזירו את הילדים שלנו, את המשפחות שלנו הביתה".

חלקי רקטה בזירה באשקלון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חלקי רקטה בזירה באשקלון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:07 - שני פצועים קל מפגיעות הדף באשקלון

שני גברים כבני 30 נפצעו קל מפגיעת הדף באשקלון. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק להם טיפול ראשוני ופינה אותם לבית חולים ברזילי. בנוסף, טופלו 2 נפגעי חרדה.

צפו: זירת הנפילה באשקלון בעקבות מטח הרקטות מרצועת עזה

בווידאו: נפילות באשקלון בעקבות מטח רקטות מרצועת עזה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אבי רוקח

11:56 - פגיעה ישירה בבית וברכב באשקלון, אין נפגעים

שתי נפילות באשקלון, בבית וברכב, בעקבות המטח האחרון לעיר. נזקים כבדים לרכוש ולמבנים. לא ידוע על נפגעים בשלב הזה.

11:40 - מטח כבד לעבר אשקלון ועוטף עזה

מטח טילים כבד לעבר אשקלון והיישובים מבקיעים, כרמיה, יד מרדכי, זיקים, בת הדר, גיאה ובית שקמה.

11:17 - הותר לפרסום: צה"ל הודיע על מותה של נועה מרציאנו, שחמאס פרסם סרטון שלה בשבי

צה"ל הודיע על מותה של רב"ט נועה מרציאנו, בת 19 ממודיעין, חיילת צה"ל שחמאס פרסם סרטון שלה מהשבי. מרציאנו נרצחה בעודה בשבי חמאס, והיום צה"ל הודיע רשמית על מותה. רב"ט מרציאנו שירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 414 בחיל הגנת הגבולות, והיא מוגדרת כחללת צה"ל חטופה בידי ארגון טרור.

10:56 - ראשי אוניברסיטאות המחקר: שנת הלימודים תדחה ל-24 בדצמבר

ראשי אוניברסיטאות המחקר הודיעו כי שנת הלימודים תדחה ל-24 בדצמבר, לנוכח מצב המלחמה ואחוז הגבוה של מגויסים למילואים. ההודעה מתייחסת ל- 7 מתוך אוניברסיטאות המחקר בישראל: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן גוריון, הטכניון, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת אריאל. לגבי מכון ויצמן והאוניברסיטה הפתוחה, יחולו הסדרים אחרים והפרטים יועברו לציבור הסטודנטים על-ידי המוסדות.

גשם כבד בגבול עזה. 14 בנובמבר 2023. אבי רוקח
חיילי צה"ל בסיור במהלך גשם כבד בגבול עזה/אבי רוקח

10:17 - נתניהו בראיון לפוקס ניוז: "אם לא ננצח עכשיו, אירופה ואמריקה הבאים בתור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר את אמריקה: "אם לא ננצח עכשיו, אירופה ואמריקה הבאים בתור", כך אמר בראיון לרשת פוקס ניוז האמריקאית. נתניהו המשיך לספר על חשיבות הניצחון הישראלי לכל העולם, והסביר כי "אנחנו צריכים לנצח לא רק למעננו, אלא למען המזרח התיכון, למען שכנינו הערבים. אתה יודע מה, למען העזתים שהוחזקו בעריצות האפלה הזו שהתאכזרה הביא להם רק שפיכות דמים ועוני ואומללות".

לדבריו, "אנחנו צריכים לנצח כדי להגן על ישראל. אנחנו צריכים לנצח כדי להגן על המזרח התיכון. אנחנו צריכים לנצח למען העולם המתורבת. זה הקרב שאנחנו נלחמים, והוא מתנהל עכשיו. אין תחליף על הניצחון הזה".

10:13 - צה"ל: יורטה מטרה חשודה שזוהתה בסמוך לחופי עכו

צה"ל דיווח כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה חשודה שזוהתה בסמוך לחופי עכו. עוד נמסר כי לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות.

גשם כבד בגבול עזה. 14 בנובמבר 2023. אבי רוקח
ג'יפ צה"לי בזמן גשם כבד בגבול עזה/אבי רוקח

10:04 - מג"ב עצרו חשוד שהשליך בקבוקי תבערה בשכונת הר גילה בירושלים

מג"ב עצרו חשוד שהשליך מספר פעמים בקבוקי תבערה לעבר בתי מגורים בשכונת 'הר גילה' בירושלים. החשוד, בן 23, תושב שטחים עם אישור עבודה בישראל, נעצר והועבר להמשך חקירה במשמר הגבול. בנוסף, תושב שטחים בן 18 נעצר בחשד להשלכת מטען נפץ לעבר מתחם קבר רחל לפני כחודש והועבר להמשך חקירה במשמר הגבול.

09:58 - שלושה חשודים בהפרות סדר ובהסתה לטרור נעצרו בירושלים

שוטרי מחוז ירושלים עצרו הלילה שלושה חשודים במעורבות בהפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה ובפרסום דברי הסתה לאלימות וטרור. במהלך הפעילות, נעצרו על ידי השוטרים 2 חשודים בשנות ה- 20 לחייהם תושבי עיסאוויה, שפירסמו בשבועות האחרונים ברשתות החברתיות, דברי הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה בארגון טרור חמאס.

בנוסף נעצר קטין בחשד למעורבות בהפרת סדר שכללה יידוי אבנים לעבר השוטרים הפועלים בעיסאוויה. עם סיום החקירה בתחנת שלם, צפוי נגד החשודים כתב אישום בימים הקרובים על ידי הפרקליטות.

09:22 - דובר צה"ל בערבית: הצירים ההומניטריים יפתחו היום שוב

אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, פונה לתושבי עזה בחשבון ה-X שלו וחוזר על הודעתו מאתמול על פתיחת צירים ההומניטריים ברצועת עזה. בהודעה אומר כי במעבר הבטוח דרך ציר צאלח א-דין יישאר פתוח היום בין השעות תשע בבוקר עד ארבע אחר הצהריים. בנוסף, חוזר כי מי שלא הצליח להגיע לדרך צאלח א-דין יכול לעבור דרך רחוב יוסף אל -רחוב עזמה במעבר בטוח. שלישית, מצהיר אדרעי על הפוגה הומניטרית בשכונות אלדראג' ואל-תופה בין השעות 14:00-10:00. לסיום, מבקש אדרעי כי אם חמאס חוסם את דרכם לנוע דרומה, לפנות למספר מיוחד של צה"ל כדי שיטפלו בנושא.

צפו בתיעוד: תקיפות צה"ל מהאוויר ברצועת עזה

בווידאו: תקיפות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

08:55 - אהרון חליוה במכתב למשפחות חיילי מודיעין: "אגף מודיעין לא עמד במשימתו"

אלוף אהרון חליוה כתב במכתב פתוח למשפחות משרתי אגף מודיעין כי "אגף המודיעין, תחת פיקודי, לא עמד במשימתו העליונה, מתן התרעה למלחמה". בנוסף, המשיך חליוה לדבר על עתיד המלחמה: "חובתנו לתחקר את שאירע ולקחת אחריות. הזמן לכך עוד יגיע. אך מהרגע הראשון, לא שקענו בכישלון, אלא יצאנו להשיב מלחמה ולנצח. מבצעי הטבח ושולחיהם - כולם בני מוות, אל כולם נגיע. זו צוואתם של יקירינו שאינם איתנו".

מכתב אלוף אהרון חליוה למשפחות משרתי אגף מודיעין, 14 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
המכתב המלא של אלוף אהרון חליוה למשרתי אגף מודיעין/דובר צה"ל
לוחמי צה"ל חשפו פיר מנהרה במסגד. 14 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פיר המנהרה שנחשף במסגד על ידי לוחמי צה"ל/דובר צה"ל

08:50 - לוחמי צה"ל חשפו פיר מנהרה במסגד

צה"ל דיווח כי בפעילות קרקעית של לוחמי סיירת חטיבת הנגב, חשפה היחידה פיר מנהרה הממוקם במסגד. כוחות קרקעים הכווינו מטוסי ומסוקי קרב שתקפו חוליית נ"ט שירו לעברם. בנוסף, כוחות חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה כ-200 מטרות טרור של חמאס ביניהן מחבלים, אתרי ייצור אמצעי לחימה, עמדות שיגור טילי נ"ט ומפקדות צבאיות.

08:39 - סמוטריץ' בתגובה למאמר שפורסם בוול סטריט ג'ורנל: "זה הפתרון ההומניטרי הנכון"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', בתגובה למאמרם של ח"כ רם בן ברק ודני דנון בוול סטריט ג'ורנל בו הציעו תוכנית הגירה מרצון לפליטי עזה: "זה הפתרון ההומניטרי הנכון לתושבי עזה ולאזור כולו לאחר 75 שנות פליטות, עוני ומסכנות", אמר.

"אין לתא שטח קטן כמו רצועת עזה, ללא משאבי טבע ומקורות פרנסה עצמיים, שום סיכוי להתקיים עצמאית, כלכלית ומדינית, בצפיפות גדולה כל כך לאורך זמן", המשיך השר. "משום כך קליטת הפליטים על ידי מדינות העולם החפצות בטובתם באמת, תוך תמיכה וסיוע כלכלי נדיב של הקהילה הבינלאומית, ובתוכה מדינת ישראל, היא הפתרון היחיד שיביא לקץ הסבל והכאב של יהודים וערבים כאחד."

חטיבת גולני כבשו את הבית המושל של עזה. 14 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דגל ישראל במעוז של הבכיר: גולני כבשו את בית מושל עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכבי צה"ל נוסעים סמוך לגבול עם עזה, 14 בנובמבר 2023. רויטרס
רכבי צה"ל נוסעים סמוך לגבול עם עזה/רויטרס

08:01 - דני דנון ורם בן ברק בוול סטריט ג'ורנל: מדינות העולם - תקלטו פליטים מעזה

חברי הכנסת וועדת חוץ וביטחון, דני דנון (הליכוד) ורם בן ברק (יש עתיד), פרסמו מאמר משותף בעיתון האמריקאי וול סטריט ג'ורנל שקורא למדינות העולם לקלוט פליטים מעזה. "אנחנו בסך הכל צריכים שמדינות העולם יחלקו את האחריות של אירוח תושב עזה. גם אם מדינות יקלטו עשרת אלפים פליטים כל אחת זה יסייע להקל על המשבר". נכתב במאמר.

"ישנן 193 מדינות בעולם, רובן, לפחות לפי הצבעותיהן באו"ם, תומכות תמיכה חסרת פשרות בפלסטינים, כך שניתן להניח שלא יתנגדו לסייע לאותם פלסטינים בהם הם תומכים לאורך השנים", טענו.

07:50 - וושינגטון פוסט: ישראל וחמאס קרובים לעסקת בני ערובה

הוושינגטון פוסט דיווח כי ישראל וחמאס קרובים לעסקת בני ערובה שתשחרר את רוב הנשים והילדים הישראלים שנחטפו ב-7 באוקטובר, זאת על פי בכיר ישראלי שהתראיין לעיתון. ההסכם עשוי להתפרסם בתוך ימים אם הפרטים הסופיים ייפתרו. ההסכם הכללי קורא לשחרור נשים וילדים ישראלים בקבוצות, במקביל לנשים וצעירים פלסטיניים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.

ישראל רוצה לשחרר את כל 100 הנשים והילדים שנלקחו מישראל, אך המספר הראשוני צפוי להיות קטן יותר. חמאס הודיע לפני מספר ימים ​​כי הוא מוכן לשחרר 70 נשים וילדים. מספר הנשים והצעירים הפלסטיניות שעלולים להשתחרר אינו ברור, על פי דיווחים ישנם לפחות 120 כאלה בכלא הישראלי.

07:26 - אזעקות נשמעו בעוטף עזה

אזעקות נשמעו בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

6:51 - כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי

כוחות הביטחון הרסו הלילה בכפר עוריף את ביתו של מהנד שחאדה בן ה-26, אחד משני המחבלים שביצעו בפברואר את פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי. שחאדה, המזוהה עם חמאס, ביצע יחד עם חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח, את הפיגוע בו נרצחו ארבעה ישראלים.

6:10 - שני לוחמים נפצעו קשה מפגיעת טיל נ"ט סמוך לגבול לבנון

צה"ל התיר הבוקר לפרסום כי שני לוחמים נפצעו אתמול קשה מפגיעת טיל נ"ט סמוך לנטועה. שני החיילים, לוחמי גדוד 299, פונו לקבלת טיפול רפואי.

5:59 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה.

סמ"ר רועי מרום, בן 21 מרעננה, מפקד כיתה בגדוד 906, ביסל"ח, שירת כלוחם בסיירת חרוב.

רס"ר במיל' רז אבולעפיה, בן 27 מרשפון, לוחם בגדוד 6863, חטיבה 12.

5:37 - צה"ל תקף בשעות האחרונות יעדי טרור בג'בליה

5:31 - ניסיון פיגוע סמוך לחברון: מחבל ניסה לדקור לוחם צה"ל - וחוסל

מחבל ניסה הלילה לדקור לוחם צה"ל בעמדה צבאית בצומת בית ענון סמול לחברון, וחוסל. הלוחם, ששמר על ערנות, הבחין במחבל האחוז בסכין מתקרב לעמדה הצבאית, ופתח לעברו באש.

סכין המחבל שניסה לדקור לוחם צה"ל סמוך לחברון - וחוסל. 14 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
סכין המחבל שניסה לדקור לוחם צה"ל סמוך לחברון - וחוסל. 14 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

5:23 - דיווח פלסטיני: 5 הרוגים ו-9 פצועים בתקיפת צה"ל ביהודה ושומרון

על רקע פעילות כוחות צה"ל ממשיכים בטול כרם, כלי תקשורת פלסטינים מדווחים על חמישה הרוגים ותשעה פצועים.

4:40 - אונר"א: כ-101 עובדי האו"ם נהרגו ברצועת עזה

כ-101 עובדי האו"ם נהרגו ברצועת עזה מפרוץ המלחמה, כך הודיעה הלילה נציבות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א).

4:00 - בצעד הומניטרי: צה"ל העביר אינקובטורים מישראל לבית החולים שיפא

אינקובטורים מישראל לבית החולים שיפא שברצועת עזה. 14 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
אינקובטורים מישראל לבית החולים שיפא שברצועת עזה. 14 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

3:27 - דיווח: עזה תנותק השבוע משירותי טלפון ואינטרנט "באופן מוחלט"

בעקבות הלחימה בעזה, שירותי הטלפון והאינטרנט ברצועת עזה ינותקו באופן מוחלט בהמשך השבוע - כך מצטטים ב-CNN את אזהרת שר התקשורת הפלסטיני. לדברי השר, הניתוק צפוי בעקבות מחסור בדלק, ואם יצא לפועל, הוא "יחריף את המשבר המתמשך ברצועה" וימנע מארגונים הומניטריים לתאם פעולות במוקדי חירום ברצועה.

2:15 - תיעוד מדאיג מהרווארד: הסטודנטים באוניברסיטת היוקרה התאספו ברחבה וקראו "אינתיפאדה!"

סטודנטים באוניברסיטת הרווארד קוראים לאיניתיפאדה/ללא

1:55 - זוהתה גופתה של ויויאן סילבר, חברת קיבוץ בארי שנחשבה לחטופה

זוהתה גופתה של ויויאן סילבר, בת ה-74 מקיבוץ בארי שעד היום נחשבה לחטופה - כך נמסר הלילה באג'יק, ארגון ערבי-יהודי שפועל בנגב, אותו ייסדה. "התפללנו במשך 38 ימים לסוף אחר. היא הייתה אשת שלום ופעלה להשיגו באינספור דרכים", ספדו לה בארגון שהקימה. סילבר ייסדה את תנועת "נשים עושות שלום" ושימשה בעבר כחברת הנהלה בארגון "בצלם".

1:08 - יו"ר ארגון המיילדות מגיבה לדיווח על היולדת בשבי: "דורשת מארגונים בעולם לגנות את הטבח"

יפעת הדר, יושבת ראש ארגון המיילדות בישראל הגיבה על הערכת צה"ל, לפיה אישה ישראלית שנחטפה על ידי חמאס לרצועת עזה כשהייתה בהריון מתקדם, ילדה בשבי: "אנו מתחננות לאנושיות, דורשות מארגוני המיילדות בעולם שמתיימרים לשמור על כל אישה ויילוד ללא הבדלי דת גזע או לאום, לגנות את הטבח ולזעוק: תחזירו אותם הביתה, תזעקו את זעקת האימהות, האבות, התינוקות והילדים".

בפנייה אל היולדת החטופה, הדר פיללה שהלידה עברה בשלום, וכי חרף הנסיבות, הצליחה למצוא נחמה ואחווה בשבויות הישראליות שלצידה: "אנו ממתפללות שישר הצמדת אותו לחזה שלך והנקת אותו, ולא נזקקת לשום התערבות רפואית לאחר הלידה. מתפללות שהיית מוקפת במעגל הנשים שנחטפו איתך והתנחמתן כולכן, יחד באור הזה, שהדליק ולו לרגע את החושך הנורא".

0:39 - צה"ל: זוהו כמה שיגורים מלבנון לעבר מוצב צה"ל בגבול, אחד מהם יורט

מצה"ל נמסר הלילה כי כמה שיגורים בוצעו מלבנון לעבר מוצב צה"ל הסמוך לגבול, אחד מהם יורט על ידי מערכות ההגנה האוויריות והיתר נפלו בשטח פתוח.

0:20 - גשמים צפויים לרדת ברצועת עזה

על פי תחזית מזג האוויר, גשמים צפויים לרדת במהלך היום ברצועת עזה. במהלך היום, שעתיד להיות מעונן, הטמפרטורות עלולות לרדת עד ל-18 מעלות.

23:39 - הטרור הפסיכולוגי של חמאס: פרסם סרטון של חיילת בשבי בעזה

חמאס שחרר מוקדם יותר היום סרטון טרור פסיכולוגי בו נראית נועה מרציאנו - חיילת חטופה בעזה. נציג צה"ל הגיע לבית המשפחה והודיע להם על פרסום הסרטון.

צילום מסך מתוך סרטון בו נראת חטופה ישראלית בשבי חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צילום מסך מתוך סרטון בו נראת חטופה ישראלית בשבי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

23:24 - גופה אותרה על ידי צה"ל סמוך לכפר עזה

כוח צה"ל איתר היום גופה בשדה פתוח לא הרחק מכפר עזה. הגופה הועברה לבדיקות די.אנ. איי. צה"ל ממשיך לסרוק את השטח.

22:50 - ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין התבררה כזיהוי שווא

22:34 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל

חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. מערכת וואלה, אתר רשמי
חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון/אתר רשמי, מערכת וואלה

22:20 - ביידן: מתנהל מו"מ לשחרור חטופים

ביידן בשיחה עם כתבים בבית הלבן: "יש מאמצים להגיע להפוגה כדי להגיע לעסקה בנושא החטופים. מתנהל מו"מ והקטארים מעורבים. בני הערובה חייבים להיות משוחררים"

22:17 - במערכת הביטחון מעריכים כי אחת מהנשים שנחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ילדה תינוק בשבי

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.

לאירועי היום ה-40 למלחמה
לאירועי היום ה-38 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully