וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון: מעריכים כי אחת מהחטופות ילדה תינוק בשבי חמאס

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 23:30

הירי מעזה לישראל: נפילה בישובי הדרום, אין נפגעים. שר הביטחון: מחבלים בורחים ואזרחים בוזזים את בסיסי הארגון. הרמטכ"ל: נערכים עם תוכנית פעולה לצפון. צה"ל ושב"כ חיסלו את אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס ואת ראש המודיעין הצבאי לשעבר בחמאס

בווידאו: תיעוד מחילוץ פצועים על ידי מסוקי חילוץ ולוחמי יחידה 669 מעזה תחת אש/צילום: דובר צה"ל

23:24 - גופה אותרה על ידי צה"ל סמוך לכפר עזה

כוח צה"ל איתר היום גופה בשדה פתוח לא הרחק מכפר עזה. הגופה הועברה לבדיקות די.אנ. איי. צה"ל ממשיך לסרוק את השטח.

22:50 - ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין התבררה כזיהוי שווא

22:34 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. מערכת וואלה, אתר רשמי
חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון/אתר רשמי, מערכת וואלה

22:20 - ביידן: מתנהל מו"מ לשחרור חטופים

ביידן בשיחה עם כתבים בבית הלבן: "יש מאמצים להגיע להפוגה כדי להגיע לעסקה בנושא החטופים. מתנהל מו"מ והקטארים מעורבים. בני הערובה חייבים להיות משוחררים"

פעילות צה"ל בעזה. 13 בנובמבר 2023. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה. 13 בנובמבר 2023/רויטרס

22:17 - במערכת הביטחון מעריכים כי אחת מהנשים שנחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ילדה תינוק בשבי

22:07 - היועץ לביטחון לאומי: שחרור החטופים הוא העדיפות העליונה שלנו

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ערך היום תדרוך כתבים בו אמר: ארה"ב ממשיכה לעובד מסביב לשעון לשחרור החטופים, זה כולל הרבה ילדים בינהם פעוט בן 3, אזרח אמריקאי שהוריו נרצחו. מדובר בעדיפות עליונה עבור הממשל האמריקני.

ארה"ב ממשיכה גם לתמוך בהעברת סיוע הומניטרי לעזה. שמחנו שישראל החליטה לעשות זאת בשבוע שעבר ואנחנו ממשיכים בשיחות איתם. אנחנו מפצירים בישראל לעשות כל שאפשר כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. יש שיחות מתמשכות בתיווך קטאר להניע את המשא ומתן לשחרור חטופים. עוד אין פריצת דרך אבל ממשיכים להתקדם ככל שהזמן נוקף.

21:40 - דובר צה"ל באנגלית: חמאס הפעיל מערכת טרור מתחת לבית חולים

תת אלוף דניאל הגרי הציג הערב, בהצהרה מיוחדת באנגלית, תמונות וסרטונים של פעילות צה"ל בתוך עזה, במהלכה נחשפה רשת מנהרות ששימשו את חמאס לצורך הפעלת מערכת טרור. צה"ל חושד כי אזרחים ישראלים שנחפטו הוחזקו במנהרות מתחת לבתי חולים. במהלך ההצהרה הציג הגרי תמונות של חיתולים ובקבוקים של תינוקות שלפי החשד שייכים לילדים ישראלים חטופים.

הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי באנגלית. 13 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי באנגלית. 13 בנובמבר 2023/דובר צה"ל
דובר צה"ל מציג: כך חמאס מתבסס מתחת לבתי חולים ובתי ספר - ופועל שם לצורך טרור. דובר צה"ל
דובר צה"ל מציג: כך חמאס מתבסס מתחת לבתי חולים ובתי ספר - ופועל שם לצורך טרור/דובר צה"ל

20:40 - חיילי צה"ל בפרלמנט חמאס עם דגלי ישראל

חיילי גולני עם דגל ישראל בפרלמנט חמאס בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיילי גולני עם דגל ישראל בפרלמנט חמאס בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרלמנט חמאס בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרלמנט חמאס בעזה לפני המלחמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

20:02 - גלנט: "חמאס איבד שליטה, אזרחי עזה בוזזים את בסיסי הארגון"

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום בסיום הערכת מצב: "צה"ל מתקדם לכל נקודה. חמאס איבד שליטה בעזה - מחבלים בורחים דרומה, אזרחים בוזזים את בסיסי הארגון. אין להם אמון בשלטון. כל יום אנחנו מחסלים מפקדים נוספים של חמאס, עשרות ולפעמים מאות מחבלים. בימים האחרונים העצמנו את הפעילות שלנו נגד המנהרות וזה יוציא את המחבלים מתוכן. שם, או שהם יחוסלו או שהם ייכנעו ללא תנאי. אין אפשרות שלישית"

20:01 - מטח לכיוון גוש דן והשפלה והדרום. נפילה בישוב בחוף אשקלון - אין נפגעים, נזק לרכוש

פגיעה ישירה בבית בזיקים/יניר יגנה

19:39 - הרמטכ"ל: "נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון"

הרמטכ"ל קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון בה דן עם מפקד פיקוד הצפון ובכירים נוספים בתוכניות פעולה להמשך הלחימה. בהערכת המצב אמר: "אנחנו נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון. המשימה שלנו היא להביא ביטחון. המצב הביטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לחזור לבתיהם".

בווידאו: הרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד בצפון/צילום: דובר צה"ל

19:30 - לוחמי צוות אוויר ו-669 מפנים פצועים מעזה תחת אש

לוחמי צוות אוויר של טייסות מסוקי החילוץ ולוחמי יחידה 669 ביצעו בשבועות האחרונים יותר מ-60 פינויי פצועים משטח הלחימה ברצועת עזה. עבודתם של היחידות נעשית מתוך רצועת עזה וכן מסמוך לה ומבוצעת תחת אש חיה.

תיעוד מפינוי פצועים תחת אש על ידי מסוקי חילוץ ולוחמי יחידה 669. 13 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
תיעוד מפינוי פצועים תחת אש על ידי מסוקי חילוץ ולוחמי יחידה 669. 13 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

19:09 - התיקון לחוק המאבק בטרור אושר בקריאה שניה ושלישית

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שניה ושלישית את התיקון לחוק המאבק בטרור. בין השאר, התיקון יאפשר תפיסה וחילוט רכוש הקשור לטרור ובניגוד למצב הקיים, יקנה סמכות לשר הביטחון להכריז על מי שאינו אזרח ישראל כפעיל טרור. הצעת החוק גם מרחיבה את הגדרתו של "פעיל טרור", כך שכעת היא כוללת גם את מי שלוקח חלק במימון של ארגון טרור או מעמיד לו אמצעים.

18:42 - נתניהו: "זה לא 'מבצע', זה לא 'סבב' - זו מלחמה עד הסוף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בגדוד קרקל וניהל שיחה עם לוחמות ולוחמי הגדוד: "מה שאנחנו עושים כעת זה לא 'מבצע', זה לא 'סבב' - זו מלחמה עד הסוף. זה לא מן השפה אל החוץ, זה מהלב ומהשכל החוצה. אם אנחנו לא גומרים אותם - זה יחזור. מה שעשיתם פה זה מופת - אני מתרשם מאוד מהמהירות, מהתושייה, מההתגייסות, מהגבורה ומההכרעה".

פצצת תאורה בשמי עזה. רויטרס
פצצת תאורה בשמי עזה/רויטרס

18:16 - כוחות צה"ל תקפו עמדות שיגור וחוליית מחבלים בשטח לבנון

כוח צה"ל תקף היום עמדות שיגור בשטח לבנון וכן מחבל שלקח חלק בירי לעבר שטח ישראל. לפני זמן קצר, טנק של צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מרחב שתולה שבצפון. במהלך היום מחבלים ירו לעבר מספר מוקדים בגבול הצפון, כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

17:46 - צה"ל חיסל שני בכירי חמאס נוספים

כוח משותף של צה"ל שב"כ חיסל את יעקוב עאשור, אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס בארגון הטרור חמאס באמצעות מטוסי קרב. בנוסף, חוסל מחמד חמיס דבאבש, מחבל חמאס בכיר ותיק, שימש בין היתר כראש המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

17:43 - מיקי זוהר: "עם כל הכבוד ללחצים מדיניים, ‏אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזו"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בתגובה לדברי שר החוץ אלי כהן: "‏המשימה שלנו היא למחוק את החמאס. ‏עם כל הכבוד ללחצים מדיניים, המחויבות שלנו היא קודם כל לתושבי הדרום ואזרחי ישראל ששילמו מחירים כבדים ונוראיים. ‏אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזו ולהשיב את החטופים הביתה. ייקח כמה זמן שייקח".

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

17:23 - ח"כ אימאן חטיב יאסין: "ייתכן שדבריי יצרו רושם מוטעה"

ח"כ אימאן חטיב יאסין מסיעת רע"ם נאמה במליאת הכנסת והתייחסה להכחשת הטבח ב-7 באוקטובר בשבוע שעבר: "הזוועות של ה-7 באוקטובר סותרות את האיסלם. ייתכן שדבריי יצרו רושם מוטעה ועל כך אני מצרה".

17:17 - אלי כהן: "העולם מקבל את זה שישראל לא תעצור עד לשחרור כל החטופים"

שר החוץ אלי כהן אמר היום בתדרוך לכתבים כי "החלון המדיני" במהלכו ישראל מקבלת לגיטימציה בינלאומית לפעולות צה"ל בעזה צפוי להישאר פתוח כשבועיים-שלושה נוספים. "מבחינה מדינית אנחנו מזהים שהתחיל לחץ על ישראל. הלחץ לא מאוד גבוה אבל הוא במגמת התגברות", אמר כהן. לדבריו, נושא החטופים הוא אחד הכלים המרכזיים שנותנים למדינת ישראל כיום לגיטימציה להמשיך בלחימה. "העולם מקבל את זה שישראל לא תעצור עד לשחרור כל החטופים", אמר כהן. שר החוץ ציין כי סקרים שבוצעו ברחבי העולם מראים כי "המחוג של הלגיטימציה עדיין נמצא בצד הירוק" וכי "הציבור בעולם המערבי עומד לצד ישראל".

17:15 - גנץ: "אני אומר לאויבינו מדרום וגם מצפון: יומכם הגיע"

חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ ערך היום סיור בנגב המערבי בו נפגש עם ראשי רשויות ולוחמים. בסיום אמר גנץ: "אני רואה את העוצמה של הלוחמים ואת הכוח של הרשויות, ואני אומר לאויבינו מדרום וגם מצפון: יומכם הגיע. אנחנו פועלים בקו הגבול ובעומק השטח בכדי להסיר כל איום. חשוב לי לומר לחברה הישראלית כולה ולבני משפחות החטופים במיוחד - תהיו בטוחים שגם ברגעים אלו אנחנו עושים הכל, צבאית ומדינית כדי להשיב את יקיריכם".

בווידאו: השר גנץ במהלך סיור בדרום מעבר מסר לאויבינו מדרום וגם מצפון - "יומכם הגיע"/צילום: המחנה הממלכתי

16:31 - ראש הממשלה נתניהו ללוחמי הגדס"ר הבדואי: "מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגדינו - משחק באש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בגדס"ר הבדואי, שם ניהל שיחה עם לוחמים. בשיחה אמר: "מפקדים, יהודים ובדואים, עומדים שכם אל שכם. נלחמו בגבורה ונלחמים עכשיו בגבורה. השותפות שלנו זה העתיד של כולנו מול הפראים האלה. יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו. ננצח את החמאס לפני הכל - זה הקרב העיקרי"

תמרות עשן מעל עזה. רויטרס
תמרות עשן מעל עזה/רויטרס

16:21 - מבקר המדינה: "אין הצדקה להתעררות המאוחרת של מדינת ישראל"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בפניה לראש הממשלה בדבר ליקויים המחייבים תיקון מיידי. בפנייתו אמר המבקר אנגלמן: "אין הצדקה להתעוררות המאוחרת של ממשלת ישראל בטיפול בעורף - המכנה המשותף של הליקויים הוא העדר היערכות לשעת חירום. כאשר נתחיל את הביקורת נהפוך כל אבן על מנת להגיע לחקר האמת ולהצביע על האחריות של הגורמים הנוגעים בדבר מכלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי"

16:05 - מלך ירדן: "כיבוש מחדש של הרצועה יביא להחרפת המשבר בעזה"

עבדאללה מלך ירדן אמר בפגישה עם ראשי הסנאט ובית הנבחרים הירדני וראשי ממשלה ירדנים לשעבר כי כל תרחיש או מחשבה על כיבוש מחדש של חלקים ברצועת עזה או הקמה של אזורי חיץ יביא להחרפת של המשבר בעזה. לדבריו ירדן תתנגד לצעדים כאלה שמהווים התקפה על זכויות הפלסטינים. דבריו של המלך מגיעים על רקע התבטאויות של ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים על כך שכוחות צה"ל יישארו בתוך רצועת עזה גם אחרי סיום המלחמה.

15:20 - כוחות שיריון חיסלו חוליית מחבלים שפעלה מכניסת בית החולים "אל-קודס"

במהלך פעילות צה"ל בוצע ירי RPG לעבר הכוחות מהכניסה לבית החולים "אל-קודס" שבעיר עזה. הירי התבצע על ידי חוליית מחבלים שנטמעה בקבוצת אזרחים בכניסה לבית החולים. במהלך חילופי האש נצפו אזרחים נוטשים את מבנה בית החולים, ומחבלים נוספים שיצאו ממבנים באזור נטמעו בהם, והצטרפו לניסיון ההתקפה.
לאחר ביצוע ירי ה-RPG על ידי המחבלים הם חזרו להסתתר במרחב בית החולים. כוחות צה"ל השיבו באש חיה וירי פגזים אל עבר מקורות הירי. באירוע חוסלו כ-21 מחבלים, אין נפגעים לכוחותינו.

14:42 - כוחות צה"ל השלימו תקיפה של מטרות טרור בלבנון

צה"ל דיווחו כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מתחמים בהם אוחסנו אמצעי לחימה שונים ומפקדה מבצעית בשימוש הארגון.

14:40 - לפיד: "אם נתניהו ימשיך לעסוק בשאלה מי אשם ומי כשיר, גם אנחנו נדון בזה"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד': "ראש הממשלה נתניהו צריך להפסיק את הנסיונות להסיר אחריות מעצמו", טען. לדבריו, "אם הוא רוצה שלא נעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, שלא יישב ב-CNN וישווה את עצמו לרוזוולט. רוזוולט לא העביר מזוודות כסף לגנרל ימאמוטו ולא חיזק את היפנים במשך 13 שנה בגלל מדינויות שגויה וכושלת שהובילה לאסון". בנוסף, לפיד אמר: "הצבא יצא מההלם והממשלה לא. הם לא מנהלים כלום - בימים אלו אין ממשלה בישראל".

14:39 - אזעקות נשמעו בגליל העליון

אזעקות נשמעו ביישובים שומרה, ערב אל עראמשה, זרעית, גורנות הגליל, גורן, אבן מנחם שבגליל העליון. נכון לשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

לוחמי סיירת גבעתי במהלך טקס קבלת הסיכה

בווידאו: עשרות לוחמי סיירת גבעתי של מחזור אוגוסט 2022 סיימו ביום חמישי מסלול במהלך הלחימה בלב העיר עזה, 13 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

14:30 - לוחמי סיירת גבעתי סיימו מסלול בלב רצועת עזה

עשרות לוחמי סיירת גבעתי של מחזור אוגוסט 2022 סיימו ביום חמישי האחרון מסלול במהלך הלחימה בלב העיר עזה. את המאורע ציינו בטקס חלוקת סיכות הלוחם, שהתקיים ברצועת עזה לאחר ימים שהסיירת פעלה בלב עזה להשמדת תשתיות, השתלטות על מתחמי חמאס וחיסול האויב.

14:25 - ההרוג מירי הנ"ט בצפון אתמול: עובד חברת חשמל

הותר לפרסום כי ההרוג מירי הנ"ט במושב דובב בצפון אתמול הוא עובד חברת החשמל, שלום עבודי, בן 56 מטבריה. עבודי עבד כ-34 שנים בחברת החשמל באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ. מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, ספד לו: "שלום היה נאמן לערכי החברה ומחויבותה ללקוחותיה ואנו כואבים את לכתו. יהי זכרו ברוך."

13:35 - דיון בוועדת הבריאות חשף: משתתפים במסיבה ברעים אושפזו בכפייה

ממונה תחום ארצי לאשפוז כפוי במשרד המשפטים, עורך הדין דניאל רז, חשף כי בוועדת הבריאות כי 15 נפגעים מאירועי ה-7 באוקטובר אושפזו בכפייה בעקבות מצבם הנפשי. חלק מהמאושפזים השתתפו במסיבה ברעים, שבה היה הטבח של מאות חוגגים, אחרים הם תושבי העוטף שמחבלי חמאס פשטו על בתיהם.

13:26 - צה"ל: ההתרעות בצפון - אזעקות שווא

צה"ל דיווח כי ההתרעות בצפון על ירי טילים וחדירת כלי טיס עוין היו אזעקות שווא. כמו כן, לפני זמן קצר מחבלים ירו משטח לבנון לעבר אזור נטועה ולעבר מוצב צה"ל באזור שתולה, צה"ל תוקף את מקורות הירי.

12:55 - מטח כבד לצפון: אזעקות נשמעו בעכו ובקריות

מטח כבד לצפון - אזעקות נשמעו בעכו, קריית ביאליק, צפת, מלכיה, דישון, עמוקה וביריה. בשעה זאת לא דווח על נזק או נפגעים.

12:48 - אזעקות בגליל העליון, חשש לחדירת כלי טיס עוין

12:25 - דובר צה"ל בערבית: פותחים שני צירים הומניטריים לטובת תושבי הרצועה

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, כתב היום בחשבון ה-X שלו כי שני צירים הומניטריים והפסקה טקטית יתקיימו היום לטובת תושבי הרצועה: הראשון, ציר צלאח א-דין לכיוון האזור שמדרום לואדי עזה ישאר פתוח מהשעות תשע בבוקר עד ארבע אחר הצהריים. השני, מעבר דרך רחוב יוסף אלאזמה להשתלבות עם ציר צאלח א-דין לכיוון דרום הרצועה.

בנוסף, תתקיים הפסקה טקטית של פעילות צבאית בין השעות 14:00-10:00 למטרות הומניטריות בעיר רפיח מאזור מערב, מרחוב צאלח א-דין. אדרעי מבקש גם לפנות לצה"ל במספר ייעודי במידה ואנשי חמאס חוסמים את הציר לכיוון דרומה.

דברי ח"כ סגלוביץ בוועדה לביטחון לאומי

ח"כ יואב סגלוביץ יש עתיד בוועדה לביטחון לאומי, 13 בנובמבר 2023/דוברות הכנסת

12:09 - דיווח: דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מונה לתפקיד שר החוץ

דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, יתמנה לתפקיד שר החוץ בבריטניה, זאת על פי דיווח בעיתון "טלגרף" הבריטי. קמרון יתמנה לתפקיד שר החוץ בעקבות פיטוריה של שרת הפנים במדינה, סואלה ברוורמן, שפוטרה בעקבות הביקורת שלה על מדיניות המשטרה ביחס להפגנות הפרו-פלסטיניות. לפי הדיווחים, שר החוץ הנוכחי ג'יימס קלברלי יחליף אותה בתפקיד.

12:03 - ח"כ סגלוביץ מיש עתיד: הסלוגן "ישראל מתחמשת" - זוועת עולם

חה"כ יואב סגלוביץ מסיעת יש עתיד התייחס לנושא כיתות הכוננות והסלוגן של המשרד לביטחון לאומי: "הסלוגן "ישראל מתחמשת", זה נשמע טוב עכשיו - זה זוועת עולם!", אמר היום בוועדה לביטחון לאומי בנושא מוכנות כיתות הכוננות.

בנושא כיתות הכוננות, אמר סגלוביץ' כי "חובה להסדיר את פעולת כיתות הכוננות בכל מה שקשור לייעוד מבנה ותפקידים: יש להסדיר נהלים ברורים ומחייבים, כללים לפעולה ומקור הסמכות החוקית". לדבריו, "כיתות כוננות פועלות תחת משטרת ישראל ומכוח חוק בלבד. ‏תופעות פסולות ובלתי חוקיות חייבות להיעצר מייד".

11:54 - צה"ל: כלי טיס תוקפים מטרות טרור ברצועת עזה

צה"ל דיווח כי במסגרת הלחימה תקפו כלי טיס של חיל האוויר והכוחות הקרקעיים הרצועת עזה 4,300 תקיפות, מאות עמדות שיגור נ"ט, כ-300 פירי מנהרות, תקפו כ-3,000 תשתיות טרור מתוכן מעל למאה מבנים ממולכדים ומאות חמ"לים של ארגון הטרור חמאס ומטרות פיקוד ושליטה של ארגון הטרור.

11:38 - בתגובה לירי נ"ט מלבנון: צה"ל תוקף את מקורות הירי

צה"ל דיווח כי מחבלים משטח לבנון שיגרו טיל נ"ט לעבר מרחב נטועה לפני זמן קצר, כשכוחותינו תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. בהמשך להתרעה שהופעלה בערב אל עראמשה, בוצעו שיגורי מרגמות מלבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח, אין נפגעים.

11:25 - ירי נ"ט לעבר נטועה שבגבול הצפון

ירי נ"ט לעבר מושב נטועה שבמעלה יוסף בגבול הצפון. תושבים הונחו להסתגר בבתים.

10:46 - בן גביר מחזק את החלטת השב"ס: שופט שלא מתאים לו - יכול לעזוב

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר היום כי "שופט שלא מתאימה לו מדינה יהודית, עם דגל וסמלי ישראל יכול לעזוב את תפקידו", זאת בתגובה להחלטת נציבת השב"ס רב-גונדר קטי פרי הדיונים המשפטיים יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל. "נותן גיבוי מלא לנציבת שב"ס על ההחלטה להמשיך להקפיד שבכל הדיונים המתבצעים במערכת הויעוד החזותי יעשו על רקע דגל ישראל וסמלי המדינה", אומר השר. "לשופט אין סמכות להורות על הורדת דגל המדינה וסמלי המדינה".

10:44 - נציבת השב"ס: הדיונים המשפטיים יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל

במסגרת הערכת מצב שקיימה הבוקר נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, הנחתה הנציבה כי יש להמשיך ולהקפיד שכל הדיונים המשפטיים המתבצעים באמצעות מערכת הויעוד חזותי (video conference) יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל לצד שם היחידה ממנה מתבצע הדיון בפועל. למעט כתובות "עם ישראל חי וביחד ננצח", דגל ישראל מופיע מאחורי כלל העצירים במתקני מעצר בדיוני VC כבר בתקופת הקורונה.

10:32 - אזעקות נשמעו במועצה אזורית מטה אשר שבגליל המערבי

אזעקות נשמעו בכפר הבדואי ערב אל עראמשה שבמועצה אזורית מטה אשר בגליל המערבי. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

10:30 - אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף

אזעקות נשמעו בשדרות וביישובים איבים וניר עם שבעוטף. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

10:24 - שב"ס: מת עצור ביטחוני מבית הסוהר 'מגידו'

שב"ס דיווחו כי עצור ביטחוני מבית סוהר 'מגידו' חש ברע ופונה לבדיקות במרפאת בית הסוהר שם נקבע מותו על ידי רופא היחידה וצוות נט"ן. העצור ביטחוני הוא יליד 1990, תושב אזור השומרון שנקלט בבית הסוהר בפברואר 2023. משב"ס נמסר: "כבכל אירוע מסוג זה, הנסיבות ייבדקו". זהו העצור ביטחוני השלישי שמוצא את מותו בחודש האחרון במתקני שב"ס.

10:01 - נציג משפחות החטופים בוועדת החינוך: "אנחנו לא צריכים אמפתיה - אנחנו צריכים פעולה"

בדיון של ועדת החינוך בנושא הארכת זכאות לשירותי חינוך מיוחדים, ביקשו נציגי משפחות החטופים לדבר: "אנחנו לא צריכים אמפתיה, אנחנו צריכים פעולה", אמר. "אין הצדקה מוסרית לקיום המדינה, אם פעם אחרת הופקרנו בשבת הארורה ובפעם השנייה הם יופקרו למותם ולא נחזיר אותם. לא נחזור על רון ארד ולא על גלעד שליט שחיכה 5 שנים".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב (ש"ס) ענה בתגובה: "אנחנו עושים יום יום מאמצים מול הפרלמנט הצרפתי והשוויצרי להביא להשבתם של כלל החטופים. לא יתכן שמדינות העולם יבלעו רוק ולא יעשו דבר אחרי ששחטו אצלנו ילדים". נציג המשפחות: "אני מאמין לכם שאתם פועלים. אתם פה כדי לשרת את רצון העם, וזה רצון העם".

09:38 - כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה בשטח לבנון

צה"ל דיווח כי בהמשך להתרעה שהופעלה באזור גרנות הגליל, זוהו שני שיגורי מרגמות משטח לבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח, אין נפגעים. צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, במהלך הלילה כוחות צה"ל פגעו בחוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון באזור בירנית.

09:01 - רשת התקשורת "אלמיאדין" המזוהה עם חיזבאללה נחסמה בישראל

כחלק מהפעולות שאישרו בקבינט המדיני-ביטחוני נכלל צו לחסימת אתרי האינטרנט של אלמיאדין, החרמת ציוד שידור, סגירת משרדים ועצירת שימוש בתשתיות תקשורת למיניהן. השר קרעי: "שידורי וכתבי ערוץ אלמיאדין משרתים את אירגוני הטרור הנתעבים".

08:50 - אזעקות נשמעו סמוך למעלות-תרשיחא

אזעקות נשמעו ביישוב גורנות הגליל, סמוך לעיר מעלות-תרשיחא.

"הלכתי בעקבות אבא שלי שלחם במלחמת יום כיפור" - חלל צה"ל יששכר נתן

סרטון חלל צה"ל יששכר נתן, 13 בנובמבר 2023/דובר צה"ל
אמלח בחדר ילדים בעזה, 13 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלק מהאמל"ח שנתפס בחדר הילדים של בכיר בג'יהאד האסלאמי/דובר צה"ל

07:58 - צה"ל פשט על ביתו של בכיר בג'יהאד האסלאמי ואיתר אמל"ח בחדר הילדים

לוחמי צה"ל ממשיכים לסרוק מבנים בצפון רצועת עזה ולאתר אמצעי לחימה רבים. לוחמי חטיבה 551 איתרו אמצעי לחימה בביתו של בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, כולל בתוך חדר הילדים בביתו.
בנוסף, צוות הקרב של חטיבה 401 פשטו על פאתי מחנה 'שאטי' ואיתרו כלי נשק, ציוד לחימה ותכניות אופרטיביות של ארגון הטרור חמאס.

07:48 - משרד הבריאות הקצה 200 מיליון ש"ח למיגון מיידי של בתי החולים

בעקבות סיכום של שר הבריאות אוריאל בוסו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תועבר תוספת תקציב מיידית של 200 מיליון שקלים עבור התמגנות של בתי החולים בדרום, בצפון ובמרכז. הסכום מצטרף ל-75 מיליון השקלים שהועברו לטובת מיגון מאז תחילת המלחמה.
חלוקת הכספים מתחלקת בין סכום של כ-228 מיליון שקלים עבור מיזמי התמגנות קבועים וסך של כ-47 מיליון שקלים עבור מיגון מתפרץ לצורך התגוננות מיידית, כך הכל 275 מיליון שקלים.

07:32 - חיל האוויר תוקף בח'אן יונס

חיל האוויר תוקף כעת יעדי טרור בח'אן יונס שבדרום רצועת עזה.

חלל צה"ל נתן יששכר, 13 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן יששכר נתן, בן 28 מקרית מלאכי. נפל בקרב בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל
חלל צה"ל סמ"ר איתי שהם, בן 21 מראש העין. נפל בקרב בצפון רצועת עזה (תמונה מעודכנת). דובר צה"ל
חלל צה"ל סמ"ר איתי שהם, בן 21 מראש העין. נפל בקרב בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

06:40 - צה"ל פועל בכמה ערים בגדה, חילופי אש התפתחו עם חמושים

צה"ל פעל הלילה והבוקר בכמה ערים ומחנות פליטים ביהודה ושומרון, ובהם יריחו, שכם וקלקיליה. הכוחות ביצעו מעצרים של חשודים בפעילות טרור. חילופי אש התפתחו בין צה"ל לבין חמושים בכמה מזירות הפעילות.

06:00 - הותרו לפרסום שמות שני חללי צה"ל שנפלו בעזה, לוחם עוקץ נפצע קשה

השניים הם רס"ן יששכר נתן בן 28, מקרית מלאכי, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו, נפל בקרב בצפון רצועת עזה וסמ"ר איתי שהם, בן 21, מראש העין, לוחם בעוצבת הקומנדו, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, נפצע באורח קשה לוחם מיחידת עוקץ במהלך הקרבות ברצועת עזה אתמול

06:00 - צה"ל פרסם תמונות של הפעילות הקרקעית בעזה

דובר צה"ל פרסם הבוקר תמונות של פעילות כוחות צה"ל בעומק השטח בעזה.

פעילות קרקעית של צה"ל בעזה, 12 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בעומק השטח בעזה, אתמול/דובר צה"ל
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה, 12 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה, 12 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה, 12 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

04:30 - 826 אזרחים זרים יצאו אתמול מעזה דרך מעבר רפיח

רשתות טלוויזיה זרות דיווחו הלילה ש-826 אזרחים זרים פונו דרך מעבר רפיח אתמול. זהו המספר הגדול ביותר של אזרחים זרים שעזבו את עזה מאז תחילת המלחמה. נוסף להם פונו מעזה תשעה פלסטינים פצועים למצרים.

04:00 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשטחים

על פי דיווחים פלסטיניים, כוחות צה"ל פועלים הלילה בכמה מקומות ביהודה ושומרון. הפלסטינים טוענים שבפעילות פרצו חילופי אש.

02:30 - הפלסטינים: הדלק אזל בבית חולים נוסף בעזה

מנהל בית החולים כמאל עדוואן בצפון רצועת עזה אמר הלילה בראיון שהדלק בגנרטור הראשי של בית החולים אזל, וכתוצאה מכך בית החולים הפסיק את פעולתו. לדבריו, מלבד החולים, משתמשים כ-5,000 איש שנעקרו מבתיהם במבנה כמחסה.

פלסטינים בעלי דרכונים קנדיים מפונים מעזה דרך מעבר רפיח, 13 בנובמבר 2023. רויטרס
פלסטינים בעלי דרכון קנדי מפונים מעזה דרך מעבר רפיח, הלילה/רויטרס

00:27 - שר ההגנה של ארה"ב אישר - הותקפו מטרות של משמרות המהפכה בסוריה

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין מסר הלילה שצבא ארצות הברית תקף מהאוויר מטרות של משמרות המהפכה ושל מיליציות פרו איראניות, בתגובה להתקפות נגד חיילי צבא ארצות הברית בסוריה ובעירק. לדבריו, המתקפות בוצעו לעבר מתקן אימונים ובית מחסה ליד הערים אבו קמאל ומיאדין. "העדיפות הגבוהה ביותר מבחינת הנשיא ביידן היא ביטחונם של אנשי הסגל האמריקני", אמר אוסטין, "והפעולה של היום נועדה הדי להבהיר שארצות הברית תגן על עצמה, על חייליה ועל האינטרסים שלה".

23:54 - דיווח: ארה"ב תקפה מטרות איראניות בסוריה

צבא ארה"ב תקף הערב אווירית שתי מטרות איראניות בסוריה - כך מצטטים ברויטרס בכיר אמריקני. על פי הדיווח, שני יעדי התקיפה הם בסיס פיקוד ומחסן נשק.

23:53 - צה"ל פועל בכמה מוקדים ביהודה ושומרון, מחבל נפגע בחילופי ירי

כוחות צה"ל פועלים כעת בשני מוקדים ביהודה ושומרון, כפר עוריף דרומית לשכם וכפר בודרוס סמוך לרמאללה. בעוריף, מחבל נפצע מאש לוחמי צה"ל, לאחר שחילופי ירי פרצו בין הצדדים.

23:18 - בחמאס מכחישים כי מנעו העברת דלק לבית החולים שיפא

בחמאס הכחישו הערב כי מנעו מצה"ל להעביר 300 ליטרים של סולר לבית החולים אל שיפא שברצועת עזה. בארגון הטרור המשיכו לטעון ש"אינם שולטים בבית החולים באף צורה" - וכי הוא נתון תחת מרותו של משרד הבריאות הפלסטיני.

23:09 - האיחוד האירופי גינה את חמאס: "משתמש בבתי חולים בעזה כמגן אנושי"

באיחוד האירופי גינו את חמאס בטענה כי הוא "משתמש בבתי חולים בעזה כמגן אנושי" - כך על פי דיווח רויטרס. באותה נשימה, קראו באיחוד לישראל "לגלות איפוק מירבי" בתקיפות ברצועה, על מנת להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע.

22:37 - שר ההגנה האמריקני לגלנט: הימנעו מצעדים שעלולים להוביל למלחמה מול חיזבאללה

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הביע אתמול (שבת) דאגה בפני שר הביטחון יואב גלנט לגבי ההסלמה בלחימה בגבול הצפון ולגבי החשש שזו תוביל לפתיחת חזית נוספת במלחמה, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בתכני השיחה.

לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021. רויטרס
לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021/רויטרס

22:24 - מנכ"ל ארגון הבריאות הלאומי: "בית החולים שיפא כבר לא מתפקד"

מנכ"ל ארגון הבריאות הלאומי טדרוס אדהנום ג'ברייסוס עדכן היום כי בית החולים שיפא שבעיר עזה "כבר לא מתפקד כמרכז רפואי" בעקבות התקפות צה"ל. לדבריו, בארגון יצרו קשר עם כמה רופאים בבית החולים, שעדכנו אודות המצב.

21:50 - בפעם השנייה בשעה: צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בכיסופים שבעוטף עזה. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או על נפגעים.

21:19 - נתניהו ובן גביר התעמתו כשדנו על הבחנה בין מחבלים לאזרחים בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התעמתו הבוקר בישיבת הממשלה בשאלת ההבחנה בין מחבלי חמאס והאוכלוסיה האזרחית בעזה. בן גביר דרש להתייחס לאזרחים שהיו מעורבים בטבח כאל מחבלים בעוד נתניהו, בגיבוי שר המשפטים יריב לוין, עמדו על הצורך להימנע מפגיעה באוכלוסיה אזרחית בעזה.

20:53 - צבע אדום בנתיב העשרה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בנתיב העשרה שבעוטף עזה. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או נפגעים.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-37 למלחמה
לאירועי היום ה-39 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully