וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: מצבור הדלק מחוץ לבית החולים שיפא עדיין לא נאסף - חמאס לא ייגע בו

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 23:49

האיחוד האירופי גינה את חמאס: "משתמש בבתי חולים בעזה כמגן אנושי". שר ההגנה האמריקני לגלנט: הימנעו מצעדים שעלולים להוביל למלחמה מול חיזבאללה. הרמטכ"ל בפגישה ראשונה עם ראשי רשויות העוטף: "אנחנו הולכים עד הסוף" | כל העדכונים

בווידאו: הלחימה של כוחות צה"ל במחנה הפליטים שאטי/צילום: דובר צה"ל

23:18 - בחמאס מכחישים כי מנעו העברת דלק לבית החולים שיפא

בחמאס הכחישו הערב כי מנעו מצה"ל להעביר 300 ליטרים של סולר לבית החולים אל שיפא שברצועת עזה. בארגון הטרור המשיכו לטעון ש"אינם שולטים בבית החולים באף צורה" - וכי הוא נתון תחת מרותו של משרד הבריאות הפלסטיני.

23:09 - האיחוד האירופי גינה את חמאס: "משתמש בבתי חולים בעזה כמגן אנושי"

באיחוד האירופי גינו את חמאס בטענה כי הוא "משתמש בבתי חולים בעזה כמגן אנושי" - כך על פי דיווח רויטרס. באותה נשימה, קראו באיחוד לישראל "לגלות איפוק מירבי" בתקיפות ברצועה, על מנת להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע.

22:37 - שר ההגנה האמריקני לגלנט: הימנעו מצעדים שעלולים להוביל למלחמה מול חיזבאללה

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הביע אתמול (שבת) דאגה בפני שר הביטחון יואב גלנט לגבי ההסלמה בלחימה בגבול הצפון ולגבי החשש שזו תוביל לפתיחת חזית נוספת במלחמה, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בתכני השיחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021. רויטרס
לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021/רויטרס

22:24 - מנכ"ל ארגון הבריאות הלאומי: "בית החולים שיפא כבר לא מתפקד"

מנכ"ל ארגון הבריאות הלאומי טדרוס אדהנום ג'ברייסוס עדכן היום כי בית החולים שיפא שבעיר עזה "כבר לא מתפקד כמרכז רפואי" בעקבות התקפות צה"ל. לדבריו, בארגון יצרו קשר עם כמה רופאים בבית החולים, שעדכנו אודות המצב.

21:50 - בפעם השנייה בשעה: צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בכיסופים שבעוטף עזה. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או על נפגעים.

21:19 - נתניהו ובן גביר התעמתו כשדנו על הבחנה בין מחבלים לאזרחים בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התעמתו הבוקר בישיבת הממשלה בשאלת ההבחנה בין מחבלי חמאס והאוכלוסיה האזרחית בעזה. בן גביר דרש להתייחס לאזרחים שהיו מעורבים בטבח כאל מחבלים בעוד נתניהו, בגיבוי שר המשפטים יריב לוין, עמדו על הצורך להימנע מפגיעה באוכלוסיה אזרחית בעזה.

"אנו עושים הפרדה בין אוכלוסיה אזרחית לבין המחבלים הטרוריסטים. אצל הטרוריסטים קודם פוגעים באוכלוסיה ואחכ קצת בלוחמים. אצלנו הפוך. אנחנו רוצים לתת לאוכלוסיה איזורים שלמים לבנות אוהלים, בתי חולים, ניתן סיוע הומניטרי, זה נותן לנו כוח", טען נתניהו.

בתגובה, הפציר בו בן גביר: "אתם כל הזמן מדברים על בלתי מעורבים אבל אני רוצה שיהיה ברור. הזקן הזה שרץ עם מקל להתעלל באזרחים, הוא בלתי מעורב? הוא מחבל! הוא כן מעורב. מי שמחלק סוכריות ומעודד רצח הוא מעורב, גם אלה שבאו לבזוז הם מעורבים - מחבלים".

20:53 - צבע אדום בנתיב העשרה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בנתיב העשרה שבעוטף עזה. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או נפגעים.

20:45 - דובר צה"ל: מצבור הדלק מחוץ לבית החולים שיפא עדיין לא נאסף - חמאס לא ייגע בו

20:38 - דובר צה"ל בהצהרה לתקשורת: הכוחות ביצעו פעולה משמעותית במחנה שאטי שבעזה

20:22 - חיזבאללה מעדכן: 73 מחבלים נהרגו בלבנון מאש צה"ל

19:48 - לקבלת מודיעין עדכני: יותר מ-20 מחבלי חמאס נלקחו מעזה לחקירות בישראל

בפעולה משותפת של שב"כ, יחידה 504 וכוחות צה"ל בעזה, הובאו היום למעלה מ-20 עצורים, מחבלי חמאס, מלב הרצועה לחקירות בישראל. חקירות המחבלים ישמשו לקבלת מודיעין עדכני מהשטח לטובת המשך התמרון הקרקעי.

19:17 - גלנט למשפחות החטופים: "רק הפעלת הלחץ הצבאי מקרבת אותנו למטרה"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הערב בפעם השלישית עם נציגי משפחות החטופים ברצועת עזה, וטען בפניהם כי רק "הפעלת לחץ צבאי" מקרבת את הצבא להשבת קרוביהם. "אנחנו מחויבים להשבת יקיריכם בכל דרך - לא משנה אם זה בפעילות מבצעית או בעסקה. במלחמה הזאת כל מערכת הביטחון עוסקת בשני דברים בלבד - הכרעת החמאס והשבת החטופים".

19:00 - צה"ל: סיפקנו דלק לבית החולים שיפא - בחמאס מנעו מהצוות לאסוף אותו

כוחות ישראליים סיפקו 300 ליטרים סולר למטרות רפואיות דחופות עבור ביה"ח שיפא, אך ארוגון חמאס מונע את איסוף הדלק - כך חושף הערב (ראשון) צה"ל.

בהמשך, הגיעו לצה"ל עדויות כי גורמים בחמאס מנעו מבית החולים מלקבל את הדלק. "יש בעיה רק בשיפא, תהיה סבלני איתי", אומר בכיר במערכת הבריאות בעזה לאיש מפקדת התיאום והקישור הצה"לית בהקלטה שמתפרסמת הערב. במהלך השיחה חושף הגורם כי מנכ"ל משרד הבריאות של חמאס, יוסף אבו ריש, אוסר על בית החולים לקבל את הדלק מישראל. מדובר בהוכחה נוספת לציניות של חמאס, שאינו חס על בני עמו בעזה או על המטופלים בבית החולים, ומוכן למנוע מהם סיוע דחוף רק כדי להשחיר את תדמיתה של ישראל.

18:56 - אלפים הגיעו להלוויתו של יוסי הרשקוביץ, מנהל בית הספר שנפל בעזה, בהר הרצל

אלפים הגיעו להלוויתו של רב סמל במילואים יוסי הרשקוביץ, מנהל בית הספר אורט פלך בנים שנפל בקרבות ברצועת עזה, בהר הרצל. לבית הקברות הצבאי הגיעו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ראש העיר ירושלים משה ליאון, ח"כ מתן כהנא ויצחק פינדרוס, אהוד בנאי, תלמידים וקהילת בית הספר בו לימד ורבים מקרוביו.

18:37 - הרמטכ"ל בפגישה ראשונה עם ראשי רשויות העוטף: "אנחנו הולכים עד הסוף"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש היום לראשונה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. "הופתענו מההקיף ומהאכזריות של חמאס. עכשיו אנחנו נגן על התושבים. אנחנו הולכים עד הסוף, ונפרק את ארגון הטרור", אמר הלוי במפגש.

נאום הרמטכ"ל הרצי הלוי במהלך מלחמת עזה. 2 באוקטובר 2023. רוני כנפו
נאום הרמטכ"ל הרצי הלוי במהלך מלחמת עזה. 2 באוקטובר 2023/רוני כנפו

18:23 - שר הבריאות ושר החוץ ייפגשו עם נשיא הצלב האדום ומנכ"ל ארגון הבריאות העולמי

שר הבריאות אוריאל בוסו יחד ושר החוץ אלי כהן יטוסו מחר לפגישות עם נשיאת הצלב האדום ומנכ"ל ארגון הבריאות העולמי במוסדות האו"ם שבז'נבה. לשרים יצטרפו נציגי משפחות החטופים, במטרה ללחוץ על חמאס לספק מידע בנוגע למצב החטופים ברצועת עזה ולדאוג שיקבלו טיפול רפואי ותרופות.

הפגישות מתקיימות לאחר מספר גינויים של האו"ם כלפי ישראל. היום טען הארגון כי אבד הקשר עם בית החולים שיפא והזהירו מפני התפשטות מחלות ברצועת עזה.

18:19 - מטוס צבא ארה"ב התרסק באימון בים התיכון, 5 נהרגו

5 חיילים אמריקנים נהרגו לאחר שמטוס צבא ארה"ב התרסק לים התיכון במהלך אימון צבאי. על פי הצהרת הפיקוד האירופי בצבא האמריקני, התאונה אירעה במהלך תדלוק המטוס.

17:48 - בעקבות הערכות צה"ל: תושבי הגליל העליון הונחו להסתגר במרחבים המוגנים

בעקבות הערכות צה"ל, עיריית קריית שמונה ויישובים נוספים בגליל העליון הנחו את תושביהן להסתגר במרחבים המוגנים עד לקבלת הודעה חדשה. ההנחיה נשלחה לתושבי היישובים שניר, דן, דפנה, מעין ברוך, הגושרים, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, בסאסא, ברעם, יראון וצבעון.

17:31 - 8 תושבי מחנה הפליטים שועפאט הואשמו בהפרות סדר מתחילת המלחמה

משטרת ישראל הודיעה כי מתחילת המלחמה, 8 תושבי מחנה הפליטים שועפאט הסמוך לירושלים הואשמו בביצוע הפרות סדר אלימות. על פי האישום, השמונה, בני 13-25, יידו בקבוקי תבערה ואבנים וירו זיקוקין לעבר לוחמי משמר הגבול בכמה התפרעויות, בהם בהן ב-7 באוקטובר.

17:00 - דיווח: חמאס עצר את שיחות המו"מ על חטופים - בגלל התקיפות על בית החולים שיפא

חמאס עצר את שיחות המשא ומתן על השבת החטופים הישראלים בעזה כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. לדברי בכיר בארגון הטרור המצוטט בדיווח, ההחלטה להשהות את הדיונים התקבלה בשל תקיפות צה"ל בבית החולים שיפא שברצועה.

פצצות תאורה מעל בית החולים שיפא בעיר עזה. 6 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצצות תאורה מעל בית החולים שיפא בעיר עזה. 6 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

16:55 - צבע אדום בכרם שלום

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בכרם שלום שבעוטף עזה. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או נפגעים.

16:54 - שבעה לוחמי צה"ל נפצעו קל מירי פצצות מרגמה סמוך לגבול לבנון

שבעה לוחמי צה"ל נפצעו היום קל מירי פצצות מרגמה סמוך לגבול לבנון. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי.

עשן מיתמר לאחר פגיעת נ"ט סמוך ליישוב דוב"ב. רויטרס
עשן מיתמר לאחר פגיעת נ"ט סמוך ליישוב דוב"ב/רויטרס

16:48 - צה"ל: 15 שיגורים זוהו בשעה האחרונה לעבר הצפון, 4 מתוכם יורטו

בצה"ל הודיעו כי לאורך השעה האחרונה זוהו 15 שיגורים במסגרת מטח הירי מלבנון לעבר יישובי הצפון. מתוכם, יורטו ארבעה טילים, והיתר נפלו בשטח פתוח. בתוגבה, כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

16:28 - בפעם השלישית בשעה: אזעקות הופעלו ביישובי הגליל, בקריות ובעכו

אזעקות הופעלו ביישובי הגליל והקריות, בהם קריית ביאליק, כפר מסריק ועכו.

16:19 - נתניהו ל-CNN: האם אנשים שאלו את הנשיא רוזוולט אחרי פרל הרבור אם הוא לוקח אחריות?

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 11 בנובמבר 2023. לע"מ, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 11 בנובמבר 2023/צילום מסך, לע"מ

16:15 - לאחר מחאת התושבים: משרד האוצר הרחיב את רשימת היישובים הזכאים לפיצויים

לאחר שבשבוע שעבר דווח בוואלה על דרישת תושבי כפר ורדים להיכלל ברשימת היישובים שתושביהם יקבלו פיצוי על נזקי המלחמה, במשרד האוצר הודיעו היום על הרחבת רשימת היישובים הזכאים. לאחר העדכון, הרשימה תכלול יישובים במרחק של עד 40 קילומטר מעוטף עזה, וכל יישובי רמת הגולן.

15:51 - בתגובה לירי נ"ט לצפון: מטוסי צה"ל תקפו חוליות חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו היום חוליות שיגור טילים של חיזבאללה בלבנון, בתגובה לירי שביצעו במהלך היום לעבר מרחב דוב שבצפון, בו נפגעו כמה אזרחים ישראלים. כמו כן, הותקפו תשתיות צבאיות נוספות, בהן פעלו מחבלי חיזבאללה.

15:48 - סבב אזעקות נוסף בגליל

אזעקות הופעלו כעת ביישובי הגליל המערבי, בהם שלומי, לימן ושמורת אכזיב.

15:26 - אזעקות בגליל העליון ובאזור קריית שמונה

15:23: מקרון להרצוג: תומך באופן חד משמעי בישראל ובזכותכם להגנה עצמית

נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר היום לנשיא המדינה והדגיש כי הוא "תומך באופן חד משמעי במדינת ישראל ובזכותכם להגנה עצמית". זאת, אחרי שדברים שאמר ביום שישי האחרון על פגיעה ישראלית באזרחים בעזה עוררו סערה גדולה בעולם וכעס בישראל.

בשיחה הבהיר מקרון כי איננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע, והדגיש כי הדברים שיוחסו לו עסקו בסוגייה ההומניטרית, "שחשובה לו ולמדינות רבות".

15:20 - נתניהו ל-NBC: אנחנו יודעים הרבה על מיקום החטופים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לרשת NBC כי "אחרי שהתחילה הפעולה הקרקעית דברים התחילו להשתנות בחמאס בנוגע לעסקת על שחרור חטופים" וכי "זה בגלל שהם בלחץ". עוד אמר כי "אם תהיה עסקה נדון עליה. אנחנו יודעים הרבה (על מיקום החטופים) אבל לא אכנס לזה".

15:19 - נתניהו ל-NBC: הצענו לבי"ח שיפא דלק - אך הם סירבו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לרשת NBC כי בית החולים שיפא בעזה סירב להצעת ישראל להכניס דלק לשימוש רפואי. "הצענו לבית חולים שיפא דלק להפעלת בית החולים. הם סירבו. הצעתי להם לבנות בתי חולים שדה ונעביר את החולים לדרום רצועה. חמאס מתחבא בבית החולים ולא רוצה שבית החולים יקבל את הדלק", אמר נתניהו.

15:01 - אזעקות נשמעו באזור חולית שבעוטף עזה

14:21 - אזעקות נשמעו באזור שתולה בגבול הצפון

13:55 - חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לדובב

13:30 - מעבר רפיח נפתח: מפונים החלו לצאת מרצועת עזה למצרים

מעבר רפיח נפתח היום - כך אמרו גורמי ביטחון מצרים. לפי הגורמים, החל מעבר של מפונים פלסטינים מרצועת עזה למצרים.

13:04 - אזעקות נשמעו באזור סופה שבעוטף עזה

13:02 - מנכ"ל מד"א בכאן ב': שישה אזרחים נפצעו מהירי לדובב, אחד מהם אנוש

12:55 - אזעקות נשמעו באזור חולית שבעוטף עזה

12:49 - טיל נ"ט נורה לעבר המושבב דובב, אזרחים נפגעו

טיל נ"ט נורה היום (ראשון) לעבר המושב דובב בגליל העליון. דובר צה"ל הודיע כי כמה אזרחים נפגעו מהירי, וכי כוחות צה"ל "תוקפים בארטילריה את מקורות הירי".

דובר צה"ל עדכן כי לפני כוחות צה"ל תקפו חוליית שיגור אחרת שעמדה לירות לעבר לישראל מלבנון. בנוסף, כלי טיס מאויש-מרחוק תקף במהלך הלילה חוליית מחבלים אחרת שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר אזור מטולה.

בווידאו: פגיעת נ"ט סמוך למושב דובב, 12 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

11:30 - עותק של "מיין קאמפף" נמצא במעבדת טרור ברצועה

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בריאיון ל-BBC כי כוחות צה"ל מצאו עותק בערבית של ספרו של אדולף היטלר, "מיין קאמפף", בתוך חדר ילדים בבניין אזרחי - ששימש לפעילות טרור. במקום נמצאו מעבדות אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ובין חפציו האישיים של אחד המחבלים נמצא גם עותק מן הספר. "המחבל כתב הערות, סימן את הסעיפים, ולמד שוב ושוב את האידיאולוגיה של אדולף היטלר לשנאת היהודים, להרג היהודים, לשרפת ושחיטת יהודים באשר הם. זו המלחמה האמיתית שאנו מתמודדים איתה", אמר הרצוג.

11:01 - אזעקות צבע אדום בעוטף עזה

10:00 - צה"ל יאפשר מעבר בטוח מצפון רצועת עזה לדרום

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי אמר הודיע בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו כי ישראל תאפשר מעבר בטוח מצפון רצועת עזה לדרומה למשך שבע שעות היום ברחוב סלאח א-דין, עד השעה 16:00 אחרי הצהריים. "אל תיכנעו לחמאס - המשך נוכחותכם באזור חושפת אותך לסכנה גדולה מאוד!", כתב אדרעי, שציין כי מאות אלפי פלסטינים עברו בימים האחרונים דרך הציר ההומניטרי הבטוח. עוד הכריז אדרעי על הפוגה טקטית למטרות הומניטריות בג'בלייה (בין השעות 10:00-14:00), והבטיח מעבר בטוח גם מבית החולים שיפא בעזה אל הציר ההומניטרי.

09:58 - האזעקות בצפון: פצמ"ר נפל בשטח פתוח; צה"ל משיב בירי ארטילרי כבד

09:38 - אזעקות בגליל המערבי

07:26 - תואם מעבר הומניטרי של אלף פלסטינים שהסתתרו בבי"ס בלב עזה

במהלך פעילות של כוחות חטיבת גבעתי בלב העיר עזה, נתקלו הכוחות באזרחים שהסתתרו בבית ספר באזור. בעקבות זאת, תואם מעבר הומניטארי של כאלף פלסטינים מבוגרים וילדים שהסתתרו במבנה אל ציר סלאח א דין ומשם מדרום לנחל עזה.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

07:15 - בצה"ל מעריכים: עשרות מחבלים נהרגו במחנה שאטי

צוות הקרב החטיבתי של גולני בפיקודו של אל"מ יאיר פלאי בשילוב כלי טיס וכוחות ארטילריה, לחמו הלילה במחנה הפליטים שאטי מזרחית לבית החולים שיפא, ולפי גורמי צבא נהרגו עשרות מחבלים במחנה, המהווה מעוז לאנשי איסמעיל הנייה. ייתכן שבשעות הקרובות ייפתח ציר הומניטרי לאזרחים כדי לצאת מהמחנה ולנוע דרומה.

07:00 - צה"ל תקף כמה פעמים בדרום רצועת עזה

צה"ל תקף קציני שטח של חמאס ברפיח, ובהמשך גם כמה יעדים בחאן יונס. הפלסטינים מדווחים על הרוגים בתקיפות.

06:34 - חיזבאללה הכריז הלילה על 71 פעילים הרוגים מאש צה"ל

06:30 - חיל האוויר תוקף מבנים במרכז וצפון רצועת עזה

מטוסי קרב ניהלו תקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה ובמרכזה הלילה. תקיפה נוספת בוצעה ברפיח שכוונה לעבר קציני חמאס.

06:12 - צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה

06:03 - תיעוד מהפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה

פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

05:27 - נשיא אינדונזיה: "יש להשתמש בכל החזיתות כדי לגרום לישראל לשאת באחריות לזוועות שיצרה"

נשיא אינדונזיה, ג'וקו ווידודו, הצטרף לקריאה העולמית להפסקת אש והוסיף: "בית החולים האינדונזי בעזה ממשיך להיות יעד למתקפות ישראליות. הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי חייב לעשות שימוש בכל החזיתות כדי לגרום לישראל לשאת באחריות לזוועות ההומניטריות שיצרה"

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

04:01 - ארגון הבריאות העולמי טוען כי איבד קשר עם בית החולים שיפא

גורם בארגון הבריאות העולמי אמר לפני זמן קצר כי הם איבדו קשר עם בית חולים שיפא שבעיר עזה וכי הדבר מעורר דאגה רבה בקרב הארגון. דובר משרד הבריאות העזתי מסר כי מלאי הדלק של בית החולים אזל וזה נאלץ להפסיק את פעילותו.

03:19 - צה"ל תקף תשתיות טרור בסוריה בתגובה לשיגורים

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור בסוריה כתגובה לשיגורים שנשלחו אמש לעבר רמת הגולן.

01:55 - גנץ נפגש עם שרת החוץ הגרמנית

השר גנץ נפגש היום עם שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, בביקורה בישראל. בשיחתם אמר גנץ: "מודה על כך התמיכה בישראל ועל המאמץ שגרמניה עושה לשחרור החטופים".

01:31 - צה"ל: "ישראל הסכימה לפינוי תינוקות מבית חולים שיפא"

בצה"ל אמרו כי הם מאפשרים פנוי תינוקות מבית החולים שיפא שבעיר עזה. כמה בתי חולים אחרים ברצועה כבר התפנו, חמאס מונע בשלב זה את פינוי בית החולים שיפא שנחשב לגדול ברצועת עזה.

01:01 - מאות מוחים פרו פלסטינאים בהפגנה מול בית הנשיא ביידן

מאות התאספו סביב ביתו של הנשיא ביידן בווילמינגטון שבמדינת דלאוור, במחאה פרו פלסטינאית. שיירת הרכבים של הנשיא, שנסע לביתו לכבוד סוף השבוע, עקפה את ההפגנה.

00:35 - מעבר רפיח יהיה פתוח היום לתנועה

רשות הגבולות העזתית הודיעה לפני זמן קצר כי מעבר רפיח יהיה פתוח היום לתנועת מחזיקי דרכון זר. עד כה שימש מעבר רפיח, לחצי האי סיני שבמצרים, לפינוי תושבי עזה שזקוקים לעזרה רפואית דחופה ומחזיקי דרכון זר, וכן לכניסת משאיות ובהן ציוד הומניטרי לתוך הרצועה.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

23:35 - כלי טיס שחדר למרחב שדרות יורט בהצלחה

עיריית שדרות הודיעה כי בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין לאזור שדרות - כלי הטיס יורט בהצלחה. צה"ל אישר שמטרה שחצתה מעזה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.

לאירועי היום ה-36 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully