וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ישראל תשלוט בעזה כל זמן שצריך, נמשיך ולא נעצור עד לניצחון

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 11.11.2023 / 23:52

נתניהו: "לא יכולה לשלוט בעזה רשות פלסטינית שמי שעומד בראשה עדיין לא גינה את הטבח". גלנט: "חיזבללה משחק באש. מירב כוחו של חיל האוויר מפונה לצפון". ישראל תקפה בסוריה בעקבות שיגורים שנפלו בגולן | כל העדכונים

תיעוד פעילות חטיבה 551 בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

23:21 - התרעות בשדרות ובעוטף עזה

22:18 - נתניהו בשאלה מדוע לא נפגש עם כל משפחות החטופים: "אני מנהל את המלחמה"

נתניהו אמר הערב במסיבת העיתונאים בתשובה לשאלת וואלה! מדוע לא נפגש עם כל משפחות החטופים: "אני נפגשתי שלוש פעמים עם חלק מהמשפחות. אני מנהל את המלחמה מסביב לשעון. אני ישן כמה שעות בלילה, ואני מגויס למשימה אחת - להשיג את הניצחון. אני נפגש עם כמה שאפשר. אי אפשר להיפגש עם כולם. אולי אחרי המלחמה, אחרי שנחזיר אותם"

בתשובה לשאלה על קריאות לחידוש ההתיישבות בגוש קטיף אמר נתניהו: "זה לא יעד ריאלי ואני אומר את זה בצורה הכי ברורה".

השר בני גנץ אמר בתשובה לשאלת וואלה! מה תהיה נקודת היציאה מהממשלה: "כשעשרה מבני משפחתי גוייסו למערכה בשבת השחורה, הבנתי שהמקום שלי בתוך הממשלה. אני ער לכל מיני תרגילים ומשחקים בכל מיני מקומות. אבל הנוכחות שלנו ביחד חשובה". גנץ אמר זאת על רקע ההתעקשות של סמוטריץ' להעביר כספים קואליציוניים.

מיצג כיכר החטופים.  11 באוקטובר 2023. יאיר פלטי, אתר רשמי
כיכר החטופים בתל אביב/אתר רשמי, יאיר פלטי

22:05 - נתניהו שלל אפשרות שהרשות הפלסטינית תשלוט בעזה

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים הערב על עתיד השליטה בעזה: "לא תהיה שם רשות אזרחית שמחנכת את הילדים שלהם לשנוא את ישראל\ להרוג ישראלים לחסל את ישראל. לא יכולה להיות שם רשות שמשלמת למשפחות מרצחים. לא יכולה להיות רשות שמי שעומד בראשה עדיין לא גינה את הטבח. יצטרך להיות שם דבר אחר, אבל בכל מקרה שליטה ביטחונית שלנו. אני עומד על זה ולא מתכוון לוותר.

נתניהו סירב לפרט בעניין המגעים לשחרור חטופים, ואם הם כוללים גם חיילים: "אנחנו יכולים לעשות טעות אחת יסודית, לדבר פה בנושא התנאים לשחרור חטופים. זו טעות איומה. אנחנו מדברים פה - אנחנו חושפים קלפים. אנחנו לא עושים את זה. נעשה מה שצריך כדי להחזיר אותם ובתבונה ובנחישות, והתבונה אומרת 'אל תדברו על זה כאן'".

בעניין התבטאותו של השר אליהו לגבי האפשרות להטיל פצצת אטום על עזה אמר נתניהו שדבריו היו "דברים לא נכונים, מנותקים מהמציאות, שלא משקפים את המדיניות. נזפתי בו והשעיתי אותו, ואם יעשה זאת שוב הוא לא יהיה בממשלה".

בני גנץ, יואב גלנט ובנימין נתניהו בהצהרה משותפת לתקשורת. 11 בנובמבר 2023. מארק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
מסיבת העיתונאים עם נתניהו, גלנט וגנץ, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ישראל סלם
צעדה להשבת החטופים והנעדרים, תל אביב. 11 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
צעדה להשבת החטופים/ניב אהרונסון

22:00 - גנץ: חשוב לנו שהעולם ידע שהחברה הישראלית מאוחדת וחזקה

השר בני גנץ אמר הערב במסיבת עיתונאים: "צה"ל פעל גם השבת הזו עמוק בתוך רצועת עזה, בצפון, ביהודה ושומרון ובגזרות נוספות כפי שציין שר הביטחון. לוחמינו נותנים את התשובה הטובה ביותר למי ששאלו האם צבא היבשה יהיה מוכן, שפקפקו בדור הטיק טוק. שהטילו ספק ביכולת לשלב בין יבשה, אוויר וים. ששאלו האם כל מערכות ההגנה שבנינו והמיגון שלנו יעבדו מול אתגר רב זירתי".

גנץ הוסיף: "חשוב לנו לעמוד כאן, שכל העולם ידע שהחברה הישראלית מאוחדת וחזקה. שמדינת ישראל מתמודדת בגבורה, בנחישות ובתבונה. שאנחנו נעמוד בהכל, ביחד. שהשיקול היחיד שלנו הוא ניצחון וטובתה של מדינת ישראל. שאנחנו מחויבים להשקיע את כל המשאבים הלאומיים כדי לנצח, להשיב את החטופים הביתה, ובכדי לשמור על חוסנה של החברה, ובכך בלבד".

עוד אמר גנץ: "בשעה זו רבים נמצאים בעצרות למען החטופים שלנו, אני שולח להם מכאן חיבוק ומבטיח: אנחנו עושים הכל - מבצעית, ומדינית בכדי להביא להשבת הבנות והבנים הביתה".

21:57 - גלנט: חיזבאללה משחק באש

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב במסיבת עיתונאים: "היעדים בעזה ברורים, המשימות מוגדרות וצה"ל מבצע את משימתו. חמאס בלחץ גדול ממש בשעות אלה, והוא הולך וגובר. הם שומעים את הטנקים והדחפורים ויודעים שיגיעו אליהם. ככל שהתמרון עמוק יותר, כך חמאס בלחץ גבוה יותר וגדלים הסיכויים להגיע לחטופים".

בעניין הזירה הצפונית אמר גלנט: "התגרויות הפכו לתוקפנות. חיזבאללה משחק באש. הכוחות שלנו ערוכים לכל משימה. חיל האויר מפנה את החרטומים לכיוון צפון. אזרחי לבנון צריכים לדעת שאם נסראללה יעשה טעות גורלה של בירות עלול להיות כמו גורלה של עזה".

21:45 - נתניהו: חמאס איבד את השליטה בצפון הרצועה

ראש הממשלה נתניהו אמר במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב: "אני מבקש קודם כל לחבק את המשפחות של החללים שאליהם התווספו אתמול חללים נוספים, גיבורי ישראל. לב כולנו עם המשפחות.
אני אומר מכאן לכל המשפחות של יקירנו שנפלו במלחמה הקשה - אנחנו עושים הכל כדי להיות ראויים לקורבנם ולגבורתם. לא נעצור עד השלמת המשימה. המלחמה נגד חמאס-דעאש מתקדמת במלוא עוצמתה עם מטרה אחת: לנצח. אין שום תחליף לניצחון. נחסל את החמאס ונחזיר את חטופינו.

נתניהו הוסיף: "כוחות צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה. הם בפאתי ביה"ח שיפא. הם הרגו הרבה מחבלים. חמאס איבד את השליטה בצפון הרצועה. אין לו שום מקום בטוח להתחבא בו. עד אחרון המחבלים, כל חמאס, בני מוות.

בעניין החטופים אמר נתניהו: "רהי שומע כל מיני פרסומים בתקשורת העולמית מגורמים לא מסומכים. השבת חטופים היא יעד מרכזי שנמצא בראש סדר היום שלי ושל חבריי. כשאני נפגש עם נציגי המשפחות אני רואה את הכאב בעיניים שלהם אני רואה את הסיוט ואומר להם נעשה הכל כדי להחזיר אותם. לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים".

נתניהו קרא למנהיגי מדינות ערב לצאת נגד חמאס. "חמאס הוא חלק אינטגרלי של ציר הטרור שמובילה איראן שמסכן את כל העולם וגם את העולם הערבי. אני משוכנע שרבים מנהיגי ערב מבינים זאת", אמר.

באשר לדיבורים על היום שאחרי אמר נתניהו: "היום הזה יהיה רק אחרי חיסול החמאס. עזה תהיה מפורזת ולא יהיה איום על מדינת ישראל. צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועת עזה כדי למנוע טרור ממנו. הטבח הוכיח שבכל מקום שאין שליטה ביטחונית ישראלית הטרור חוזר ומתבסס ומכה בנו. זה הוכח גם ביו"ש. לכן לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בשום מצב".

21:43 - משפחות החטופים לממשלה: "מלאו את החוזה הבסיסי שהופר ב-7 באוקטובר"

משפחות החטופים פרסמו היום הודעה הכוללת מסר חריף לחברי הממשלה. בהודעה נאמר: "ממשלת ישראל היא האחראית הבלעדית להחזרת כל החטופים הביתה עכשיו. בזמן שאנשי חמאס מסתובבים חופשי, בני המשפחות שלנו כלואים מתחת לאדמה בעזה. החזירו אותם עכשיו מלאו את החוזה הבסיסי שהופר ב-7 לאוקטובר". המשפחות דרשו מהקהילה הבינלאומית והצלב האדום לדאוג לסיוע רפואי לחטופים, כפי שהם דואגים לאסירי חמאס

21:00 - לראשונה מזה שבועיים, הממשלה תתכנס לישיבה בקריה

הממשלה תתכנס מחר בקריה לישיבה השבועית, לראשונה מזה כמעט שבועיים. בישיבה השרים צפויים לאשר מחר תקציב של 900 מיליון שקל לפעילות מינהלת תקומה לשיקום עוטף עזה, זאת בנוסף ל-100 מיליון שקל להקמת המינהלת שכבר אושרו בחודש שעבר.

לפי הצעת המחליטים, החשב הכללי יקצה 470 מיליון שקל בשנת 2023 ו-430 מיליון שקל בשנת 2024, שיתוקצבו מתוך הכספים הקואליציוניים והחלטות ממשלה נוספות בנוגע לתקציב 2024.

בנוסף, במסגרת ההחלטה - יוקצו למינהלת תקומה 16 תקנים נוספים שיתווספו ל-29 תקנים שכבר הוקצו בחודש שעבר. 16 התקנים החדשים יקוצצו ממשרד ההתיישבות, המשרד לנושאים אסטרטגיים, משרד המודיעין, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, לשכות סגן השר במשרד ראש הממשלה אורי מקלה ומארגון נתיב.

20:44 - צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

20:40 - ריבלין בעצרת: איתכם בקריאה הבלתי מתפשרת להשיב את החטופים

הנשיא לשעבר ראובן ריבלין אמר הערב בנאומו בעצרת למען שחרור החטופים: "אחיי ואחיותיי, אין לי מילים. אני לא יכול לתאר את הקושי שלכם, העומדים כאן בשם יקיריכם האהובים. אני יכול רק להעיד על עצמי שכל אזרח במדינה, בכל יום ברדת הערב המועקה הולכת ומכבידה. אני כאן לומר לכם - אני איתכם, בקריאה הבלתי מתפשרת להשיב את החטופים והחטופות הביתה".

ריבלין הוסיף: "אני פונה למנהיגים ברחבי העולם ולכל אלה שתומכים בכל ליבם, שזועקים את זעקת העולם החופשי, שאותם פגשתי במסגרת עבודותיי בשירות המדינה, ושעוד אפגוש כפי שפגשתי בשבועות האחרונים - אומר להם 'עשו הכול כדי לעזור לנו לשחרר את החטופים ולהשיבם הביתה, כפי שאתם עושים בכל פעם שאתם חושבים שיש צורך לזעוק. דמיינו שזה הילד שלכם, אימא שלכם, סבתא שלכם. אנושות חפצת חיים לא יכולה להסכים למצב שבו אנשים חיים בשבי. השיגו לנו מידע. פעלו בכל הזירות לשחרורם כפי שדרשתם מאיתנו לעשות זאת פעמים רבות לגבי עמים וחברות אחרות'. נושא החטופים לא ירד מסדר היום העולמי".

20:30 - דו"צ: אנחנו ממוקדים בעזה, נמשיך להגיב על כל ירי של חיזבאללה

דובר צה"ל עדכן הערב שכוחות הצבא מעמיקים את הפעולה במחנה שאטי. לדבריו, חמאס איבד את אחיזתו בלב הרצועה, וכתוצאה מכך הוא מפיץ שקרים על הנעשה בבתי החולים. הוא חזר על ההודעות שלפיהן אין מצור על ביה"ח שיפא, והחלק המזרחי שלו פתוח למעבר בטוח. הוא אמר כי צה"ל יספק את הסיוע הנחוץ כדי לפנות את מחלקת התינוקות לבתי חולים בטוחים יותר. "לא ניתן לעולם לשכוח שחמאס מחזיק תינוקות חטופים", הוסיף הדובר.

עוד אמר הגרי שישראל תקפה שורה של מטרות של חיזבאללה ביממה האחרונה, בתגובה לירי לעבר יישובי הצפון. כמו כן, צה"ל תקף הערב בסוריה, בתגובה לשיגורים משם. ישראל עוקבת עם ארה"ב אחרי איראן וחיזבאללה ותמיכתם בחות'ים בתימן, אמר הגרי.

בנוסף, הדובר הדגיש שישראל עוסקת מסביב לשעון בהשבת החטופים. לדבריו, מדובר במאמץ מורכב, ויש להתאזר בסבלנות. המשפחות, אמר הגרי, יהיו הראשונות שיעודכנו בהתפתחויות בנושא זה.

20:03 - שר החוץ נפגש עם שרת החוץ של גרמניה המבקרת בישראל

שר החוץ אלי כהן נפגש הערב עם שרת החוץ של גרמניה בביקורה השלישי בישראל מאז השבעה באוקטובר. השר כהן הזמין את השרה למפגש של שרי החוץ שלהם אזרחים המוחזקים על ידי חמאס בעזה. השר כהן הדגיש כי יש לגבש חזית אחידה נגד הטרור הפלסטיני, ולייבש את מקורות המימון שלו באירופה ובעולם, כפי שעשתה גרמניה לאחרונה נגד ארגון סמיידון.

כהן: "ישראל תמשיך להילחם בחמאס עד שלא יהווה שום איום, לא כעת ולא בעתיד על אזרחי ישראל. גרמניה עומדת לצד ישראל מהשבעה באוקטובר, הביעה את מחויבתה לביטחון ישראל ואת תמיכתה בזכותנו להגן על עצמנו. ביקשתי מידידתי, שרת החוץ של גרמניה, להמשיך ולתמוך בישראל, גם בזירות הבינלאומיות, על מנת לאפשר לנו לסיים את העבודה, להכחיד את שלטון הטרור של חמאס הגרוע מדעא"ש ולהשיב את חטופינו הנמצאים בעזה בריאים ושלמים".

19:45 - זוהו שני שיגורים מסוריה לישראל, צה"ל תוקף את מקור הירי

דובר צה"ל הודיע כי בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב רמת הגולן, לפני זמן קצר זוהו שני שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל שנפלו בשטח פתוח. צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח סוריה.

19:30 - מטרה חשודה חדרה מעזה לאזור שדרות ויורטה

דובר צה"ל הודיע הערב שלפני זמן קצר זוהתה מטרה חשודה שחצתה משטח רצועת עזה לאיזור שדרות, לוחמי ההגנה האווירית ירטו את המטרה.

19:21 - הותרו לפרסום שמות חמישה חללי צה"ל שנפלו בעזה

הערב הותרו לפרסום שמות חמישה לוחמים שנפלו בעזה. החמישה הם:

רס"ר (מיל') מתן מאיר, בן 38, מאודם, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ן (מיל') משה ידידיה לייטר, בן 39, מעין צורים, מ"פ בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חיצי האש), שירת כמפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ם (מיל') יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, בן 44, מגבעות, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ר (מיל') סרגיי שמרקין, בן 32, מקרית שמונה, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ר (מיל') נתנאל (נתי) הרוש, בן 34, מירושלים, לוחם ביחידת הסיוע המנהלתי 5084, חטיבת גבעתי, נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

19:15 - התרעות נשמעו ברמת הגולן

לפי דיווחים, שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים. ממד"א נמסר כי לא דווח על נפגעים.

19:15 - רובי ריבלין ושלמה ארצי ישתתפו בעצרת למען החטופים בתל אביב

אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) למען שחרור החטופים בעזה בערים שונות בארץ. ההפגנה הגדולה ביותר תתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב. הפגנות נוספות מתקיימות בירושלים, בכרכור ובערים אחרות. בהפגנה בתל אביב ישתתפו, בין השאר, הנשיא לשעבר רובי ריבלין והזמר שלמה ארצי.

19:08 - התרעות הופעלו בשדרות וביישובים בעוטף עזה

19:00 - נתניהו יקיים הערב מסיבת עיתונאים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב בשעה 21:30 מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. במסיבת העיתונאים ישתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.

18:57 - שר ההגנה האמריקני לגלנט: יש להגביל את הלחימה לעזה

שר ההגנה האמריקני אוסטין הדגיש בפני שר הביטחון גלנט בשיחת טלפון ביניהם היום כי יש "להגביל את הלחימה רק לעזה ולהימנע מהסלמה אזורית", כך מסר דובר הפנטגון. הדברים מגיעים על רקע ההסלמה בגבול הצפון, שיגורי הטילים מתימן והאיומים הישראלים נגד חיזבאללה.

18:17 - הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים באילת יתקיימו מחר כרגיל

עיריית אילת הודיעה שמחר יתקיימו הלימודים כרגיל במעונות היום, בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים ובצהרונים. תלמידי בית ספר "צאלים" שנפגע בהתקפת רחפן הנפץ ילמדו מחר בזום עד להשלמת הבדיקות ההנדסיות בבית הספר. בבתי הספר התיכוניים תימשך למידה משולבת (חלק מרחוק וחלק בכיתות בהתאם להודעת בית הספר). גם החינוך הבלתי פורמלי ישוב לפעול מחר כרגיל.

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שקיים הערב ראש העירייה - אלי לנקרי ולאחר שעודכן אתמול מגורמי הביטחון, שהגורמים האמונים בצה"ל קיימו תחקיר מקיף לגבי אירוע נפילת הכטב"מ ביום חמישי האחרון במבנה בית ספר צאלים, במסגרתו נלמדו הנסיבות ושופרו כל ההגנות.

18:00 - צה"ל השמיד אמצעי לחימה בגן ילדים בבית חנון

צה"ל מסר כי במסגרת הפעילות של חטיבת המילואים 551 של יוצאי קומנדו וצנחנים, השמידו הכוחות אמצעי לחימה, תחמושת ומטענים שאותרו בגן ילדים במרחב בית חנון. החטיבה פועלת באזור זה שבועיים. במהלך הלחימה, לוחמי החטיבה מחסלים מחבלים, סורקים מבנים לאיתור אמצעי לחימה, מאתרים ותוקפים מאות מטרות מדוייקות בשיתוף פעולה של כוחות חיל אוויר, הנדסה ושיריון. כמו כן, איתרו והשמידו לוחמי החטיבה פירי מנהרות רבים, השתלטו על מבנים צבאיים ואף אזרחיים בהם נמצאו כמות גדולה של אמצעי לחימה, מפות וחומרי מודיעין של ארגון הטרור חמאס.

פעילות חטיבה 551 בבית חנון, 11 בנובמבר 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
פעילות חטיבה 551 בבית חנון, 11 בנובמבר 2023/אתר רשמי, דובר צה"ל

17:50 - רחובות בתל אביב ייחסמו לקראת העצרת ברחבת המוזיאון

  • בעקבות העצרת לשחרור החטופים שתתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב הערב, המשטרה הודיעה כי החל מהשעה 18.00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:
  • שד' שאול המלך ייחסם מרחוב אבן גבירול עד רחוב ויצמן לשני הכיוונים
  • רחוב דובנוב ייחסם מרחוב קפלן עד שד' שאול המלך לכיוון צפון.
  • רחוב לאונרדו דה וינצ'י ייחסם מרחוב קפלן עד שד' שאול המלך לכיוון צפון.
  • רחוב קפלן ייחסם מרחוב מנחם בגין עד רחוב אבן גבירול לשני הכיוונים.

17:45 - גלנט: מה שאנחנו עושים בעזה, אנחנו יודעים לעשות בבירות

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב סמוך לגבול לבנון. בסופה הוא שוחח עם לוחמים. בשיחה אמר גלנט: "הגעתי לכאן כדי לקיים הערכת מצב לאור התוקפנות של חיזבאללה - זה כבר לא התגרויות. אני רואה תגובה איכותית ונכונה של הכוחות, שמביאה לנפגעים של חיזבאללה, אנחנו ממשיכים להכות בו".

גלנט הוסיף: "אני אומר כאן לאזרחי לבנון, אני כבר רואה את האזרחים בעזה הולכים עם דגלים לבנים לאורך החוף ונעים דרומה. חיזבאללה גורר את לבנון למלחמה שעלולה לקרות, והוא עושה טעויות. אם הוא יעשה טעויות מהסוג הזה כאן, מי שישלם את המחיר זה קודם כל אזרחי לבנון. מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות".

עוד אמר גלנט: "טייסנו יושבים בקוקפיט, החרטומים של המטוסים מכוונים צפונה. יש לנו מספיק לעשות את כל מה שאנחנו צריכים בדרום, אבל חיל האוויר מכוון צפונה והעוצמה שלו היא מאוד גדולה. לא השתמשנו אפילו בעשרה אחוז מכוחו של חיל האוויר בעזה".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בגבול לבנון, 11 בנובמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
השר גלנט בהערכת מצב על גבול לבנון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

17:27 - המדינות המשתתפות בפסגה בסעודיה פרסמו הודעה משותפת

מדינות ערב והעולם המוסלמי פרסמו הודעה משותפת לאחר הפסגה שקיימו היום בריאד. בהודעה כינו המדינות את המלחמה בעזה "פשע מלחמה ברברי וטבח לא אנושי על ידי כובש". הן דחו את הטענה שמדובר בהגנה עצמית, וקראו למדינות העולם להפסיק לייצא נשק לישראל.

239 בובות מוצבות מחוץ להיכל התרבות בתל אביב, 11 בנובמבר 2023. ניר דגן, אתר רשמי
239 בובות הוצבו מחוץ להיכל התרבות בתל אביב, עם שלט הקורא "החזירו אותם הביתה"/אתר רשמי, ניר דגן

17:19 - צה"ל: הצד המזרחי של בית החולים שיפא פתוח למבקשים להתפנות

צה"ל פרסם הודעה בווידאו שבה נאמר שהצד המזרחי של בית החולים שיפא פתוח למי שרוצה להתפנות ממנו בביטחה. לדברי ההודעה, יש עימותים בין צה"ל לבין אנשי חמאס באזור בית החולים, אך צה"ל לא יורה עליו ולא מטיל עליו מצור.

16:59 - המשטרה בלונדון עצרה 82 מתנגדים להפגנה הפרו פלסטינית

המשטרה הבריטית עצרה היום 82 חברי קבוצה שהתנגדה לקיום ההפגנה בלונדון נגד המלחמה בעזה. המשטרה אמרה שהמעצרים נועדו למנוע פגיעה בסדר הציבורי.

16:57 - צה"ל תקף חולייה שניסתה לשגר טילי נ"ט מלבנון

טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב ערמאשה. מוקדם יותר היום זוהתה מטרה אווירית שחצתה לעבר שטח ישראל במרחב הקיבוץ כברי, המטרה הופלה והאירוע הסתיים. בנוסף, יורטו שתי מטרות חשודות במרחב גבול לבנון. כמו כן, זוהו שיגורי מרגמות ונ"ט משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב הצפון, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקור הירי ותשתית של ארגון הטרור חיזבאללה.

16:47 - ראשי ועדת המעקב הפגינו בערערה בקריאה לעצור את המלחמה

ראשי ועדת המעקב של הציבור הערבי הפגינו היום בערערה וקראו לעצור את המלחמה בעזה. המשטרה לא התערבה.

16:34 - נסראללה אישר: חיזבאללה משתמש בטילי בורקאן עם ראש נפץ של עד 500 ק"ג

חסן נסראללה חזר היום בנאום משודר על כך שלאיראן לא היה חלק במתקפה של חמאס. "איראן לא מחליטה בשם תנועות ההתנגדות, אלא היא המגנה והתומכת שלהן", אמר. "פעולות ההתנגדות האסלאמית בלבנון נמשכות למרות כל האמצעים שנוקט נגדה הכיבוש". הוא אישר כי חיזבאללה החל להשתמש בטילי בורקאן, שמשקל ראש הנפץ שלהם עד 500 ק"ג, בפעולותיו.

עוד אמר נסראללה כי החזית בדרום לבנון תישאר "חזית לחץ" והוסיף שחיזבאללה הבהיר לישראל שהוא לא יאפשר פגיעה באזרחים. הוא אישר כי שבעת לוחמי הארגון שנהרגו אתמול נפגעו בתקיפה של ישראל בסוריה, שהגיעה בתגובה לכטב"ם שפגע בבית ספר באילת. אך הוא לא קיבל אחריות על ההתקפה.

קהל בבירות צופה בנאום נסראללה, 11 בנובמבר 2023. רויטרס
תומכי נסראללה בביירות בעת נאומו המשודר/רויטרס

15:56 - נסראללה: "ישראל שוב עשתה טעות וכל מטרותיה ייכשלו"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום בנאום משודר: התוקפנות בעזה היא התפתחות מסוכנת, גדולה ויוצאת דופן, ופשעים אלו מבטאים נקמה ישראלית אכזרית. לדבריו, הברוטליות הישראלית נועדה להכניע את עמי האזור ולסכל את הדרישה לזכויות לגיטימיות. הכיבוש פונה ללבנון באמצעות פשעיו בעזה וההרג המכוון והאכזרי שלו. לדבריו, ישראל "שוב עשתה טעות וכל מטרותיה ייכשלו".

נסראללה התייחס גם לנורמליזציה בין ישראל לחלק ממדינות ערב, ואמר שהם ספגו "מכה אנושה". לטענתו, ההתנגדות למהלכים אלה באזור תתחזק. "השינוי בדעת הקהל העולמית, במיוחד הדעה המערבית, כפי שקורה בארצות הברית ובאירופה, חשוב", הוסיף. לדבריו, ישראל נמצאת תחת לחץ של זמן, ואין לה תמיכה פרט לזו של ארצות הברית ושל בריטניה.

נאום נסראללה, 11 בנובמבר 2023. רויטרס
נאום נסראללה המשודר, היום/רויטרס

15:35 - אסד: להפסיק כל הליך מדיני עם ישראל

נשיא סוריה בשאר אסד קרא היום במהלך הפסגה בערב הסעודית לכל מדינות ערב והעולם המוסלמי להפסיק כל תהליך מדיני בינן לבין ישראל. נשיא איראן איברהים ראיסי קרא בפסגה למדינות המוסלמיות להטיל סנקציות על ישראל. "אנחנו מנשקים את ידי חמאס על התנגדותו לישראל", אמר ראיסי.

15:25 - נשיא מצרים: "להכריז הפסקת אש מיידית ללא תנאים בעזה"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי קרא היום (שבת) להפסקת אש מיידית בעזה, "ללא הגבלות או תנאים".

"מדיניות הענישה הקולקטיבית של תושבי עזה אינה מקובלת, ואינה ניתנת להצדקה על ידי הגנה עצמית או כל תביעה אחרת", אמר א-סיסי בנאום במהלך פסגת המדינות האסלאמיות בריאד.

15:23 - דיווחים בעזה: "צה"ל ממשיך לתקוף סמוך לשאטי ולביה"ח שיפא"

בצה"ל ממשיכים בשעתיים האחרונות לתקוף מחבלים המסתתרים במבנים במרחב מחנה הפליטים שאטי ובפאתי בית החולים שיפא - כך מדווחים כלי תקשורת ברצועת עזה. צה"ל מרחיב את השליטה במעגלים סביב בית החולים שיפא, כדי להרחיק ניסיונות לפגוע בכוחות צה"ל על הקרקע וכחלק מהמוכנות ל"סיר הלחץ" על מתחם בית החולים. התוכניות של צה"ל כוללות, נוסף על כך, טיפול במפקדות חמאס התת-קרקעיות.

אוהלים בחניון בית החולים שיפא ברצועת עזה, 7 בנובמבר 2023. רויטרס
אוהלים בחניון בית החולים שיפא ברצועת עזה/רויטרס

15:11 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון

אזעקות נשמעו סמוך לכיבוץ כברי שבגליל המערבי. דווח כי קיים חשש לחדירת כלי טיס עוין למרחב האווירי שמעל הקיבוץ.

14:45 - צה"ל תקף משגר שירה לכיוון מרחב מרגליות בצפון

כלי טיס של צה"ל תקף משגר שממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב מרגליות שבצפון.
בשעה האחרונה זוהו כמה שיגורי מרגמות משטח לבנון לעבר מוצבי וכוחות צה"ל במרחב הגבול.

14:43 - אמיר קטאר: "תומכים במאמצים לשחרור החטופים, מקווים לשביתת נשק הומניטרית

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-תאאני אמר בפסגה בריאד כי הוא מקווה "שנוכל להגיע לשביתת נשק הומניטרית בהקדם האפשרי. אנו תומכים במאמצים הדיפלומטיים להפסקת שפיכות הדמים ולשחרור בני הערובה".

אמיר קטאר, תמים בן חמד א-ת'אנ באילפות העולם באתלטיקה בדוחא 27 בספטמבר 2020. רויטרס
אמיר קטאר אל-תאאני. "להפסיק את שפיכות הדמים"/רויטרס

14:30 - אזעקות בבאר שבע ובסביבתה

אזעקות נשמעו בבאר שבע, בנבטים, בתל שבע, בעומר ובלקיה.

13:49 - חיל האוויר תקף בחאן יונס

חיל האוויר תקף בשעות האחרונות יעדי טרור בשכונה האוסטרית בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. מבנים קרסו בעקבות התקיפה. במקביל, צה"ל ממשיך להרחיב את הפעילות הקרקעית נגד חמושים במחנה הפליטים שאטי בעיר עזה, בשילוב ירי של סוללות ארטילריה.

כוחות צה"ל ברצועת עזה, 11 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל במהלך פעילות ברצועת עזה/דובר צה"ל

13:43 - אזעקות בנטועה

אזעקות נשמעו במושב נטועה הסמוך לגבול עם לבנון. הדיווחים על שמיעת האזעקות מגיעים על רקע תקיפות צה"ל בדרום לבנון בשעות האחרונות.

13:33 - בן סלמאן נועד עם נשיא איראן - וקרא להפסקת אש מיידית ברצועה

לקראת פסגת ארגון המדינות האסלאמיות בריאד, נשא יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן נאום חריף שבו הטיל את האחריות למלחמה על ישראל, וקרא להפסקת אש מיידית ברצועה. עם זאת, הוא גם קרא לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס. הדברים נאמרו על רקע נחיתתו בסעודיה של נשיא איראן אברהים ראיסי, לביקור ראשון בממלכה מאז נרמול היחסים במרץ האחרון. במהלך המפגש נרשמה לחיצת יד היסטורית בין השניים.


עוד על המפגש בין יורש העצר הסעודי לנשיא איראן

לחיצת יד בין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לבין נשיא איראן אברהים ראיסי לקראת בפסגת המדינות האסלאמיות בריאד, 11 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לחיצת יד בין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לבין נשיא איראן אברהים ראיסי לקראת בפסגת המדינות האסלאמיות בריאד, 11 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בווידאו: לחיצת יד היסטורית בין הנשיא האיראני ויורש העצר הסעודי/לפי סעיף 27א

13:15 - הערב: אזכרה לקורבנות המסיבה ברעים

אזכרה רשמית למאות קורבנות הטבח במסיבת הנובה ברעים ב-7 באוקטובר תתקיים הערב באולם "כוכב הים" בקיסריה. האירוע, שיחל בשעה 21:00, צפוי לכלול מיצג תאורה שבו יאירו מאות פנסים אל השמיים. כן צפויים להשתתף בו הזמרים אושר כהן וישי ריבו.

13:01 - אזעקות בעוטף עזה

אזעקות נשמעו במרחב כיסופים שבעוטף עזה.

12:55 - צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי.

12:41 - חיפה: כתובות נגד ישראל רוססו על תחנת אוטובוס - והוסרו

כתובות בערבית ובאנגלית, היוצאות נגד צה"ל ומביעות תמיכה בתושבי עזה, רוססו הלילה על תחנת אוטובוס במרכז שכונת הדר הכרמל בחיפה. בין השאר, נכתבו בהן הסיסמאות ""עזה דומעת את דם הטהורים" ו"סלחי לנו עזה". תלונה הוגשה במשטרה.

כתובות נאצה על תחנת אוטובוס בחיפה, 11 בנובמבר 2023. טאודורה פאטו, אתר רשמי
אחת הכתובות/אתר רשמי, טאודורה פאטו

12:30 - 19 מבוקשים נעצרו בגדה, מתוכם תשעה מחבלי חמאס

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה ברחבי אוגדת יהודה ושומרון 19 מבוקשים, מתוכם תשעה מחבלים מארגון הטרור חמאס.

במהלך מעצרים בבית פג'ר שבאזור גוש עציון נתפסו שלושה כלי נשק מאולתרים. בשוויכה שבמנשה נתפס נשק ציידים, במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הכוח, שהגיב בירי ופגע בחשוד. במעצרים ביטא סמוך לחברון נתפסו רובה M16, רובה קרלו ואקדח. בפעילות בקלקיליה התקיימו הפרות סדר שכללו השלכת אבנים, מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בעיירה ענתא, בכפר ג'למה ובערים יטא וקלקיליה החרימו הכוחות תחמושת וציוד צבאי. מתחילת המלחמה נעצרו כ-1560 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-940 מהם משויכים לחמאס.

אמצעי לחימה שהוחרמו במהלך פעילות צה"ל ביהודה ושומרון, 11 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שהוחרמו הלילה במהלך פעילות צה"ל בגדה/דובר צה"ל

11:58 - צה"ל ושב"כ חיסלו מחבל שמנע מאלפי עזתים להתפנות לדרום הרצועה

צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל אחמד ציאם, שהחזיק כ-1,000 מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' במהלך הלחימה.

כוחות מצוות הקרב החטיבתי גבעתי חיסלו את ציאם באמצעות הכוונת מטוס קרב ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ. ציאם שימש מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן בארגון הטרור חמאס, שנחשף בידי דובר צה"ל לפני יומיים כי החזיק אלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה.

10:40 - דיווחים על שריפה בביה"ח שיפא; צה"ל: לא תקפנו

הפלסטינים ברצועת עזה טוענים כי פרצה שריפה בבית החולים שיפא. גורם צבאי אומר כי בצבא לא תקפו את בית החולים.

10:35 - חיל האוויר תוקף בג'באליה ובמחנה הפליטים שאטי

חיל האוויר תוקף בג'באליה ובמחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה. בדקות האחרונות פרסמו צוותים רפואיים בביה"ח שיפא, הסמוך לשאטי, כי במתחם שוהים 15 אלף אזרחים. מחציתם ילדים. גורמי צבא אומרים כי ניתנת להם אפשרות להתפנות מאזור לחימה, וכי מחבלים חמושים מנצלים את המתחם למחסה. בצה"ל אמרו כי לא יתקפו בג'באליה בשעות 14:00-100 וקראו לתושבים לעזוב.

כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה, 11 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה | צפו/דובר צה"ל

10:22 - היערכות לפינוי מאסיבי של אזרחים ממחנה הפליטים שאטי

בצלב האדום ובצה"ל נערכים בשעות האחרונות לפינוי מאסיבי של אזרחים פלסטינים ממחנה הפליטים שאטי. מוקדם יותר מאות מתושבי עזה נמלטו מהאזור.

כוחות צה"ל ברצועת עזה, 11 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

10:15 - צה"ל תוקף בדרום לבנון

אחרי ההתרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין למרחב האווירי בצפון, צה"ל מבצע ירי ארטילרי לעבר דרום לבנון. לא זוהו כלי טיס שחדרו לשטח מדינת ישראל, אך זוהה שיגור לעבר מרחב מרגליות שנפל בשטח פתוח.

09:34 - חשד לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון

אזעקות נשמעו במטולה, במנרה וביישובים רבים נוספים בגליל העליון. נבדק חשד לחדירת כלי טיס עוין ולירי מרגמות.

08:41 - דיווחים בלבנון: צה"ל תקף כ-40 ק"מ מצפון לגבול

כטב"ם של חיל האוויר תקף כלי רכב באזור זהרני, כ-40 ק"מ מצפון לגבול לבנון - כך מדווחים כלי תקשורת במדינה. מדובר ככל הנראה בתקיפה הרחוקה ביותר מאז תחילת הלחימה הנוכחית מול חיזבאללה. עד כה התרכזו התגובות של ישראל בכפרים בדרום לבנון, קרוב אל הגבול.

08:39 - מתחילת הלחימה: צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של חמאס

כוחות צה"ל ממשיכים להלחם בשטח רצועת עזה, לחסל מחבלים ולהכווין כלי טיס וארטילריה לתקיפת תשתיות טרור. מתחילת הפעילות הקרקעית, צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.

במהלך הלילה, תקפו כוחות זרוע הים מבנים המשמשים את חמאס נגד כוחות צה"ל באזור צפון הרצועה. כמו כן, הותקפו מחסני אמל"ח שבהם נמצא ציוד של הכוח הימי של חמאס. בהכוונת כוחות חי"ר בשטח הרצועה, אשר זיהו מטרות צבאיות בתוך מבנים באזור מחנה שאטי, כוחות זרוע הים סגרו מעגל אש ותקפו את המבנים.

כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה, 11 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה, 11 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

08:19 - צה"ל מרחיב את הלחימה במחנה הפליטים שאטי וליד ביה"ח שיפא

כוחות חי"ר, שריון וחיל אוויר הרחיבו הלילה את הלחימה במחנה הפליטים שאטי בפאתי העיר עזה ובסמוך לבית החולים שיפא. לפי הערכת גורמי צבא, יותר מעשרה מחבלים חוסלו בקרבות. מאות אזרחים פלסטינים נמלטו ממחנה הפליטים.

07:21 - צה"ל עצר חשודים בטרור סמוך לרמאללה

כמה חשודים בטרור נעצרו בפעילות של צה"ל במחנה הפליטים ג'ילזון שבנפת רמאללה. מתחילת הלחימה, עצר צה"ל קרוב ל-1,000 פעילי חמאס בגזרת יהודה ושומרון.

07:01 - צה"ל תוקף יעדי טרור מזרחית לחאן יונס

7:01 - חילופי אש בין לוחמי צה"ל למחבלים באזור טול כרם

חילופי אש פרצו לפני זמן קצר באזור טול כרם בין כוחות מחבלים ללוחמי צה"ל, שפועלים במקום למעצר מבוקשים. נכון לשעה זו, לא ידוע על נפגעים

6:58 - חילופי אש בין לוחמי צה"ל ומחבלי חמאס סמוך לבית החולים שיפא

חילופי אש התפתחו לפני זמן קצר בין כוחות צה"ל ומחבלי חמאס במחנה הפליטים שאטי וממערב לבית החולים שיפא שבעיר עזה. בד בבד, התקבל בשעות האחרונות דיווח על תקיפות בנוסייראת, בין עזה לדיר אל בלאח, במהלכן נהרגו מספר מחבלים.

בית החולים שיפא בעזה, 10 בנובמבר 2023. רויטרס
בית החולים שיפא בעזה, 10 בנובמבר 2023/רויטרס

6:50 - צה"ל עצר פלסטינים חשודים בטרור באזור בית לחם

כוחות צה"ל עצרו בשעה האחרונה כמה פלסטינים החשודים בפעילות טרור בכפר בית פג'אר שבאזור בית לחם.

6:12 - צבע אדום הופעל בעוטף עזה

לאחר כ-14 שעות מהשמעת האזעקה האחרונה ביישובי העוטף - צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בקיבוץ כיסופים. נכון לשעה זו לא דווח על נזק או נפגעים.

4:52 - סעודיה תארח פסגה ערבית-מוסלמית "בעקבות המצב יוצא הדופן בעזה"

סעודיה תארח היום בבירתה ריאד פסגה ערבית-מוסלמית בעקבות "המצב יוצא הדופן ברצועת עזה" - כך הודיע משרד החוץ הסעודי. על פי הפרסום, הפסגה, שתתקיים במקום שני מפגשים נפרדים שהיו צפויים להיערך במקביל, תתמקד ב"מציאת עמדה משותפת על ההתפתחויות ברצועה ויהודה ושומרון, שדורשות אחדות ערבית-איסלמית על מנת להתמודד עם השלכותיהן".

אוהלים בחניון בית החולים שיפא ברצועת עזה, 7 בנובמבר 2023. רויטרס
אוהלים בחניון בית החולים שיפא ברצועת עזה, 7 בנובמבר 2023/רויטרס

3:52 - מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי: "מוטרדים מהתקיפות סביב בית החולים שיפא"

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי ד"ר טדרוס אדהנום גריבריסוס הביע דאגה מהדיווחים על תקיפות חיל האוויר בסביבת בית החולים שיפא שבעיר עזה. "עובדי בריאות רבים שהארגון בקשר איתם נאלצו לעזוב את בית החולים בחיפוש אחר מקום מבטחים, אלפים החוסים בבית החולים נאלצים לעזוב מסכנה לביטחונם", טען.

2:30 - הסהר האדום בעזה: ביה"ח "אל קודס" ייאלץ להיסגר באופן מיידי בשל מחסור בציוד

ארגון הסהר האדום הפלסטיני הודיע הלילה כי בית החולים "אל קודס" שברצועת עזה ייאלץ להשבית את פעילותו באופן מיידי בשל מחסור בדלק וציוד נוסף. לדברי הארגון, ההשבתה תקטע את הטיפול הרפואי ב-500 מטופלים במקום. "מאושפזי מחלקת הטיפול הנמרץ, בהם תינוקות באינקובטורים, יאבדו את חייהם", מסרו.

0:20 - נתניהו מגיב למקרון: "האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לטענות נשיא צרפת עמנואל מקרון בנוגע לפגיעה באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה: "האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס ולא של ישראל". נתניהו טען כי "בעוד שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים וקוראת להם לצאת מאזורי הלחימה, חמאס עושה הכל כדי למנוע מהם לצאת לאזורים בטוחים ומשתמש בהם כמגן אנושי".

"הפשעים הללו שחמאס מבצע היום בעזה, יתבצעו מחר בפריז, בניו יורק ובכל מקום בעולם. על מנהיגים בעולם לגנות את חמאס ולא את ישראל", הצהיר.

כמו כן, חזר ראש הממשלה למתקפת חמאס על יישובי הדרום, שהחלה את הלחימה: "ישראל נכנסה למלחמה בגלל שארגון הטרור רצח באכזריות מאות ישראלים וחטף יותר מ-200 ישראלים". הוא הזכיר כי הישראלים החטופים, בהם נשים, ילדים וקשישים, עדיין מוחזקים בשבי על ידי חמאס בשטח הרצועה, וכינה זאת "פשע נגד האנושות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בלשכת רה"מ בירושלים.
24 באוקטובר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו ומקרון בישראל בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

23:50 - דובר צה"ל בערבית: ארגוני הטרור ברצועה אחראים לשיגור הטיל הכושל שפגע בשיפא

אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, אמר כי הרקטה שפגעה בבית החולים שיפא שברצועה נגרמה משיגור כושל של ארגוני הטרור שניסו לירות לעבר ישראל. "מניתוח המערכות המבצעיות של צה"ל עולה כי גורמי חבלה ירו הבוקר רקטות לעבר כוחות צה"ל שפעלו ליד בית החולים אלשיפא בעיר עזה", כתב בחשבון ה-X שלו. "לפי מערכות צה"ל, רימוני רקטות פגעו בבית החולים". עוד בציוץ כתב כי "לפיכך, לפי המידע העומד לרשות צה"ל, ארגוני הטרור ברצועת עזה אחראים לשיגור הטיל הכושל שפגע בבית החולים".

23:02 - נשיא צרפת מקרון: ישראל הורגת נשים וילדים בעזה

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי ישראל הורגת נשים וילדים בעזה, כך בראיון שערך ל-BBC במעונו הרשמי. "דה פקטו - היום אזרחים מופצצים - דה פקטו", טען מקרון. "התינוקות האלה, הנשים האלה, הזקנים האלה מופצצים ונהרגים. אז אין לזה שום סיבה ואין לגיטימציה. אז אנחנו כן מפצירים בישראל להפסיק".

21:30 - ראש הממשלה נתניהו ביקר בחמ"ל נחל עוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחמ"ל נחל עוז שנפתח מחדש במחנה רעים, שם קיבל מהמפקדים סקירה על הגזרה ועל אירועי ה-7 באוקטובר. בסוף ביקורו אמר ללוחמי ולוחמות הגדוד: "אני רוצה להגיד להורים שלכם, שיראו אתכם בהמשך: אתם שלחתם את הכי טובים שיש. אתם עושים עבודה פנטסטית, פשוט יוצאת מן הכלל. אני רק רוצה להודות לכם ולהגיד לכם שאנחנו ממשיכים יחד עד הניצחון".

20:25 - דובר צה"ל: "אנחנו עוסקים במהלכים להשבת חטופים, לא נפספס אף הזדמנות"

20:12 - גלנט שוחח עם מח"ט גולני: "סומכים עליכם ובוטחים בכם שתכריעו את האויב".

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב וארוחת שישי עם לוחמי גולני בסמוך לגבול עזה. במהלך הערכת המצב, גלנט דיבר בקשר עם מח"ט גולני אלוף-משנה יאיר פלאי, המוביל את פעילות החטיבה בלב עזה.

השר גלנט שיבח את לוחמי גולני על פעילותם בעיר עזה, ושמע ממפקד החטיבה כי הוא וכוחותיו קרובים לשיפא, ממשיכים בטיהור המרחב ובחיסול המחבלים. "לא רחוק מכאן, רצחו חיילים וגם אזרחים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הדבר הזה פעם נוספת", אמר גלנט. "ולכן, את החמאס צריך למחוק. חטיבת גולני עושה זאת בצורה מצוינת בשטח".

תיעוד: פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 ברצועת עזה

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

20:00 - צה"ל השתלט על מעוזי חמאס בעיר עזה: "הם לא דמיינו שנגיע בעוצמה כזו"

ביממות האחרונות השיגו צוות הקרב של חטיבה 401 שליטה במוצב "באדר" - המוצב המרכזי של גדוד שאטי הממוקם בקרבת מחנה פליטים ומבנים אזרחיים. לוחמי החטיבה ממשיכים לתקוף במרחב גדוד שאטי של ארגון הטרור חמאס.

כמו כן, פעלה החטיבה במלון "בלו ביץ" הממוקם ברצועת החוף בצפון הרצועה, בו התבצרו כ-30 מחבלי חמאס. לאחר ההשתלטות נמצא כי המחבלים השתמשו בחדרי המלון כמחסה הגנה ולטובת תכנון מתקפות מעל ומתחת לקרקע.במשך ימי הלחימה, חיסלו הלוחמים כ-150 מחבלים והשיגו שליטה על מעוזים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-35 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully