וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה לנתניהו: אין הצדקה להתעוררות המאוחרת של הממשלה בטיפול בעורף

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 16:40

מלך ירדן: "כיבוש מחדש של הרצועה יביא להחרפת המשבר בעזה". ארבעה חיילים נפצעו קשה ואחד בינוני בתקריות שאירעו מוקדם יותר. מנהיגי קטאר וסעודיה נפגשו כדי לדון בהתפתחויות בעזה. שלושה מל"טים חצו מלבנון, אחד יורט ושניים נפלו. צבע אדום בעוטף

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

16:31 - ראש הממשלה נתניהו ללוחמי הגדס"ר הבדואי: "מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגדינו - משחק באש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בגדס"ר הבדואי, שם ניהל שיחה עם לוחמים. בשיחה אמר: "מפקדים, יהודים ובדואים, עומדים שכם אל שכם. נלחמו בגבורה ונלחמים עכשיו בגבורה. השותפות שלנו זה העתיד של כולנו מול הפראים האלה. יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו. ננצח את החמאס לפני הכל - זה הקרב העיקרי"

16:21 - מבקר המדינה: "אין הצדקה להתעררות המאוחרת של מדינת ישראל"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בפניה לראש הממשלה בדבר ליקויים המחייבים תיקון מיידי. בפנייתו אמר המבקר אנגלמן: "אין הצדקה להתעוררות המאוחרת של ממשלת ישראל בטיפול בעורף - המכנה המשותף של הליקויים הוא העדר היערכות לשעת חירום. כאשר נתחיל את הביקורת נהפוך כל אבן על מנת להגיע לחקר האמת ולהצביע על האחריות של הגורמים הנוגעים בדבר מכלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי"

16:05 - מלך ירדן: "כיבוש מחדש של הרצועה יביא להחרפת המשבר בעזה"

עבדאללה מלך ירדן אמר בפגישה עם ראשי הסנאט ובית הנבחרים הירדני וראשי ממשלה ירדנים לשעבר כי כל תרחיש או מחשבה על כיבוש מחדש של חלקים ברצועת עזה או הקמה של אזורי חיץ יביא להחרפת של המשבר בעזה. לדבריו ירדן תתנגד לצעדים כאלה שמהווים התקפה על זכויות הפלסטינים. דבריו של המלך מגיעים על רקע התבטאויות של ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים על כך שכוחות צה"ל יישארו בתוך רצועת עזה גם אחרי סיום המלחמה.

23:02 - נשיא צרפת מקרון: ישראל הורגת נשים וילדים בעזה

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי ישראל הורגת נשים וילדים בעזה, כך בראיון שערך ל-BBC במעונו הרשמי. "דה פקטו - היום אזרחים מופצצים - דה פקטו", טען מקרון. "התינוקות האלה, הנשים האלה, הזקנים האלה מופצצים ונהרגים. אז אין לזה שום סיבה ואין לגיטימציה. אז אנחנו כן מפצירים בישראל להפסיק".

תמרות עשן מעל עזה. רויטרס
תמרות עשן מעל עזה/רויטרס

21:30 - ראש הממשלה נתניהו ביקר בחמ"ל נחל עוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחמ"ל נחל עוז שנפתח מחדש במחנה רעים, שם קיבל מהמפקדים סקירה על הגזרה ועל אירועי ה-7 באוקטובר. בסוף ביקורו אמר ללוחמי ולוחמות הגדוד: "אני רוצה להגיד להורים שלכם, שיראו אתכם בהמשך: אתם שלחתם את הכי טובים שיש. אתם עושים עבודה פנטסטית, פשוט יוצאת מן הכלל. אני רק רוצה להודות לכם ולהגיד לכם שאנחנו ממשיכים יחד עד הניצחון".

20:25 - דובר צה"ל: "אנחנו עוסקים במהלכים להשבת חטופים, לא נפספס אף הזדמנות"

20:12 - גלנט שוחח עם מח"ט גולני: "סומכים עליכם ובוטחים בכם שתכריעו את האויב".

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב וארוחת שישי עם לוחמי גולני בסמוך לגבול עזה. במהלך הערכת המצב, גלנט דיבר בקשר עם מח"ט גולני אלוף-משנה יאיר פלאי, המוביל את פעילות החטיבה בלב עזה.

השר גלנט שיבח את לוחמי גולני על פעילותם בעיר עזה, ושמע ממפקד החטיבה כי הוא וכוחותיו קרובים לשיפא, ממשיכים בטיהור המרחב ובחיסול המחבלים. "לא רחוק מכאן, רצחו חיילים וגם אזרחים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הדבר הזה פעם נוספת", אמר גלנט. "ולכן, את החמאס צריך למחוק. חטיבת גולני עושה זאת בצורה מצוינת בשטח".

תיעוד: פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 ברצועת עזה

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

20:00 - צה"ל השתלט על מעוזי חמאס בעיר עזה: "הם לא דמיינו שנגיע בעוצמה כזו"

ביממות האחרונות השיגו צוות הקרב של חטיבה 401 שליטה במוצב "באדר" - המוצב המרכזי של גדוד שאטי הממוקם בקרבת מחנה פליטים ומבנים אזרחיים. לוחמי החטיבה ממשיכים לתקוף במרחב גדוד שאטי של ארגון הטרור חמאס.

כמו כן, פעלה החטיבה במלון "בלו ביץ" הממוקם ברצועת החוף בצפון הרצועה, בו התבצרו כ-30 מחבלי חמאס. לאחר ההשתלטות נמצא כי המחבלים השתמשו בחדרי המלון כמחסה הגנה ולטובת תכנון מתקפות מעל ומתחת לקרקע.במשך ימי הלחימה, חיסלו הלוחמים כ-150 מחבלים והשיגו שליטה על מעוזים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

19:53 - רה"מ נתניהו ביקר פצועים בביה"ח ברזילי באשקלון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר מוקדם יותר היום פצועים ובני משפחותיהם במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון. נתניהו אמר ללוחמים שנפצעו: "אנחנו לא מפסיקים, אנחנו לא עוצרים. חברים שלכם שעכשיו בפנים מכים בהם חזק". לביקור בביה"ח התלווה גם ראש העיר אשקלון תומר גלאם.

19:28 - יום קרב בצפון: ארבעה פצועים קשה ואחד בינוני מתקיפות חיזבאללה

צה"ל דיווח כי שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קשה מפגיעת טיל נ"ט ששוגר לעבר מוצב צבאי במרחב מנרה. כמו כן, חייל צה"ל נפצע באורח קשה וחייל נוסף נפצע באורח בינוני מנפילה של כלי טיס עוין שחדר לשטח ישראל מלבנון. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים זיו ורמב"ם, משפחותיהם עודכנו.

19:18 - צה"ל תוקף בדרום לבנון בתגובה לשיגור כלי הטיס המתאבדים

החלו תקיפות נרחבות של חיל האוויר בדרום לבנון נגד יעדי חיזבאללה בתגובה לשיגורי כלי טיס מתאבדים.

18:53 - מנהיגי קטאר וסעודיה נפגשו כדי לדון בהתפתחויות בעזה

אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל תאני נפגש עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בריאד כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בעזה, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. "המנהיגים נפגשו בנוכחות שרים ובכירים אחרים משתי המדינות כדי להתמקד במאמצים לעצור את התוקפנות של ישראל נגד עזה, מתן סיוע ודרכים אחרות לתמוך בביטחון וביציבות באזור", דיווחו בקטאר.

16:55 - חיזבאללה לקח אחריות על שיגור הכטב"מים

חיזבאללה הודיע כי הוא לקח אחריות על שיגור שלושת הכטב"מים מוקדם יותר היום. צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי אחד, שני כלי טיס נוספים נפלו באזור הצפון.

16:38 - צה"ל: יורט כלי טיס שחדר מלבנון, שניים אחרים נפלו באזור הצפון

לפני זמן קצר שלושה כלי טיס חדרו לשטח מדינת ישראל מלבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי אחד, שני כלי טיס נוספים נפלו במרחב הצפון, האירוע הסתיים ופרטיו מצויים בבדיקה.

16:27 - צבע אדום נשמע בשדרות ובעוטף עזה

צבע אדום נשמע בשדרות וביישובים איבים וניר עם שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

פגיעת חלקי רקטה בבית בראשון לציון. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד רסיסי רקטה שנפלו בחצר בית בראשון לציון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא
פגישת ראש הממשלה נתניהו עפ ראשי רשויות מהעוטף, 10 בנובמבר 2023. לשכת רה"מ, אתר רשמי
פגישת רה"מ נתניהו עם ראשי רשויות מהעוטף/אתר רשמי, לשכת רה"מ

15:48 - הפצועה מהרסיס לוואלה!: "נפלה עליי מהשמיים פלטה בגודל A4"

הפצועה קל, בת 34, סיפרה לוואלה! כי "הייתי בנסיעה באיילון, קצת לפני לה גוארדיה, עם אחי ושלושת הילדים. יצאנו מהאוטו כששמענו את האזעקה ונשכבנו לידו. כשהפסיקה האזעקה החלטנו ללכת לכיוון הגשר כדי שלא ניפגע מרסיס. בדרך לשם, בעוד הילד בידיים שלי, נפלה עליי מהשמיים פלטה בגודל A4 בערך ופיצלה לי את הבוהן לשתיים. מה המסקנה? עדיף בדקה וחצי שיש לעמוד מתחת לגשר ולהישאר שם מלעשות הפוך"

15:47 - צה"ל: המליציה האיראנית ששלחה כטב"מ לאילת שיגרה כלי טיס נוסף - שיורט הלילה

בצה"ל חושפים כי הטיל שהתפוצץ אמש באילת נשלח על ידי מלציה איראנית הממוקמת בסוריה. המלציה שיגרה טיל נוסף לעבר ישראל שהיורט בטרם נכנס לישראל. בצה"ל נערכים לכך שאחרי התקיפות מתימן, סוריה, לבנון, איו"ש, ורצועת עזה, יתפתחו זירות נוספות וישוגרו מהם איומים נוספים לעבר ישראל.

15:41 - נתניהו לראשי הרשויות בעוטף: "צה"ל יחזיק ברצועה גם אחרי המלחמה"

ראש הממשלה שוחח היום עם ראשי רשויות בעוטף עזה בה אמר כי ישראל תמשיך להחזיק ברצועה לתקופה מסויימת אחרי תום המלחמה, ולא תסתמך על כוחות בינלואמיים.

15:30 - צה"ל תקף יותר מ-15,000 מטרות טרור בעזה

כוחות צה"ל תקפו עד כה יותר מ-15,000 מטרות טרור מתחילת הלחימה. 6,000 אמצעי לחימה הוחרמו ובינהם מטולי נ"ט, טילי נ"מ, רקטות וטילי תמ"ס, מטענים, תחמושות, חומרי נפץ ועוד. לווחמי הגנה אווירית יירטו אתמול כלי טיס עוין באמצעות מערכת יהל"ם. כלי הטיס יורט סמוך לעיר אילת, בטרם חצה את הגבול לישראל.

בווידאו: תיעוד יירוט מטרה אווירית באמצעות מערכת יהלום (פטריוט)/צילום: דו"צ

15:10 - אזעקות בצפון - חשש לחדירת כלי טיס

14:08 - אזעקות בערב אלערמשה שבגליל המערבי

13:51 - נתניהו נפגש עם ראשי רשויות בקריה

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות של עוטף עזה החלה לפני זמן קצר. זו הפעם הראשונה שנתניהו נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף מאז תחילת המלחמה. הוא קיים איתם מפגש זום כמה ימים אחרי פרוץ המלחמה אך זו הפעם הראשונה שייועד איתם פרונטלית.

13:31 - אזעקות בגוש דן, שתי פצועות מרסיס בתל אביב

רסיס נפל בסמוך ללשכת ראש הממשלה בתל אביב. שתי נשים נפצעו בתל אביב מפגיעת רסיס, בת 30 במצב בינוני ובת 40 במצב קל, השתיים פונו על ידי צוות מד"א לבית חולים איכילוב.

בווידאו: רסיס רקטה נפל על רכב בקרבה לבסיס הקריה בתל אביב/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
אזעקות בקריה בזמן פגישת ראש הממשלה. ניב אהרונסון
אזעקות בקריה בזמן פגישת ראש הממשלה/ניב אהרונסון
נפילת רקטה בתל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רקטה בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רסיס בתל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רסיס בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:43 - דובר ארגון הבריאות העולמי: "בית חולים שיפא תחת הפצצה"

דובר ארגון הבריאות העולמי אמר היום כי בית החולים שיפא בעיר עזה נמצא תחת הפצצה וכי 20 בתי חולים ברצועת עזה מושבתים כעת.

12:19 - דיווח: חמאס מנע פינוי בית חולים ברצועה

דיווח זר: צה"ל מכתר את בתי החולים רנטיסי ונאסר. מנהלי בתי החולים החלו לפנות מטופלים בציר הומניטארי דרומה. זאת בניגוד לבית החולים שיפא, שם לפי הערכות, חמאס מנע ממנהלי בית החולים לבצע פינוי.

12:12 - ירי נ"ט בגליל העליון

טיל נ"ט נורה לעבר עמדה צבאית ברכס רמים שבגליל העליון, צירים נסגרו לתנועה.צה"ל משיב באש לעבר מקורות הירי.

תמרות עשן מעל עזה. רויטרס
תמרות עשן מעל עזה/רויטרס

11:57 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל בלחימה בעזה

סמ"ר יהונתן יצחק סמו, בן 21, לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים. נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב במרכז רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

סמ״ר יהונתן יצחק סמו שנפל בלחימה בעזה. באדיבות המשפחה
סמ״ר יהונתן יצחק סמו שנפל בלחימה בעזה/באדיבות המשפחה

11:43 - אבו מאזן: "מוכן לקבל אחריות על רצועת עזה"

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום כי הרשות מוכנה לקחת אחריות על עזה כחלק מפתרון מדיני רחב שיכלול גם את הגדה המערבית ומזרח ירושלים.

10:58 - הפוגה הומניטארית נכנסה לתוקפה, צה"ל מכתר את בית החולים שיפא

כוח צה"ל כיתר הלילה את בית החולים שיפא, בו מסתתרים מחבלי חמאס ומוסלקות תשתיות טרור, צה"ל לא ירה על בית החולים. הפוגה הומנטארית בת ארבע שעות נכנסה לתוקפה לפני זמן קצר, כוח צה"ל מכווין את תושבי העיר עזה בתנועתם דרומה.

תושבי שדרות מתוכננים לשבת, לאחר שהעיר הייתה ריקה במשך חודש. אבי רוקח
תושבי שדרות מתוכננים לשבת, לאחר שהעיר הייתה ריקה במשך חודש/אבי רוקח

10:23 - צה"ל פועל בלב העיר עזה

טנקים של צה"ל נעים כעת ברחובות העיר עזה ומכתרים את אחד מבתי החולים בעיר.

09:56 - הממונה על זכויות אדם באו"ם: "על ישראל להגן על הפלסטינים שבגדה המערבית"

הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, אמר היום כי על ישראל להגן על זכויות האדם של הפלסטינים תושבי הגדה המערבית. "תושבי הגדה סובלים מפרץ אלימות יוצא דופן מאז התחילה הלחימה לפני כחודש", אמר הנציב, "אני פונה לרשויות בישראל לנקוט בצעדים מיידים על מנת להבטיח את זכויותיהם".

08:35 - צה"ל חיסל בכיר בחמאס שפיקד על הפלישה לבסיס זיקים

כוח צה"ל חיסל הלילה כמה מחבלים שביצעו את המתקפה הרצחנית בעוטף עזה בבוקר ה-7 באוקטובר. בין המחבלים שחוסלו - אחמד מוסא, שהיה אחד ממפקדי הפשיטות לבסיס זיקים, קיבוץ זיקים ומוצב יפתח. מחמד כחלות, ראש מערך הצליפה של החמאס, חוסל גם הוא הלילה על ידי לוחמי צה"ל. הכוחות תקפו בפעילותם 19 מחבלי חמאס נוספים, וכן סיכלו משגרי רקטות, תשתיות טרור ואמצעי לחימה של חמאס.

מכולה ובה אמל"ח של חמאס/דובר צה"ל

08:15 - שר החוץ האיראני: "ישראל לא מותירה לנו ברירה, הסכסוך יורחב"

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן אמר היום למקבילו הקאטרי כי אין מוצא מכך שהיקף הסכסוך בין ישראל לעזה יורחב, וזאת בגלל התוקפנות הבלתי רגילה של ישראל.

07:15 - צה"ל הרס שני בתי מחבלים

כוחות צה"ל הרסו הלילה את שני בתי המחבלים מארגון הטרור חמאס, שרצחו את בת שבע נגרי ז"ל בפיגוע ירי בחברון לפני כמה חודשים.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

06:52 - צה"ל מפוצץ בתי מחבלים בחברון

06:48 - היקף חריג של תקיפות אוויריות בצפון ומרכז רצועת עזה

06:31 - צה"ל ביצע מעצר מבוקשים ביהודה ושומרון

כוחות צהל ביצעו הלילה מעצרים של מבוקשים לחקירה במחנה אל פוואר שבגזרת חברון ובמחנה עסכר בגזרת שכם.

06:25 - מטוסי חיל האוויר תוקפים ברצועה

מטוסי חיל האוויר תוקפים כעת מטרות טרור בצפון רצועת עזה ובעיר עזה

תושבי עזה נעים מצפון הרצועה לדרומה. רויטרס
תושבי עזה נעים מצפון הרצועה לדרומה/רויטרס

06:23 - כחות צה"ל ניהלו קרבות ירי באזור בית החולים שיפאא שבעזה

כוחות צה"ל התקרבו הלילה במסגרת התמרון והפשיטות אל בית החולים שיפאא שבעזה וניהלו קרבות ירי עם מחבלים במרחב. הפלסטינים דיווחו שחלק מפגזי התאורה שירו סוללות הארטילריה נפלו במתחם בית החולים.

05:58 - צה"ל התיר לפרסום שמו של חלל נוסף - סמ"ר גילעד רוזנבליט

סמ"ר גילעד רוזנבליט, בן 21, מגניגר, חובש קרבי בגדוד 52, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה אמש.

04:58 - צה"ל תקף בסוריה בתגובה לשיגור כלי טיס בלתי מאויש לאילת

צה"ל תקף הלילה בסוריה את הארגון שביצע את שיגור כלי הטיס הבלתי מאויש לעבר אילת, אשר פגע בבית ספר בעיר. מצה"ל נמסר כי "המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטח סוריה. צה"ל יגיב באופן חמור לכל ניסיון לפגע בשטח מדינת ישראל"

04:19 - נתניהו לפוקס: "שמח על הנזיפה בחברת הקונגרס שהשתמשה בסיסמא 'מהנהר לים'"

במהלך ראיון נתניהו לרשת "פוקס", אמר ראש הממשלה כי הוא מברך על חלטת הקונגרס האמריקני לנזוף בחברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב על כך שהשתמשה בססמא "מהנהר לים פלסטין תשוחרר". נתניהו ציין כי המשמעות של הססמא הזו היא השמדת מדינת ישראל.

נתניהו ל-ABC: לא פוסל "הפוגות טקטיות" בלחימה בעזה להכנסת סיוע ולהוצאת חטופים. 7 בנובמבר 2023. ABC, צילום מסך
"אנחנו לא רוצים לכבוש את עזה או לשלוט בעזה", נתניהו/צילום מסך, ABC

04:18 - נתניהו לפוקס: "רוצים שאחרי המלחמה תהיה בעזה ממשלה אזרחית"

ראש הממשלה נתניהו אמר הלילה בראיון לרשת "פוקס" כי ישראל רוצה שביום אחרי המלחמה תהיה בעזה ממשלה אזרחית שתנהל את ענייני הרצועה. "אנחנו לא רוצים לכבוש את עזה או לשלוט בעזה", אמר נתניהו, וציין כי ישראל רוצה שתהיה לה את האפשרות לשלוח את הצבא גם בעתיד כדי לסכל פיגועי טרור.

03:23 - האו"ם: "המלחמה תחזיר את הכלכלה הפלסטינית שנים אחורה"

המלחמה של ישראל בחמאס עלולה להחזיר את הכלכלה הפלסטינית בעזה ובגדה המערבית עשרות שנים אחורה - כך נמסר בדוח שפרסם הלילה (שישי) האו"ם. על פי הדוח, מספר הפלסטינים החיים בעוני עלה ב-300 אלף מתחילת המלחמה. כמו כן, כמעט 1.5 מיליון פלסטינים נעקרו מבתיהם מתחילת המלחמה.

02:43 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו בישובים עלומים, נחל עוז, כפר עזה וסעד.

01:40 - הנשיא ביידן בירך על החחלטה הישראלית להחיל הפוגות הומניטריות בעזה

הנשיא ביידן בירך על ההחלטת הישראלית להתחיל בהפוגות הומניטאריות ברצועת עזה. "ההפוגות יעזרו לאזרחים להגיע לאזורים בטוחים ורחוקים מאזורי הלחימה. זה צעד בכיוון הנכון", אמר ביידן. הוא ציין כי הוא ימשיך לעודד את ההנהגה הישראלית להגן על אזרחים במהלך הלחימה בעזה ולהגביר את הסיוע ההומניטארי כדי להקל על הסבל של תושבי הרצועה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא דברים בנורת'פילד, מינסוטה, 1 בנובמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
בירך על ההחלטת להתחיל בהפוגות הומניטאריות בעזה/עיבוד תמונה, רויטרס

00:06 - הותר לפרסום: אורן גולדין, בן 33 מניר יצחק, נרצח בשבת השחורה

אחרי חודש הותר לפרסום: אורן גולדין, בן 33 מניר יצחק, נרצח במהלך השבת השחורה. גולדין היה נשוי לאושרית ואב לתאומים בני שנתיים. משפחתו עודכנה בבשורה הקשה, ומטה משפחות החטופים הודיע כי הוא מרכין ראש ומשתתף בצערה של המשפחה. "אורן הוא מסוג האנשים שכל אחד היה רוצה כחבר. נותן את כל כולו, במוסך שהוא מנהל בקיבוץ ובכל מקום שבו צריך אותו, אורן היה מוכן תמיד לעזור בכל נושא", תיארו אותו מכריו בציוץ שהעלה אתמול מטה משפחות החטופים והנעדרים.

23:21 - צה"ל תקף תשתיות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל הודיע שמטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי ובאמצעי הלחימה "עוקץ פלדה". בין המטרות שנתקפו, מסר דובר צה"ל, ישנם מתחמים ותשתיות טרור, עמדות תצפית ואמצעים טכנולוגיים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, מחבלים שיגרו לפני זמן קצר טיל נ"ט לעבר מרחב אדמית, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-34 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully