וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מערכת פטריוט יירטה איום במרחב הערבה, המטרה לא חצתה לשטח ישראל

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 23:23

יירוט מוצלח של איום בליסטי בחלל על ידי חץ 3. גלנט: "הטייסים יושבים בקוקפיט, פניהם מופנות צפונה". דובר צה"ל עדכן: טיל קרקע-קרקע יורט על ידי מערכת החץ בדרך לאילת. שרה נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים | כתבי וואלה! עם כל העדכונים

תקיפות חוליית חבלים ומשגר של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

23:21 - צה"ל תקף תשתיות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל הודיע שמטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי ובאמצעי הלחימה "עוקץ פלדה". בין המטרות שנתקפו, מסר דובר צה"ל, ישנם מתחמים ותשתיות טרור, עמדות תצפית ואמצעים טכנולוגיים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, מחבלים שיגרו לפני זמן קצר טיל נ"ט לעבר מרחב אדמית, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

23:05: מזכיר הממשלה ליועמש"ית: אין זה הזמן לכבול את ידי הממשלה בכבלים משפטיים

מזכיר הממשלה יוסי פוקס דוחה את מכתבה של היועמ"שית בהרב מיארה מהבוקר שבו כתבה היועצת כי על רה"מ לכנס את הממשלה, ולהימנע מהמשך התקנת תקנות לשעת חירום: "רה"מ מוסמך לקבוע את תדירות כינוסה של הממשלה את מיקום כינוסה במקום אחר ואף מוסמך לקבוע הוראות והנחיות לפי הצורך", נאמר במכתב.

על אף הלשון המכבדת בה פוקס נקו בראש המכתב בו הוא משבח את שיתוף הפעולה בין היועצת לממשלה, בסיום המכתב הוא כותב: "לטובת אזרחי המדינה אין זה הזמן או המקום לכבול את ידי הממשלה בכבלים משפטיים מיותרים".

22:24 - טיל פטריוט יירט מטרה באזור הערבה, המטרה לא חצתה לשטח ישראל

דובר צה"ל מסר הערב שלוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה לפני זמן קצר במרחב הערבה בדרום הארץ באמצעות מערכת פטריוט. המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

21:50 - נתניהו פגש את משפחתו של סג"מ פדיה מרק ז"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש הערב את משפחתו של חלל צה"ל סג"מ פדיה מרק ז"ל. בפגישה אמר נתניהו: האמונה והעוצמה, וכל מה שעבר על המשפחה שלכם וכל מה שעובר עליכם היום זה המבחן של עם ישראל. ארץ ישראל נקנית בייסורים. הכאב גדול מאוד, אך אנחנו מנצחים בזכות הרוח הזאת".

21:47 - החות'ים טוענים ששגרו מטח טילים לדרום

המורדים החות'ים טענו הערב שהם שיגרו מטח של טילים לעבר יעדים שונים בדרום המדינה, כולל לאילת. הם לא הזכירו את הכטב"ם שפגע בבית הספר באילת בצהריים.

21:32 - צה"ל יירט בהצלחה איום בליסטי בחלל על ידי חץ 3

צה"ל יירט היום בחלל איום בליסטי על ישראל באמצעות מערכת "חץ 3". הטיל שוגר ממדינה שאינה גובלת בישראל.

21:22 - הרכבת האווירית והימית לישראל מתרחבת

משרד הביטחון וצה"ל השלימו היום את קליטתה בישראל ופריקתה של אוניית מטען ועליה כ-2,500 טונות של ציוד צבאי עבור צה"ל, בכ-170 מכולות. הציוד הועמס על מאות משאיות והועבר ליחידות הלוחמות.

האוניה שעגנה בנמל אשדוד, הובאה לישראל במבצע משותף ליח' הממונה על השינוע הבינלאומי במנהל הרכש (מנה"ר), אגף התכנון ובניין הכוח, יחידת התובלה וההיסעים באגף אמון, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה וזרוע הים. במהלך הפלגתה למדינת ישראל לוותה האונייה על ידי ספינת מלחמה של זרוע הים.

עד כה הגיעו לישראל 123 מטוסי מטען ו-7 אוניות עם מעל 7,000 טונות של חימושים וציוד צבאי, להבטחת אורך נשימה מבצעי למימוש יעדי צה"ל.

20:45 התרעות נשמעו באזור אופקים

התרעות נשמעו בדקות האחרונות ביישובים שונים באזור אופקים בנגב.

שרה נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים: "יודעת שאין לכם יום ואין לכם לילה"

בווידאו: שרה נתניהו בפגישה עם משפחות חטופים, 9 בנובמבר 2023/עמוס בן גרשום, רועי אברהם- לשכת העיתונות הממשלתית

20:32 - שרה נתניהו למשפחות החטופים: אעביר את תחושתיכם לרה"מ

שרה נתניהו, שנפגשה הערב עם משפחות החטופים, אמרה להם: "אני מודה לכם שבאתם. אני יודעת שאין לכם יום ואין לכם לילה. שכל יום שעובר בלי יקיריכם הוא כאב שאין לו סוף. הלב שלי אתכם, הלב של כולנו אתכם. אני מבטיחה לכם שאעביר את תחושותיכם ובקשותיכם לראש הממשלה ואני מבטיחה לכם שהוא עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו, יקיריכם, הביתה בשלום".

20:25 - גלנט: לוקחים בחשבון את נושא החטופים בפעילות במנהרות

שר הביטחון יואב גלנט אמר ביחס לשאלה על הסכנה לחטופים במהלך הטיפול במנהרות: "אנחנו לוקחים בחשבון את נושא החטופים בפעילות שלנו במנהרות". עוד אמר גלנט: אנחנו לא נעצור את האש ולא נפסיק את הלחימה כל עוד יש חטופים בעזה, וכל עוד לא השלמנו את המשימה של מיטוט החמאס ושליחת יכולותיו השלטוניות. אלה מעשים מקומיים שמאפשרים יציאה של אזרחים פלסטינים. הדברים האלה לא משפיעים על הלחימה".

גלנט אמר עוד שישראל וארה"ב תמימי דעים בעניין הצורך למוטט את חמאס.

שרה נתניהו נפגשה עם משפחות חטופים. עמוס בן גרשום / לע״מ, אתר רשמי
שרה נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים/אתר רשמי, עמוס בן גרשום / לע״מ

20:15 גלנט: לא נעצור עד שנשיב את הילדים הביתה

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב: "מאז החלה הפעולה הקרקעית, החמאס מוכה מכות קשות. הלוחמים שלנו מבצעים את המשימות בהצלחה רבה. לא נעצור את הלחימה עד אשר נשיב את החטופים. בשעה זו נמצאים ברצועת עזה עשרות ילדים. חיות האדם חטפו אותם ומחזיקים בהם. לא נעצור את הלחימה עד שנשיב את הילדים שלנו הביתה".

גלנט הוסיף שצה"ל התחיל בימים אלה להשתמש בשיטות חדשות כדי לטפל במנהרות חמאס. "אנחנו נגיע לכל מי שפעל נגד אזרחי ישראל. נגיע אל כולם. זה ייקח שבוע, חודש, שנה, ואם צריך זה ייקח שנים. נחסל את כולם. אין להם מקום מתחת לשמש", אמר גלנט.

לגבי חיזבאללה גלנט אמר: "הטייסים יושבים בקוקפיט, מחכים לפקודה. פניהם מופנות צפונה".

שר הביטחון יואב גלנט עם תמונות החטופים, 9 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
שר הביטחון בהצהרה עם תמונות הילדים/צילום מסך, ללא

19:50 - הקצין האחראי על החטופים מטעם צה"ל הצטרף לנסיעת ראש המוסד לקטאר

האלוף במילואים ניצן אלון, שאחראי בצה"ל על הפעילות המבצעית לשחרור החטופים בעזה, הצטרף לנסיעת ראש המוסד דדי ברנע לקטאר, שבמהלכה התקיימה פגישה משולשת עם ראש ממשלת קטאר וראש ה-CIA, כך נודע לוואלה.

הצהרת דובר צה"ל

בווידאו: דובר צה"ל מתייחס לדיווח על שחרורם של החטופים יגיל יעקב וחנה קציר ואומר שזה טרור פסיכולוגי/צילום: דובר צה"ל

19:48 - דובר צה"ל - יורט טיל ששוגר מרחוק לאילת

דובר צה"ל אמר הערב שמערכת חץ יירטה טיל ששוגר מרחוק לאילת הערב. בנוסף, אמר הגרי, כי צה"ל חוקר מהיכן הגיע כלי הטיס הלא מאוייש שפגע בבית הספר באילת מוקדם יותר היום, ומדוע לא הופעלה התרעה. עוד אמר הדובר ביחס לחטופים שחמאס פרסם סרטון שלהם, שצה"ל לא החמיץ כל הזדמנות לשחרר חטופים. "לצד זה שזה אות חיים, זה טרור פסיכולוגי", אמר הדובר.

19:46 - דו"צ: חוסלו מפקדים בכירים במערך הנ"ט של חמאס

דו"צ דניאל הגרי אמר הערב כי כוחות צה"ל ממשיכים להעמיק את הלחימה ללב העיר עזה. הכוחות נמצאים לדבריו ברובע הביטחוני, אתר מרכזי שבו נמצא מטה המודיעין, מפעלים לייצור אמצעי לחימה ועוד. "טיהרנו את המרחב הזה, הרגנו בקרבות למעלה מ-50 מחבלים, מצאנו אמצעי לחימה ואמצעים מודיעיניים", אמר הגרי. לדבריו חוסלו כמה מפקדים, בהם מפקדים בכירים במערך הטילים נגד הטנקים.

הגרי עדכן שהתלווה לרמטכ"ל ולראש השב"כ בעומק השטח בעזה. לדבריו, האמירה שהמפקדים הבכירים של צה"ל נמצאים עם הכוחות בעומק השטח היא משמעותית. הם מבינים את האתגר מקדימה. "ישבנו ביחד, עם מפקדי העובדה, מפקדי החטיבות, הלוחמים בשטח. הבנו מה עוד אנחנו צריכים לתת להם", אמר הגרי. לדבריו, יועמקו התקיפות מהאוויר, המסייעות מאוד ללוחמים בשטח.

19:29 - התרעות נשמעו באזור אילת

התרעות נשמעו בדקות האחרונות באילת. ממד"א נמסר כי צוותים יצאו לסרוק את הזירות שבהן דווח על נפילות. עד כה אין דיווח על נפגעים.

19:20 - הרמטכ"ל וראש השב"כ ביצעו הערכת מצב בשטח עזה

ראש המטה הכללי רב-אלוף הרצי הלוי וראש שירות הביטחון הכללי רונן בר נכנסו יחד עם הכוחות הלוחמים לעומק רצועת עזה וקיימו הערכת מצב בשטח. הרמטכ"ל אמר: "נקודת החוזק המרכזית בינתיים במלחמה הזו, אותה אני מרגיש כל הזמן היא השותפות. אני מסתובב ורואה את צה"ל, בכל הפינות, כולם עושים הכל רק כדי שאתם תהיו הכי חזקים שאפשר. אין דבר שלא יעשו כדי שתעבדו טוב. תמשיכו חזק קדימה, באופן יסודי, תגבירו את הקצב. אנחנו מאחוריכם!".

ראש השב"כ: "יש אליכם הערכה מטורפת וחסרת תקדים גם בציבור, גם בדרג המדיני וגם בחמאס - זה הולך ומשתפר. כנציג השב"כ, אנחנו במלחמה עובדים בשביל צה"ל".

הרמטכ"ל וראש השב"כ בעזה

בווידאו: "תגבירו את הקצב אנחנו מאחוריכם" - הרמטכ"ל וראש השב"כ בהערכת מצב בעומק רצועת עזה/צילום: דו"צ

18:55 - בעקבות התקפת הכטב"מ - לא יתקיימו לימודים מחר באילת

בעקבות פגיעת הכטב"מ במבנה בית ספר, קיים הערב ראש העיר אלי לנקרי הערכת מצב עם גורמי הביטחון, שבמסגרתה הוחלט שלא לקיים מחר לימודים בכל מוסדות החינוך כולל גני ילדים והחינוך המיוחד. ההחלטה שלא לקיים לימודים תהיה בתוקף עד לקבלת ממצאי הבדיקה לגבי האירוע, זאת למרות שאין שינוי במדיניות ההתגוננות. הנחיה זו פורסמה בהמשך להנחיית ראש העירייה לבטל הערב את כל הפעילות החוגית בכל המסגרות כולל במתחם הנוער בטיילת ובמתחם הספורט הלילי בחוף הרויאל ביץ'.

הרמטכ״ל וראש השב״כ בהערכת מצב בתוך רצועת עזה 9.11.2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל וראש השב"כ בהערכת מצב בעומק השטח/דובר צה"ל

18:47 - ביידן: לוקח לנתניהו יותר זמן משקיוויתי לעשות את מה שביקשתי בנוגע לעזה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב בתגובה לשאלת כתבים האם הוא מתוסכל מנתניהו: "לוקח לו יותר זמן משקיוויתי לעשות את מה שביקשתי ממנו בנוגע לעזה".

18:11 - הג'יהאד האיסלאמי שחרר אות חיים של שני חטופים ישראלים

הג'יהאד האיסלאמי שחרר אות חיים של שני חטופים ישראלים. השניים הם חנה קציר, בת 76, והילד יגיל יעקב, בן 12.

חנה קציר, יגיל יעקב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התקבל אות חיים: חנה קציר ויגל יעקב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

18:07 - הותרו לפרסום שמות שני חללי צה"ל

הערב הותרו לפרסום שמות שני חללי צה"ל במלחמה בעזה. רס"ר (מיל') דב משה (דובי) כוגן, בן 32, מנוב, לוחם ביחידת שלדג, נפל היום (ה') בקרב בעומק רצועת עזה. סמל רוני אשל, בת 19 מצור יצחק, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, נפלה ב-7.10.

18:06 - בן גביר - אין לקבינט המצומצמם מנדט לאפשר הפוגות בעזה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר היום כי אם נכון הפרסום לפיו ישראל תאפשר הפוגות בעזה בלי שחרור החטופים, מדובר בטעות חמורה במיוחד והמשך הקונספציה. "חייבים להמשיך בלחימה, במקביל למסדרון מעבר התושבים דרומה. אין לקבינט המצומצם מנדט לאפשר הפוגות ללא החזרת כל החטופים. אני דורש להביא החלטות כאלו לדיון בקבינט המדיני בטחוני", אמר בן גביר.

17:50 - 15 מפגינים נעצרו במחאה על מעצר ראשי ועדת המעקב

כמה עשרות בני אדם הפגינו הערב מול משטרת סלמה במחאה על האיסור על הפגנות נגד המלחמה וקהריאות להפסקת אש, ובעקבות מעצרם של ראשי ועדת המעקב. לדברי המפגינים, המשטרה הפעילה אלימות רבה נגדם ו-15 מפגינים נעצרו. מטעם המפגינים נמסר: "רדיפתם של מנהיגי ציבור ערבים רק בשל קריאתם לסיום האלימות ולמען שלום מעידה על ההידרדרות הפשיסטית בחסות המלחמה. כנראה שמפקדי המשטרה מפחדים מבן גביר, אבל אנחנו נצא לרחוב למרות האיומים".

17:47 - לשכת רה"מ: לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים. "ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50,000 עזתים רק אתמול. אנו קוראים שוב לאוכלוסייה האזרחית בעזה להתפנות דרומה", נאמר בהודעה.

17:44 - ביידן: אין אפשרות להפסקת אש בעזה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום כי אין אפשרות להפסקת אש בין ישראל לחמאס. לדבריו, הוא עדיין אופטימי שניתן להשיג התקדמות בנושא החטופים.

17:34 - הבית הלבן: מהיום ישראל תבצע הפוגות של 4 שעות בלחימה

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי החל מהיום ישראל תתחיל לבצע הפוגות של 4 שעות באזור צפון עזה כל יום ותודיע על כך שלוש שעות קודם לכן. "הישראלים אמרו לנו שלא תהיה פעילות צבאית באזורים האלה במהלך ההפוגה. ההפוגות האלה הן צעד בכיוון הנכון כדי לאפשר לאנשים לעזוב למקום בטוח", אמר קירבי.

שני בכירים ישראלים אמרו כי מזה כמה ימים ישראל מאפשר מסדרונות הומניטאריים של כמה שעות מצפון הרצועה לדרומה ובמהלך השעות האלה לא מתקיימות תקיפות באזורים הללו. לדבריהם, אין כל שינוי או מדיניות חדשה מעבר לכך

17:22 - שרה נתניהו נפגשת עם משפחות החטופים

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו נפגשת כעת עם משפחות החטופים.

17:19 - בכיר אמריקני אישר את דבר פגישת ראש המוסד וראש ה-CIA עם ראש ממשלת קטר

בכיר אמריקני אישר כי ראש ה-CIA ביל ברנס נפגש היום בדוחא עם ראש ממשלת קטאר וראש המוסד דדי ברנע כד לדון על המלחמה בעזה והמאמצים לשחרור חטופים שמוחזקים בידי חמאס

17:10 אסמעיל הנייה נפגש עם ראש המודיעין המצרי בקהיר

מנהיג חמאס אסאמעייל הניה נפגש היום עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל בקהיר, יחד עם בכירי הארגון חאלד משעל וחליל אל-חיה. לפי הודעת חמאס, הם דנו בהתפתחויות בעזה.

16:55 אזעקות נוספות בעוטף עזה

17:00 - הרצוג לרשת NBC - ישראל לא קיבלה הצעה מחמאס לשחרור חטופים

הנשיא הרצוג אמר היום בראיון לרשת NBC שישראל לא קיבלה מחמאס כל הצעה ממשית שיכולה להוביל לשחרור החטופים. "בעוד שיש גורמים רבים ששולחים מסרים אופטימיים למהדורות החדשות, אני אומר שלפי ידעתי עד כה אין מידע שמעיד על הצעה כלשהי לתהליך שנמצאת על השולחן. זה מצער, ואנחנו פועלים כמובן גם בחזית הצבאית וגם בכל החזיתות האחרות להחזיר אותם הביתה".

16:50 - הפגנות בעקבות מעצר ראשי ועדת המעקב

בעקבות מעצרם של ראשי ועדת המעקב וחברי כנסת לשעבר, יתקיימו בשעה 17:00 הפגנות מחאה מחוץ לתחנת המשטרה ברחוב סלמה ביפו ותחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים. המוחים מתכוונים לשים מסקינטייפ על הפה במחאה על "הניסיון של משטרת ישראל להשתיק כל קריאה להפסקת אש וסיום המלחמה בעזה". אנשי הציבור נעצרו בעקבות כוונה לקיים עצרת מחאה בנצרת, בקריאה להפסקת המלחמה.

16:46 - התרעות נשמעו בעוטף עזה

צה"ל מאשר: כטב"ם פגע בבית הספר באילת

דובר צה"ל אישר כי היום פגע כלי טיס בלתי מאויש במבנה אזרחי בעיר אילת. זהות הכלי ופרטי האירוע בבדיקה.

16:10 - בית הספר שנפגע באילת - ילדי צהרונים היו במקום, אין נפגעים

ראש העיר אילת אלי לנקרי אמר היום כי במהלך הפצצת הכטב"ם בבית הספר צאלים בעיר היו במקום ילדי צהרונים. הילדים נכנסו למקלט עם הישמע הנפילה, אבל לדבריו לא נשמעה אזעקה. "כנראה שיש סיבה מדוע לא נשמעה אזעקה או התרעה כלשהי. מה שחשוב זה שהאירוע נגמר ללא נפגעים". לדבריו, הנזק לא קטן. "אילת מוגנת היטב בפני האיומים שאנו מכירים, והיה תגבור רציני של העיר בשבועיים האחרונים. יחד עם זה, אנחנו רואים כאן מקרה שמלמד שאנחנו חייבים היערכות כנראה. כשנדע מה קרה כאן, אם צריך להסיק מסקנות לגבי תגבור כזה או אחר, אנחנו נעשה את זה. יש כאן שגרת חיים, העיר מוגדרת על ידי פיקוד העורף כעיר ירוקה. גם הלימודים מתקיימים בעיר. לשמחת כולנו האירוע קרה אחרי שעות הלימודים. כוחות הביטחון יתחקרו מה קרה כאן".

16:07 - בית החולים סורוקה יחזור לפעילות רגילה במרחבים מוגנים

משרד הבריאות מאשר לבית החולים סורוקה לחזור החל ממחר לקיים פעילות אמבולטורית ופעילות אלקטיבית במרחבים מוגנים, זאת על פי ההנחיות שהתקבלו לאחר דיון רחב בהנהלת המשרד ותכנית שהציג בית החולים בנושא. בית החולים פועל במתכונת חירום מאז 8 באוקטובר. בימים הקרובים צפוי משרד הבריאות לאשר גם לבית החולים ברזילי ניתוחים אמבולטוריים ואלקטיבים, לאחר שיסיים להכין את תוכניתו לשם כך.

15:55 - הפלסטינים: 10,812 נהרגו בעזה מתקיפות ישראל מתחילת המלחמה

משרד הבריאות של חמאס בעזה הודיע היום (חמישי) ש-10,812 פלסטינים, ובהם 4,412 ילדים נהרגו בתקיפות ישראל מאז תחילת המלחמה.

15:45: משטרת אילת - האירוע הביטחוני נמצא בבדיקה, הציבור מתבקש לא להגיע לאזור

מפקד מרחב אילת במשטרה סנ"צ משה קראדי הודיע היום כי בעקבות החשד לאירוע ביטחוני, משטרת מרחב אילת פרוסה בכל הצירים בסגירת הזירה עצמה. הוא ביקש מהציבור לשמור על הצירים פנויים ולא להגיע למקום. "הכל נמצא בשליטה של כוחות הביטחון", אמר קראדי.

15:16 - ראש המוסד וראש ה-CIA נפגשו עם ראש ממשלת קטאר בדוחא

ראש המוסד וראש ה-CIA נפגשו עם ראש ממשלת קטאר בדוחא - כך אמרו לרויטרס מקורות שתודרכו על הפגישה המשולשת. לפי הדיווח, הפגישה עסקה במגעים לשחרור החטופים מחמאס וההפוגה בלחימה במקביל, כמו גם בהכנסת סיוע הומניטרי ודלק לרצועה.

15:10 - פיצוץ נשמע באילת

פיצוץ עז נשמע באילת. נבדק אם מדובר ברחפן שהופל או בלון גז שהתפוצץ.

14:50 - פיר עם מטעני חבלה אותר במחנה פליטים ג'נין, 9 מחבלים חוסלו

לוחמי צה"ל איתרו פיר עם מטעני חבלה במחנה הפליטים ג'נין. תשעה מחלבים חוסלו ו-13 נפצעו בחילופי אש שהתפתחו במקום.

14:45 - צה"ל חיסלת חוליית מחבלים בלבנון

בשעות האחרונות כוחות צה"ל זיהו ותקפו שתי חוליות נ"ט שזוהו בשטח לבנון, במרחב בירנית ובמרחב יפתח. זאת, בתגובה לירי שכוון לכלי טיס בלתי מאויש של צה"ל במרחב הר דב.

14:35 - חשש לאירוע ביטחוני באזור רכס רמים

עקב חשש לאירוע בטחוני באזור רכס רמים, כבישים נחסמו במלכיה, רמות נפתלי, צומת מצודות ומרגליות.

13:10 - בפעם השנייה להיום: כוחות צה"ל פועלים במחנה הפליטים ג'נין

כוחות של סיירת חרוב, דובדבן וגדוד דוכיפת יחד עם יהלום ומגב עובדים בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין וזאת אחרי שהיו במקום בלילה וחשפו מטענים מוכנים לשימוש מתחת לכבישים במרחב המחנה. עד כה הכוחות עצרו כמה מבוקשים, ניהלו חילופי אש עם מחבלים חמושים וגם כלי טיס מהאוויר תקף חולית מחבלים חמושים שירתה וסיכנה את הכוחות.

בווידאו: חיילים מניפים את דגל ישראל על חוף ברצועת עזה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

12:20 - תחקיר הפיגוע שבו נהרגה רוז לובין: לוחם מג"ב נטש את העמדה - והודח

מתחקיר ראשוני של האירוע בו נפלה לוחמת מג"ב רוז לובין עלה כי לוחם מג"ב עזב את העמדה בה הוצב כדי לקנות בורקס במאפיה סמוכה. מהפרטים שפורסמו היום עלה כי אחד מלוחמי הצוות נכשל "כשל משמעתי ומבצעי חמור" בתפקידו ולכן הודח עד להודעה חדשה.

כוחות צה"ל בג'נין, 9 בנובמבר 2023. רויטרס
כוחות צה"ל בג'נין/רויטרס

12:15 - דובר צה"ל מבהיר אחרי הטענות ש"סרט הזוועות" דלף: "שמועות כוזבות"

דובר צה"ל דניאל הגרי הבהיר היום כי בניגוד לשמועות - "סרט הזוועות" לא דלף. "הסרט מוקרן באופן מצומצם למקבלי החלטות, גורמי תקשורת ומשפיענים בארץ ובעולם בכפוף לתנאים מחמירים ובליווי נציג צה"ל או גורם מוסמך מטעמו", אמר. "הקרנת הסרט נועדה לייצר לגיטימציה לפעילות צה"ל, ולהציג לעולם את אירועי הטבח של השבעה באוקטובר|.

12:00 - משרד הבריאות הפלסטיני: 5 הרוגים מאש צה"ל בג'נין, 6 נפצעו

משרד הבריאות ברמאללה דיווח כי חמישה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בג'נין ועוד שישה נפצעו.

11:30 - 4 ח"כים ערבים לשעבר עוכבו במשטרה לאחר שתכננו להפגין נגד המלחמה

שישה אישי ציבור ערבים, ביניהם ארבעה חברי כנסת לשעבר, עוכבו לחקירה לאחר שהיו בדרכם להפגנה בנצרת נגד המלחמה בעזה. בין העצורים - חברי הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, חנין זועבי, יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה ומטאנס שחאדה.

חיילי גבעתי משתלטים על מוצב 17 של החמאס בעזה. דובר צה"ל
חיילי גבעתי משתלטים על מוצב של חמאס בעזה/דובר צה"ל

10:52 - צה"ל חיסל בכיר במערך הנ"ט בחמאס

צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מערך טילי הנ"ט בחטיבת מחנות המרכז של חמאס. במקביל כוחות זרוע הים תקפו עמדת שיגור טילי נ"ט של ארגון הטרור חמאס, ממנה זוהו שיגורים לכיוון הכוחות המתמרנים.

10:30 - יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מוחמד ברכה עוכב לחקירה

יו"ר ועדת המקב של ערביי ישראל מוחמד ברכה עוכב לחקירה לאחר שניסה לארגן מחאה נגד המלחמה בנצרת.

10:00 - מעבדה לייצור טילים אותרה בבית מגורים בצפון הרצועה

לוחמי צה"ל איתרו הלילה מעבדה לייצור טילים ואמצעי לחימה בבית מגורים בצפון הרצועה. המעבדה אותרה בחדר סמוך לחדר ילדי בשכונת שיח רדואן ובמקום אותרו גם מטעני חבלה, חומרי נפץ ותוכניות אופרטיביות של ארגון הטרור חמאס.

09:21 - צה"ל פינה בית חולים ששימש מחסה למחבלים

לוחמי נח"ל הצליחו לפנות בית חולים ומרפאה ששימשו מחסה למחבלים. גורם בצה"ל אמר כי "בהתחלה היתה התנגדות, אנחנו מעריכים שגם היו איומים של החמאס לא להתפנות אבל בסוף הפעלו לחץ והם יצאו".

08:52 - בלי לגנות את המתקפה וחמאס: נשיא ארגנטינה קרא לשחרור החטופים

נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס פרסם הבוקר מודעה בעברית בעיתונים בישראל וקרא לשחרר את החטופים. עם זאת, הוא לא גינה את המתקפה האכזרית ולא כינה את חמאס "ארגון טרור".

איגרת רפובליקת ארגנטינה למען שחרור החטופים. סריקה
המודעה שפרסם נשיא ארגנטינה/סריקה

08:43 - הכנסת אישרה את מתווה הפיצוי לעסקים בעקבות המלחמה

מליאת הכנסת אישרה הלילה את מתווה משרד האוצר למענה לעסקים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המתווה כולל מענק לעסקים בכל רחבי הארץ וכן שורת הקלות במתווה החל"ת.

לידיעה המלאה

פעילות כוחות צה"ל בעזה,8 בנובמבר 2023. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל בעזה/רויטרס

08:02 - צה"ל השתלט על מוצב חמאס בג'באליה, מחבלים חוסלו

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל השתלטו הלילה על מוצב של ארגון הטרור חמאס במערב ג'באליה שבצפון הרצועה. המבצע הושלם כעבור עשר שעות, במהלכו חיסלו הכוחות מחבלים, חשפו פירי מנהרות והחרימו אמצעי לחימה ונשק שנתפס במקום.

06:00 - צה"ל הרס את הכביש לג'נין מחשש למטעני חבלה

במהלך הפעילות של צה"ל בג'נין הרס דחפור את הכביש למחנה על רקע החשש ממטעני חבלה שהוטמנו מתחתיו על ידי מחבלים. מעצרים בוצעו גם בטובאס במזרח השומרון ובדרום הר חברון.

05:55 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל מגדוד הנדסה

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל: רס"ר אליהו בנימין אלמקייס, בן 29, מירושלים, לוחם הנדסה בגדוד 8219, חטיבה 551, נפל בקרב במרכז רצועת עזה אתמול (ד'). בנוסף, נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה אתמול (ד') קצין ושני לוחמים מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, קצין במילואים מגדוד 697, חטיבה 551, לוחם במילואים בגדוד 6551, חטיבה 551.

05:43 - חודשו תקיפות חיל האוויר בצפון הרצועה

בשעה האחרונה חודשו התקיפות של חיל האוויר נגד יעדי טרור בצפון רצועת עזה. בנוסף, סוללות ארטילריה פיזרו פצצות תאורה מעל בית החולים שיפא השוכן במערב העיר עזה. הפלסטינים מדווחים על תקיפות נרחבות מהאוויר של צה"ל באזור בני סוהיילה מערבית לחאן יונס ועל ארבעה הרוגים.

05:25 - אש נפתחה לעבר כוחות צה"ל במהלך פעילות בג'נין, אין נפגעים

צה"ל פעל הלילה לביצוע מעצר חשודים בפעילות טרור במספר מוקדים ביניהם מחנה הפליטים ג'נין, ברטעה, ובית לחם. תוך כדי הפעילות ג'נין נפתחה אש לעבר הכוחות והושלכו מטעני חבלה. לא דווח על נפגעים.

4:10 - מועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב: חסלו את חמאס בעזה

בעימות הפומבי השלישי שהתקיים בין מועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית הייתה תמיכה כמעט מוחלטת בישראל וקריאה לחסל את חמאס בעזה. המועמד הבכיר אחרי דונאלד טראמפ, מושל פלורידה רון דה-סנטיס, אמר כי "אגיד לביבי לגמור את העבודה אחת ולתמיד ולחסל את הקצבים האלה מחמאס. אי אפשר לחיות עם איום כזה על הגבול. נמאס לי לשמוע אנשים מאשימים את ישראל".

הפריימריז על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב יתחילו באופן רשמי בינואר 2024. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שמוביל בפער עצום בסקרים על שאר המועמדים לא השתתף באף אחד מהעימותים שהתקיימו בין המועמדים עד כה.

02:18 - שר החוץ של בריטניה יטוס לערב הסעודית לדון על המצב בעזה

שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, יטוס לערב הסעודית על מנת להפגש עם שרי החוץ של חברי הליגה הערבית. קלברלי נוכח כעת בפגישת שרי החוץ של ה-G7 שמתקיימת בטוקיו ותסתיים מחר, ויגיע לפגישה בנושא עזה שתתקיים ביום שבת.

00:17 - הפיגוע בשומרון: מצב הפצועים עודכן לקשה ובינוני

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים בזירת האירוע טיפול רפואי לצעיר כבן 21 במצב קשה, בהכרה, צעירה כבת 23 במצב בינוני, בהכרה מלאה, תינוקת כבת 5 חודשים לא נפגעה. מבירור ראשוני, על אף הפציעה הקשה הנהג המשיך בנסיעה לכיוון הש.ג בגיתית. מסוק בדרכו לזירה.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל עומדים כחומה בצורה מאחורי צה"ל ומערכת הבטחון במלחמה בטרור, אנחנו פה כדי לנצח, הברברים האלו לא ישברו אותנו לעולם".

00:04 - דיווח ראשוני: פיגוע ירי בבקעת הירדן

דיווח ראשוני על פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי בציר שבין איתמר לישוב גיתית שבבקעה. ברכב היו שלוש נוסעים - זוג הורים ופעוטה. לפי גורמי רפואה שני פצועים במקום, האישה בינוני והגבר קל.

23:51 - החות'ים בתימן הפילו מל"ט אמריקני בשמי הים האדום

המורדים החות'ים בתימן הפילו מל"ט אמריקני מדגם MQ-9 בשמי הים האדום - כך אמרו גורמים אמריקניים לכלי תקשורת בארצות הברית. המורדים השיעים, הנתמכים על ידי איראן, אמרו כי מערכות ההגנה האווירית שלהם הפילו את כלי הטיס בשל תמיכתו במלחמה של ישראל ברצועת עזה.

23:08 - צבא סוריה אישר: תקיפה ישראלית בדמשק

צבא סוריה אישר כי הייתה תקיפה ישראלית באזור דמשק, ואמר כי נגרם נזק

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-33 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully