וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה - וחוליית מחבלים בגבול

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 23:18

חיל האוויר השמיד תשתיות טרור בשטח לבנון. סוריה: דיווחים על פיצוצים באזור דמשק. נתניהו על אלימות המתנחלים: "קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור". "ל חשף מחבל חמאס שמתבצר בבית חולים בעזה. נפתלי בנט נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן

בווידאו: תיעוד מתקיפת תשתיות הטרור של ארגון חיזבאללה/צילום: דוברות צה"ל

23:08 - צבא סוריה אישר: תקיפה ישראלית בדמשק

צבא סוריה אישר כי הייתה תקיפה ישראלית באזור דמשק, ואמר כי נגרם נזק

22:55 - צוות גולני הרג מחבלי חמאס

צוות הקרב החטיבתי של גולני בפיקודו של אל"מ יאיר פלאי הצליח היום, בסיוע אש אווירית, להרוג מחבלי חמאס.

הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

22:48 - צה"ל תקף ארטילרית במחנה הפליטים שאטי שבעזה

צה"ל תוקף בירי ארטילרי יעדי טרור במחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה

22:31 - דיווח ראשוני על תקיפה ישראלית בסוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על תקיפה של ישראל באזור דמשק. כלי תקשורת רשמיים של המשטר טרם התייחסו לדיווחים על הפיצוצים באזור בירת סוריה.

22:30 - צה"ל תקף אמצעים טכנולוגיים של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הערב תשתיות חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו היו עמדות צבאיות, ואמצעים טכנולוגיים ששימשו לטרור נגד מדינת ישראל. בנוסף, תקפו הכוחות חוליית מחבלים בשטח לבנון שפעלה סמוך לאזור בירנית.

22:21 - יריב לוין ביקר תושבים מהגליל שפונו, נאלץ להיכנס בדלת אחורית עקב הפגנות נגדו

השר יריב לוין ביקר היום (רביעי) אצל תושבים מהגליל המערבי שפונו למלון בזכרון יעקב. מדובר בביקור ראשון של לוין אצל מפונים בעקבות המלחמה."זו לא מלחמה על הדרום או על הצפון, זו באותה מידה מלחמה על תל אביב ועל כל המדינה" אמר במהלך הביקור, "המדינה לא יכולה להתקיים במצב של חוסר בטחון. לא יכול להיות מצב כזה".

לוין נאלץ להיכנס למלון בדרך אחורית אחרי שבכניסה הראשית החלה מהומה סוערת ומפגינים כנגדו התעמתו עם המפונים שיצאו להגנתו. אחר כך, בפנים, שמע שאלות קשות גם מהמפונים. "נישאר פה כמה שצריך, נעשה כל מה שצריך, אבל שהממשלה תיתן לנו גב", סיכמה אחת המפונות.

השר יריב לוין בביקור אצל תושבים מהגליל המערבי שפונו למלון בזכרון יעקב. יואב איתיאל, אתר רשמי
השר יריב לוין מבקר מפונים מהגליל/אתר רשמי, יואב איתיאל

21:58 - חיילי מילואים סורקים ברצועת עזה אחר חטופים ונעדרים

עשרות מחיילי המילואים של יחידת הסריקות בצה"ל הוקפצו לפני זמן קצר לסריקות בתא שטח ברצועת עזה, ככל הנראה במטרה לסייע באיתור נעדרים

20:46 - שגריר ארה"ב בישראל הנכנס הדליק נר בכותל לזכר הנרצחים

שגריר ארצות הברית בישראל הנכנס, ג'ק לו, ביקר היום לראשונה בישראל והתפלל בכותל המערבי. במהלך התפילה, הדליק השגרירי נר לזכרם של הנרצחים והנופלים במלחמה. במהלך ביקורו בכותל, פגש השגריר קבוצות חיילים ומשפחות שפונו מאזורי הלחימה, שנכחו במקום באותה העת.

שגריר ארצות הברית בישראל הנכנס, ג׳ק לו, בכותל המערבי. הקרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
שגריר ארצות הברית בישראל הנכנס, ג׳ק לו/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי

20:30 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "אין הפסקת אש, יש הפוגות הומניטריות"

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר כי "אנחנו נלחמים בחמאס. אין הפסקת אש. הציבור של חמאס בורח כי הוא מבין שהארגון משתמש בו כמגן אנושי". עוד הוסיף, הדובר כי למרות שאין הפסקת אש, הצבא מקיים הפוגות הומניטריות. "אנחנו רוצים שהאוכלוסיה תרד למרחב בטוח יותר בדרום. אנחנו לא נלחמים באוכלוסית עזה, אנחנו נלחמים בחמאס", אמר.

הצהרת דובר צהל, דניאל הגרי. 19 באוקטובר 2023.. דובר צה"ל, צילום מסך
" אנחנו נלחמים בחמאס, לא באוכלוסית עזה", דובר צה"ל/צילום מסך, דובר צה"ל

20:27 - הדרג המדיני עודכן כי מספר ההרוגים מתחילת המלחמה עומד על 1,185

גורמים בלשכת ראש הממשלה אישרו הערב כי הדרג המדיני קיבל עדכון למספר הנרצחים מאז ה-7 באוקטובר ושהוא נמוך ממה שפורסם תחילה. לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12 מספר ההרוגים מתחילת המערכה עומד על 1,185 הרוגים, לצד 239 חטופים ועוד גופות בלתי מזוהות שלא ברור אם רובן ככולן של מחבלים.

20:24 - דובר צה"ל - תפסנו 700 רובי אר פי ג'י

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר הערב כי כוחות צה"ל תפס יותר מ-700 רובי אר פי ג'י.

20:21 - נתניהו על אלימות המתנחלים: "קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור"

ראש הממשלה נתניהו הגיב היום לתלונות הבנלאומיות על אלימות המתנחלים ביהודה ושומרון. "הציבור של תושבי יהודה ושומרון זה חצי מיליון אזרחים נאמנים, שומרי חוק, שעושים עבודה מסורה. עכשיו, רבים רבים מהם גם בשירות הסדיר וגם בשירות המילואים", אמר ראש הממשלה.

"יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה, שלוקח את החוק לידיים. אנחנו לא מוכנים לסבול את זה", אמר נתניהו. רטש הממשלה הוסיף כי הוא מגנה את אותו הקומץ, וכי אותם אנשים "גורמים נזק בינלאומי כבד למדינת ישראל וזה לא מייצג את הציבור כאן".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 7 בנובמבר 2023. לע"מ, צילום מסך
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 7 בנובמבר 2023/צילום מסך, לע"מ

20:16 - נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים"

ראש הממשלה נתניהו אמר היום כי לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים. " אני מבקש לשים בצד כל מיני שמועות סרק שאנחנו שומעים מכל מיני כיוונים, ולחזור על דבר אחד ברור: לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. כל השאר זה סרק", אמר נתניהו

20:01 - מחבלי חמאס חשפו כיצד הארגון משתמש באמבולנסים ובתי חולים עבור טרור

מחבלי חמאס מכוח הנוח'בה חשפו בחקירתם כיצד החמאס משמתש בבתי חולים ואמבולנסים לטובת פעולות צבאיות. "לאלקסאם יש אמבולנסים משלהם, חלקם נמצאים גם בבסיס הצבאי. המראה של האמבולנסים דומה לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל", אמר אחד החשודים במהלך חקירה.

- "רוב בכירי חמאס המדיניים והצבאיים מסתתרים בבתי החולים, בעיקר בבית החולים שיפאא. הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם", סיפרו חשודים, "מתחת לבתי ספר חמאס מאחסן נשקים ותחמושת".

בווידאו: הקלטת שיחה שחושף אגף המודיעין בין תושב עזה לבין מחבל חמאס על שימוש באמבולנסים/דובר צה"ל

19:56 - הסכם פיצוי לבני ובנות זוג של מילואימניקים שאיבדו מקור הכנסה

משרד האוצר ומשרד הביטחון הגיעו היום להסכם לפיצוי בני ובנות זוג של מילואימניקים על אובדן הכנסה מקרן הפיצויים של משרד הביטחון. את אחרי מאבק של יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו-שטה ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן לטובת בנות ובני הזוג של משרתי המילואים.

ההטבה אמורה לסייע לבני ובנות זוג של מגוייסי צו 8, שהינם גם הורים לילדים קטנים, שמצאו את עצמם באובדן ימי עבודה והכנסה בצל המלחמה ובשל היעדרות בני הזוג המגוייסים.

19:54 - צה"ל מכחיש את הודעת פיקוד העורף: "לא חדר כלי טיס"

בניגוד להודעת פיקוד העורף, צה"ל מכחיש ומוסר כי כלי טיס לא חדר לשטח ישראל

19:23 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקות נשמעו הערב בישובים יראון, ברעם ואביבים באזור הגליל העליון. עלה חשש לחדירת כלי טיס עוין.

19:22 - "ארגני הנשים בעולם לא גינו את הפשעים החמורים של חמאס"

ארגון "בונות אלטרנטיבה" הגיב היום לפרסום החומרים על פגיעות מיניות במסגרת השבת השחורה. "אנו קוראות לכלי התקשורת ולמדינת ישראל לפעול בזהירות ורגישות, לכבד את הנפגעות והנפגעים ולא לתעדף פרסום עדויות שכוללות תיאורי פגיעה קשים וגרפיים לצורכי הסברה", מסר הארגון.

כמו כן, תקף הארגון את שתיקתם של ארגוני זכויות הנשים בעולם. "אין להתעלם משתיקת ארגוני הנשים בעולם, ובראשם UN WOMAN שעד רגע זה לא הזכירו או גינו את הפשעים החמורים נגד האנושות שביצעו מחבלי חמאס", מסרו.

19:15 - לוחמי צה"ל השמידו מנהרת טרור סמוך בית ספר ברצועה

לוחמי צה"ל מחטיבה 551, בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם, השמידו מנהרת טרור שאותרה בקרבת בית ספר של אונר"א ברצועת עזה.

19:00 - אוגדת מילואים שלמה מתמרנת, לראשונה מאז מלחמת לבנון הראשונה

לראשונה מאז מלחמת לבנון הראשונה, אוגדת מילואים מלאה מבצעת תימרון. אוגדת 252 נלחמת מיום שבת האחרון ברצועת עזה, יחד עם ארבע חטיבות חי"ר (גבעתי וצנחנים במילואים) ושיריון במילואים.

בימים האחרונים השתלטו כוחות האוגדה על מרחב בית חאנון תוך סיכול מחבלים, מנהרות טרור ותשתיות חמאס. מתחילת התמרון, חיסלו כוחות האוגדה מאות מחבלים, בהם בכירי חמאס.

18:32 - אפשרות לשחרור עד 15 חטופים עבור הפסקת אש ברצועה

מקור המעודכן בשיחות המסע ומתן בין ישראל לחמאס בתיווך קטאר מסר כי מסתמן שחרור פוטנציאלי של בן 10-15 בני ערובה המוחזקים בעזה, בתמורה להפסקת אש קצרה.

18:28 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל: נועם יוסף אבו

סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

18:19 - בג"צ לא אישר קיום הפגנות נגד לחימת ישראל ברצועה

בג"צ קיבל את עמדת המשטרה - שסירבה לאשר את קיומן של מחאות באום אל פחם וסכנין נגד המהלך המלחמתי של מדינת ישראל ברצועת עזה. בדיון שהתקיים היום טענה המשטרה כי מחאות אלו עלולות להתפתח לכדי סיכון ממשי לשלום הציבור וביטחונו.

18:15 - דובר צה"ל בערבית: "מחבל חמאס מסרב לתת לצוות בית חולים להתפנות דרומה"

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, מסר היום כי מפקד הפלוגה של חמאס, אחמד ציאם, נמצא כעת בבית חולים ברצועה ומסרב לאפשר לחוסים הנמצאים שם להתפנות דרומה כדי להגן על חייהם.

"כאלף אזרחים בעזה מוחזקים כבני ערובה על ידי המחבל הדאע"שי הזה מחמאס ולא יכולים לצאת ולהגן על עצמם ועל יקיריהם", מסר אדרעי, "הוא משתמש בחוסים ובחולים בתוך בית החולים רנתיסי כמגן אנושי ומסכן אותם".

המחבל אחמד ציאם, מחזיק כאלף עזתים בני ערובה בבית חולים. דובר צה"ל
מחבל חמאס אחמד ציאם/דובר צה"ל

17:47 - נפתלי בנט נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט פגש היום את היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן. בפגישה שארכה שעה השתתף גם ברט מקגרק, האחראי על המזרח התיכון. בנט מסר כי השיחה התמקדה במלחמה מול חמאס ובסוגיות אזוריות.

בנט הודה לסאליבן על התמיכה והגיבוי של הנשיא ביידן לישראל והדגיש את הצורך בהענקת התנאים והזמן לישראל להשלים את מלאכת החיסול של חמאס ושיחרור החטופים.

נפתלי בנט נפגש היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן. ללא קרדיט, אתר רשמי
נפתלי בנט וג'ייק סאליבן/אתר רשמי, ללא קרדיט

17:21 - איש דת ירושלמי מואשם בהסתה לטרור

כתב אישום הוגש היום נגד עוד נעים, איש דת ירושלמי בשנות ה-50 לחייו, בגין עבירות הסתה לטרור והזדהות עם ארגוני טרור. על פי כתב האישום, נעים נשא דרשה פומבית בפני 350 מתפללים וקרא לאלוהים להעניק את הניצחון ל"מוג'אהדין", לוחמים חמושים, ול"שהידים".

17:12 - יד ושם קוראים למנהיגי העולם להילחם באנטישמיות

מוסד יד ושם קרא היום למנהיגי העולם להכריז על מלחמה באנטישמיות במעשים ולא רק בדיבורים. "במהלך הימים והשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה מתמדת ברטוריקה אנטישמית ובארועים אנטישמיים המכוונים כלפי יהודים בעולם", מסר יו"ר יד ושם דני דיין,"התקפות אלו, המבוצעות לעתים קרובות כחלק מהפגנות פרו-פלסטיניות".

"השואה לא התחילה עם חוליות איינזצגרופן ותאי הגזים, אלא במילים ובמעשי אלימות קטנים, שנתמכו על ידי הציבור. אלו הובילו למעשים והעולם העלים עין" הוסיף דיין, "היום, אנו שוב רואים אדישות ציבורית כלפי ארועים אנטישמיים. אסור לנו לאפשר אדישות או להסתפק במילים".

16:40 - מצבם של שני החיילים שנפצעו מירי נ"ט מוגדר קל

בית החולים זיו שבצפת מסר היום כי שני החיילים שנפצעו מירי נ"ט פונו לחדר טראומה, כשאחד סובל מפגיעת הדף, והשני מרסיסים בכתף. לאחר בדיקה מצבם הוגדר קל.

16:39 - מאיר מויאל הוא נהג המיכלית שנהרג שלשום מפגיעת נ"ט

מאיר מויאל בן ה-55 הוא האזרח שנהרג שלשום מפגיעת טיל נ"ט בגבול הצפון. מויאל, תושב קריית שמונה, שירת במשך שנים רבות בגבול לבנון בהר דוב, ונהרג בזמן בנהג במיכלית וביצע שליחות למען הצבא.

מאיר מויאל. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
מאיר מויאל/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה

16:17 - שרי החוץ של ה-G7: מגנים את חמאס ותומכים בזכות ישראל להגן על עצמה

שרי החוץ של מדינות הG7 - ארה"ב, קנדה, יפן, גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה - פרסמו היום הודעה, בסיכום פגישתם בטוקיו. ההודעה מגנה את חמאס על מתקפת הטרור, תומכת בזכותה של ישראל להגנה עצמית בהתאם לחוק הבינלאומי וקוראת לשחרור מיידי של החטופים ללא תנאים.

בהודעה הדגישו שרי החוץ כי הם תומכים בקיום הפסקות אש הומניטריות בלחימה בעזה, ובהגברת כניסת סיוע לרצועה ללא הפרעה. כמו כן, הביעו שרי החוץ דאגה עמוקה מהתגברות אלימות המתנחלים ביהודה ושומרון. לבסוף הדגישו השרים כי פיתרון שתי המדינות הוא הנתיב היחיד להשגת שלום.

16:00 - צה"ל חשף והשמיד כ-130 מנהרות טרור מתחילת המלחמה

צה"ל מסר כי מתחילת המלחמה, איתרו והשמידו לוחמי ההנדסה הקרבית כ-130 פירי חמאס. עוד מסר במהלך פעילות של חטיבה 460 של חיל השריון, אותרו במנהרות הטרור חיבורים לאמצעי חמצן ומים, המלמדים על היערכות של האויב לשהייה ממושכת באותם פירים. מנהרות אלו הושמדו על ידי כוחות הנסדה.

בנוסף, הפעילות של צוות קרב של חטיבת הנח"ל, פשטו הלוחמים על מוצב אימונים של הארגון בצפון רצועת עזה. מתחת לאותו מוצב, נחשפו מנהרות טרור שלאחר מכן הושמדו.

15:48 - פורסם שמו של עורך דין משפרעם שפרסם פוסטים התומכים בטרור

המשטרה התירה לפרסום את שמו של עורך הדין סרי חוריה, שנעצר לאחר שפרסם תמיכה בארגון הטרור חמאס. חוריה, מזכיר תנועת חד"ש בשפרעם, פרסם כמה פוסטים מסיתים ברשתות החברתיות, כשבאחד מהם אף כתב כי "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים".

15:28 - אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים

15:21 - שני לוחמי צה"ל נפצעו קל ובינוני מטיל נ"ט בגבול הצפון

כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר עמדות לשיגור טילי נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל במרחב דובב, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

15:16 - אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים

15:00 - אזעקת צבע אדום נשמעה בניר יצחק

14:56 - דיווח: "שליש מהבתים בצפון הרצועה נהרסו"

דיווח בניו יורק טיימס: דיווח: "שליש מהבתים בצפון הרצועה נהרסו"

תושבי עזה מתפנים מצפון הרצועה לדרום עם דגלים לבנים. /Ahmed Zakot, רויטרס
תושבי עזה מתפנים מצפון הרצועה לדרום עם דגלים לבנים/רויטרס, /Ahmed Zakot

14:38 - צה"ל תקף תשתית חמאס, המחבלים נמלטו וחוסלו בתקיפה נוספת מהאוויר

לוחמי חטיבה 7 זיהו היום עמדה לשיגור נ"ט ותצפית בה שהו מחבלי חמאס, העמדה חוברה במעבר תת קרקעי למחסן אמצעי לחימה. הלוחמים הכווינו תקיפה מהאוויר והתשתית נפגעה. המחבלים שנמלטו לגג המבנה חוסלו בתקיפה נוספת. בנוסף מחבלים של ארגון הטרור חמאס זוהו לפני זמן קצר משגרים מרגמות לעבר מדינת ישראל, כלי טיס ומטוס קרב בהובלת מרכז האש של אוגדת עזה סגרו מעגל ותקפו את עמדת השיגור והמחבלים.

14:09: אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה

13:54 - בן גביר לסמוטריץ': דחה את הבקשה להכניס פועלים מאיו"ש בזמן הלחימה

יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שיגר היום מכתב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', במטרה לדחות את הבקשה להכניס פועלים מאיו"ש לישראל בזמן הלחימה שאמורה לעלות היום בקבינט החברתי-כלכלי. "אומנם איני חבר בקבינט זה, אך מתוקף היותי שר בממשלת ישראל האמון על ביטחון הפנים של המדינה, אני מביע שוב התנגדות נחרצת לאישור הצעה זו", בן גביר כתב. "הדבר נכון תמיד, ונכון שבעתיים בימים אלו, כאשר אנו שומעים את ההתרעות הביטחוניות לגבי יו"ש, כשרבים מקרבם מהללים את טרור החמאס ומחפשים הזדמנות לבצע פעולות טרור כאות הזדהות".

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
פנה לסמוטריץ'. בן גביר/ניב אהרונסון

13:32 - עשרות ארגונים לזכויות נשים דורשים את התערבות האו"ם

בציון חודש למלחמה, עשרות ארגונים לזכויות נשים יצאו בפנייה דחופה לסוכנויות זכויות האדם של האו"ם בדרישה להתערבות בינלאומית להגנה על החטופות והחטופים ושחרורם: "כל רגע שעובר הוא קריטי. אנחנו מודאגות מאוד מהמצב של החטופות והחטופים".

13:15 - ברגל, עם דגלים לבנים: אלפי תושבי צפון הרצועה נעים דרומה

אלפי תושבים מצפון רצועת עזה נענו לקריאות צה"ל ועושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה, מדרום לנחל עזה, דרך כביש צלאח אלדין, כך נמסר מדובר צה"ל.

בווידאו: אלפי תושבים נסים מצפון הרצועה

אלפי תושבי צפון הרצועה נעים דרומה במסדרון הומניטרי שפתח צה"ל/דובר צה"ל

13:09 - עיריית עפולה הודיעה: "הכיכר החדשה בעיר תיקרא 'כיכר גיבורי המלחמה'"

חודש בדיוק מפתיחת מלחמת "חרבות הברזל" ובעיריית עפולה החליטו להקדיש את הכיכר החדשה שהוקמה לאחרונה על ציר הראשי ע"ש יצחק רבין ורחוב ההסתדרות לחללי העיר עפולה שנפלו במלחמה. הכיכר החדשה זכתה לשם "כיכר גיבורי המלחמה".

כיכר גיבורי המלחמה בעיר עפולה. עיריית עפולה,
כיכר גיבורי המלחמה בעיר עפולה/עיריית עפולה

12:55 - בקריאה שנייה ושלישית: מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק המאבק בטרור

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המאבק בטרור, שתאסור על צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של ארגון חמאס ודאעש שכוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי הטרור או תיעוד של מעשה הטרור המתלווה לצריכת הפרסומים. בקריאה השלישית תמכו 13 חברי כנסת מול 4 שהתנגדו. האיסור החדש יתווסף לחוק כהוראת שעה לתקופה של שנתיים . לפי החוק, צריכה של פרסומים שנעשתה באקראי, בתום לב או למטרה כשרה לא תהיה צריכה אסורה.

12:17 - אזעקות נוספות נשמעו בעוטף עזה

12:14 - לוחם שלדג נפל במהלך פעילות ברצועה

הותר לפרסום: רס"ל יונתן חצור, לוחם בשלדג, נפל בקרבות ברצועה.

רס"ל יונתן חצור, מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו.. דובר צה"ל
רס"ל יונתן חצור, מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו./דובר צה"ל

12:09 - צבע אדום בעוטף עזה

11:28 - נתניהו ייפגש לראשונה עם ראשי רשויות מעוטף עזה

לשכת ראש הממשלה תיאמה לפני זמן קצר פגישה עם ראשי רשויות מעוטף עזה בקריה. זו הפעם הראשונה שנתניהו ייפגש איתם מאז תחילת המלחמה.

11:11 - מרב מיכאלי על התפקוד של נתניהו

11:00 - כוחות צה"ל ושב"כ עצרו 37 מבוקשים בשומרון במהלך הלילה

במהלך הלילה, כוחות צה"ל ושב"כ עצרו 37 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, זאת בנוסף לאמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים; בביר זית איתרו הכוחות ציוד רב ומיצגים של החמאס המשמשים את תאי הסטודנטים לתהלוכות והפגנות צבאיות.

10:49 - נתניהו טרם פגש ראשי רשויות מהעוטף, אך ייפגש עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש הערב עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון במהלך ביקור שיקיים בפיקוד מרכז, שם צפויה להתקיים גם ישיבה של קבינט המלחמה. בישיבה ידונו במצב בגדה המערבית ובחשש מהסלמה בגזרה. נתניהו, שביקר אתמול בחמ"ל באשדוד, טרם פגש את ראשי הרשויות מעוטף עזה שנחרבו ב-7 באוקטובר, הוא רק קיים איתם שיחת ועידה אחת כמה ימים לאחר הטבח.

10:24 - יואב קיש מעוניין להקים מרכז ממלכתי שיציג את החומרים הקשים של החמאס

שר החינוך, יואב קיש, ערך הבוקר את טקס הפתיחה הרשמי של בית הספר הראשון למפונים שהוקם במועצה האזורית תמר. במהלך הטקס הודיע שר החינוך שבדעתו להביא בקרוב לישיבת הממשלה הצעת מחליטים, להקמת מרכז ממלכתי שיוסמך בלעדית לאסוף, לחקור ולהציג את החומרים שנאספו ויאספו, פיזית ודיגיטלית, על אודות מעשי הטבח והרצח הנתעבים שביצעו אנשי חמאס-דאעש בנגב המערבי ב-7.10, ומעשי הגבורה שבוצעו להגנת התושבים והמבקרים שהיו באיזור.

10:12 - תיעוד ממצלמת הרחפן: כך צה"ל פוצץ מחסן אמל"ח של חיזבאללה

בווידאו: תיעוד פיצוץ מחסן אמל"ח של חיזבאללה/צילום: דו"צ

10:00 - האזעקה שנשמעה בערב אל עראמשה - התרעת שווא

דובר צה"ל הודיע כי האזעקה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה היא התרעת שווא.

09:33 - 190 מיליון ש"ח נתרמו לחיילי צה"ל מאז תחילת המלחמה

האגודה למען החייל ואגף כח האדם בצה"ל מסכמים חודש למלחמה עם תרומות בסדר גודל עצום של כ-190 מיליון ש"ח. עד כה נרכשו לחיילי צה"ל מכספי התרומות למעלה מ-3 מיליון פריטים בעלות כוללת של כ-110 מיליון ש"ח, ובוצעה פעילות לרענון הכוחות ללמעלה מ-15,000 חיילים וחיילות.

9:08 - צבע אדום בעוטף עזה

9:05 - המסר של ח"כ דני דנון לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן

08:55 - מערכת "קלע דוד" עומדת על 100 אחוז הצלחה

מתחקירי חיל האוויר עולה, כי מפקדי סוללת קלע דוד (שרביט קסמים) במערך הגנה האווירית שיגרו עד כה בהתאם למדיניות היירוט לאיומים עשרות מיירטים לעבר איומים שונים. אחוזי היירוט המוצלחים של המערכת עומדת על 100%. גורמי צבא אמרו לוואלה! כי הממצאים מצביעים על אמינות המערכת והיכולת שלה להתמודד עם איומים מורכבים הרבה יותר.

8:41 - כוחות משטרה וצה"ל הרסו את בית משפחת המחבל בן ה-14

משטרת ישראל הודיעה: "לפנות בוקר נכנסו למ.פ שועפאט מאות לוחמי משמר הגבול, שוטרי מחוז ירושלים וכוחות צה"ל במטרה להרוס את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע פיגוע דקירה במעבר מ.פ שועפאט לפני מספר חודשים. במבצע ההריסה לקחו חלק שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול יחד עם כוחות צה"ל.

לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו על מעוז צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. במוצב אותרו משגרי וטילי נ"ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניי. דובר צה"ל
חיסלו את בית המחבל. כוחות צה"ל בשטח/דובר צה"ל

08:39 - מטה משפחות החטופים: "תומכים בכל יוזמה להפוגה זמנית תמורת שחרורם"

מטה משפחות החטופים התייחס להודעת הנשיא ביידן: "אנחנו תומכים בכל יוזמה להפוגה זמנית תמורת שחרור החטופים. מטה המשפחות דורש מממשלת ישראל לעמוד על העקרון שכל הפוגה בלחימה למשך זמן קצר או ארוך, תותנה בשחרור מיידי של החטופים. המטה מתנגד בתוקף לכל הפוגה תמורת שיחות שתכליתן משיכת זמן ולוחמה פסיכולוגית במשפחות החטופים".

08:33 - 843 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 843 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.

08:31 - צה"ל חיסל את ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה של החמאס

דובר צה"ל ודוברות שב"כ הודיעו שראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס חוסל. "מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש כראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס. במקביל, לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה, לחסל מחבלים ולהכווין כלי טיס לתקיפות תשתיות טרור. אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס.

08:14 - רפאל תקיים ניסוי מתוכנן בקריות, רעש חזק עשוי להישמע באזור

חברת רפאל, העוסקת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, הודיעה כי בימים האחרונים היא נמצאת בפעילות רציפה לתמיכה במאמץ המלחמתי. "היום יום רביעי, ה- 8/11 בשעה 09:00, יתקיים בשטח מכון דוד בקריות ניסוי מתוכנן ומבוקר במהלכו עשוי להישמע רעש", נמסר מרפאל. "גורמי ההצלה והביטחון מעודכנים על הפעילות, נמצאים איתנו בקשר שוטף ויעדכנו בכל אירוע אמת. אנו מתנצלים על אי הנוחות".

07:38 - אמיר בוחבוט מדבר עם אודי סגל וענת דוידוב על התמרון הקרקעי. האזינו

06:01 - צבע אדום בעוטף עזה

05:57 - פורסם שמו של חלל צה"ל, יעקב עוזרי

צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל במיל' יעקב עוזרי, בן 28 מכפר שמאי, לוחם שיריון בגדוד 52 חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

אנשי חילוץ מכבים שריפה לאחר תקיפת חיל האויר, חאן יונס, 7 בנובמבר 2023. רויטרס
חיל האוויר ממשיך לתקוף יעדי טרור בעזה/רויטרס

05:14 - חיל האוויר תוקף יעדי טרור בעזה

05:13 - צה"ל ביצע מעצרים ברחבי יהודה ושומרון

כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה מבוקשים בחשד לפעילות טרור במחנה הפליטים עקבת ג'אבר שביריחו, בקלקיליה, בית לחם, חברון ושכם. בנוסף, במהלך פעילות הכוחות בברמאללה, פתחו הלוחמים באש אל עבר מחבל.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

05:09 - פצצות תאורה הוטלו מעל בית החולים בעזה

חיל האוויר ממשיך בהטלת פצצות תאורה מעל בית החולים שיפאא בעזה

05:02 - חיל האוויר תקף בעזה

חיל האוויר תוקף בשעה האחרונה יעדי טרור בעיר עזה ובמחנות המרכז

פיר מנהרה שנמצא סמוך לפארק שעשועים בעזה. 08 בנובמבר 2023. רויטרס
פיר מנהרה שנמצא סמוך לפארק שעשועים בעזה/רויטרס

03:41 - סעודיה תקיים פסגות שידונו בסכסוך הישראלי-פלסטיני

ערב הסעודית מסרה כי תארח בימים הקרובים שלוש פסגות שידונו בסכסוך הישראלי-פלסטיני. שר ההשקעות הסעודי חאלד אל-פאלח אמר כי המדינה מתכננת מפגש למדינות ערב, מפגש שני למדינות אפריקה, ומפגש נוסף למדינות מוסלמיות. "בטווח הקצר, המטרה של הבאת שלוש הפסגות הללו והתכנסויות אחרות תחת הנהגתה של סעודיה תהיה לקדם פתרון בדרכי שלום לסכסוך".

01:56 - צבא ארצות הברית ביקש 3.1 מיליארד דולר, לאחר ששלח תחמושת לישראל

צבא ביקש הלילה (רביעי) מהקונגרס האמריקני 3.1 מיליארד שקלים בכדי לרכוש כדורי ארטילריה - כך מסר הלילה גורם צבאי. זאת, לאחר שמלאי התחמושת התרוקן בעקבות משלוחים לאוקראינה ולישראל

00:16 - ביידן אישר כי ביקש הפוגה בלחימה בעזה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר את הפרסום בוואלה, לפיו בשיחתו עם נתניהו ביום שני האחרון ביקש הפוגה בלחימה בעזה

הפגנה פרו-ישראלית בפראג. 08 בנובמבר 2023. יוליה פולישוק, אתר רשמי
הפגנה פרו- ישראלית בפראג/אתר רשמי, יוליה פולישוק

00:15 - קמלה האריס שוחחה עם הרצוג - הדגישה את הצורך בסיוע הומניטרי לעזה

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס שוחחה הלילה עם הנשיא יצחק הרצוג, ומסרה כי הדגישה בפניו את החשיבות בהגנה על חיי אזרחים וכיבוד החוק ההומניטארי הבינלאומי. עוד מסרה האריס, כי הדגישה את הצורך בהאצת הסיוע לעזה, והוסיפה כי היא מטילה אחריות על מתנחלים קיצוניים שמבצעים מעשי אלימות בגדה המערבית.

23:44 - צה"ל פועל בשג'אעיה

צה"ל תוקף בחצי השעה האחרונה בשג'אעיה שבצפון הרצועה. על פי דיווחים פלסטינים ישנם לפחות עשרה הרוגים. מטוסי חיל האוויר מפזרים פצצות תאורה במספר מוקדים בעיר עזה בין היתר סביב בית החולים שיפאא ובית החולים האינדונזי.

22:25 - צה"ל תקף חוליית נ"ט בגבול לבנון

כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליה שניסתה לשגר נ"ט משטח לבנון אל ישראל. מטוס חיל האוויר השמיד תשתיות טרור של חיזבאללה ביניהן מחסן אמל"ח, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור.

21:34 - אזעקות בגוש דן, נפילה בסביון

הרס בבית בסביון שספג פגיעה ישירה. ראובן קסטרו
הרס בבית בסביון שספג פגיעה ישירה/ראובן קסטרו
פגיעה ישירה של רקטה בבית בסביון.  7 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
פגיעה ישירה של רקטה בבית בסביון. 7 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו
טיל שנפל על בית בסביון. ראובן קסטרו
טיל שנפל על בית בסביון/ראובן קסטרו

21:00 - אזעקות בשפלה, גוש דן ובשרון

20:13 - נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הערב בהצהרה בה אמר: "בצפון אנחנו פועלים בהגנה ובהתקפה. תקפנו מטרות רבות של חיזבאללה וחיסלנו מחבלים רבים. אם חיזבאללה יבחר להיכנס למלחמה הוא יעשה את טעות חייו. נפגשתי עם נשיאת הצלב האדום ודרשתי שיפגשו עם החטופים ויפעלו לשחרורם כפי שדורש החוק הבינלאומי. למשפחות החטופים, אני רוצה שתדעו - אנחנו פועלים בכל האמצעים כדי להשיב את יקריכם הביתה. הפעולה הצבאית היא חלק חיוני במאמץ הזה. לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-32 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully