וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פשט על בית החולים שיפא ומחפש חטופים: "הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני"

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 14:21

הכוחות נכנסו ל"מבנה מסוים" במרכז הרפואי, שתחתיו נבנתה מפקדת חמאס. עד כה נמצא אמל"ח במקום. בדו"צ מסרו שאחת ממטרות הפשיטה היא למצוא חטופים, אך בכיר ישראלי סיפר שהיעד היה להגיע למנהרות שיוצאות משם לכל עזה. ארה"ב הזהירה: "לא רוצים לראות קרב יריות בבית החולים"

ווידאו: חמאס מפעיל מפקדת טרור מתחת לבית החולים "שיפא" בעזה/צילום: דוברות צה"ל

צה"ל פשט הלילה (רביעי) על בית החולים שיפא בעיר עזה, שתחתיו נבנתה מפקדת חמאס. אחת ממטרות הפשיטה היא למצוא חטופים שנשבו על ידי ארגון הטרור במתקפה ב-7 באוקטובר. עם זאת, בכיר ישראלי אמר כי מטרת הפעולה אינה שחור חטופים - אלא לאתר פירי מנהרות של חמאס, שלפי המידע שבידי ישראל יוצאות משם לכל חלקי עזה.

לכל העדכונים על המלחמה

מטעם דובר צה"ל נמסר כי הכוחות פועלים ב"חלק מסוים" של המרכז הרפואי, ובהמשך נמסר כי קרבות התנהלו סמוך לכניסה אליו - במהלכם חוסלו מחבלים. אמצעי לחימה המעידים על פעילות טרור אותרו במתחם. בצה"ל הוסיפו: "הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי ולא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים". כמו כן, 5 מחבלים נהרגו סמוך לבית החולים.

עוד נכתב בהודעת הצבא כי "לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים ממטופלים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם. במהלך הפעולה הועברו לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות". במקביל לכניסה קצינים מקיימים קשר טלפוני עם מנהלי בית החולים, ומבהירים להם כדי להגיד להם שהפעולה לא מכוונת נגדם, אלא נגד מחבלי חמאס.

פצצות תאורה מעל בית החולים שיפא בעיר עזה. 6 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצצות תאורה מעל בית החולים שיפא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בטרם הכניסה הכוחות כרזו בערבית למחבלי חמאס להיכנע ולצאת מהמבנה עם ידיים מורמות. בהמשך, דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן מסר: "לא נתייחס לפעילות שמבצע צה"ל כעת בבית החולים שיפא, אך כמו שאמרנו בעבר איננו תומכים בהפצצת בית חולים מהאוויר, איננו רוצים לראות קרב יריות בבית חולים בו נמצאים חפים מפשע או מטופלים שעלולים להיקלע לקו האש. חייבים להגן על בתי חולים ועל מטופלים". בצה"ל מעריכים ש-200 מחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר הגיעו אל בית החולים ולפי ההערות, גם חטופים הגיעו לשם.

בהמשך פורסמו ב-BBC עדויות מבית החולים. "החיילים עוברים מחדר לחדר ומתשאלים את כל מי שנמצא בהם", טען עיתונאי מפי גורם פלסטיני שנמצא במקום. עוד אמר הגורם כי צה"ל כרז לכל הגברים בין גילאי 16 עד 40 לעזוב, ומנגד הבהיר כי לא היו חילופי אש בתוך המבנה.

עוד בוואלה!

סגרו מעגל: לוחמי גולני איתרו בעזה ציוד צבאי שנגנב מהם ב-7 באוקטובר

לכתבה המלאה
מפת בי"ח שיפא 15 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
מפת בי"ח שיפא 15 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

שלשום הציג דובר צה"ל כיצד מקשרות המנהרות שבנה חמאס מתחת לבתי חולים ומתחת לבתי הספר ומשמשות אותו לצורכי טרור. במהלך ההצהרה, אמר כי עלה החשד, לפיו חטופים ישראלים שהו במנהרה מתחת לבית החולים "רנתיסי" ברצועה, לאחר שסימנים להימצאותם אותרו בה - בהם בקבוק וחיתולים של פעוט שייתכן ושימשו עבור תינוק ישראלי שנחטף, טבלת ייאוש על גבי קיר, כיסא ועליו חבלים קשורים וכן מטבח מאולתר שייתכן ושימש את המחבלים.

בין היתר נמצאה שם גם סכין מגואלת בדם, בצה"ל אומרים כי מעבדה לזיהוי פלילי תבדוק אם יש עליה שרידי DNA. עוד אומרים בצה"ל כי הצבא יאסוף דגימות נוספות מבית החולים שעליו פשטו חיילי צה"ל, יבדקו פרטנית פריטים ויבינו מתי הגיעו לשם חטופים, מתי הם יצאו ומה קרה איתם בהמשך. "כמות חומרי הנפץ שנמצאה בבית חולים מהווה סיכון רציני לכל מי שמתאשפז שם. מצאנו שם אופנוע שאנחנו מאמינים שהחטופים הובאו לשם רכובים על גביו", אמר תא"ל הגרי בהצהרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully