וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מפקדים צעירים הצטלמו יחד לפני כ-20 שנה. רק אחד מהם נותר בחיים

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 18:46

תמונה מצמררת שצולמה לפני כעשרים שנה, הדגישה את גודל האסון שנפל על חטיבת גולני. "מפקד בעל שיעור קומה, לצד זאת אוהב אדם רגיש וקשוב לרחשי ליבו של שלוחמים", ספד לו חברו והיחיד שנותר בחיים מהתמונה, אלוף יניב עשור

בווידאו: חטיבת גולני נלחמים בשג׳אעיה: "מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור"/דובר צה"ל

לפני כשני עשורים הצטלמו יחדיו ארבעה מפקדים צעירים בגדוד 51 של חטיבת גולני - כעת, רק אחד מהם נותר בחיים, כשהשאר נפלו בקרבות על ביטחון ישראל. לאחר נפילתו של אל"ם יצחק בן בשט בקרב הקשה בשג'אעיה‎, התפרסמה היום (רביעי) תמונתו יחד עם אל"ם רועי לוי, רס"ן בנימין הילמן וראש אכ"א, אלוף יניב עשור. האחרון הוא היחיד שנותר בחיים מביניהם.

בצידה הימני של התמונה מופיע אל"ם יצחק בן בשט, שנפל אתמול בקרב בשג'אעיה‎. משמאלו של עשור, אל"ם רועי לוי, מפקד החטיבה הרב מימדית שנהרג בחילופי אש עם מחבלים שחדרו מרצועת עזה בקרב על קיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, ולצידו רס"ן בנימין הילמן, שנהרג בתחילת מלחמת לבנון השניה בשנת 2006 ועל שמו הוקם "הבית של בנג'י", העמותה לחיילים בודדים. מחוץ לצילום נמצא רס"ן רועי קליין, שנפל במלחמת לבנון השנייה כשקפץ על רימון.

תמונה מלפני כשני עשורים התפרסמה ובה נראים אל"מ יצחק בן בשט שנפל אתמול, לצד אל"מ רועי לוי שנהרג בשבת השחורה. ללא, אתר רשמי
ארבעה מפקדים צעירים בחטיבה, כעת רק אחד מהם בחיים. התמונה שהתפרסמה היום/אתר רשמי, ללא

אלוף יניב עשור, המופיע בתמונה, נשא דברים בהלוויתו של חברו הקרוב בן בשט. "בשבת השחורה הייתה בחופשת פרישה. ירדת לעזה עם יאיר הירש, הרמ"ט לשעבר שלך. חברתם ליחידת הניוד, לקחתם נשק וסט וקסדה, ונכנסתם לג'יפ ממוגן לנהג שהופתע לראות שני אלופי משנה. אמרת להירש 'אתה המפקד ואני החייל' וככה הקמתם את כח בנבה, כח בנבה שחילץ תחת אש תושבים מבתיהם".

"כך נפלתם. מרגע נפילתך הצלחתי להריץ בראש את הפגישה הראשונה שלנו בקיץ 2004 קיבלתי את הפיקוד על גדוד 51 של גולני", המשיך מפקד האגף וסיפר, "במשימת ההגנה על גוש קטיף במהלך התקופה הפלוגה המסייעת נקלעה למשבר פיקודי, וחיפשתי מפקד בעל שיעור קומה, מישהו עם מנהיגות סוחפת, מבצעי, קשוח שמציב סטנדרטים לא מתפשרים ולצד זאת אוהב אדם רגיש וקשוב לרחשי ליבו של לוחמים. הספיקה לנו פגישה קצרה, מבט בעיניים ואמירה פשוטה וברורה שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully