וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון של גולני: מהאבידות בשבת השחורה ועד לנפילת המג"ד הנערץ

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 7:36

ב-7 באוקטובר איבד סא"ל תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 בחטיבת גולני, 41 לוחמים. למרות הקושי והכאב, הוא הוביל את המתקפה על קיני הטרור של חמאס וזכה לשבחים רבים. הבוקר ספגה החטיבה מכה נוספת, כשנודע דבר נפילתו בקרב

מפקד גדוד 13, חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, בסרטון ב-12/10/באדיבות המצולמים

ההודעה על שמונת חללי צה"ל הבוקר מהווה מכה ראשונה מחטיבת גולני, ולא בפעם הראשונה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. ב-7 באוקטובר איבד גדוד 13 מספר לא נתפס של 41 לוחמים, כשהיום מצטרפים אליהם עוד שניים - מפקד הגדוד סא"ל תומר גרינברג ומפקד פלוגה בגדוד רס"ן רועי מלדסי.

בהמשך להודעת צה"ל על ההרוגים הרבים בקרב, חטיבת גולני הוציאו הודעה בה פירטו את שקרה אתמול: "במהלך סריקות לטיהור מבנים בלב הקסבה של שג'אעיה, המוגדרת כצפופה מאוד ורוויה ביעדי טרור, ארע פיצוץ עז באחד המבנים ומספר לוחמים מגדוד 13 נפגעו", נכתב. "כוח נוסף בהובלת מפקדים חתר למגע כדי לסייע בחילוץ ואז ארע פיצוץ נוסף בתוך המבנה. כוח שלישי ביצע איגוף כדי להגיע אל המבנה וארע פיצוץ שלישי".

עוד נכתב בהודעה כי "גדוד 13 של חטיבת גולני היה בשיאה של משימת טיהור השטח ממחבלים ותשתיות טרור מול הגדוד המסוכן ביותר ברצועת עזה".

מג"ד 13 סא"ל תומר גרינברג מעניק דרגה בהפתעה לקצין בפלוגה/מג"ד 13 סא"ל תומר גרינברג מעניק דרגה בהפתעה לקצין בפלוגה

כאמור, המג"ד סא"ל תומר גרינברג, אחד ממפקדי השדה הבולטים במלחמת חרבות ברזל איבד 41 לוחמים ב-7 באוקטובר, במהלך המתקפה הנרחבת על גבול רצועת עזה, המוצבים והיישובים. למרות המכה הקשה, הוביל סא"ל תומר את הלחימה ללב קני הטרור וקיבל על פועלו שבחים ממפקד אוגדה 36 תא"ל דדו בר כליפא ומפקד הפיקוד האלוף ירון פינקלמן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, מפקד גדוד 13/דובר צה"ל

בשבת השחורה הגיע המג"ד במהירות מביתו בקיבוץ אלמוג והוביל את הגדוד ללחימה נגד המחבלים שפלשו ליישובים וביצעו טבח. שיאו של המהלך ארע כשסא"ל גרינברג הגיע אל בית בכפר עזה, נכנס לבית ואיתר תאומים חיים שהוריהם נרצחו - הדר ואיתי ברדיצ'בסקי. כשהבחין בתמונות שבבית גילה לתדהמתו שאיתי, האב שנרצח, היה בעבר פקוד שלו.

סא"ל גרינברג אמר לוואלה! לפני כשבוע וחצי: "אין לנו שום ספק בצדקת הדרך במלחמה. אני שואב את הכוח מהעם, גולני חטיבה חזקה ונמשיך עד הניצחון. שום דבר לא יעצור אותנו". על איתור הלוחמים אמר כי "זה היה רגע קשה. לא פשוט. במיוחד שאני מגלה את התמונה של איתי על המקרר בבית. ביום ההוא המפקדים של גולני הלכו כמו תמיד מלפנים ורצו אל האש, בפיקוד מלפנים, למרות המכה הקשה".

שיחה לפני פחות מחודשיים בין מג"ד 53 סלמאן חבקה ומג"ד 13 תומר גרינברג

השיחה לפני פחות מחודשיים בין מג״ד 53 סלמאן חבקה ומג״ד 13 תומר גרינברג, 13 בדצמבר 2023/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן רועי מלדסי, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן רועי מלדסי, מפקד פלגה בגדוד 13/דובר צה"ל

קללת בשג'אעיה

במהלך מבצע עופרת יצוקה בשנת 2008 ניהלה חטיבת גולני לחימה בשג'אעיה וספגה אבדות. כך גם בראשית מבצע צוק איתן בקיץ 2014 כשתמרנה קרקעית ללב שג'אעיה ונלחמה בתאי שטח מורכבים נגד אלפי מחבלים שיצאו ממנהרות ונאלצו להפעיל אש כבדה ביותר. בקרב על שג'אעיה ספגה גולני 14 הרוגים ביניהם חלל צה"ל שגופתו עדיין מוחזקת על ידי ארגון הטרור חמאס, אורון שאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully