וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: חמאס צריך להכנע, להניח את נשקו ולשחרר את החטופים

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 0:19

השר איזנקוט הגיע לדיון בקבינט יום לפני תום השבעה על בנו. דובר צה"ל הגרי - "היום זה לא רק גולני שלי, זה גולנו של כולנו". ג'ון קירבי נשא הצהרה כשדיסקית החטופים על צווארו. הנייה: "מוכנים לדון בכל יוזמה שתוביל להפסקת אש" | כל הפרטים

בווידאו: תיעוד של תקיפות צה"ל ופעילות הכוחות ברצועת עזה/דובר צה"ל

23:41 - משפחות החטופים נפגשו עם הבישופ הקתולי בניו יורק

הבישופ הקתולי בניו יורק, אדמונד ווהיילן, נפגש הערב עם משלחת בני משפחות החטופים והאזין לסיפוריהם. לבסוף, ענד הבישופ את הדיסקית עם הכיתוב "הלב שלנו בעזה, Bring Them Home" והבטיח להתפלל עבור השבת החטופים ולהדהד את סיפורם עד שיחזרו.

23:15 - בשעה האחרונה צה"ל תקף יעדי טרור בלב העיר עזה, ג'בליה ורפיח

23:02 - כוחות שריון תוקפים כעת מטרות בחאן יונס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

22:55 - מבצע צה"ל בג'נין ממשיך: כ-40 נשקים ופירים תת קרקעיים אותרו

מבצע צה"ל בג'נין ממשיך עם תפיסה של כ-40 אמצעי לחימה מסוגים שונים. הכוחות גם איתרו מספר רב של פירים תת קרקעיים, חמ"לי תצפיות ומעבדות.

בנוסף, הכוחות כיתרו מבנה בג'נין, ולאחר שכרזו כמה פעמים וביקשו מהמבוקש לצאת החוצה, שיגרו טיל לעבר הבית.

23:02 - משפחות החטופים: "נדהמנו מדחיית בקשת ראש המוסד לגיבוש הסכם"

משפחות מטה החטופים מסרו הערב כי נדהמו מהדיווח על דחיית בקשתו של ראש המוסד לגבש הסכם לשחרור החטופים. "הודעה זו מצטרפת להתעלמות מבקשותיהן של אמהות להיפגש עם ראש הממשלה ושל אבות להיפגש עם שר הביטחון, שעד כה לא נענו".

"המשפחות מבקשות לקבל עדכון דחוף, לאור הקיפאון המוחלט במגעים לשחרור החטופים, בזמן שהתחושה היא שמידי ערב מתקיימת רולטה רוסית במסגרתה מתבשרות המשפחות על רצח חטופים בשבי", נמסר מהמטה.

22:49 - משפחתו של ג'ושוע לואיטו מולל התבשרה כי נרצח וגופתו מוחזקת בידי החמאס

משפחתו של ג'ושוע לואיטו מולל התבשרה הערב (רביעי) כי נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס. ג'ושוע, סטודנט צעיר לחקלאות בן 21 בלבד הגיע לישראל שבועיים לפני ה-7.10 ועבד ברפת נחל עוז בבוקר הטבח.

22:37 - צה"ל חיסל 7 מחבלים בג'נין

צה"ל חיסל במהלך פעולתו בג'נין כשבעה מחבלים, ופצע חמישה. לפי עדויות מהשטח כוחות צה"ל עוברים מבית לבית במטרה לאתר אמצעי לחימה ומחבלים.

22:35 - ביידן למשפחות החטופים האמריקנים: "עושים כל שביכולתנו לשחרר אותם"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם היום בחשבון X (לשעבר טוויטר כי פגש את משפחותיהם של החטופים האמריקנים המוחזקים בידי חמאס. "אמרתי להם שאנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לשחרר אותם ושלא נאבד תקווה".

22:35- חיל האוויר תוקף כעת יעדי טרור במרכז ברצועת עזה

22:15 - איזנקוט משתתף הערב בישיבת קבינט המלחמה

השר גדי איזנקוט משתתף בישיבת קבינט המלחמה שמתכנסת הערב. איזנקוט ומשפחתו יקומו מחר מהשבעה על בנו גל מאיר שנהרג בשבוע שעבר בעזה.

22:14 - צה"ל: "גורם עוין העלה כיתוב בערבית לאתר צה"ל"

צה"ל מסר כי "הערב גורם עוין העלה כיתוב בערבית לאתר צה"ל. צה"ל טיפל באירוע תוך זמן קצר והשיב את האתר לתפקוד מלא בתוך דקות. הארוע הסתיים ונבדק".

21:24 - הגרי: "היום זה לא רק גולני שלי, זה גולנו של כולנו"

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר היום במהלך נאומו כי: "היום זה לא רק גולני שלי, היום זה גולני של כולנו. גולני של עם שלם".

21:23 - דובר הבית הלבן: "מקווים שישראל תפתח את מעבר כרם שלום"

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר היום כי ארצות הברית מקווה שישראל תפתח את מעבר כרם שלום. "ראינו שישראל אומרת שזה קרוב לוודאי יקרה. אם זה יקרה זו תהיה הפעם הראשונה שסיוע נכנס לעזה מישראל מאז תחילת המלחמה".

ג'ון קירבי עם הדיסקית למען השבת החטופים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ג'ון קיברי עם דיסקית החטופים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

21:22 - דובר הבית הלבן הופיע לתדרוך עם דיסקית החטופים: "הפסקת אש חד צדדית אינה הפתרון"

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי הופיע לתדרוך היומי לכתבים כשעל צווארו הדיסקית הסמלית לשחרור החטופים. "הפסקת אש חד צדדית אינה הפתרון", אמר קירבי, "הנשיא טוען שאם החמאס רוצה שהמלחמה תפסיק חמאס צריך להכנע ולהניח את נשקו ולשחרר את החטופים".

20:19 - חיל האויר תוקף כעת מבנים ברפיח

21:00 - נתניהו יפגש מחר עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן, בקריה בתל אביב. היועץ סאליבן יגיע מחר לישראל כאורחו של ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי.

כמו כן, ייפגש סאליבן עם נשיא המדינה הרצוג, עם שר הביטחון גלנט, עם השר גנץ ועם חברי קבינט ניהול המלחמה.

20:39 - נתניהו בהערכת מצב עם שב"כ: "אני מזהה התחלה של שבירה"

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב בהערכת מצב עם שב"כ כי "המלחמה הזאת הולכת להיות קשה, אבל אני מזהה, ודאי אתם רואים את זה גם בחומר, תחילה של שבירה". ראש הממשלה הוסיף ומסר כי "אני רואה שם את ההתחלה של ההבנה שאנחנו נחושים להמשיך עד הסוף ולחסל את הגוף הזה".


"אני לא חושב שיש לנו אלטרנטיבה, אני יודע שגם אתם לא חושבים כך", הוסיף נתניהו, "הניצחון המוחץ על החמאס יתן לנו הרבה מאוד יתרונות, גם הרבה כוח הרתעה וגם הרבה כוח שכנוע - גם כלפי כל העולם שיושב ביציע".

20:31 - טל חיימי, שנחשב כחטוף, נרצח ב-7 באוקטובר

משפחתו של טל חיימי עודכנה הערב על הירצחו בשבת השחורה. טל חיימי, בן 41 מקיבוץ ניר יצחק ושנחשב עד כה כחטוף, נרצח על ידי המחבלים ב-7 באוקטובר. טל הותיר אחריו את אשתו אלה, שלושה ילדים - תאומים בני 9 וילד בן 6, אביו זהר ואחותו אור.

החטוף טל חיימי, מקיבוץ ניר יצחק ומטה המשפחות. מטה המשפחות, אתר רשמי
החטוף טל חיימי, מקיבוץ ניר יצחק ומטה המשפחות/אתר רשמי, מטה המשפחות

20:28 - מפקד חטיבת גולני ללוחמים: " אתם הגיבורים, אנחנו נלחמים עד הניצחון"

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה יאיר פלאי, פנה הערב ללוחמי בקשר. "בשבוע וחצי האחרונים, אנחנו נלחמים בגדוד המרצחים של שג'עייה. אתמול בערב, ספגנו מכה. מכה כואבת. איבדנו חברים טובים, לוחמים ומפקדים גיבורים, עזי נפש, שבגופם מנעו חטיפה של לוחמינו", מסר המפקד ללוחמיו.

עוד הוסיף המפקד פלאי ומסר: "חנוכה הוא חג הגבורה היהודית, חג של ניצחון, ובבסיס המורשת של עמנו. אנחנו חטיבת העם, חטיבת הגיבורים, ואתם גיבורים! אתם דור הניצחון, וכולנו מבינים שזה או אנחנו, או הם. מורשתם של חברינו הגיבורים חדה וברורה. אנחנו ממשיכים קדימה. יהיה זמן גם לכאב, עכשיו אנחנו נלחמים. תחנות גולני כאן קודקוד, עד הניצחון, סוף".

הקלטת קשר של מפקד חטיבת גולני, אלוף - משנה יאיר פלאי ללוחמי החטיבה הערב:/דובר צה"ל

20:21 - פרו פלסטינים פרצו לאתר צה"ל

האקרים פרו פלסטינים אנונימיים פרצו לאתר צה"ל. ההארקרים החליפו את המוצג באתר בכיתוב "זו תגובה למעשיכם המלוכלכים, הברבריות שלכם, וההרג של האנשים הפגיעים שלנו בעזה. זו רק ההתחלה, מלחמתנו איתכן תימשך לנצח".

האקרים פרצו לאתר צה"ל. 13 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אתר צה"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

20:10- איסמאעיל הניה: "מוכנים לדון בכל יוזמה שתוביל להפסקת אש"

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה אמר הערב כי "אנחנו מוכנים לדון בכל יוזמה או רעיון שעשויים להוביל להפסקת התוקפנות"

20:01 - משפחות החטופים האמריקנים לאחר שיחה עם ביידן: "לא יכול להיות לנו חבר טוב יותר"

משפחות החטופים האמריקנים בעזה יצאו בהצהרה אחרי פגישתם עם הנשיא ביידן ושר החוץ בלינקן. "לא יכול להיות לנו חבר טוב יותר בוושינגטון או בבית הלבן מביידן", מסרו המשפחות.

20:01 - הרמטכ"ל על האירוע בבסג'עייה: "הלוחמים שנפלו הם ביטוי לגבורה ורוח צה"ל"

הרמטכ"ל הרצי הלוי הדליק נרות היום עם פצועי צה"ל. במהך הדלקת הנרות, התייחס הלוי לאירוע בסג'עייה. "גבורה היא ביטוי לרוח, היא ביטוי לרוח צה"ל. גם הלוחמים וגם המפקדים שנפלו בקרב הם ביטוי לרוח הזו וכמו שכולנו יודעים, גם אתמול חווינו אירוע קשה, אבל הוא אירוע שבו כוח אחד נכנס למצוקה וכוחות רבים ומפקדים בכירים הולכים לתוך האש, לתוך הסכנה, מפקדים בראש, כי ככה אנחנו מחנכים בצה"ל", מסר הרמטכ"ל.

עוד הוסיף הלוי ואמר לחיילים הפצועים: "אני אומר לכם בגילוי לב, נלווה אתכם לאורך כל הדרך, נלמד גם מתקופות שאולי לא ליווינו מספיק טוב ונהיה אתכם. כמו שאתם הייתם עבור המדינה, ככה נהיה עבורכם".

הרמטכ"ל הרצוי הלוי בהדלקת נרות

הרמטכ״ל הדליק נרות עם פצועי צה״ל במרכז השיקום ״חוזרים לחיים״ בשיבא/דובר צה"ל

19:27 - בתו של אוהד בן עמי לבושה בבגדים בהם אביה נחטף: "אל תשאלו אותי אם קר לי, לו יותר קר"

בנותיו ואשתו של אוהד בן עמי, שנמצא בשבי החמאס כבר 68 ימים ולילות, הגיעו הערב לכיכר החטופים בתל אביב. רז בן עמי, אשתו של אוהד, שוחררה מהשבי לפני שבועיים בדיוק.

אל הכיכר הגיעה אלה בן עמי, בתו של אוהד, כשהיא לבושה בבוקסר וחולצה שחורה, הבגדים בהם נחטף אביה. אלה עומדת ליד שלט ובו כתוב: "אל תשאלו אותי אם קר לי, לאבא שלי יותר קר".

אלה בתו של החטוף אוהד בן עמי זועקת את כאבו בקור יחפה בבגדים קצרים. מטה המשפחות, אתר רשמי
אלה בן עמי בכיכר החטפים עם תמונה של אביה/אתר רשמי, מטה המשפחות

19:00 - צה"ל פשט על בית ספר בחאן יונס, שהתגלה כתשתית טרור

צה"ל מסר כי צוות הקרב של חטיבה 55, של חיל הצנחנים, פשט היום על בית ספר בחאן יונס, לאחר אינדיקציה מודיעינית על פעילות חשודה במקום. במהלך הפשיטה, נתקלו הלוחמים בחוליית מחבלים שירתה לעברם בנשק קל ושיגרה לעברם טילי RPG. הלוחמים ניהלו קרב עם המחבלים וחיסלו אותם.

בתוך בית הספר, מצאו הלוחמים מתחם לחימה תת קרקעי. בהמשך כוונו למקום מטוסי קרב של חיל האוויר שהשמידו את המתחם, ומרכזי תצפית ושליטה נוספים של החמאס.

תיעוד מזירת ההתקלות של לוחמי גדס"ר 55 בבית ספר בחאן יונס/דובר צה"ל

18:25 - נתניהו למח"ט 460: "אנחנו ממשיכים עד הסוף, עד הניצחון"

ראש הממשלה נתניהו שוחח בקשר עם מח"ט 460 בחיל השריון. במהלך השיחה אמר ראש הממשלה למפקד כי "אני רוצה שתעביר הלאה עד אחרון החיילים - אנחנו ממשיכים עד הסוף, עד הניצחון, עד השמדת חמאס. שלא יהיה שום ספק בעניין הזה. זה חשוב, זה מסר שאני רוצה שיגיע לכל חייל וחייל שם".

"אני אומר את זה גם נוכח הכאב הגדול" הוסיף נתניהו בשיחה עם מפקדי החטיבה, "אבל גם מול הלחצים הבינלאומיים. שום דבר לא יעצור אותנו".

18:22 - גנץ וטרופר נפגשו עם נציגי משפחות החטופים

השר בני גנץ והשר חילי טרופר נפגשו היום עם נציגי משפחות החטופים, יחד עם הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש. השניים הדגישו את מחוייבותם להשבת החטופים, וציינו כי מדובר במטרה עליונה ודחופה וכי המאמץ נמשך כל העת ובכל האמצעים, לצד המשך המאמץ המלחמתי.

18:01 - ביידן ובלינקן נפגשו עם משפחות של חטופים אמריקנים שנמצאים בשבי החמאס

הנשיא ביידן ושר החוץ אנתוני בלינקן נפגשים כעת בבית הלבן עם בני משפחה של שמונה אזרחים אמריקנים שמוחזקים כבני ערובה בידי חמאס

18:00 - מפקד פיקוד דרום שוחח עם לוחמי גולני בשג'עייה: "הוכחתם ש'אחריי' זה לא רק סיסמא"

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן שוחח עם לוחמי חטיבת גולני בשג'עייה, וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבה בשטח.

"אתמול הוכחתם הלכה למעשה ש'אחריי' זה לא סיסמא, אלא ציווי שלנו המפקדים להוביל קדימה בראש הכוחות גם כשיש מחיר כבד, וכבד מאד", אמר המפקד ללוחמים, "יש לנו אתגרים גדולים לפנינו, אנחנו נמשיך ונכה באויב כפי שהכתם בו פה בשג'עייה ובמקומות אחרים, ונמשיך להוביל המפקדים קדימה. אתם דור הניצחון, אתם מוכיחים את זה כל יום כל היום. כולנו שואבים מכם השראה גדולה וברוח גולני נמשיך, נפעל וננצח. אני גאה בכם מאד".

תיעוד משיחת מפקד פיקוד הדרום בחטיבת גולני בשג'עייה/דובר צה"ל

17:18 - רסיס נפל בסופרמרקט באשדוד

רסיס רקטה נפל בסופרמרקט "ברכת השם" שבעיר אשדוד. ממד"א נמסר כי אין נפגעים בגוף באירוע, אלא רק נפגעת חרדה.

נפילת רסיס רקטה בסופר באשדוד. 13 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רסיס רקטה בסופר באשדוד. 13 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

17:15 - מפגש עדויות וסיפורי גבורי של כוחות הביטחון התקיים היום בכנסת

במפגש עדויות וסיפורי גבורה של אנשי כוחות הביטחון מתקיים היום בכנסת ביוזמתו של יו"ר הכנסת אמיר אחונה. במהלך המפגש שיתפה טייסת הינשופים רס"ן ל', שמחלצת פצועים מתחילת המלחמה. "אני לא מרגישה גיבורה. אנחנו עושים את עבודתנו, זה מה שהכשירו אותנו לעשות." רס"ל ל' שיתפה על תיאור פינוי אחד: "לפני 3 שבועות הוזנקתי לפינוי מתוך רצועת עזה. זאת היתה הפעם ראשונה ש'חצינו קו' וזה מכניס לדריכות. זאת היתה הפעם הראשונה שהבנתי שיש פה שרשרת ענקית של אנשים להצלת חיים של חיילים - לא אני הצלתי לבד חיים. כולם לוקחים חלק במשימה וכך נמשיך לעשות מתי שיידרש".

17:09 - צה"ל תקפו מחבלי חיזבאללה בלבנון

כוחות צה"ל תקפו היום חוליית מחבלי חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, מטוס קרב תקף לפני זמן קצר תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון.

כמו כן, לפני זמן קצר זוהו כמה שיגורים מלבנון אל אזור יפתח, שנפלו בשטחים פתוחים, הופעלה התרעה, וכוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

17:03 - אזעקות באזור הדרום

אזעקות נשמעו הערב באזורים רבים בעיר אשדוד, בלכיש, שתולים, גן יבנה, שדה עוזיהו ועוד.

16:26 - לאחר אמירה הפוכה באוקטובר, לפיד: "אין אף אחד שאומר שצריך להעביר את עזה לאבו מאזן"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום כי "בזמן שילדינו הגיבורים נהרגים בעזה, נתניהו המציא מחלוקת. עוד אחת. המציא מחלוקת עם ארה"ב, המציא מחלוקת איתי, המציא מחלוקת עם בני גנץ וגדי איזנקוט. אין אדם אחד בעולם שאומר שצריך להעביר את עזה לידי אבו מאזן ביום שאחרי המלחמה. אפילו לא אחד!".

זאת, לאחר שבסוף אוקטובר, ענה לפיד לשאלת וואלה! ואמר כי עזה אכן תוחזר לשליטת הרשות הפלסטינית, אולם עם "מערכת תמיכה רחבה מאוד, גם של מדינות ערב וגם של הקהילה הבינלאומית".

16:19 - אל"ם יצחק בן בשט, מפקד חטיבת יפתח, מובא למנוחות

אלוף-משנה יצחק בן בשט, שכיהן כמפקד חטיבת יפתח עד ספטמבר 2023, מובא למנוחות בבית העלמין בכפר תבור. בן בשט נהרג בקרב הקשה בשג'אעיה ביחד עם שמונה לוחמים נוספים.

"אחי האהוב, לא ככה התכוונתי שנפגש אחרי הטיול המדהים שלכם", ספדה ענת ולדמן, אחותו של בן בשט, "האמת אני חסרת מלים. בשיחת טלפון האחרונה הרגשתי צניעות שליחות עוצמות, את הכתפיים הרחבות שלך. גולני, צה"ל, עם ישראל זכו בך.מודה לך על מה שהיית עבורי, או אמת אח למסע החיים. עוגן ובטחון. דוד יצחק".

לכתבה המלאה בנושא

אל״ם יצחק בן בשט, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, חטיבת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.. דובר צה"ל
אל״ם יצחק בן בשט/דובר צה"ל

16:19- סא"ל תומר גרינברג, מפקד גדוד בגולני, מובא למנוחות

הלוויתו של סא"ל תומר גרינברג, מג"ד 13 בגולני, שנפל אתמול בקרב בשג'עייה, מתקיימת כעת בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

אלמנתו אשירה הקריאה את המכתב שכתבה לו במהלך הלחימה. "כשהכול ייגמר ישאר לנו כל הזמן שבעולם, נחגוג יחד את החיים ואת הבחירה המשותפת שלנו להיות יחד", כתבה, ". כל הודעה, תמונה, סרטון שקיבלתי ממך העניקו לי כוח וחיוך ענק על הפנים. אני מאמינה בכל לבי שבאת לעולם בשביל התקופה הזו. המלחמה הארורה הזו שתסתיים כמה שיותר מהר, היכולת שלך לפקד על אחרים כדמות מעוררת השראה ומוטיביציה, לפקודים שלך וגם ללוחמים האחרים בצה"ל. משפחות, חברים שרואים אותך, שומעים את הקול וסיפורי הגבורה שלך ומתפלאים. אני מתמלאת גאווה להיות אשתך שלוחמת לצידך".

לכתבה המלאה בנושא

סא"ל תומר גרינברג נפל שנפל ב- 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה.. באדיבות המשפחה
סא"ל תומר גרינברג/באדיבות המשפחה

16:10 - מפגש עדויות של אנשי כוחות הביטחון מתקיים בכנסת

בשעה זו מתקיים במשכן הכנסת מפגש עדויות של אנשי כוחות הביטחון וההצלה. בפגש ישתתפו גם יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל וחברי כנסת נוספים.

15:53 - הנשיא הרצוג נפגש עם האחים שחזרו מהשבי, אור ויגיל יעקב

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו היום עם האחים אור ויגיל יעקב, שחזרו משבי החמאס בעזה. במהלך הפגישה, שיתפו השניים את הנשיא על הימים שעברו בשבי, על הרשיים, ועל ההתמודדות עם החזרה לארץ. הנשיא הקשיב ואמר כי ישמח לסייע במה שנדרש.

לאחר מכן, קיים הנשיא שיחה עם קהילת ניר עוז וקהילת כרם שלום, חיזק אותם ושמע על האתגרים והצרכים שלהם בעת הזו.

15:30 - כוח גבעתי מחסל מחבלים בהיתקלות | תיעוד

בפעילות בעיר בני סוהילה שבדרום רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי נתקלו במחבלים וחיסלו רבים מהם. הכוח גם השמיד תשתיות טרור של חמאס ונקודת מפגש של מחבלי הארגון.

צפו: כוח גבעתי מחסל מחבלים בהיתקלות

בווידאו: כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי בעיצומה של לחימה בדרום רצועת עזה/דובר צה"ל
תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון
13.12.23. מערכת וואלה!, אתר רשמי
תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון 13.12.23/אתר רשמי, מערכת וואלה!

15:21 - צה"ל תקף חוליית מחבלי חיזבאללה

לוחמי צה"ל תקפו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בכמה מוקדים. מוקדם יותר היום, מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה.

15:09 - משפחות של שמונה נעדרים בעלי אזרחות אמריקנית יפגשו עם ביידן

משפחות של שמונה אזרחים אמריקנים, שנעדרים מאז ה-7 באוקטובר, צפויות להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בעוד שבוע, כך דווח ב-CNN. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, והיועץ לביטחון לאומי ג'ון פינר ינכחו גם בפגישה.

14:53 - תיעוד תקיפות צה"ל בלבנון

תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון. 13.12.2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון. 13.12.2023/אתר רשמי, ללא קרדיט
תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון. 13.12.2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון. 13.12.2023/אתר רשמי, ללא קרדיט

14:32 - הרצוג: "עשרה נפלו במלחמה הצודקת נגד האויב"

הנשיא יצחק הרצוג כתב בחשבון ה-X שלו "שמחת החנוכה השנה קשה מתמיד, כשנרות החנוכייה ונרות הזיכרון נמהלים אלה באלה, בצער ויגון, אבל לא פחות - בגאווה עצומה ואמונה בצדקת הדרך עשרה שמות התווספו היום למצבת השכול שלנו במלחמה הקשה והצודקת נגד האויב האכזר. עשרה מפקדים ולוחמים, טובים שבטובים, גיבורים שבגיבורים אשר נפלו במערכה להגנת העם והמולדת, והותירו חלל עצום בדמותם - בלבבות כולנו"

14:14 - הדי פיצוצים ופטריית עשן בגליל המערבי

פטרית עשן היתמרה מעל איזור מוצב דבורנית שבגליל המערבי. "שמענו בום, הסתכלנו צפונה וראינו את העשן הזה על הרכס", סיפר לוואלה תושב נהריה גדי שבתאי.

פטרית עשן בגליל המערבי. גדי שבתאי, אתר רשמי
פטרית עשן בגליל המערבי/אתר רשמי, גדי שבתאי

14:03 - אזעקה בראש הנקרה

13:54 - כוח צה"ל שב"כ ומג"ב בפעילות בת 30 שעות בג'נין

כוח משולב של צה"ל, שב"כ ומג"ב פועל במחנה הפליטים ג'נין שבשומרון כבר יותר מ-30 שעות. במבצע הוחרמו נשקים רבים, תשתיות טרור הושמדו. הכוח עצר 17 מבוקשים, מתוכם 7 פעילי חמאס.

בווידאו: משמידים תשתיות, מחסלים מחבלים: פעילות כוחות הביטחון בג׳נין/דובר צה"ל

13:47 - כוח צה"ל בעוטף עזה

חיילים בחורף של עוטף עזה. אבי רוקח
חיילים בחורף של עוטף עזה/אבי רוקח
חיילים בחורף של עוטף עזה. אבי רוקח
חיילים בחורף של עוטף עזה/אבי רוקח

13:37 - מטה משפחות החטופים בשלט מחאה מול ביניין האו"ם בז'נבה

ראשי מדינות, שגרירים ומשלחות מכל העולם התכנסו היום בבניין האו"ם בז'נבה שבשוויץ לציון 75 שנים להצהרת זכויות האדם. מטה משפחות החטופים תלה שלט מחאה מול בניין האו"ם במחאה על אוזלת ידו של או"ם בטיפול בנושא החטופים. "הצביעות חוגגת. בזמן שחלק ממנהיגי העולם שותקים ואינם נוקטים בפעולה מיידית לשחרור החטופים, מציינים אותם מנהיגים 75 שנה להצהרת זכויות אדם", נמסר ממטה משפחות החטופים.

שלט של מטה משפחות החטופים מול בניין האו"ם בז'נבה. בועז אונגר, אתר רשמי
שלט של מטה משפחות החטופים מול בניין האו"ם בז'נבה/אתר רשמי, בועז אונגר

13:13 - שלושה חיילים פצועים קל פונו למרכז הרפואי העמק

שלושה חיילים שנפצעו קל בפעילות צה"ל בג'נין פונו לבית חולים העמק בעפולה ומטופלים במחלקה לרפואה דחופה.

12:54 - הנציבות ההומניטרית באו"ם: "מערכת הבריאות בעזה על סף אסון"

מהנציבות ההומניטרית באו"ם נמסר שעזה נמצאת על סף אסון בהקשר של תשתיות בריאות ציבורית, זאת לאחר שרבים מבתי החולים ברצועה קרסו. "כבר ידוע שמערכת הבריאות הציבורית ברצועה קרסה", אמרה המתאמת ההומניטרית של האו"ם בשטחים לין הייסטיגנס. "זוהי דוגמה קלאסית לאסון בריאות הציבור".

פעילות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

12:24 - נציבות האו"ם לפליטים: 85% מתושבי הרצועה עקורים מבתיהם

מנציבות הפליטות באו"ם נמסר כי הם חוששים מעקירה של תושבי עזה נוספים מבתיהם, זאת לאחר ש-85% מהם כבר נעקרו. "ההתרחשויות בעזה ובישראל מאז ה-7 באוקטובר מזעזעות וחורגות מהסמכויות שלנו", אמר פליפו גראנדי, נציב האו"ם לענייני פליטים. "למרבה הצער, אנחנו צופים כי תושבי הרצועה יחוו מוות וסבל נוספים".

12:22 - אזעקה בכיסופים

12:13 - צבע אדום בנחל עוז

11:46 - מפקד האוגדה לגולני בלב שאג'עיה: "מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור"

חטיבת גולני נלחמת מזה שבוע בעומק מרחב שאג'עיה. לוחמי החטיבה עושים מאמץ מתקדם לטיהור השכונה ממחבלי חמאס. במהלך היתקלות, כמה לוחמים נפצעו ממטען שידו לעברם מחבלים. הלוחמים והמפקדים בשטח עשו מאמץ אילעי להמשך הלחימה תוך פינוי הפצועים.

חטיבת גולני נלחמים בשג'אעיה: "מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור"

בווידאו: חטיבת גולני נלחמים בשג׳אעיה: "מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור"/דובר צה"ל

11:19 - גורם אמריקני: שני טילים נורו לעבר ספינה לחופי תימן, ספינת קרב יירטה כטב"ם

שני טילים שוגרו מתימן לעבר ספינה בים האדום, אך הם לא פגעו בה - כך אמר הבוקר גורם אמריקני לסוכנות הידיעות אי-פי. לדבריו, ספינת קרב אמריקנית יירטה כלי טיס בלתי-מאויש ששוגר משטחים שבשליטתם החות'ים במהלך התקרית.

11:12 - צבע אדום בזמרת, שובה, סעד ותקומה שבעוטף

11:14 - בת זוגו של ליאל, שנפל בקרב בשג'אעיה: "חיכיתי לטבעת מהיום שנפגשנו - ואמשיך לחכות"

ליהי, נוי ואביה, אחיותיו של ליאל חיו שנפל אמש בקרב בצפון הרצועה אמרו: "קשה להיפרד מליאל, אדם צנוע ועניו, אח מסור ובן אוהב ומתחשב להוריו. הוא היה איש של מעשים, אופטימי, כזה שמצא פתרון לכל בעיה ועמד תמיד לצידנו. בכך מקום אליו הגיע הסתכלו עליו בהערצה. גם הפעם הוא רץ ראשון למשימה והיה מסור לחייליו ולמשימה שלו.  מה-7 באוקטובר לא ראינו אותו. תמיד כאשר שאלנו לשלומו ענה בצורה חיובית, כדי שלא נדאג. חיוכו הכובש ומפיץ האור ילווה אותנו תמיד".

הראל כחלון, בת זוגו של ליאל בחמש השנים האחרונות: "איך אסכם בכמה מילים חמש שנים? כל מי שמכיר אותי יודע שאין הראל בלי ליאל. בכל מקום ששאלו אותי מי חבר שלי תמיד עניתי בגאווה: ליאל חיו, כי תמיד ידעתי שאקבל תגובה מתלהבת של "אני מכיר אותו , גבר אמיתי". חיכיתי לטבעת מהיום שנפגשנו ואני אמשיך לחכות."

חלל צה"ל סרן ליאל חיו, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סרן ליאל חיו, 13 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

11:10 - אמו של עמית בן יגאל סופדת לרום הכט

נאוה רביבו, אמו של עמית בן יגאל, כתבה היום בפייסבוק: רום הכט מ-669 מי היה מאמין. התרוצצת בגן שלי בילדותך סבתא חנה הביאה אותך בכל בוקר אליי בחופשת הקיץ. העיניים העניים האלה לא נשכחו. מחבקת את המשפחה חברים קרובים כואבים ושבורים. יהי זכרך ברוך".

פעילות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

10:48 - האפיפיור פרנציסקוס: "יש להגיע להפסקת אש"

האפיפיור פרנציסקוס קרא היום להפסקת אש מיידית בלחימה בין ישראל לעזה כדי להפסיק את הסבל של הישראלים והפלסטינים כאחד, לדבריו. עוד אמר האפיפיור: "כל הגורמים המעורבים בסכסוך צריכים לפעול להכנסת סיוע הומניטרי לעזה, את כל החטופים יש לשחרר מיד".

10:20 - צבע אדום בניר עוז

10:19 - פרטי הקרב בשג'אעיה: הלוחמים נקלעו לזירה ממולכדת

צוות קרב של גדוד 53 של חטיבת גולני פעל אתמול אחר הצהריים לטיהור הקסבה בשג'אעיה, אזור צפוף שהלחימה בו מורכבת. עד לאותו קרב, כוחות אוגדה 36 חיסלו יותר מ-350 מחבלים בשכונה, בשורה של חילופי אש צפופים על הקרקע, לא כולל תקיפות מהאוויר ובאמצעות ארטילריה. הפרטים שפורסמו אודות אותו קרב מעלים תמונה של שורת מלכודות מתוחכמות שהמתינו ללוחמים. פעם אחר פעם ניסו הכוחות לטהר את המבנים ומחבלים, ונתקלו שוב ושוב בירי ובפיצוצי מטענים. בקרב נפלו תשעה לוחמים.

תשעת חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
תשעת חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה, 13 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

10:02 - שישה מחבלים חוסלו בפעילות צה"ל בג'נין

לוחמי צה"ל מצאו כמויות גדולות של אמל"ח בפעילות בג'נין שבשומרון. ארבעה מחבלים חוסלו באמצעות התקפה אווירית, שניים נוספים חוסלו בהיתקלות עם לוחמי צה"ל.

09:36 - שמותיהם של שני חללי צה"ל הותרו לפרסום

אל"ם יצחק בן בשט בן 44, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. סמל ערן אלוני בן 1 לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל גם הוא אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

09:08 - צה"ל תקף יותר מ-250 מטרות טרור ביממה האחרונה

כוחות אוויר, ים ויבשה תקפו ביממה האחרונה יותר מ-250 מטרות טרור ברצועת עזה. לוחמי חי"ר ואיסוף זיהו חוליית מחבלים בשג'אעיה שעמדה לשגר רקטות לעבר ישראל, הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את החולייה.

פעילות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

08:46 - אביו של עמית בן יגאל סופד למפקד של בנו

ברוך בן יגאל, אביו של רס"ל עמית בן יגאל שנפל בשומרון בשנת 2020, התייחס בריאיון ב'שבע תשע' עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm לנפילתו של סא"ל תומר גרינברג, מפקדו לשעבר של עמית: "אני מרגיש כאילו הודיעו לי שעמית נפל. מבחינתי איבדתי עוד ילד, בני העריץ אותו. היינו שם בשביל תומר והוא בשבילנו, אני בוכה על המפקד הנערץ".

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד/אתר רשמי, פייסבוק

08:43 - אזעקות בשדרות, איבים וניר עם

08:11 - צבע אדום בנירים ובעין השלושה שבעוטף עזה

07:46 - רס"ן משה אברהם בראון יובא היום למנוחות

רס"ן משה אברהם בראון עלה עם משפחתו מצרפת כשהיה בן 7. בנפילתו הותיר אחריו זוג הורים וארבע אחיות. הלווייתו צפויה להתקיים היום בשעה 13:00 בצהריים, בבית העלמין הצבאי ברחוב קלוזנר ברעננה. עיריית רעננה קראה לתושבי העיר לעמוד עם דגלי ישראל בצידי הדרך של המסלול בו יעבור ארונו של בראון מבית המשפחה לבית העלמין ולחלוק לו כבוד אחרון.

07:28 - שיחה שהתרחשה לפני פחות מחודשיים בין מג"ד 53 סלמאן חבקה ותומר גרינברג מג"ד 13 שנפלו בקרבות ברצועה

השיחה לפני פחות מחודשיים בין מג״ד 53 סלמאן חבקה ומג״ד 13 תומר גרינברג, 13 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

06:18: הודעת גולני: במהלך סריקות לטיהור מבנים ארע פיצוץ עז, הלוחמים חתרו למגע

חטיבת גולני הוציאו הודעה בהמשך להודעת צה"ל על שמונה חללי צה"ל שנפלו אתמול ברצועה, מתוכם חמישה מחטיבת גולני: "במהלך סריקות לטיהור מבנים בלב הקסבה של שג'אעיה המוגדרת כצפופה מאוד ורוויה ביעדי טרור, ארע פיצוץ עז באחד המבנים ומספר לוחמים מגדוד 13 נפגעו", נכתב. "כוח נוסף בהובלת מפקדים חתר למגע כדי לסייע בחילוץ ואז ארע פיצוץ נוסף בתוך המבנה. כוח שלישי ביצע איגוף כדי להגיע אל המבנה וארע פיצוץ שלישי".

עוד נכתב בהודעה כי "גדוד 13 של חטיבת גולני היה בשיאה של משימת טיהור השטח ממחבלים ותשתיות טרור מול הגדוד המסוכן ביותר ברצועת עזה".

06:07 - חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג בתיעוד מצמרר: "גדוד 13 גיבורים, יש לנו עוד לילות של הגנה"

מפקד גדוד 13, חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג: "גדוד 13 גיבורים, יש לנו עוד לילות של הגנה"

מפקד גדוד 13, חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, בסרטון ב-12/10/באדיבות המצולמים

תמונותיהם של שמונת לוחמי צה"ל שנפלו בקרב בצפון הרצועה:

חלל צה"ל רס"ן בן שלי, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן בן שלי/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ל רום הכט, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ל רום הכט/דובר צה"ל
חלל צה"ל סמ"ר אוריה יעקב, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סמ"ר אוריה יעקב/דובר צה"ל
חלל צה"ל סרן ליאל חיו, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סרן ליאל חיו/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן משה אברהם בר-און, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן משה אברהם בר-און/דובר צה"ל
חלל צה"ל סמל אחיה דסקל, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סמל אחיה דסקל/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן רועי מלדסי, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן רועי מלדסי/דובר צה"ל
חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג/דובר צה"ל

06:01 - צה"ל: ארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרבות בצפון הרצועה

צה"ל דיווח כי ארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרבות בצפון רצועת עזה:

בקרב אמש בו נפלו לוחמי חטיבת גולני נפצע לוחם מגדוד 51, חטיבת גולני באורח קשה. בקרב בו נפל סמ"ר אוריה יעקב אתמול, נפצעו לוחם בגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית ולוחם תיעוד מבצעי, מערך דובר צה"ל באורח קשה. בנוסף, לוחם בגדוד 605, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

"כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. משפחותיהם עודכנו", נמסר בהודעה.

05:55 - הותר לפרסום: 8 לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שמונה לוחמי צה"ל שנפלו בקרב בצפון רצועת עזה:

- סא"ל תומר גרינברג, בן 35, מאלמוג, מפקד גדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

- רס"ן רועי מלדסי, בן 23, מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

- רס"ן משה אברהם בר-און, בן 23, מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמל אחיה דסקל, בן 19, מחיפה, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

- סרן ליאל חיו, בן 22, משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

- רס"ן בן שלי, בן 26, מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

- רס"ל רום הכט, בן 20, מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ"ר אוריה יעקב, בן 19, מאשקלון, לוחם בגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

03:50 - המנהל האזרחי בעזה: יש כ-8,000 דיווחים על נעדרים פלסטינים ברצועה

מנהל אספקת ההגנה האזרחית ברצועת עזה, מוחמד אל-מוג'יר, אמר כי יש כ-8,000 דיווחים על נעדרים ברצועת עזה, כך מסר בראיון לרשת לאל-ג'זירה. "הגשם מחריף את הבעיה של תושבי עזה ומחלות מתפשטות במקומות בהם מתאספים עקורים, סך הדיווחים על נעדרים באזורי דרום וצפון הרצועה עומד על כ-8,000 דיווחים", אמר.

02:36 - דיווח פלסטיני: צה"ל פועל בבית לחם וג'נין

צה"ל פועל בבית לחם ובשכונות המזרחיות בג'נין, כך על פי דיווחים פלסטיניים. על פי הדיווחים, עימותים אלימים מתקיימים באזור בעקבות פעילות צה"ל עם דחפורים וכלים נוספים.

01:02 - בכיר חמאס: מברכים על דרישת האו"ם להפסקת אש

חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, עיזאת אל-רשיק, הצהיר היום (רביעי) כי בחמאס מברכים על דרישת האו"ם להפסקת אש מיידית בעזה, וקרא לקהילה הבינלאומית להמשיך ללחוץ על ישראל להפסיק את הלחימה ברצועה.

153 מדינות מתוך 193 הצביעו בעד הפסקת האש, בעוד 23 מדינות נמנעו מההצבעה. ארה"ב הטילה וטו על הפסקת האש במועצת הביטחון בשבוע שעבר.

00:27 - ביידן: אני לא יודע כעובדה אם אין חטופים במנהרות ברצועה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס במסיבת עיתונאים עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לנושא הצפת המנהרות ברצועת עזה במי ים, ואמר כי הוא איננו בטוח בעמדת ישראל בנושא. "יש טענות שהישראלים סבורים שאין חטופים במנהרות, אבל אני לא יודע זאת כעובדה", אמר.

00:12 - צה"ל השלים שורת תקיפות בשטח סוריה ובשטח לבנון

צה"ל דיווח כי כלי טיס וטנקים תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות צבאיות ועמדה צבאית של צבא סוריה בשטח סוריה.

בנוסף מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית צבאית וכוחות צה"ל תקפו עמדת משגר של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

צפו: תיעוד תקיפות צה"ל בשטח סוריה ולבנון

צה"ל השלים שורת תקיפות בשטח סוריה ובשטח לבנון, 13 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.

לאירועי היום ה-67 למלחמה
לאירועי היום ה-69 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully