וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חבר, מפקד ומנהיג": אל"ם יצחק בן בשט הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 18:31

בן בשט, שכיהן כמפקד חטיבת יפתח עד ספטמבר 2023, נהרג בקרב הקשה בשג'אעיה ביחד עם 7 לוחמים נוספים. "גולני, צה"ל, עם ישראל זכו בך", ספדה לו אחותו ענת. "מפקד בעל שיעור קומה, ולצד זאת אוהב אדם, רגיש וקשוב ללוחמים", אמר עליו חברו הקרוב, ראש אכ"א האלוף יניב עשור

הלוויתו של אל"ם יצחק בן בשט/מערכת וואלה!

אלוף-משנה יצחק בן בשט, שכיהן כמפקד חטיבת יפתח עד ספטמבר 2023, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בכפר תבור. בן בשט נהרג בקרב הקשה בשג'אעיה ביחד עם שמונה לוחמים נוספים, בהם מפקד גדוד 13 בחטיבת גולני סגן-אלוף תומר גרינברג.

אל״ם יצחק בן בשט, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, חטיבת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.. דובר צה"ל
"בלבי השארת חותם שאין בו מלים". חלל צה"ל אל"מ יצחק בן בשט/דובר צה"ל

"אחי האהוב, לא ככה התכוונתי שנפגש אחרי הטיול המדהים שלכם", ספדה ענת ולדמן, אחותו של בן בשט. "האמת אני חסרת מלים. בשיחת טלפון האחרונה הרגשתי צניעות שליחות עוצמות, את הכתפיים הרחבות שלך. גולני, צה"ל, עם ישראל זכו בך. מודה לך על מה שהיית עבורי, אח אמת, אח למסע החיים. עוגן ובטחון. דוד יצחק".

"לאורך כל החיים שמעתי עליך רק טוב מטוב, גם בלבי השארת חותם שאין בו מלים" המשיכה ענת. "התא המשפחתי המדהים שלך ושל אדר והילדים אתי לעד. הגעת לכסא הכבוד. תדאג לנו כאן למטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קדיש של הבן אלישיב בהלוויתו של יצחק בן בשט, כפר תבור. 13 בדצמבר 2023. אלי אשכנזי
"מפקד בעל שיעור קומה, ולצד זאת אוהב אדם, רגיש וקשוב ללוחמים". קריאת קדיש בהלוויתו של בן בשט/אלי אשכנזי

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף יניב עשור, נשא גם הוא דברים בהלוויתו של בן בשט. "בשבת השחורה היית בחופשת פרישה. ירדת לעזה עם יאיר הירש, הרמ"ט לשעבר שלך. חברתם ליחידת הניוד, לקחתם נשק וסט וקסדה, ונכנסתם לג'יפ ממוגן ולנהג שהופתע לראות שני אלופי משנה. אמרת להירש 'אתה המפקד ואני החייל' וככה הקמתם את כוח בנבה, כוח בנבה שחילץ תחת אש תושבים מבתיהם".

"כשהחלו ההכנות להתקפה הקרקעית הצטרפת לפלאי מח"ט גולני, היית יד ימינו. האיש להתלבט ולחשוב איתו", סיפר עשור. "בביקור שלי ושל רסאן אצלכם בעזה ראינו את הקשר המיוחד ביניכם את הפרגון והרעות, את האהבה והערכה".

"כך נפלתם. מרגע נפילתך הצלחתי להריץ בראש את הפגישה הראשונה שלנו בקיץ 2004, בה קיבלתי את הפיקוד על גדוד 51 של גולני", המשיך מפקד האגף. "במשימת ההגנה על גוש קטיף הפלוגה המסייעת נקלעה למשבר פיקודי, וחיפשתי מפקד בעל שיעור קומה, מישהו עם מנהיגות סוחפת, מבצעי, קשוח שמציב סטנדרטים לא מתפשרים ולצד זאת אוהב אדם רגיש וקשוב לרחשי ליבו של הלוחמים. הספיקה לנו פגישה קצרה, מבט בעיניים ואמירה פשוטה וברורה שלך".

ראש אכ"א יניב עשור בהלוויתו של יצחק בן בשט , כפר תבור. 13 בדצמבר 2023. אלי אשכנזי
ראש אכ"א יניב עשור בהלוויתו של יצחק בן בשט/אלי אשכנזי

עוד הוסיף עשור וסיפר על הקדשה שכתב עבורו בן בשט בספר "חיינו - ספר תקנונים יהודי ישראלי חדש". "זהו ספר שהשפיע עליי מאוד", אמר. "זכרתי שההקדשה בו הייתה משמעותית עבורי. אתמול בשעת לילה מאוחרת חזרתי אליו ולהקדשה שלך. הקדשה שהיא תמצית חייך והשקפתך, הקדשה שהיא צוואתך" סיפר המפקד.

"בתחילתה אתה כותב: קודם כל לקרוא עמוד 313 חיינו כמקדשי השם. ובכן, לעיתים גם אנחנו על עוניינו הרוחני מקדשים את שם השם ברבים על ידי מעשים נאים שאין בהם הנאה פרטית לעצמנו מקדשים את שם השם אף על ידי דברים מהיומיום של הפרט ושל הקהילה. קידוש השם נמצא בהישג יד בנורמלי בתקין. קידוש השם כפעולה אנושית ביותר, טובה רגילה. את ההקדשה חתמת מסייעת 51 עוצמה אנושית. כמפקד וכאדם הבנת שסוד עוצמתנו טמון באנשים, בערכים ברוח. כמה סמלי שנפלת עם לוחמי גולני שכל כך אהבת הנושאים את שמם של שופטי ישראל גדעון בן יואש וברק בן אבינועם. מזנק לחלץ באומץ ובגבורה בקידוש השם ברבים בטבעיות כפי שכתבת, קידוש השם כפעולה אנושית ביותר, טובה רגילה".

אביב כוכבי בהלוויתו של אל"ם יצחק בן בשט, כפר תבור. 13 בדצמבר 2023. אלי אשכנזי
"היית ונשארת חבר ואח גם כשהתקדמת בסולם הדרגות". אביב כוכבי בהלוויתו של יצחק בן בשט/אלי אשכנזי

חבר בצוות בנבה, הצוות עליו פיקד באגוז לפני 20 שנה, סיפר בהספד על שמירת הקשר הקרובה שנמשכה מעל ל-20 שנה, על בן בשט כמפקד כיתה ובעיקר כחבר. "לפני יותר 20 שנה נכנסת אלינו לחיים. בהתחלה כמפקד כיתה עם המון, ואולי קצת יותר מידי, מוטיבציה", סיפר. "אחרי שחזרת מקורס קצינים הובלת אותנו כמפקד הצוות הראשון שלנו בפלוגה המבצעית. וכאילו לא עברו 20 שנה, אני זוכר כל יום, כל רגע, איך בנית אותנו כצוות. ברמה מבצעית בלי פשרות ולא פחות מזה בנית צוות שעד היום לא מסוגל להפרד אחד מהשני. 20 שנים עברו מאז שהשתחררנו ועדיין צוות בנבה, מגדיר את מי שאנחנו, נשארנו עד היום משפחה מלוכדת. קבוצת צוות בנבה פעילה 24/7".

"וזה לא שצפית בחברות שלנו מהצד, היית ונשארת חבר ואח גם כשהתקדמת בסולם הדרגות", הוסיף. "עברת צוותים, פלוגות, גדודים וחטיבות ואיפה שלא היית, תמיד הגעת לכל מפגש צוות, כל חתונה, כל טיול, וכל טיול היה עוד סיבה להוציא חולצת צוות בנבה חדשה, גם בגיל 40".

לסיום, השמיע הקלטה אותה שלח בן בשט, ממש ימים ספורים לפני מותו. "אתה חבר, מפקד ומנהיג. אנחנו ועוד הרבה אחרים אחרינו , הלכנו אחריך באש ובמים. נלחמים לצידך בלי לחשוב פעמיים. אני אסיים במילים ששלחת לנו אחרי שלושה ימים של לחימה בהם הצלת משפחות רבות. מילים שמעידות על האדם שאתה, הגיבור שאתה".

ההקלטה ששלח אל"ם יצחק בן בשט לצוות שעליו פיקד לפני 20 שנה

ההקלטה ששלח אל"ם יצחק בן בשט לצוות שעליו פיקד לפני 20 שנה/מערכת וואלה!

בן בשט הוא הקצין החמישי בדרגת אלוף-משנה שנהרג מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, אחרי מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ יהונתן שטיינברג, אל"מ במיל' ליאון בן בר מוחה שקפץ מביתו בגדרה לחלץ עשרות ישראלים, מפקד החטיבה הדרומית, אל"מ אסף חממי, ומפקד היחידה הרב מימדית, אל"מ רועי לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully