וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החליף את השם פעמיים - ושכלל את שיטת העוקץ: פרטים חדשים בתחקיר וואלה!

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 13:14

לפני חודש נעצר יניב עמר רהב בעקבות תחקיר וואלה! שחשף את עוקץ "העבודה מהבית". לידי וואלה! הגיעו הקלטות שבהן עמר, שהספיק להיעצר שוב בחשד לניסיון שיבוש, מעדכן על שני שמות חדשים לחברה וגם פועל במרמה לכאורה כדי לעקוץ מכל עובד חדש סכום של 1,500 שקלים. האזינו

תחקיר וואלה!: כך פעל הבעלים לשנות את שם החברה כדי להמשיך בעוקץ/Shutterstock

תחקיר וואלה! שפורסם בחודש יולי האחרון ובמסגרתו נחשפו מעלליו של בעלי חברת "המחשב שלי" יניב עמר (רהב) ושיטת העוקץ שבנה הוביל למעצרו. מאז הספיק עמר להיעצר שוב בחשד לניסיון שיבוש חקירה. גם מעצרו הנוסף, כנראה לא עוצר את עמר ולוואלה! נודע כעת כי עמר מצא שיטה חדשה לעקוץ לכאורה עובדים רבים בין היתר גם באמצעות שינוי נוסף של שם החברה שבבעלותו.

בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! נשמע עמר מתאר לאחר פרסום התחקיר בחודש יולי כי דאג להחליף את השם "המחשב שלי בע"מ" לשם "דרושים אקספרסס". אלא שמאז הוא הספיק שוב להחליף את שם החברה - והפעם ל"עבודה מהבית". עם השם החדש, הצליח עמר לשכלל לכאורה את שיטת העוקץ. האתר תחת אותו שם מציג את עצמו כלוח דרושים גדול למגוון עבודות שניתן לעסוק בהן מהבית, אך עדויות רבות שהגיעו לוואלה! מספרות כי למעשה האתר נועד לגיוס עובדים רבים במטרה לעקוץ אותם ולגבות מהם כסף - בדרך מתוחכמת.

ההרשמה לאתר של "עבודה מהבית". ללא, אתר רשמי
ההרשמה לאתר החדש של יניב עמר/אתר רשמי, ללא

לוואלה! נודע כי רבים נפלו למה שמסתמן כתרמית - והאתר החדש עלול לפגוע ברבים נוספים. לפי העדויות, שיטת העוקץ עובדת כך: העובד נכנס לאתר שביל לחפש עבודות "פשוטות" מהבית, בשביל לקבל פרטים על העבודות השונות הוא צריך למלא טופס הרשמה סטנדרטי לאתר אינטרנט הכולל שם, טלפון, דואר אלקטרוני, סיסמא והסעיף המכשיל, שרוב האנשים פשוט מדלגים עליו - סימון אישור תנאי השימוש באתר והתקנון. הנרשם הסטנדרטי, לא מקדיש תשומת לב לקריאת תקנון האתר - ובו מסתתר סעיף לפיו עליו יהיה להעביר בעתיד תשלום חד פעמי של 1,499 שקל.

"על מנת להימנע מהליכי הוצאה לפועל ומעיקולים על הפרת תקנות לאחר אישורו על ידך, נא לשלוח לנו אסמכתא על העברה בנקאית, המאשרת את העברת החוב בסכום הכולל 1,499 שקל"- כך נכתב בהודעת גבייה שנשלחת לנרשמים שנופלים למלכודת. מהעדויות עולה שחלק בין מקבלי ההודעה מעדיפים לשלם את הסכום הכספי במקום להיכנס להליך משפטי עם בירוקרטיה סבוכה מול חברה גדולה.

התקנון החדש של החברה של עמר תחת השם החדש. ללא, אתר רשמי
התקנון החדש שמפיל בפח את העובדים/אתר רשמי, ללא

בדיקת וואלה! מצאה כאמור כי הבעלים של כתובת הדומיין של האתר החדש הוא לא אחר מאשר אותו יניב עמר (רהב). בתחקיר בחודש יולי נחשף כי מאות עבדים נפלו קורבן במסגרת העוקץ, שבמסגרתו פעל עמר להכשיל במכוון לכאורה את עובדיו שעסקו בהכנת עבודות מהבית - ואז לקנוס אותם בסכום שהצטבר למאות אלפי שקלים. לאחר התחקיר הוגשו 70 תלונות במשטרה. עמר ברח מהארץ ונעצר לפני כחודש עם שובו ומאז שוחרר למעצר בית. עוד עולה כי בזמן שעמר נמצא במעצר בית ונחקר על הונאה שיטתית, הוא לא חדל ממעשיו והאתר שכתובת הדומיין בבעלותו, ממשיך להפיל ולפגוע בקורבנות רבים נוספים. כאמור, בשבוע שעבר נעצר עמר שוב - הפעם בחשד לניסיון לשבש חקירה.

אבל זה לא הסוף. בהקלטות נוספות שהגיעו לוואלה! נשמע עמר כיצד הוא מנהל את העוקץ. בהקלטות הוא נשמע מתדרך מגייס חדש של עובדים ומנחה אותו גם להחליף את השם של החברה בעקבות התלונות הרבות נגדם וגם לועג על העובדים החדשים שהוא מנסה להפיל בעוקץ. "לא לענות להם מיד," מסביר עמר בהקלטה. "שישכחו מאיפה הגענו למה הם מטומטים אלה, אחרי זה כותבים לי לשון הרע".

אחרי שהצטברו כמות של נעקצים לכאורה, הם הקימו קבוצה שתתאגד יחד נגד החברה ותגיש תביעה ייצוגית. הקבוצה כיום מונה כבר מאות אנשים. "הנטען בדרישת התשלום של יניב עמר כי ישנה 'הפרה של חוק המחשבים ו/או חוק החוזים' בפעילות זו, עומד למעשה בסתירה מוחלטת לחוק", טוען עו"ד אביחי אלקובי, שמייצג את קבוצת העובדים. "כל המהות של כניסה לאתר שלמעשה דורש תשלום עבור עצם הכניסה אליו מהווה הטעיית צרכנים ועבירה על מספר חוקים לרבות חוק הגנת הצרכן (שירותים ומוצרים), חוק המחשבים וחוקים נוספים".

"אנשים נורמטיביים רבים (חסרי ידע משפטי) עשויים להיבהל מ'ציטוט' של חוק כזה או אחר בדרישת תשלום", הוסיף עו"ד אלקובי. "וזאת מבלי לדעת שמדובר בשקרים מוחלטים. וזו בדיוק מטרתו של יניב עמר - הפחדה באמצעות שימוש בביטויים משפטיים, שתוצאתה היא הפעלת לחץ על משתמשים כדי שישלמו לו כספים באופן לא חוקי".

עורך הדין דותן דניאלי, המייצג את יניר עמר רהב, מסר בתגובה: "כל הטענות שלנו יתבררו בבית המשפט". מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully