וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התחקיר בוואלה! על עוקץ העבודות מהבית: בעלי החברה נעצר

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 16:51

בחודש יולי פורסם בוואלה! על חברת "המחשב שלי" ובעליה יניב עמר, שפעלה להכשיל במכוון לכאורה את עובדיו שעסקו בהכנת עבודות מהבית - ואז לקנוס אותם בסכום שהצטבר למאות אלפי שקלים. לאחר התחקיר הוגשו 70 תלונות במשטרה. עמר ברח מהארץ ונעצר הלילה עם שובו ומעצרו הוארך

שיטת העוקץ של חברת "המחשב שלי בע"מ/ללא

משטרת מחוז ירושלים עצרה את יניב עמר, בעלי חברת "המחשב שלי" בעקבות התחקיר שפורסם בוואלה! בחודש יולי האחרון ובו נחשפה שיטת עוקץ לכאורה שבמסגרתה פעלה החברה להכשיל את העובדים שעסקו בהכנת עבודות מהבית ואז לקנוס אותם באלפי שקלים. בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה של חוקרי מפלג פשיעה מקוונת בימ"ר ירושלים נגד עמר בעקבות כ-70 תלונות שהוגשו למשטרה והיום היא הפכה לגלויה ועמר נעצר.

הקורבנות הרבים התאגדו יחד בחודשים האחרונים ומתכוונים להגיש בעתיד הקרוב מאות תביעות נגד חברת המחשב שלי בע"מ (על שלל שמותיה), יחד עם תביעות אישיות נגד העומד בראשו.

התחקיר

  • כאמור, בחודש יולי האחרון נחשפה בוואלה! שיטת הפעולה של העוקץ לכאורה:
  • החברה מגייסת עובדים לעבודות "פשוטות" מהבית.
  • חלק מהעובדים משלמים דמי רצינות בשווי 200 שקלים.
  • מחתימים אותך על חוזה דרקוני עם סעיפים מכשילים: העובד צריך ליצור קשר עם המעסיק כל שלושה ימים והעובד צריך לעבוד שלושה חודשים.
  • כאשר הקורבן מפר את אחד הסעיפים לאחר שלא מותירים לו ברירה אחרת, למשל כשלא מעבירים לו משכורת, אז הוא מפסיק לעבוד - ואז מסננים לחלוטין הודעות ממנו.
  • כעבור שבועיים נשלחת התרעה לפני תביעה על הפרת החוזה.
  • אז מגיעה הצעה "לסגור את זה בינינו" ולשלם קנס בסך כ-2,500 שקלים.
  • רוב הקורבנות מעדיפים להימנע מלהגיע לבית המשפט ומשלמים את הקנס.
התרעת החברה לנקיטת הליכים לפני תביעה. צילום מסך, אתר רשמי
התרעת החברה לנקיטת הליכים לפני תביעה/אתר רשמי, צילום מסך

מה נמסר מהמשטרה?

"החשד: שכר עובדים, גרם להם להפר את חוזה ההעסקה במכוון וסחט מהם כספים על הפרתו. משטרת ישראל עצרה חשוד שהיה בבריחה בחו"ל בחשד להונאת פירמידה שביצע ושכללה עבירות מרמה וסחיטה של כ-80 קורבנות ברחבי הארץ בשיטה קבועה, ובהיקף מצטבר של מאות אלפי ש"ח. היום הוארך מעצרו בבימ"ש, והחקירה במחוז ירושלים נמשכת במטרה למצות עמו את הדין.

"בתקופה האחרונה מחלק פשיעה מקוונת של ימ"ר ירושלים, החל בחקירה בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו במשטרה ברחבי הארץ, והעלו חשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים והעברת מידע כוזב, נגד חשוד המנהל מספר חברות להעסקת עובדים מהבית תחת חוזה העסקה. עפ"י החשד הוא ביצע את העבירות באופן שיטתי ודומה כלפי עובדים רבים שהעסיק ושכר את שירותיהם.

"החשוד היה בתקופה האחרונה בבריחה מחו"ל, והלילה עצרה המשטרה את החשוד כשחזר ארצה עפ"י צו מעצר שהוצא נגדו. החשוד הועבר לחקירה בימ"ר ירושלים. היום בצהריים הוארך מעצרו בבימ"ש השלום בירושלים בחמישה ימים, עד לתאריך 13.11.

"במסגרת החקירה, במשטרה תפסה מכוח צו שיפוטי כ-700,000 ש"ח השייכים לחשוד. החקירה בימ"ר ירושלים נמשכת במטרה להגיע לחקר האמת, ולמצות עמו את הדין. במקביל במשטרה מנסים להתחקות אחר קורבנות נוספים למעשיו של החשוד".

העדויות

  • "חיפשתי עבודה מהבית ונתקלתי בכל מיני פוסטים של העבודה הזאת בפייסבוק", שיתפה ג', בת 25 מקריית גת, שחיפשה עבודה כמו רבים בפייסבוק - ולא ידעה שנפלה לכאורה לעוקץ מתוחכם. אחרי כמה זמן, כל יום המעסיק שינה את שמו בשיחות עמה ולא ענה לשאלותיה: "מפה לשם, קלטתי שמשהו נראה לי קצת לא לעניין בעבודה הזו".
  • "האמת אני מרגישה מטומטמת, שהייתי תמימה מדי, שנפלתי בפח. ואיך נפלתי? איך לא שמתי לב? איך לא ראיתי?", סיפרה מ', בת 43 מקריית ביאליק. "זה נראה כל כך אמיתי כל מה ששולחים לך ואומרים לך: אז אתה אומר 'וואלה זה נראה רציני' - ואז פתאום משום מקום אומרים לך שאתה צריך לשלם להם. מה זאת אומרת? אתה מגיע למצב שאתה לא מבין מה קורה פה".
  • בעקבות פרסום התחקיר התקבלו עשרות עדויות נוספות על עוקץ לכאורה שחוו במהלך עבודתם בחברת "המחשב שלי בע"מ".
  • אחת מהעדות, ר', בת 23 ממושב אומן, סיפרה שקיבלה הודעת התרעה עם דריסה להעברת קנס כספי, וזאת לאחר שהודיעה על פיטוריה. "חטפתי חום", שיתפה, "לא היה לי מושג מאיפה זה נפל עליי, ממש נבהלתי". גם אותה, כמו רבים, גייסו לעבודה פשוטה, החתימו על חוזה דרקוני - ואז קנסו באלפי שקלים. "אחרי שראיתי את הכתבה הבנתי שמדובר ממש באותם הדפוסים כמו שקרה אצלי", הוסיפה ר', "יש בקבוצה שלנו מאות אנשים, וכולם עם אותו הסיפור. הם עושים את זה בלי בושה, ילדים, סטודנטים חיילים, זה ממש טירוף".
התכתבות נוספת שבה עובדת מנסה להסביר לאדם מהחברה כי לא קיבל מענה ממנה. צילום מסך, אתר רשמי
התכתבות נוספת שבה עובדת מנסה להסביר לאדם מהחברה כי לא קיבל מענה ממנה/אתר רשמי, צילום מסך
בהתחלה מתכתבים ואז מפסיקים לענות. צילום מסך, אתר רשמי
בהתחלה מתכתבים ואז מפסיקים לענות/אתר רשמי, צילום מסך

תגובות

לאחר פרסום התחקיר בחודש יולי מסר עמר את התגובה הבאה: "חברת המחשב שלי (לשעבר חברת 'דרושים אקספרס') זו חברה שמציעה עבודות מהבית (ומשווקת עסקים), אנשים חותמים על חוזה התחייבות ל-3 חודשים, מפרים אותו ונעלמים ואז פותחים להם תיק הוצאה לפועל על הפרת חוזה. האנשים שפנו אליכם הם אנשים שהפרו חוזה ושפתחנו להם תיקים בהוצאה לפועל. אם חלילה היינו נוכלים, היו מוגשות נגדנו מאות תביעות. כמובן שהצד השני מציג אותנו כנוכלים כי הם לא מוכנים לשלם ולקח אחריות על שהפרו חוזה. כל מי שלא קיבל כסף שטוען שלא קיבל זה כי הוא סירב להוציא חשבונית כמוסכם בחוזה ורצה בשחור או לא הגיע למינימום 1,000 שקלים כמוסכם בחוזה. אנשים חותמים במודע על חוזה שכתוב בו שחור על גבי לבן על קנס במקרה של הפרת חוזה ו'היעלמות' של יותר משלושה ימים. אנחנו לא מסתירים את זה ואני עונה בשקיפות מלאה לכל מי ששואל שיש קנס במקרה של הפרת חוזה. הם מציגים הכול עקום ושקרי ומעוותים את המציאות ומציגים אותנו כנוכלים. כבר תבעתי בעבר וניצחתי. חבל שנגיע לשם".

מטעמו של עו"ד אביחי אלקובי, המייצג את העובדים, נמסר: "משרדנו שוקד על טיפול יסודי בהיקף של מאות מנפגעי הפרשיה העגומה הזו. במסגרת הטיפול הגשנו התנגדויות בהוצאה לפועל ואנו נטען את טענותינו בדיונים הרלוונטיים. במקביל, אנו מגישים כעת תביעות רבות נגד החברה, בכל מחוזות בתי המשפט בישראל, בגין ביצוע של הונאה לכאורה, מתוכננת לפרטים, שפעלה ופועלת כמכונה משומנת היטב, שכל מטרתה הנה הוצאת כספים רבים מאנשים חפים מפשע שרק ביקשו לייצר לעצמם הכנסה, הונאה אותה תכנן וביצע עבריין מורשע. אנו קוראים שוב לכל אדם שנחשף למעללי החברה או חתם על החוזה - לפנות אלינו מיידית ובכל מקרה לא להיכנע לסחטנות ולא לשלם שום דרישת פיצוי שיקבל מהחברה. מספר הטלפון הוא 052-3339002".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully