וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר וואלה!: למרות מעצר הבעלים - העוקץ נגד העובדים נמשך

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 16:03

מעצרו של יניב עמר, החשוד בעוקץ עובדיו בסכום של יותר ממיליון שקלים, לא עצר את עובדיו לכאורה להמשיך לפעול לפי השיטה. לוואלה! נודע כי עובדים נוספים מקבלים דרישות לשלם 2,450 ש"ח אחרת ייתבעו. בהקלטה שהגיעה לוואלה! נשמע עמר מודה: "לא אשקר שרוב ההכנסות מתביעות"

השיחה בין בעלי "המחשב שלי" יניב עמר לעו"ד שניסה לגייס כגובה כספים/מערכת וואלה!

מעצרו של יניב עמר, בעלי חברת "המחשב שלי בע"מ", בעקבות תחקיר וואלה! החל את ההליך הפלילי בפרשה. אלא שלמרות מעצרו של עמר, מסתבר כי עובדיו ממשיכים לפעול באותה שיטת עוקץ לכאורה. לידי וואלה! הגיעו עדויות כי שם החברה השתנה שוב וכעת היא נקראת "חברת עבודה מהבית" ועובדים ממשיכים לקבל דרישות מאיימות לשלם קנס של 2,450 שקלים אחרת אם ייתבעו.

אחת העדויות שהגיעו לוואלה היא של ג', בחור שחיפש עבודה מהבית כהשלמת הכנסה ופנה דרך אחת המודעות שהחברה פרסמה. "חתמתי על החוזה ששלחו לי, אבל הרגשתי שמשהו מסריח, ביקשתי לפגוש את המעסיקים. הם אמרו שאין פגישות פנים אל פנים והכול עובד רק בוואטסאפ - אז לא התחלתי לעבוד", הוא סיפר. בהתכתבות שהגיעה לידי וואלה! ניתן לראות כי השיטה פועלת באותה הדרך: החברה טוענת כי ניסו ליצור קשר עם העובד ללא הצלחה ואז מאיימים עליו בהפעלת הליך להוצאה לפועל ודרישה לשלם את הקנס אחרת תוגש נגדו תביעה. עו"ד דותן דניאלי, המייצג את עמר מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "אין תגובה".

ההתכתבות בין ג' לחברה. ללא, אתר רשמי
ההתכתבות בין החברה לג'/אתר רשמי, ללא
ההודעות המאיימות של החברה לג'. ללא, אתר רשמי
ההודעה המאיימת של החברה לג'/אתר רשמי, ללא

אתמול בדיון הארכת המעצר של עמר, סיפר נציג המשטרה כי עמר הודה בחקירה כי 90 אחוז מהכנסות החברה מגיעות מתביעות נגד עובדים. לידי וואלה! הגיעה הקלטה, שם נשמע עמר מנסה לגייס עורך דין, שלא גויס לבסוף, שיגבה עבורו כספים לחברה שלו. כשנשאל אם יש עוד הכנסות לחברה חוץ מהתביעות, עמר מודה כי הכסף מגיע בעיקר מהתביעות.

"יש קצת מפרסום, אבל אני לא אשקר שהרבה מההכנסות מהדבר הזה", מודה עמר. האם זה מוסרי? גם בעיניו של עמר - לא מאוד: "אין עם זה בעיה. למרות שזה נשמע מוסרית לא הכי להיט, אבל אף אחד לא בודק את זה יותר מדי. אבל בוא נגיד שיש גם מפרסמים".

ההקלטה תומללה ותוצג כראייה בבית המשפט, כשמאות התובעים המיוצגים על ידי עורך הדין אביחי אלקובי, דורשים כאמור עשרות מיליונים בגין הונאה במסגרת עוקץ "משפטי" מתוחכם בדמות מקח טעות, הטעייה, תרמית למטרת הונאה ועשיית עושר ולא במשפט. בכתב התביעה מפורטים במאות עמודים מעלליו לכאורה של עמר, שפיתח שיטה יצירתית לגרום לעובדים שהוא מגייס "לעבודות פשוטות מהבית" להפר את חוזה ההעסקה ולגרור קנס בסך אלפי שקלים או לחילופין פתיחת תיק בהוצאה לפועל.

השיחה בין יניב עמר לבין עורך הדין שניסה לגייס כגובה כספים. ., אתר רשמי
השיחה בין יניב עמר לבין עורך הדין שניסה לגייס כגובה כספים/אתר רשמי, .
  • כאמור, בחודש יולי האחרון נחשפה בוואלה! שיטת הפעולה של העוקץ לכאורה:
  • החברה מגייסת עובדים לעבודות "פשוטות" מהבית.
  • חלק מהעובדים משלמים דמי רצינות בשווי 200 שקלים.
  • מחתימים אותך על חוזה דרקוני עם סעיפים מכשילים: העובד צריך ליצור קשר עם המעסיק כל שלושה ימים והעובד צריך לעבוד שלושה חודשים.
  • כאשר הקורבן מפר את אחד הסעיפים לאחר שלא מותירים לו ברירה אחרת, למשל כשלא מעבירים לו משכורת, אז הוא מפסיק לעבוד - ואז מסננים לחלוטין הודעות ממנו.
  • כעבור שבועיים נשלחת התרעה לפני תביעה על הפרת החוזה.
  • אז מגיעה הצעה "לסגור את זה בינינו" ולשלם קנס בסך כ-2,500 שקלים.
  • רוב הקורבנות מעדיפים להימנע מלהגיע לבית המשפט ומשלמים את הקנס.
עו"ד אביחי אלקובי. סימה קשת בגדדי, באדיבות המצולמים
עו"ד אביחי אלקובי/באדיבות המצולמים, סימה קשת בגדדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully