וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ששוחרר לביתו: בעלי "המחשב שלי" נעצר שוב - וחשוד בניסיון שיבוש חקירה

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 14:25

רהב, שהחשדות נגדו נחשפו בתחקיר וואלה!, נעצר שוב הלילה כשהפר את תנאי מעצר הבית. איתרו החוקרים טלפון סלולרי שהוסתר בשקית אבקת כביסה וכעת הוא נחשד שחשוד כי ניסה ליצור קשר בפייסבוק עם עובדת בחברה. עם זאת, בבית המשפט דחו את הארכת מעצרו

השיחה בין בעלי "המחשב שלי" יניב עמר לעו"ד שניסה לגייס כגובה כספים/מערכת וואלה!

לאחר ששוחרר למעצר בית, יניב עמר רהב, בעלי חברת "המחשב שלי" החשוד בעוקץ עובדיו כפי שנחשף בתחקיר וואלה!, נעצר שוב הלילה (שישי) על ידי המשטרה בחשד שהפר את תנאי השחרור וניסה לשבש חקירה עם מעורבים אחרים בתיק. בין היתר, הוא חשוד כי ניסה ליצור קשר בפייסבוק עם עובדת בחברה. במהלך מעצרו, איתרו החוקרים טלפון סלולרי שהוסתר בשקית אבקת כביסה.

בתום חקירתו, הובא עמר לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצר הבית וקביעת הערבויות אך שופטת בית המשפט השלום בירושלים יעל ענתבי שרון דחתה את הבקשה, "היה על המשטרה לשחרר את החשוד בהחלטת קצין ונראה כי לא היה מקום לעצור את החשוד למשך הלילה". במשטרה הגישו עיכוב ביצוע והגישו ערר לבית משפט המחוזי.

בתוך כך, מפרטי החקירה עולה כי עד כה נגבו 81 תלונות מקורבנות בפרשיית העוקץ.

בנובמבר, רהב שוחרר למעצר בית לאחר שמעצרו הוארך ארבע פעמים במסגרת חקירת הפרשה. במהלכה, העיד גורם המקורב לעמר, ותיאר לצד אחרים כיצד פעל עמר מול הקורבנות, "העדויות מחזקות את החשד בעבירות המיוחסות לו", ציין נציג המשטרה בדיון והוסיף כי מנגנון גביית הקנסות הינו סחיטה באיומים, "העובדים שלו סחטו אחרים דרכו. כשעובד החברה מקבל טלפון שאם הוא לא משלם את הקנס היום ועכשיו, מחר בבוקר מוגש כנגדו הוצאה לפועל. לטענתנו ההסכם אינו חוקי".

תחקיר העוקץ של חברת "המחשב שלי בע"מ". ללא, אתר רשמי
תחקיר העוקץ של חברת "המחשב שלי בע"מ"/אתר רשמי, ללא
השופטת יעל ענתבי שרון. 8 בנובמבר 2023. הרשות השופטת, מערכת וואלה!
השופטת יעל ענתבי שרון. 8 בנובמבר 2023/מערכת וואלה!, הרשות השופטת

כאמור, לוואלה! הגיעו בחודשים האחרונים עדויות רבות המספרות כי חברת "המחשב שלי בע"מ" גייסה עובדים, כאשר מטרתה הייתה לעקוץ אותם לכאורה בצורה שיטתית.

שורת תלונות הוגשו למשטרה בארבעת החודשים האחרונים על ידי קורבנות. מתוך 4 תלונות שבדקו במשטרה, שני תיקים נסגרו על ידי המשטרה לאחר שלטענתם מדובר בסכסוך עסקי, שטיפול בו צריך להיעשות בביהמ"ש, בתיק אחד נמשכת החקירה ובתיק נוסף נפתחה חקירה לאחר פניית וואלה! למשטרה.

נפגעים נוספים בחרו שלא להתלונן למשטרה כי לא האמינו שיש טעם לכך. "לא חשבתי לפנות למשטרה כי הבנתי שמישהו מהקבוצה שלנו (קבוצה לנפגעי העוקץ, עם מאות נעקצים = יש"י) הלך והם לא כל כך כאילו קיבלו את זה", שיתפה אחת הנעקצות.

מעדויות שהגיעו לוואלה! עולה שחלק גדול בין מקבלי הקנס האמינו שהוא חוקי לחלוטין, ושהם אחראיים לטעות שנעשתה. רבים מהעובדים מעדיפים לשלם את הקנס במקום להיכנס להליך משפטי עם בירוקרטיה סבוכה מול חברה גדולה.

"חיפשתי עבודה מהבית ונתקלתי בכל מיני פוסטים של העבודה הזאת בפייסבוק", שיתפה ג', בת 25 מקריית גת, שחיפשה עבודה כמו רבים בפייסבוק - ולא ידעה שנפלה לכאורה לעוקץ מתוחכם. אחרי כמה זמן, כל יום המעסיק שינה את שמו בשיחות עמה ולא ענה לשאלותיה: "מפה לשם, קלטתי שמשהו נראה לי קצת לא לעניין בעבודה הזו".

  • עוד באותו נושא:
  • עוקץ
  • מעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully