וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בעוקץ "המחשב שלי" הודה בחקירה: 90% מרווחי החברה היה על גבם של העובדים

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 16:54

מעצרו של יניב עמר רהב, בעל החברה, הוארך ב-4 ימים נוספים. לוואלה! נודע כי בחקירתו סיפר שרוב רווחיו נבעו מקנסות שהוטלו על עובדים שלא עמדו ביעדים שהציב להם בחוזה. על פי הערכות, החשוד "עקץ" מעובדיו סכום שגבוה ממיליון שקלים

שיטת העוקץ של חברת "המחשב שלי בע"מ/ללא

בית משפט השלום ירושלים האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של יניב עמר רהב, בעל חברת "המחשב שלי", החשוד בסחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושורה של עבירות נוספת. זאת, בעקבות תחקיר וואלה! וחקירת מפלג הונאה במחוז ירושלים, לפיו עמר רהב הונה עשרות עובדים ב"שיטת פרמידה" וגבה מהם מאות אלפי שקלים.

בתום חקירה סמויה בחודשים האחרונים, נעצר עמר בשבוע שעבר, חוקרי היחידה פשטו על ביתו והחרימו ממצאים, בכוונת המשטרה לחקור מספר חשודים נוספים במעורובות בהונאה. עד כה נגבו עדויות מ-75 מתלוננים שנעקצו לכאורה על ידי עמר רהב.

התרעת החברה לנקיטת הליכים לפני תביעה. צילום מסך, אתר רשמי
התרעת החברה לנקיטת הליכים לפני תביעה/אתר רשמי, צילום מסך

לוואלה! נודע כי במהלך החקירה במשטרה הודה עמר רהב כי 90 אחוז מרווחי החברה הושגו באמצעות קנסות ודוחות שהוטלו על העובדים שגייס, לאחר שלא עמדו ב"יעדים" שהופיעו בחוזה. לפי המשטרה, הם נדרשו "לעשות עבודה שהיא בלתי אפשרית". מדובר ברווח כספי עצום, שעל פי הערכה ראשונית, עומד על מעל מיליון שקלים.

במהלך הדיון טען עורך הדין דותן דניאלי, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, כי מדובר בסכסוך אזרחי שצריך להתנהל וכבר התנהלו בעבר בבית משפט. עוד טען סניגורו כי לידי היחידה החוקרת הועברו חומרים באימייל על ידי עורכת דין שייצגה את עמר רהב בהליכים קודמים, אך במשטרה הגיבו כי נדרש להעביר את החומרים בדיסק-און-קי.

עוד בוואלה!

דיון בוועדת הבריאות חשף: נפגעים מ-7 באוקטובר אושפזו בכפייה בשל מצבם הנפשי

לכתבה המלאה
התכתבות נוספת שבה עובדת מנסה להסביר לאדם מהחברה כי לא קיבל מענה ממנה. צילום מסך, אתר רשמי
התכתבות נוספת שבה עובדת מנסה להסביר לאדם מהחברה כי לא קיבל מענה ממנה/אתר רשמי, צילום מסך
בהתחלה מתכתבים ואז מפסיקים לענות. צילום מסך, אתר רשמי
בהתחלה מתכתבים ואז מפסיקים לענות/אתר רשמי, צילום מסך

בהחלטת המעצר ציינה השופטת ג'ויה סקפה-שפירא כי החשד התחזק ביחס לעבירות המרמה ושקיים חשש קונקרטי לשיבוש חקירה, בין היתר מפני שהחשוד "מנסה למנוע מהחוקרים את האפשרות להתחקות אחר פרטים ועובדות שיכולות לקדם את החקירה". עוד ציינה השופטת כי קיים חשש מסוכנות. לדבריה, "לחשוד הרשעה קודמת בריבוי עבירות לפי חוק המחשבים, איומים, מרמה, סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות. על החשוד הוטלו באותו תיק עונשי מאסר בפועל, מאסר מותנה וקנסות כספיים ולכאורה אלה לא סייעו בהרתעתו מפני ביצוע עבירות נוספות".

עורך הדין דניאלי מסר: "יניב מסר גרסה להשתלשלות האירועים. אנו ממתינים שהמשטרה תבחן את גרסתו ותסיים את החקירה בהקדם".

כך עבד העוקץ:

  • החברה מגייסת עובדים לעבודות "פשוטות" מהבית.
  • חלק מהעובדים משלמים דמי רצינות בשווי 200 שקלים.
  • מחתימים אותך על חוזה דרקוני עם סעיפים מכשילים: העובד צריך ליצור קשר עם המעסיק כל שלושה ימים והעובד צריך לעבוד שלושה חודשים.
  • כאשר הקורבן מפר את אחד הסעיפים לאחר שלא מותירים לו ברירה אחרת, למשל כשלא מעבירים לו משכורת, אז הוא מפסיק לעבוד - ואז מסננים לחלוטין הודעות ממנו.
  • כעבור שבועיים נשלחת התרעה לפני תביעה על הפרת החוזה.
  • אז מגיעה הצעה "לסגור את זה בינינו" ולשלם קנס בסך כ-2,500 שקלים.
  • רוב הקורבנות מעדיפים להימנע מלהגיע לבית המשפט ומשלמים את הקנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully