וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 נפגעים מ-7 באוקטובר אושפזו בכפייה בשל מצבם הנפשי

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 21:19

לוואלה! נודע כי 15 מהחוגגים שהיו בטבח במסיבת הטבע ותושבי העוטף נלקחו לבתי חולים פסיכיאטריים, עקב הידרדרות קשה במצבם הנפשי. נציג משרד המשפטים אמר בדיון בוועדת הבריאות כי ניתן היה למנוע זאת, וקרא ליישם את תוכנית משרד הבריאות

בווידאו: משתתפים במסיבה ברעים אושפזו בכפיה בגלל מצוקה נפשית/ערוץ הכנסת

ממונה תחום ארצי לאשפוז כפוי במשרד המשפטים, עורך הדין דניאל רז, חשף היום (שני) בוועדת הבריאות כי נפגעים מאירועי 7 באוקטובר אושפזו בכפייה בעקבות מצבם הנפשי. לוואלה! נודע כי עד כה אושפזו בכפייה 15 נפגעים, חלקם השתתפו במסיבה ברעים, שבה היה הטבח של מאות חוגגים, אחרים הם תושבי העוטף שמחבלי חמאס פשטו על בתיהם.

לכל העדכונים על המלחמה

"לא האמנתי בעצמי שנגיע למצב הזה. יש לא מעט אנשים מהמסיבה ברעים שאושפזו בכפייה", אמר רז. "הם הגיעו לקצה, היינו יכולים למנוע את זה כבר בהתחלה. אם התוכנית של משרד הבריאות, שאני מברך עליה, לא תצא לפועל אנחנו נקבל אנשים במצבים הקשים ביותר - כבר היום במחלקות הפסיכיאטריות יש מטופלים שישנים על הרצפה".

קיבוץ רעים לאחר הטבח. יותם רונן
זירת מסיבת הטבע ברעים/יותם רונן

קרוב ל-40 ימים לאחר מתקפת הפתע הקשה של חמאס על דרום הארץ, שהותירה ישראלים רבים פצועים בגוף ובנפש. רבים נזקקו לסיוע נפשי ופנו לארגונים האזרחיים או לקופות החולים לצורך כך. במשרד הבריאות נערכים להצגת תוכנית כוללת למערך בריאות הנפש, אולם, עד כה, אין בידי המשרד מידע על כלל מקבלי הסיוע הנפשי מפרוץ המלחמה, וגם אין הערכה על היקף הצרכים הצפוי בעתיד כדי להיערך לתוכנית כזו - כך עולה מדוח של מרכז הערכה והמידע של הכנסת.

דוח מרכז ההערכת והמידע מותח ביקורת חריפה על משרד הבריאות ועל אי-תכלול של כל מוקדי התמיכה והסיוע. "לא ברור אם וכיצד משרד הבריאות מתכלל את פעילות ארגונים אלו כדי לספק מענה מיטבי לצרכי האוכלוסייה", נמסר. עוד צוין בדוח כי חלק מהפעילות בנושא הסיוע הנפשי נעשה בהתנדבות, ולכן לא ברור אם משרד הבריאות מפקח על פעולות של ארגונים אלו, לכמה זמן יוכלו פעולות ההתנדבות להימשך ובאיזה היקף.

על פי הדוח, קופת חולים כללית דיווחה על 1,260 שיחות טיפוליות שנערכו מתחילת המלחמה, אך בקופה לא יודעים להגיד כמה מבוטחים קיבלו את שירות זה. קופת החולים מכבי מסרה כי טופלו בערוץ זה יותר מ-450 פניות, מאוחדת דיווחה כי טופלו בערוץ זה 1,200, ובלאומית התקבלו 2,926 פניות. בנוסף לקופות ישנן גם ארגוני סיוע אזרחי. בעמותת נט"ל דיווחו על למעלה מ-15,800 שיחות בקווים לסיוע נפשי, שהן 70% מסך הפניות בשנה ממוצעת. בעמותת ער"ן דיווחו על 48 אלף שיחות בחודש האחרון - גידול של פי 6 בפניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully