וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה טוענת: ישראל תקפה באזור דמשק; דובר צה"ל: "יש קרבות עזים וקשים בעזה"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 23:42

דובר צה"ל: "יש קרבות עזים וקשים בעזה, יש גם חללים ופצועים לכוחותינו". הרמטכ"ל בגבול לבנון: "יש מקרים בהם נכון להשתמש במלוא העוצמה". תיעוד מקרבות פנים אל פנים בצפון הרצועה. הותר לפרסום: סגן נתנאל מנחם איתן נהרג בקרב בצפון הרצועה | כל העדכונים

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים עשרות מחבלי חמאס נכנעים בפני כוחותינו. הם מניחים את נשקם ומוסרים את עצמם לידי לוחמינו הגיבורים". 10.12.23/וידאו (עלה לשרת): רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

22:56 - קבינט המלחמה המצומצם מתכנס כעת

22:47 - נתניהו ערך ביקור תנחומים אצל משפחת חממי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ערכו היום ביקור תנחומים אצל משפחתו של אל"מ אסף חממי ז"ל, מפקד החטיבה הדרומית בעזה שנפל ב-7 באוקטובר. בביקורו אמר נתניהו למשפחה: "אנו דואבים ונפעמים יחד עם משפחתכם הנפלאה על הקרבתו וגבורתו של אסף הנשגב, גיבור ישראל ומופת לעמו. נזכור אותו לעד, ותמיד נספר את סיפורו כנר לדורות הבאים".

נתניהו בביקור תנחומים אצל משפחת חממי. דוברות הכנסת, אתר רשמי
נתניהו בביקור תנחומים אצל משפחת חממי/אתר רשמי, דוברות הכנסת

22:28 - דיווח סורי: ישראל תקפה באזור דמשק

גופי התקשורת הממלכית בסוריה מדווחים כי מערכות ההגנה אווירית באזור דמשק הופעלו עקב תקיפה ישראלית.

22:12 - צה"ל תקף בלבנון, מטרה שנורתה לעבר ישראל יורטה

צה"ל תוקף באש יעדים בלבנון כתגובה לשיגורים שנורו לעבר הגליל מוקדם יותר היום. לוחמי הגנה אווירית שיגרו לפני זמן קצר מטרה חשודה שחצתה את הגבול מלבנון אל עבר ישראל.

22:07 - ארצות הברית פועלת להרחבת הפעילות הצבאית בים האדום

ארצות הברית מנסה לגייס אומות בנות ברית לפעול ככוח משימה ימי בינלאומי, נגד ההשתלטות של המורדים החות'ים על הים האדום, כך פורסם בוושינגטון פוסט. בארצות הברית חוששים כי המלחמה בין ישראל לעזה תצית את המזרח התיכון כולו ומאמינים כי החות'ים מאיימים על המסחר הגלובלי כולו.

20:57 - סמוטריץ': "העברת כספים לרשות הפלסטינית, לא במשמרת שלי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפרסומים על העברת כספים לרשות הפלסטינית: "הרש"פ היא אויב שלא מסוגל לגנות את הטבח של השבת השחורה, מתקצב משפחות מחבלים ומבקש להעביר כספים לטרוריסטים בעזה. העברת כספים אלו בניגוד להחלטתי, זו מדיניות רופסת שמנוגדת לעמדתם של הרוב המוחלט של חברי הממשלה. לא במשמרת שלי".

20:45 - שר לשעבר של חמאס בביקורת חריפה על סינואר

חקירת שב"כ חשפה כי יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס העביר ביקורת חריפה על הנהגת חמאס: "העצה שלי לאנשים בעזה - שיתנגדו לחבורתו של סינואר. תנו לנו לחיות, לטפל באנשים. נבנה את עזה; זה יקח זמן, הפצע גדול".

בווידאו: שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס ברצועת עזה בביקורת חסרת תקדים נגד הנהגת חמאס./תקשורת שב״כ
יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס. שב"כ
יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס/שב"כ

20:30 - דובר צה"ל על תמונות הכניעה מעזה: "יש עשרות מחבלים שנעצרו, פועלים לפי ערכי צה"ל"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס הערב לאמירתו של ראש המל"ל הנגבי לפיה תמונות המחבלים שנכנעו לא מועילות לישראל: "המחבלים מופשטים כדי לוודא שהם לא נושאים איתם כלי נשק, עצרנו עשרות מחבלים. אנחנו פועלים על פי ערכי צה"ל ולא נתפשר על כך".

20:27 - אזעקה בכליל שבגליל המערבי

20:25 - דובר צה"ל: "יש קרבות עזים וקשים בעזה, יש גם חללים ופצועים לכוחותינו"

20:14 - אחרי שהמפקד הקודם חוסל: צה"ל חיסל את מפקד גדוד שג'אעיה של חמאס

בהכוונה של אמ"ן ושב"כ, צה"ל חיסל היום בתקיפת מטוס את עמאד קריקע, ששימש כמפקד החדש של גדוד שג'עייה של חמאס, אחרי שקודמו חוסל במהלך הלחימה.

צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה אווירית את המפקד החדש של גדוד שג'עייה של חמאס, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה. שב"כ, משרד הביטחון
צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה אווירית את המפקד החדש של גדוד שג'עייה של חמאס, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה/משרד הביטחון, שב"כ

19:45 - הרמטכ"ל: "יש מקרים בהם נכון להשתמש במלוא העוצמה"

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי סייר היום בעוצבת הגליל וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה. בפגישה עם חברי כיתת הכוננות בקיבוץ מלכיה אמר הרמטכ"ל: "מדינת ישראל אף פעם לא אמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל המקרה שבו מצאנו את עצמינו צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור. קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים".

בווידאו: הרמטכ״ל בגבול לבנון מבינים שכאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור 10.12.23/דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי סייר בעוצבת הגליל (91) עם מפקד האוגדה, תת-אלוף שי קלפר וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה, גבול לבנון, 10 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי סייר בעוצבת הגליל (91) עם מפקד האוגדה, תת-אלוף שי קלפר וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה, גבול לבנון, 10 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

19:24 - מנהלת קהילת כפר עזה: "לא נוכל לעסוק בשיקום כשחברי הקהילה שלנו שבויים בעזה"

אפרת שרעבי, מנהלת קהילת כפר עזה אמרה על אישור התוכנית לשיקום עוטף עזה "תקומה": "קהילת כפר עזה נעצרה ב-7 לאוקטובר. אנחנו לא יכולים לעסוק בשיקום כשחברי הקהילה שלנו שבויים בעזה.
אנחנו נזכיר יום יום ושעה שעה שיש להחזיר את הבנים וחברי הקהילה שלנו הביתה יחד עם כל החטופים.
לא נוכל להמשיך בלעדיהם אנחנו קוראים להחזיר אותם הביתה עכשיו".

19:21 - הקבינט צפוי לדון במנגנון שיאפשר העברת כל כספי המסים לרשות

הקבינט המדיני ביטחוני ידון הערב בהעברת כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. לפני כחודש, החליט הקבינט המדיני ביטחוני על קיצוץ הכספים שישראל מעבירה לרשות בחצי, ממשל ביידן הפעיל לחץ על ישראל להעביר את מלוא הסכום, כדי למנוע קריסה כלכלית בגדה המערבית. היום צפוי הקבינט לאשר את העברת הכספים במלואם לרשות.

19:17 - נתניהו למחבלי חמאס: "אל תמותו בשביל סינואר, תיכנעו עכשיו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בפניה למחבלי חמאס: "בימים האחרונים עשרות מחבלי חמאס נכנעים בפני כוחותינו. הם מניחים את נשקם ומוסרים את עצמם לידי לוחמינו הגיבורים. זה ייקח עוד זמן, המלחמה בעיצומה, אבל זה תחילת הסוף של חמאס. אני אומר למחבלי חמאס: זה נגמר. אל תמותו בשביל סינוואר. תיכנעו - עכשיו".

בפעילות לילית: עשרות מחבלים נעצרו בידי צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה. 10 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בפעילות לילית: עשרות מחבלים נעצרו בידי צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה. 10 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

19:15 - לוחמי נח"ל חיסלו מחבל בהתקלות בשכונת ג'אבליה | תיעוד

צוות נח"ל נתקל היום פנים מול פנים בשני מחבלים בשכונת ג'אבליה שבצפון רצועת עזה. הלוחמים חיסלו את אחד המחבלים ופצעו את השני, שנמלט מהמקום. בהמשך, חיל האוויר הכיוון כוחות יבשתיים אל המחבל שנותר והם חיסלו גם אותו.

בווידאו: "חוסל מחבל אחד בסמטה": תיעוד היתקלות לוחמי סיירת הנח״ל אל מול מחבלים בג'באליא 10.12.23/דו"צ

18:45 - הנשיא הרצוג: "שמרו על הגשרים שנבנו בינינו בחודשיים האחרונים"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג שלח הערב ברכת חג החנוכה שמח לארזחי ישראל. בברכה אמר הנשיא הרצוג: "שימרו על החברה הישראלית האחת שלנו. תתווכחו, אבל בלי שנאה, בלי לשרוף את הגשרים שנבנו בחודשיים האחרונים. בלי להפוך שוב ל"אנחנו והם"".

18:37 - שמו של חלל צה"ל נוסף הותר לפרסום

סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22, צוער בבית הספר לקצינים ששירת כלוחם ביחידת 669, נפטר היום מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה. חמישה לוחמים וקצינים נפצעו קשה.

סגן נתנאל מנחם איתן. באדיבות המשפחה
סגן נתנאל מנחם איתן/באדיבות המשפחה

18:30 - הממשלה אישרה את מתווה לשיקום חבל עוטף עזה

הממשלה אישרה היום את התוכנית הרב שנתית של מנהלת "תקומה" לשיקום ופיתוח חבל עוטף עזה ותושביו. התוכנית נפרסת לאורך 5 שנים ומסגרתה 18 מיליארד שקלים.

18:08 - אגם גולדשטיין ששוחררה משבי חמאס: "מאז השבת אנחנו נמצאים במציאות לא הגיונית"

חברי קהילת קיבוץ כפר עזה התאספו הערב במלון אליו פונו להדלקת נר שלישי של חנוכה למען החטופות והחטופים. אגם גולדשטיין, בת קיבוץ שששוחררה משבי חמאס אמרה במעמד: "עוד לא לגמריי מאמינים שאנחנו כאן. מהשבת הזאת אנחנו נמצאים בתוך איזה תסריט שרחוק מהמציאות ההגיונית, או לפחות מהמציאות ההגיונית שחיינו בה קודם. יש אנשים שנמצאים פה כל כך קרובים וגם כל כך רחוקים מאיתנו, הם התקווה שלנו בתוך כל הכאב הזה - אמילי, גלי, זיו, דורון, אלון, יותם, קיט אתם תחזרו, נעשה הכול כדי שתחזרו, אין אופציה אחרת".

אגם גולדשטיין אלמוג בטקס הדלקת נרות חנוכה של קיבוץ בארי, שפיים, 10 בדצמבר 2023/ארז הראל
חן ואגם גולדשטיין אלמוג בהדלקת נרות. 10.12.2023. ארז הראל
חן ואגם גולדשטיין אלמוג בהדלקת נרות. 10.12.2023/ארז הראל

17:45 - המל"ל מעוניין בהחזרת הפועלים הפלסטינים, חברי הכנסת מנגדים

דיון סוער נערך בקבינט הכלכלי על החזרת הפועלים הפלסטינים. המל"ל ונציגי חברות הבנייה מעוניינים בחזרתם, חברי הכנסת דוחים זאת בתוקף. שר הכלכלכה ניר ברקת אמר בישבה: "אתם חיים ב-6 באוקטובר, לא מפנימים שהשתנו סדרי עולם".

17:00 - צה"ל תקף יותר מ-22,000 מטרות טרור ברצועת עזה מאז פרוץ הלחימה

חיל האוויר תקף יותר מ-3,500 מטרות טרור בשטח רצועת עזה, חלקן מטרות מיידיות שזוהו על ידי חיילים בשטח. מאז חידוש הלחימה צה"ל תקף יותר מ-3,500 מטרות בשטח הרצועה, 22,000 מטרות נתקפו מפקוץ המלחמה.

אינפוגרפיקה מונפשת בנושא בכירים בארגון הטרור חמאס בחטיבות צפון הרצועה ועזה שחוסלו על ידי צה״ל ושב״כ. 10.12.23/דו"צ

16:56 - ראש עיריית שדרות לנתניהו: "התושבים יחזרו - כשהאיום יוסר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום ישיבת ממשלה על שיקום הנגב המערבי ועוטף עזה. בישיבה, אמר ראש העיר שדרות, אלון דוידי: "התושבים רוצים לחזור רק אחרי שחמאס יחוסל ולא יהיה עליהם שום איום ביטחוני. אני פוגש אותם במלונות וזה המסר שאני מקבל מהם, על-אף הקושי הגדול של שהייה מחוץ לבית ולמידה במסגרות חינוך חלופיות".

16:16 - חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בלבנון

צה"ל תקף לפני זמן קצר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון באמצעות מטוסי קרב וטנקים. חוליית מחבלים שניסתה לשגר נ"ט לעבר ישראל הותקפה על ידי מטוס קרב. צה"ל מגיב באש לירי מלבנון לעבר ישראל.

בווידאו: תיעוד מתקיפת מתקפה צבאית של חזבאללה 10.12.23/דו"צ

16:15 - כמעט עשור אחרי צוק איתן: גולני שבים לשג'אעיה

חטיבת גולני פועלת בימים אלו בשכונת שג'אעיה בצפון רצועת עזה, כמעט עשור אחרי שלחמו בשכונה בצוק איתן. בפעילותם, לוחמי החטיבה החרימו אמל"ח סיכלו תשתיות טרור, חיסלו מחבלים והביאו לפגיעה ביכולות של חמאס. "לפני כמעט עשור, חטיבת גולני נלחמה בשג'אעיה, איבדנו כאן חברים ולוחמים" אמר סמח"ט גולני סגן-אלוף אוהד. "היום זה הזמן שלנו".

בווידאו: חטיבת גולני חוזרת לשג׳אעיה ביום גיוס לוחמי מחזור נובמבר/דובר צה"ל

16:10 - בלינקן: "חמאס יכול לניח את נשקו והמלחמה תסתיים"

שר החוץ האמריקאי בלינקן אמר היום: "אנחנו דנים עם ישראל על משך המבצע נגד חמאס. אלה החלטות שישראל צריכה לקבל. חמאס יכול מחר להניח את נשקו ולהכנע ואז המלחמה תסתיים. כולם רוצים לראות את המלחמה מסתיימת בהקדם האפשרי. אבל חמאס אמר שהוא ינסה לתקוף את ישראל שוב ולכן צריך לוודא שלא יוכל להתרחש".

16:00 - גלנט: "בזמן שהמחבלים בעזה נכנעים, אנחנו מגייסים אנשים לקרבי"

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר לפגוש את המתגייסים לחטיבת גולני ולמערך האיסוף הקרבי. בשיחה שערך עם המתגייסים אמר השר גלנט: "אתם הביטוי החזק ביותר לניצחון של צה"ל. בזמן שהמחבלים בעזה נכנעים ומוסרים את נשקיהם, אנחנו מגייסים יותר ויותר אנשים לשירות קרבי"

15:57 - אזעקות בגליל המערבי

15:30 - אזעקות בעוטף עזה

14:39 - נשיא ארגנטינה הנכנס: "תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

נשיא ארגנטינה הנכנס חבייר מילאיי השתתף אמש בטקס הדלקת נר שלישי של חנוכה יחד עם שר החוץ אלי כהן ומשפחות החטופים. במהלך הדלקת הנרות, נשיא ארגנטינה מילאיי ענד דיסקית של מטה להחזר משפחות החטופים. משתתפי הדלקת הנרות, סיכמו את האירוע בתפילה להשבתם של כל החטופים הביתה.

בווידאו: שר החוץ אלי כהן ונשיא ארגנטינה הנכנס חבייר מילאיי בטקס הדלקת נרות 10.12.23/ללא

14:17 - אזעקות בכיסופים

14:10 - נתניהו לפוטין: "כל מדינה שהיתה מותקפת כמונו היתה מגיבה בעוצמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המלחמה בחמאס והמצב באזור. השיחה בין השניים נמשכה כ-50 דקות, וכדי לקיים אותה עזב נתניהו את ישיבת הממשלה.

ראש הממשלה הביע את מורת רוחו מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו"ם ובפורומים אחרים נגד ישראל. נתניהו הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן. עוד הדגיש כי כל מדינה שהיתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל, היתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה פועלת ישראל.

לידיעה המלאה

14:06 - הובא למנוחות רס"ל (במיל') עומרי רוט, שנפל בעזה

בשעה זו מובא למנוחות בבית העלמין בראש פינה רס"ל (במיל') עומרי רוט, שנפל בקרבות בעזה. שלושה אנשים, אחד מהם חייל צה"ל, התמוטטו במהלך ההלוויה וטופלו בידי צוותי מד"א.

בת זוגו של החלל עומרי רוט שנפל ברצועת עז. בית עלמין ראש פינה. 10 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
בת זוגו של עומרי רוט, שנפל ברצועת עזה, במהלך ההלוויה/שלומי גבאי
אליעזר סבו של החלל עומרי רוט שנפל ברצועת עז. בית עלמין ראש פינה. 10 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
אליעזר, סבו של החלל עומרי רוט/שלומי גבאי
הלווית החלל עומרי רוט שנפל ברצועת עז. בית עלמין ראש פינה. 10 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
הלווית החלל עומרי רוט שנפל ברצועת עז. בית עלמין ראש פינה. 10 בדצמבר 2023/שלומי גבאי

13:55 - המוסד: השתתפנו בסיכול תשתית טרור איראנית שתכננה לפגוע בישראלים בקפריסין

גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים סיכלו, בשותפות עם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין - כך נמסר היום ממשרד ראש הממשלה.

בהודעת המשרד נכתב כי "בזכות פעילות הסיכול ומעצר החוליה בידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות. מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בשבת, ה-7 באוקטובר, הרחיב המשטר האיראני את מאמציו לקדם פעילויות טרור ברחבי העולם". המוסד, נכתב בהודעה, פועל עם שותפיו בארגוני המודיעין והביטחון "למיגור איומי הטרור מצד איראן ושלוחותיה ולהגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה בכל רחבי העולם".

13:28 - ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה פוטין

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נתניהו יצא מישיבת הממשלה כדי לקיים את השיחה, שנמשכה כ-50 דקות.

13:00 - צה"ל חושף את נתוני הפצועים

החל מהיום, יתעדכנו באתר צה"ל נתוני הפצועים מתחילת המלחמה. הנתונים יתעדכנו אחת ליום בשעה 13:00, ויופיעו בקישור הבא. בין השאר, נחשף כי מתחילת המלחמה נפצעו 1,593 בני אדם, מתוכם 255 נפצעו קשה.
בד בבד, חושף היום צה"ל נתונים בנוגע לפינויים במסוקים מתחילת הלחימה. לפי הצבא, כ-600 פצועים חולצו במסוקים בעזה מתחילת הלחימה, בכ-300 מקרים של פינוי מוסק. מערך מסוקי הסער, יחידה 669, רופאים ופרמדיקים נוטלים חלק בפעולות החילוץ משטח הרצועה. בשבוע האחרון, צוותי המסוק של טייסות מסוקי החילוץ (הינשוף והיסעור), לוחמי ורופאי יחידה 669, וכן כוחות הרפואה והפרמדיקים על הקרקע, ביצעו כ-60 פינויי פצועים משטח הלחימה, תוך כדי מתן טיפול רפואי מתקדם ומציל חיים.
פעולות החילוץ מובלות על ידי קציני הסיוע של היחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר, שאחראים על הקשר בין כוחות הקרקע והאוויר.

13:15 - אזעקות בנתיב העשרה

12:49 - צה"ל בתקיפות נרחבות נגד חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו לפני זמן קצר גל תקיפות נרחב של מטרות חיזבאללה בשטח לבנון. בין השאר הותקפו תשתיות טרור, משגרים ומתחמים צבאיים של הארגון. נוסף על כך, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב זרעית.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי, זוהו כלי טיס עוינים שחצו מלבנון לשטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות בהצלחה. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני ומספר נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים ושאיפת עשן. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

יירוט ונפילה במטח האחרון לעבר הגליל המערבי באזור עבדון ויערה. 10.12.23. נועם פלקאסא, TPS
יירוט ונפילה במטח לעבר הגליל המערבי/TPS, נועם פלקאסא

12:21 - דיווח: שני איראנים נעצרו בקפריסין בחשד שתכננו לפגוע בישראלים

שני איראנים נעצרו בחשד שתכננו לפגוע בישראלים החיים בקפריסין - כך מדווח עיתון במדינה. לפי הדיווח, שפורסם בעיתון "קת'ימריני סייפרוס", השניים היו בשלבים מוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות ישראליות פוטנציאליות. עוד דווח כי האיראנים היו פליטים שקיבלו מקלט על רקע פוליטי והיו בקשר עם אדם הקשור למשמרות המהפכה.

12:15 - לראשונה מתחילת התמרון: לוחמי הארטילריה פועלים בתוך הרצועה

מתחילת הלחימה פועלים לוחמי ולוחמות הארטילריה בגבול רצועת עזה, בסיוע לכוחות המתמרנים תוך כדי הפעלת אש מסייעת לתמרון ואש לחילוץ.

בימים האחרונים, חצו לוחמי חטיבת האש 282 את הגבול ופעלו ברצועת עזה, בשיתוף פעולה עם צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 בשכונת שג'אעייה שברצועת עזה. במהלך הפעילות הותקפו יותר מ-20 מטרות טרור, ובהן מחסני אמצעי לחימה, בתים ממולכדים ותשתיות צבאיות של חמאס.

בווידאו: בפעם הראשונה מתחילת התמרון הקרקעי: לוחמי הארטילריה של חיל התותחנים פועלים בתוך רצועת עזה/דובר צה"ל

11:57 - אזעקות בעוטף עזה

אזעקות נשמעו ביד מרדכי ובנתיב העשרה. מדובר בירי הרקטות הראשון היום לאזור עוטף עזה, לאחר כ-20 שעות של הפוגה.

11:29 - נתניהו: "מודה לביידן על הסיוע הצבאי ועל ההתייצבות לצידנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה היום לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על הווטו האמריקני בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם לפני יומיים, וכן על הסיוע הצבאי. "היום יגיע משלוח נוסף של תחמושת חשובה להמשך המלחמה. אני מודה לנשיא ביידן גם על כך שארה"ב התייצבה בצורה נכונה וצודקת לצידנו במועצת הביטחון, וגם על הסיוע הצבאי", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

עוד בתחילת הישיבה, שלח נתניהו תנחומים לשר גדי איזנקוט, חבר קבינט המלחמה, שבנו גל ואחיינו מאור נפלו בקרבות ברצועת עזה. "מה גדול הצער ומה גדול הכאב", אמר נתניהו, "אנחנו נמשיך עד השגת מטרותינו. אמרתי לגדי שאנחנו דואבים ובוכים איתו, אבל מחויבים לכך שכל נופלינו וגיבורינו לא נפלו לשווא".

11:10 - 21 מבוקשים נעצרו ביו"ש

לוחמי צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל עצרו הלילה 21 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים; במבצע חטיבתי בעיר טובאס נעצרו 14 מבוקשים והוחרמו נשקים רבים.

בסך הכל הוחרמו שישה נשקים ושני אקדחי איירסופט. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,180 מהם משויכים לחמאס.

10:47: דחייה שלישית: שנת הלימודים האקדמית תיפתח ב-31 בדצמבר

פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות נדחתה בשבוע, ל-31 בדצמבר - כך נמסר הבוקר (ראשון) מטעם ועד ראשי האוניברסיטאות. הדחייה צפויה להיות האחרונה בסדרת עיכובים שנבעו מהמלחמה ומגיוס המילואים הנרחב, ותביא לפתיחת שנת הלימודים יותר מחודשיים אחרי מועד תחילתה המקורי.

לידיעה המלאה

10:10 - ראש ממשלת קטאר: "נמשיך ללחוץ כדי לחדש את הפסקת האש"

ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני, אמר כי שחרור החטופים במסגרת העסקה מול חמאס התאפשר "לא בגלל הפעולות הצבאיות הישראלית", אלא הודות למו"מ שבו שימשה ארצו כמתווכת. קטאר תמשיך ללחוץ על ישראל ועל חמאס בניסיון להגיע להפסקת אש מחודשת, הוסיף א-תאני, אך הוא הדגיש כי הסיכויים לכך הולכים ופוחתים.

10:11 - אזעקות סמוך ליישוב שלומי, יירוט בגבול לבנון

אזעקות נשמעו סמוך ליישוב שלומי. בוצע יירוט בגבול לבנון, צה"ל תקף במדינה בתגובה לשיגורים לעבר הצפון.

10:01 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

אזעקות נשמעו בכל רחבי הגליל המערבי. כוחות הביטחון בודקים חשד לחדירת כלי טיס עוין.

תיעוד מהתקיפות צה"ל בדרום לבנון 10.12.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

09:32 - צה"ל עצר יותר מ-10 בני אדם במזרח השומרון; הוחרמו כלי נשק

צה"ל עצר הלילה יותר מ-10 בני אדם בטובאס שבמזרח השומרון. גם בשכם ביצעו לוחמי מילואים סריקות נרחבות אחר אמל"ח. בסך הכל, הוחרמו הלילה שישה כלי נשק ושני אקדחי איירסופט.

09:06 - איראן: שריפה פרצה בבית זיקוק במזרח המדינה

מאגריו של בית זיקוק במזרח איראן עלו באש - כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א. כוחות כיבוי הוזעקו לבית הזיקוק, הממוקם בעיר בירג'אנד. לפי הדיווח, עשן היתמר מעל האזור למרחק של כמה קילומטרים. טרם נודעה הסיבה לפרוץ הדליקה.

08:53 - יותר מ-250 מטרות הותקפו ביממה האחרונה

חיל האוויר, לוחמי זרוע הים והכוחות הקרקעיים ממשיכים לתקוף שורת מטרות ותשתיות טרור ברצועת עזה. במהלך היממה האחרונה הותקפו מעל 250 מטרות.
בשעות האחרונות איתרו הלוחמים והשמידו אמצעי לחימה רבים, פשטו על אתרים צבאיים, השמידו פירים תת-קרקעיים וסגרו מעגלי אש על חוליות מחבלים חמושות, בטרם הצליחו לתקוף ולסכן את כוחותינו.

במהלך פעילות הכוחות ברצועה, לוחמי יחידת אגוז חקרו ותקפו באמצעות חימושים מדויק פירים תת-קרקעיים בחאן יונס. בפעילות נוספת שבה השתתפה היחידה, זיהו הלוחמים באמצעות רחפן חוליית מחבלים חמושה שהתכוננה לתקוף כוחות נוספים במרחב, וחיסלו אותה.
כמו כן, במהלך פעילות בלב שכונת שג'אעייה, כוחות של חטיבה 188 פשטו על מפקדה צבאית של חמאס ואיתרו אמצעי לחימה רבים ששימשו את מחבלי הארגון.

בווידאו: תיעוד פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
בפעילות לילית: עשרות מחבלים נעצרו בידי צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה. 10 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בפעילות לילית: צה"ל עצר עשרות מחבלים בג'באליה שבצפון הרצועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בפעילות לילית: עשרות מחבלים נעצרו בידי צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה. 10 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בפעילות לילית: עשרות מחבלים נעצרו בידי צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה. 10 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

07:59 - גורם ביטחוני: "החזרת פועלים פלסטינים לישראל תגביר את הטרור"

על רקע התנגדות צה"ל להחזרת פועלים פלסטינים לעבוד בישראל, גורם ביטחוני התייחס לסוגיה היום ואמר כי צעד זה עלול להגביר את הטרור ביהודה ושומרון. "כשמדברים על החזרת הפועלים, צריך להתייחס לשאלה איך זה ישפיע על 500 אלף מתיישבים שחיים באיו"ש", אמר הגורם והוסיף: "לפי ההערכות, זה יגביר את העוינות ובוודאי את רף הטרור".

07:01 - כוחות צה"ל עצרו שמונה מבוקשים במזרח השומרון

לוחמי צה"ל עצרו הבוקר שמונה מבוקשים בעיר טובאס שבמזרח השומרון, ועזבו את האזור בעקבות חילופי אש שהתפתחו בינם לבין חמושים. בחילופי האש נפצעו כמה מחבלים. בד בבד, כוחות הביטחון ביצעו שורת מעצרים גם במחנה הפליטים קלנדיה.

לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

06:42 - תותחנים תוקפים מטרות טרור ממזרח לחאן יונס; יעדים בדרום הרצועה הופצצו מהאוויר

לוחמי סוללות תותחנים החלו לתקוף לפני זמן קצר מטרות טרור ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. בד בבד, לאורך בשעה האחרונה חיל האוויר תקף כמה יעדים בדרום הרצועה, בהם הערים רפיח, דיר אל בלאח ונוסייראת.

לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023/דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 10 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

5:23 - טרודו: "תומכים בזכות הישראלים והפלסטינים לחיות יחד בשלום"

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו עדכן הלילה כי נפגש עם נציגים מסעודיה, טורקיה והרשות הפלסטינית. "הקשבתי להשקפותיהם, והדגשתי שוב כי קנדה תומכת בזכותם של הישראלים והפלסטינים לחיות בשלום ובביטחון", כתב ב-X.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בסיור במפעל בקולומביה הבריטית, 14 בנובמבר 2023. רויטרס
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בסיור במפעל בקולומביה הבריטית, 14 בנובמבר 2023/רויטרס

3:40 - צפון קוריאה גינתה את הווטו האמריקני על הקריאה להפסקת אש: "רשע בלתי אנושי"

סגן שר החוץ של צפון קוריאה, קים סון גיונג, גינה הלילה את הווטו שהטילה ארצות הברית באו"ם על הצעת הקריאה להפסקת אש ברצועת עזה. "הניצול לרעה שארה"ב עושה בזכות הווטו שלה על מנת להגן על בעלת בריתה שטבחה בעשרות אלפים הוא לא רק התגלמות בלתי חוקית ובלתי סבירה של סטנדרט כפול, אלא גם שיאו של רשע בלתי אנושי", אמר גיונג ל-KCNA, סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית.

2:37 - בעקבות התפטרותה של נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה - גם ראש חבר הנאמנים הודיע כי יפרוש

1:58 - בן גביר ב-X: "הכנסת פועלים מהרשות הפלסטינית - המשך הקונספציה מ-7 באוקטובר"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הביע הלילה את התנגדותו למדיניות הממשלה, בה הוא חבר, להכנסת פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון לשטח ישראל. "הכנסת פועלים מהרשות הפלסטינית שטופי הסתה לשטח ישראל כעת, היא המשך הקונספציה והבנה שלא הבנו כלום מה-7 באוקטובר!", כתב בן גביר ב-X, לאחר שבמערכת הביטחון התבקשו שוב לבחון את האפשרות להמליץ על כניסת הפועלים לעבודה בשטח הארץ.

0:36 - דיווחים פלסטיניים: עימותים בין לוחמי צה"ל למחבלים בצפון הרצועה

על פי דיווח אל ג'זירה, עימותים פרצו הלילה (ראשון) בין לוחמי צה"ל ומחבלים במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה.

23:46 - אחרי השימוע בקונגרס והסערה שבעקבותיו: נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה מתפטרת

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה אליזבת' מגיל הודיעה הלילה (ראשון) כי תתפטר מתפקידה - ארבעה ימים לאחר שעוררה סערה ציבורית כשהשתתפה בשימוע סוער בקונגרס האמריקני סביב מצב האנטישמיות בקמפוסים, יחד עם נשיאות הארוורד ו-MIT. ההודעה על סיום כהונתה נשלחה לחבר הנאמנים של המוסד האקדמי.

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל התפטרה בעקבות השימוע בקונגרס על מצב האנטישמיות בקמפוסים. 10 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל התפטרה בעקבות השימוע בקונגרס על מצב האנטישמיות בקמפוסים. 10 בדצמבר 2023/רויטרס

23:23 - חילופי אש בין צה"ל לחמאס בעזה

כוחות צה"ל מנהלים חילופי אש בשעה האחרונה עם מחבלי חמאס בשני מוקדים עיקריים ברצועת עזה - מחנה הפליטים אל בורייג' ומרחב מזרחית לחאן יונס. הפלסטינים מדווחים על כעשרה מחבלים הרוגים.

22:48 - קבינט המלחמה מתכנס בשעה זאת

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את קבינט המלחמה המצומצם בקריה בתל אביב. בתחילת הדיון ראש הממשלה וחברי הקבינט הדליקו נרות חנוכה.

הדלקת נרות בקבינט המלחמה/איתי בית-און, לע"מ
הדלקת נרות בישיבת קבינט המלחמה. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
הדלקת נרות בישיבת קבינט המלחמה/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

21:59 - מטוסי קרב תקפו מטרות חיזבאללה בצפון

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו לפני זמן קצר תקיפה בשטח לבנון, במהלכה הותקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. בין המטרות שנתקפו, מספר עמדות צבאיות מהן בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים ותשתיות טרור נוספות.

20:45 - דובר צה"ל: מחקירות המחבלים שנתפסו עולה - סינוואר מתכחש למציאות

20:39 - גורם צבאי: לכניעת המחבלים השלכות משמעותיות על המורל של חמאס

רוב המחבלים שנכנעו, מחבלי גדוד ג'אבליה של חמאס. גורם צבאי מסר: "יש לכך השפעות משמעותיות על המשך הלחימה, על המורל של שאר הגדודים והיכולת שלהם לתגבר גדודים אחרים של חמאס, ברגע שצה"ל יחליט להעמיק את התמרון הקרקעי".

כוח צה"ל בעוטף עזה. רויטרס
כוח צה"ל בעוטף עזה/רויטרס

20:37 - ארצות הברית אישרה מכירה של תחמושת טנקים לישראל

משרד ההגנה האמריקני אישר מכירה לישראל של כ-14 אלף פגזי 120 מ"מ לטנקים. שר החוץ בלינקן אישר את המכירה בהליך חירום חריג ללא צורך בבקרה ואישור של הקונגרס.

20:19 - הנגבי: נתניהו הודיע לביידן ולשולץ - אם לא תפעלו נגד החות'ים, אנחנו נפעל צבאית

ראש המל"ל צחי הנגבי מסר כי נתניהו הודיע לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולקנסלר גרמניה אולף שולץ כי אם לא יפעלו נגד החות'ים, ישראל תיאלץ לפעול צבאית.

20:07 - תיעוד מעזה: מחבלי חמאס מניחים את נשקם - ונכנעים

תיעוד מעזה: מחבלי חמאס מניחים את נשקם - ונכנעים/מערכת וואלה!

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.

לאירועי היום ה-64 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully