וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם פוטין: "מתח ביקורת על שיתוף הפעולה המסוכן עם איראן"

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 16:02

ראש הממשלה הביע את מורת רוחו מהעמדות שמביעה רוסיה באו"ם ובפרומים אחרים נגד ישראל: "כל מדינה שהיתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחווינו, היתה נוהגת בעוצמה בדיוק כמונו". אחרי מזכ"ל האום, גם שר החוץ הרוסי השמיע התבטאות מקוממת: "טבח 7 באוקטובר לא קרה בוואקום"

מפגש נתניהו פוטין/צילום: רוני כנפו ושלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המלחמה בחמאס והמצב באזור. השיחה בין השניים נמשכה כ-50 דקות, וכדי לקיים אותה עזב נתניהו את ישיבת הממשלה.

ראש הממשלה הביע את מורת רוחו מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו"ם ובפורומים אחרים נגד ישראל. נתניהו הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן.
עוד הדגיש ראש הממשלה כי כל מדינה שהיתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל היתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה פועלת ישראל.

בד בבד, ראש הממשלה הביע הערכה על המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית, ואמר שישראל תפעל בכל האמצעים, המדיניים והצבאיים כאחד, לשחרור כל חטופינו. כמו כן, נתניהו מפוטין להפעיל לחץ על הצלב האדום לטובת ביקורים ותרופות לחטופינו.

לא רק עמדותיו של פוטין מעוררות ביקורת חריפה בישראל. גם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (ראשון) כי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר "לא התרחשה בוואקום". לדבריו, "לא מקובל" להשתמש במתקפת הטרור על ישראל כדי "להצדיק עונש קולקטיבי" כלפי הפלסטינים כולם.

לברוב כנראה שאב השראה מדבריו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שלאחרונה השמיע התבטאות מקוממת זהה ואמר כי מתקפה חמאס לא התרחשה בחלל ריק, וכי הפלסטינים נתונים ל-56 שנות "כיבוש חונק". בתגובה מתח שר החוץ אלי כהן ביקורת קשה על גוטרש ותהה "באיזה עולם אתה חי?"

בשיחתם, השניים דנו ב"מצב ההומניטרי הקטסטרופלי ברצועת עזה", כך נמסר מהקרמלין. "הנשיא פוטין אמר לנתיהו כי הוא מגנה כל סוג של טרור, אבל חשוב מאוד שהתמודדות עם איומי טרור לא תוביל להשלכות חמורות כאלה עבור אוכלוסיה אזרחית", נמסר בהודעת הקרמלין.

פוטין אמר לנתניהו כי רוסיה מוכנה לעשות מאמצים כדי לשפר את המצב ההומניטרי ברצועה ולפעול לבלימת הסלמה באזור. הקרמלין מסר כי השניים הסכימו להמשיך לדון בפינוי אזרחים רוסים מעזה ובמאמצים לשחרור בני ערובה ישראלים בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully