וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם על מתקפת חמאס: "לא התרחשה בוואקום", שר החוץ ביטל את פגישתם המתוכננת

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 20:46

כהן זעם על דבריו של גוטרש שטען כי העם הפלסטיני היה "נתון ל-56 שנים של כיבוש חונק". בנאומו בדיון במועצת הביטחון של האו"ם הקריא שר החוץ הקריא שמות הילדים שמוחזקים בעזה וביקר: "מזכ"ל האו"ם לא חי בעולם שלנו". אולם, בהמשך הודיע המזכ"ל כי ייפגש עם נציגי משפחות

אחרי שבועיים וחצי בעוטף עזה, דובר זק"א מוטי בוקצ'ין התמוטט ואושפז בבית החולים בילינסון 24 באוקטובר 2023/זק"א

שר החוץ אלי כהן תקף היום (שלישי) את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון במועצת הביטחון של האו"ם בעניין המצב בעזה. בתחילת דבריו הציג כהן תמונה של כל הילדים הישראלים שמוחזקים בעזה והקריא את שמותיהם. "תינוקות וילדים, קורבנות של רוע. אדוני מזכ"ל האו"ם - באיזה עולם אתה חי?", ביקר את המזכ"ל. אולם, בהמשך, הודיע גוטרש כי ייפגש היום עם נציגי משפחות החטופים.

כהן אמר את הדברים ישירות למזכ"ל האו"ם אחרי שהאחרון אמר כמה דקות קודם לכן בנאומו בדיון כי מתקפת הטרור של חמאס "לא התרחשה בוואקום". גוטרש אמר כי העם הפלסטיני היה "נתון ל-56 שנים של כיבוש חונק". הוא ציין כי הסבל של הפלסטינים לא מצדיק את ההתקפות של חמאס והתקפות חמאס אינם מצדיקות עונש קולקטיבי נגד האוכלוסיה הפלסטינית בעזה.

בתגובה וכמחאה על הדברים, כהן החליט לבטל את פגישתו עם מזכ"ל האו"ם שתוכננה להתקיים בהמשך היום בניו יורק. דובר מזכ"ל האו"ם הגיב להחלטת השר, והודיע כי גוטרש ייפגש היום עם נציגי משפחות בני הערובה הישראלים שמוחזקים בעזה, שילוו על ידי נציגים של המשלחת הישראלית לאו"ם.

שר החוץ אלי כהן בעצרת האו"ם. ללא, אתר רשמי
"מזכ"ל האו"ם לא חי בעולם שלנו". כהן/אתר רשמי, ללא

גם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נאם בעצרת. "אדוני מזכ"ל האו"ם - מודים לך על הנהגתך בתקופה הקשה הזו ולכל אנשי האו"ם שמשרתים בעזה במצב הקשה הזה", אמר בפתח דבריו. "חייבים לגנות את מה שחמאס עשה. אבל צריך לשאול - איפה הזעזוע, הגועל והגינוי הברור של הזוועות שחמאס ביצע? אף מדינה שחברה באו"ם לא היתה סובלת את השחיטה של בני עמה".

"אני קורא לכל המדינות החברות באו"ם להתבטא ולהפעיל את ההשפעה שלהן כדי להביא לשחרור החטופים שנמצאים בידי חמאס", המשיך. "אנחנו קוראים לכל המדינות באו"ם להעביר מסר ברור לכל מדינה או ארגון ששוקלים לשפוך שמן על המדורה לא לעשות זאת. הבהרנו לאיראנים בפומבי ובמסרים שקטים דרך מתווכים כי ארה"ב לא רוצה עימות עם איראן ולא רוצה הרחבה של המלחמה. אבל אם איראן או שלוחיה יתקפו אמריקנים בכל מקום - אנחנו נגן על אנשינו ועל ביטחוננו. אם גם אתם רוצים למנוע מהסכסוך הזה להתרחב - תגידו לאיראן בפומבי ובערוצים פומביים לא להתערב בסכסוך הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • או"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully