וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השימוע בקונגרס והסערה שבעקבותיו: נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה מתפטרת

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 7:43

הנשיאה ליז מגיל עוררה ביקורת ציבורית כשהשיבה בעמימות כשנשאלה האם קריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות של האוניברסיטה. "אם המילים הופכות להתנגדות, זו יכולה להיות הטרדה", ענתה. בעקבותיה, הודיע על פרישתו גם ראש חבר הנאמנים של המוסד האקדמי

סטודנטים באוניברסיטת הרווארד קוראים לאיניתיפאדה/ללא

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה אליזבת' מגיל הודיעה הלילה (ראשון) כי תתפטר מתפקידה - ארבעה ימים לאחר שעוררה סערה ציבורית כשהשתתפה בשימוע סוער בקונגרס האמריקני סביב מצב האנטישמיות בקמפוסים, יחד עם נשיאות הארוורד ו-MIT. בעקבותיה, גם סקוט בוק, ראש חבר הנאמנים של המוסד האקדמי, הודיע על פרישתו.

מגיל עוררה ביקורת ציבורית כשהייתה הראשונה להשיב בעמימות כשנשאלה על ידי נציגת בית הנבחרים הרפובליקנית אליס סטפניק: "האם קריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות של האוניברסיטה?".

"אם המילים הופכות להתנגדות, זו יכולה להיות הטרדה", ענתה מגיל, אך סטפניק המשיכה ללחוץ: "אני שואלת, האם קריאה ספציפית לרצח עם של יהודים, אכן מהווה בריונות או הטרדה?". אחרי חילופי דברים, השיבה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה: "זו יכולה להיות הטרדה". סטפניק השיבה: "התשובה היא כן".

היא ניהלה חילופי דברים דומים עם נשיאות הארוורד, שבה למדה, ו-MIT, שגם הן התחמקו מלתת תשובה ברורה. הן אמרו כי "זה תלוי הקשר".

כאמור, השימוע עורר סערה ציבורית גדולה, והוביל לקריאות להתפטרותה של מגיל מצד סטודנטים ובוגרי האוניברסיטה. "גישתה העמומה מעבירה מסר מצמרר לסטודנטים היהודים, מאפשרת את תקיפתם ומחלישה את ביטחונם", נכתב בעצומה שנפתחה למטרה. מושל פנסילבניה, הנמנה עם חבר הנאמנים של המוסד האקדמי, הודיע כי יהיה צורך לקיים "שיחה רצינית" בדבר אמירותיה של מגיל והאם הם משקפים את ערכי האוניברסיטה.

בעקבות כך, עוד בטרם התפטרותה, מגיל התנצלה על דבריה והצהירה כי בכוונתה לבחון את מדיניות האוניברסיטה נגד קריאות לרצח עם. "אני רוצה להיות ברורה, קריאה לרצח העם היהודי מעוררת איום עמוק", כתבה בהתנצלותה. "היא נועדה באופן מכוון לעורר אימה בקרב עם שחווה פוגרומים ופשעי שנאה לאורך מאות שנים, והיו קורבנות רצח העם בשואה. אני מאמינה שקריאה כזו היא הטרדה או איום. אנחנו יכולים לנצח בקרב הזה".

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל התפטרה בעקבות השימוע בקונגרס על מצב האנטישמיות בקמפוסים. 10 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל התפטרה בעקבות השימוע בקונגרס על מצב האנטישמיות בקמפוסים. 10 בדצמבר 2023/רויטרס
נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, ליז מגיל, בשימוע על האנטישמיות בקמפוסים בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, ליז מגיל, בשימוע על האנטישמיות בקמפוסים בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023/רויטרס

בסוף הדיון הסוער, שנמשך כארבע שעות ושבו הועלו טענות על אנטישמיות ומימון זר של האוניברסיטאות מצד החברים הרפובליקנים בוועידה, פרסמה סטפניק פוסט ב-X שבו קראה להתפטרותן של הנשיאות.

"הנשיאות של הארוורד, MIT ופן סירבו לומר ש'קריאה לרצח עם של יהודים' היא בריונות והטרדה על פי חוקי ההתנהגות שלהם. עד כדי כך שהן אמרו שזה צריך להפוך ל'פעולה' קודם. כמו בביצוע רצח עם. זה לא מתקבל על הדעת ואנטישמי. עליהן לפרוש כולן באופן מידי, היום".

במהלך השימוע, ראשי האוניברסיטאות התגוננו מפני הטענות שהן לא עושות מספיק כדי להילחם באנטישמיות בקמפוסים שלהן ולהגן על סטודנטים יהודים. נשיאת הארוורד, קלודין גיי, אמרה כי האיזון בין חופש הביטוי והמחאה לבין הגנה על סטונדטים מפני שנאה הוא מאתגר.

"זאת עבודה קשה. ואני יודעת שאני לא תמיד עושה זאת נכון", אמרה.

יו"ר הוועדה וירג'יניה פוקס, שזימנה אותן להעיד, אמרה כי המאמצים הללו אינם מספיקים. היא האשימה את ראשי האוניברסיטאות בעמידה מנגד ש"אפשרה לרטורקיה מזעזעת להתלהט ולגדול" מאז 7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully