וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאות האוניברסיטאות בארה"ב סירבו לומר שקריאה לרצח יהודים היא אנטישמיות: "תלוי בהקשר"

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 13:27

בשימוע סוער בקונגרס על המצב בקמפוסים, ראשי הרווארד, MIT ואוניברסיטת פנסילבניה סירבו לומר מפורשות שקריאה לרצח עם של יהודים היא אנטישמיות. אליס סטפניק הרפובליקנית, שדחקה אותן לפינה במהלך הדיון, קראה להן להתפטר לאחריו: "עליהן לפרוש באופן מידי"

נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיאות האוניברסיטאות היו על המוקד. נשיאת הרווארד בשימוע בקונגרס, אתמול/רויטרס

דיון סוער התקיים אמש (שלישי) בקונגרס האמריקני סביב האנטישמיות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, כששלוש נשיאות של אוניברסיטאות גדולות סירבו לומר חד-משמעית שקריאה ל"רצח עם של יהודים" היא אנטישמיות.

"האם קריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות של אוניברסיטת פן, כן או לא"?, שאלה אליס סטפניק הרפובליקנית את נשיאת האוניברסיטה, אליזבת' מגיל, במהלך שימוע בוועדת החינוך בבית הנבחרים.

"אם המילים הופכות להתנגדות, זו יכולה להיות הטרדה", התחמקה, אך סטפניק המשיכה ללחוץ: "אני שואלת, האם קריאה ספציפית לרצח עם של יהודים, אכן מהווה בריונות או הטרדה?".

אחרי חילופי דברים, השיבה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה: "זו יכולה להיות הטרדה". סטפניק השיבה: "התשובה היא כן".

היא ניהלה חילופי דברים דומים עם נשיאות הרווארד, שבה למדה, ו-MIT, שגם הן התחמקו מלתת תשובה ברורה. הן אמרו כי "זה תלוי הקשר".

בסוף הדיון הסוער, שנמשך כארבע שעות ושבו הועלו טענות על אנטישמיות ומימון זר של האוניברסיטאות מצד החברים הרפובליקנים בוועידה, פרסמה סטפניק פוסט ב-X שבו קראה להתפטרותן של הנשיאות.

"הנשיאות של הרווארד, MIT ופן סירבו לומר ש'קריאה לרצח עם של יהודים' היא בריונות והטרדה על פי חוקי ההתנהגות שלהם. עד כדי כך שהן אמרו שזה צריך להפוך ל'פעולה' קודם. כמו בביצוע רצח עם. זה לא מתקבל על הדעת ואנטישמי. עליהן לפרוש כולן באופן מידי, היום".

במהלך השימוע, ראשי האוניברסיטאות התגוננו מפני הטענות שהן לא עושות מספיק כדי להילחם באנטישמיות בקמפוסים שלהן ולהגן על סטודנטים יהודים. נשיאת הרווארד, קלודין גיי, אמרה כי האיזון בין חופש הביטוי והמחאה לבין הגנה על סטונדטים מפני שנאה הוא מאתגר.

"זאת עבודה קשה. ואני יודעת שאני לא תמיד עושה זאת נכון", אמרה.

יו"ר הוועדה וירג'יניה פוקס, שזימנה אותן להעיד, אמרה כי המאמצים הללו אינם מספיקים. היא האשימה את ראשי האוניברסיטאות בעמידה מנגד ש"אפשרה לרטורקיה מזעזעת להתלהט ולגדול" מאז 7 באוקטובר.

עוד בוואלה!

"פחדנות מוסרית": המלחמה בין ישראל לחמאס גולשת לקמפוסים בארה"ב

לכתבה המלאה
נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, ליז מגיל, בשימוע על האנטישמיות בקמפוסים בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
"אם המילים הופכות להתנגדות, זו יכולה להיות הטרדה". נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה בשימוע, אתמול/רויטרס

מארגני העצרות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית מכחישים את ההאשמות על אנטישמיות בשורותיהם, אך מפגינים רבים קראו במהלך "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית" ו"אינתיפאדה, עכשיו". לפי סקר של הליגה נגד השמצה, שפורסם לאחרונה, כ-75% מהסטודנטים היהודים בקולג'ים חוו אנטישמיות במהלך שנת הלימודים הנוכחית.

לפני השימוע, כמה סטודנטים יהודים הופיעו במסיבת עיתונאים עם חברי קונגרס רפובליקנים ושיתפו את מה שעבר עליהם.

אייל יעקבי, סטודנט באוניברסיטת פנסילבניה, תיאר מקרים שבהם קבוצות יהודיות קיבלו הודעות מייל מאיימות ואנטישמיות, ומקרה נוסף שבו רוסס צלב קרס על מבנה אקדמי. "מדוע האוניברסיטה אינה ממצה את הדין עם מבצעי מעשים כאלה?", אמר יעקובי, שאמר לכתבים כי סטודנטים יהודים חשים חוסר ביטחון בקמפוס.

במקביל, בית הנבחרים, שבו לרפובליקנים יש רוב קטן, העביר אתמול החלטה המגנה את "הזינוק הדרסטי באנטישמיות" בארצות הברית ובעולם מאז הטבח של חמאס. ההחלטה קבעה גם כי "אנטי-ציונות היא אנטישמיות", אך כמה מחוקקים יהודים מהמפלגה הדמוקרטית, אמרו כי זהו "ניסיון לא רציני של הרפובליקנים לנצל לרעה את הכאב היהודי".

כל הרפובליקנים, מלבד אחד, תמכו בהחלטה, בעוד ש-13 דמוקרטים התנגדו לה ואחרים נמנעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully