וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס "הלשין" על הג'יהאד האסלאמי כדי להטעות את ישראל

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 8:17

גורם צבאי טען בשיחה עם ה"וושינגטון פוסט" כי חמאס העביר מאז מבצע "שומר החומות" מידע מודיעיני על הג'יהאד האסלאמי. בהמשך הסביר הגורם כי ארגון הטרור יצר רושם כי הוא מעוניין יותר בשיקום הרצועה ובכלכלה מבעימות, ובכך גרם לישראל לחשוב כי הוא מורתע

בווידאו: מחבלים מתעללים והורגים את אוסמה אבו עסא/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ה"וושינגטון פוסט" דיווח הלילה (חמישי) כי מאז מבצע "שומר החומות" חמאס העביר מידע מודיעיני על הג'יהאד האסלאמי, כדי להטעות את ישראל שפניו אינם לעימות. לדברי גורם צבאי שנשאר בעילום שם, חמאס פעל במשך שנים לעודד חוסר פעולה מצד צה"ל, בכך שהונה את ישראל לחשוב כי הוא מעוניין בשיקום הרצועה והגדלת מכסות העובדים, ולכן גם נמנע מהסלמה. "ישראל החליטה שהיא סיימה עם המלחמה", אמר אחד מהגורמים הצבאיים שהתראיינו בעיתון.

לכל העדכונים על המלחמה

כמה ימים אחרי 7 באוקטובר סיפר לרויטרס מקור שמקורב לארגון הטרור כי חמאס ניהל קמפיין הונאה ממושך בשנתיים האחרונות, כדי לשכנע את ישראל שהוא לא מעוניין בעימות, כשבינתיים הוא תכנן את המתקפה. לדבריו, בזמן שישראל האמינה שניתן לרסן את חמאס באמצעות הטבות כלכליות לפועלים מעזה, לוחמי חמאס ערכו אימונים ותרגילים, שלעיתים היו גלויים לעיני כל.

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
הפריצה בגדר הגבול ברצועה. 7 באוקטובר/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

"חמאס נתן לישראל תחושה שהוא לא מוכן להילחם", אמר המקור המקורב לארגון הטרור. "חמאס השתמש בטקטיקות מודיעיניות חסרות תקדים כדי להטעות את ישראל בחודשים האחרונים, כשנתן את הרושם בפומבי שהוא לא רוצה להיכנס ללחימה או לעימות עם ישראל בעוד שהוא נערך למבצע האדיר הזה".

חמאס בנה דגם של יישוב בעזה, שבו הוא תרגל פשיטה צבאית והסתערות. במשך שנים ארוכות לא הסתיר הארגון את הכנותיו ותרגיליו ברצועה, ופרסם אינספור תיעודים שפורשו כלוחמה פסיכולוגית בלבד. "אני משוכנע שישראל ראתה אותם, אבל הייתה משוכנעת שחמאס לא רוצה להיכנס לעימות", אמר אז אותו מקור לרויטרס.

עוד בוואלה!

ההבהרה של נשיאת הרווארד: מי שיאיים על יהודים יישא בתוצאות

לכתבה המלאה
תרגיל של חמאס בחופי רצועת עזה, 29 בדצמבר 2020. רויטרס
התרגילים של חמאס היו גלויים. אימוני חמאס בחופי עזה, דצמבר 2020/רויטרס

כחלק מקמפיין ההונאה, חמאס נמנע בשנתיים האחרונות להצטרף ללחימה לצד הג'יהאד האסלאמי ואף ספג על כך ביקורת מצד חלק מתומכיו, שראו בו כמי שמעדיף את השלטון על פני המאבק בישראל. גם בפתח, שבראשה עומד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, היו מי שלעג לחמאס. ביוני אשתקד פרסם הארגון היריב כי מנהיגי חמאס נמלטו לבירות ערב כדי לחיות ב"מלונות ובאחוזות פאר" כשהם מותירים את אנשיהם בעזה לחיות בעוני.

מקור ביטחוני ישראלי אחר אמר לרויטרס כי הייתה תקופה שבה ישראל סברה כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, עסוק בניהול הרצועה "מאשר בלהרוג יהודים". הוא הוסיף כי באותו הזמן, ישראל הפנתה את תשומת הלב שלה מחמאס כדי לקדם את הנורמליזציה מול ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully