וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת הרווארד מבהירה: "מי שיאיים על יהודים - יישא בתוצאות"

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 12:01

קלודין גיי הגיבה לסערה שפרצה בעקבות השימוע בקונגרס, שבו סירבה לומר מפורשות אם קריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות: "קריאות לרצח עם של יהודים הן נבזיות". גם נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה הבהירה: "זו הקריאה לאלימות האיומה ביותר"

סטודנטים באוניברסיטת הרווארד קוראים לאיניתיפאדה/ללא

נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, התייחסה היום (רביעי) לסערה התקשורתית שפרצה בעקבות הדיון שהתקיים בקונגרס האמריקני סביב האנטישמיות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית, ופרסמה הבהרה לפיה מי שמאיים על סטודנטים היהודים ברחבי הקמפוס יישא בתוצאות.

בפוסט שפרסמה בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) של האוניברסיטה, כתבה גיי כי "יש כאלה שבלבלו בין הזכות לחופש ביטוי עם הרעיון שהרווארד תסכים לקריאות לאלימות נגד סטודנטים יהודים". גיי הוסיפה: "הרשו לי להבהיר - קריאות לאלימות או רצח עם נגד הקהילה היהודית, או כל קבוצה דתית או אתנית הן נבזיות, אין להן מקום בהרווארד, ומי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יישא בתוצאות".

גם נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל, הבהירה את דבריה בשימוע. "לא הייתי מרוכזת, זו הקריאה לאלימות האיומה ביותר", אמרה בסרטון שפרסמה.

במהלך השימוע, חברת הקונגרס הרפובליקנית, אליס סטפניק, שאלה את הנשיאות, ביניהן גיי, "האם קריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות של המוסדות?". הנשיאות התחמקו מלתת תשובה ברורה, ואמרו כי "זה תלוי הקשר".

בנוסף ראשי האוניברסיטאות התגוננו מפני הטענות שהן לא עושות מספיק כדי להילחם באנטישמיות בקמפוסים שלהן ולהגן על סטודנטים יהודים. גיי אמרה כי האיזון בין חופש הביטוי והמחאה לבין הגנה על סטונדטים מפני שנאה הוא מאתגר. "זאת עבודה קשה. ואני יודעת שאני לא תמיד עושה זאת נכון", אמרה.

יו"ר הוועדה וירג'יניה פוקס, שזימנה אותן להעיד, אמרה כי המאמצים הללו אינם מספיקים. היא האשימה את ראשי האוניברסיטאות בעמידה מנגד ש"אפשרה לרטורקיה מזעזעת להתלהט ולגדול" מאז 7 באוקטובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023/רויטרס

לפני השימוע, כמה סטודנטים יהודים הופיעו במסיבת עיתונאים עם חברי קונגרס רפובליקנים ושיתפו את מה שעבר עליהם.

אייל יעקבי, סטודנט באוניברסיטת פנסילבניה, תיאר מקרים שבהם קבוצות יהודיות קיבלו הודעות מייל מאיימות ואנטישמיות, ומקרה נוסף שבו רוסס צלב קרס על מבנה אקדמי. "מדוע האוניברסיטה אינה ממצה את הדין עם מבצעי מעשים כאלה?", אמר יעקובי, שאמר לכתבים כי סטודנטים יהודים חשים חוסר ביטחון בקמפוס.

במקביל, בית הנבחרים, שבו לרפובליקנים יש רוב קטן, העביר אתמול החלטה המגנה את "הזינוק הדרסטי באנטישמיות" בארצות הברית ובעולם מאז הטבח של חמאס. ההחלטה קבעה גם כי "אנטי-ציונות היא אנטישמיות", אך כמה מחוקקים יהודים מהמפלגה הדמוקרטית, אמרו כי זהו "ניסיון לא רציני של הרפובליקנים לנצל לרעה את הכאב היהודי". כל הרפובליקנים, מלבד אחד, תמכו בהחלטה, בעוד ש-13 דמוקרטים התנגדו לה ואחרים נמנעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully