וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לא הצבנו לישראל "דדליין" לסיום הלחימה, מתמקדים בכך שחמאס לא יישאר בשלטון בעזה

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 23:45

סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן: "המטרות לא הושגו ולכן לא בקשנו מישראל לעצור". זוהו שני שיגורים מסוריה שנפלו בשטח פתוח בגולן. דובר צה"ל: תוקפים באופן חמור בלבנון. אייל אוזן מגשר הזיו הוא האזרח שנהרג מטיל נ"ט

בווידאו: צה״ל ממשיך בקרבות נגד ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה/דובר צה"ל

23:42 - שני לוחמים נפצעו קל מפגיעת טיל נ"ט בצפון

מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו נכללות עמדה שממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון ועמדת תצפית.כמו כן, מוקדם יותר היום שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מפגיעת טיל נ"ט סמוך למרחב שתולה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

23:36 - ביידן לנתניהו: מודאג מאוד לגבי בני הערובה שנותרו בעזה

הנשיא ביידן אמר היום בשיחת הטלפון עם נתניהו כי הוא מודאג מאוד לגבי בני הערובה שנותרו בעזה, כך נמסר מהבית הלבן. בהודעה נאמר שביידן אמר לנתניהו, שהצלב האדום חייב לבקר את בני הערובה שנותרו בשבי חמאס. ביידן ציין בשיחה כי סירוב חמאס לשחרר נשים צעירות הוא שהביא לקריסת הפסקת האש. מהבית הלבן נמסר כי ביידן ונתניהו סיכמו לנצל כל הזדמנות כדי לשחרר בני ערובה נוספים.

23:18 - דרור קפלון מקיבוץ בארי, שהוגדר כחטוף, נרצח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר

משפחתו של דרור קפלון קיבלה היום הודעה על כך שהוא נרצח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על פטירתו של דרור קפלון, שנרצח במתקפה האכזרית על קיבוץ בארי", נאמר בהודעת הקיבוץ. אשתו, ד"ר מרסל פרייליך קפלון נרצחה גם בטבח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

22:48 - נתניהו בהדלקת נרות בכותל: "האויב הזה לא יכחיד אותנו - אנחנו נכחיד אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בעת הדלקת נרות בכותל: "עכשיו אנחנו עמוק בתוך רצועת עזה, האויב הזה לא יפרק אותנו - אנחנו נפרק אותו. האויב הזה לא יכחיד אותנו - אנחנו נכחיד אותו. האויב הזה לא יגבר עלינו - אנחנו נגבר עליו. הדבר הזה מתבצע הלכה למעשה יום יום, לילה לילה, ואנחנו נבצע אותו עד תום. אני מאמין באמונה שלמה בכוח שטמון בעם הזה, כוח החיים, אבל כוח החיים הזה מחייב אותנו לפעמים לעבור את ייסורי השכול, זה כנראה המחיר של קיומנו בארצנו, אבל אנחנו יכולים לו".

22:40 - בן גביר הורה לכלוא את אנשי חמאס העצורים בישראל באגף תת קרקעי

השר בן גביר הנחה את נציבת שב"ס להחזיר לשימוש אגף תת קרקעי בכלא ניצן שלא היה בשימוש במשך תקופה ארוכה - ולכלוא בו את אנשי חמאס העצורים בישראל. מדובר באגף בו תנאי האסירים הם מינימליים ביותר.

22:27 - בכיר אמריקני: "לא הצבנו לישראל דדליין לסיום המבצע בעזה"

סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון פיינר אמר בכנס בוושינגטון: "לא הצבנו לישראל דדליין לסיום המבצע בעזה. לא אמרנו להם 'אתם צריכים לעצור עכשיו' - זו לא הדרך שבה אנחנו מתנהלים. אבל יש לנו הרבה השפעה על הדרך שבה המבצע מתנהל. אנחנו מתמקדים בכך שחמאס לא יישאר בשלטון בעזה. זו מטרה לגיטימית לאור מה שקרה ב-7 באוקטובר וכן שחמאס לא יוכל יותר להוות איום על ישראל. המטרות האלה עוד לא הושגו ולכן לא ביקשנו מישראל לעצור ולא קראנו להפסקת אש".

22:15 - ההתרעה בגולן: זוהו שני שיגורים מסוריה שנפלו בשטח פתוח

צה"ל הודיע כי בהמשך להתרעה שהופעלה הערב ביישוב בוקעאתא בגולן, זוהו שני שיגורים שחצו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שתולה מלכיה וזרעית. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

22:05 - משפחות החטופים השיקו חנוכיה בת 138 קנים

משפחות החטופים השיקו הערב את חנוכיית החטופים בת 138 קנים, נר לכל חטוף שהודלק ע"י בני משפחתו. אמיר דדון הגיע לתמוך במשפחות ושר את שירו 'אור גדול' לעיני אלפי אנשים בכיכר החטופים. שגריר ארה"ב בישראל, ג'אק לוק הגיע לתמוך במשפחות. אל האירוע הצטרף אחד מהחטופים ששוחרר משבי חמאס עזה, עמית שני שקרא לשחרור החטופים יחד עם בנות הדור הצעיר של כפר עזה שנפגע קשות בשבת השחורה.

שני אמר: "אני נרגש ושמח לעמוד פה הערב בנר ראשון של חנוכה, כאן על אדמת ישראל. אני מודה לכל מי שפעל למען חזרתי ולמען חזרת שאר החטופים. אנחנו צריכים להמשיך ולהילחם עד החזרת אחרון החטופים".

21:27 - מפקד פיקוד דרום ללוחמים: "אתם המכבים של ימינו"

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הדליק הערב נר ראשון של חג החנוכה עם לוחמי המילואים של חטיבה 551, שנלחמים כעת בג'באליה.

פינקלמן אמר: "זאת מלחמה ארוכה, חשובה וקשה, וזה רגע סמלי של הדלקת נרות חנוכה. בזמן הזה שאנחנו פה בג'אבליה, המשפחות שלנו שרות ומדליקות נרות, וסומכות עלינו וגאות בכם. אתם המכבים של ימינו, אתם המפקדים שמובילים את הלוחמים, המכבים של ימינו, ואנחנו נמשיך הלאה קדימה עד הניצחון."

הדלקת נרות עם מפקד פיקוד הדרום

"אתם המכבים של ימינו": מפקד פיקוד הדרום הדליק נרות עם הלוחמים בעזה/דובר צה"ל

20:40 - ביידן שוחח עם מלך ירדן על המלחמה בעזה

הנשיא ביידן שוחח עם מלך ירדן עבדאללה על המלחמה בעזה, כך נמסר הערב מהבית הלבן.

20:27 - דובר צה"ל: "תוקפים בלבנון באופן חמור ביותר"

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב כי גם בשעה זו, כוחות צה"ל מעמיקים את הלחימה במרכזי הכובד של חמאס בדרום ובצפון: "אנחנו נמצאים בלחימה עיקשת. מחסלים מחבלים בכירים שמתחבאים במנהרות מתחת לאדמה. רבים מסגירים את עצמם לידינו. המודיעין שעולה בחקירות משמש אותנו. לוחמים מפוצצים את המנהרות, מטהרים את המרחב ומחפשים כל קצה חוט לחטופים".

עוד אמר הגרי: "אנחנו במוכנות גבוהה מאוד בצפון. ליבנו עם החטופים והחטופות בעזה. הערב הודענו על שני לוחמי מילואים שנפלו בקרבות. בשם הרמטכ"ל אני מוסר את תנחומי למשפחות. בנימה אישית - אני רוצה להתייחס לגל איזנקוט. באחד מתפקידי הייתי עוזרו של גדי איזנקוט כשהיה רמטכ"ל. הכרתי את גל באופן אישי. הוא היה נחוש להילחם במחבלים במלחמה הזאת יחד עם חבריו הלוחמים. גל הוא מלח הארץ. כל אחד מחללי המלחמה הוא עולם ומלואו. אני מחבק את משפחת איזנקוט ואת כל משפחות הנופלים".

הגרי הוסיף כי ג'בליה ושג'אעייה הם מרכזי כובד. "מי שנשאר במרחב הזה הולך ויוצא החוצה, חלק מבתים, חלק מפירים", אמר הגרי. לדבריו, צה"ל חוקר אם מדובר באנשי חמאס או באזרחים.

לגבי ירי חיזבאללה שממנו נהרג אזרח בצפון אמר הגרי: "חשוב שאזרחי מדינת ישראל ידעו - אנחנו תוקפים בלבנון באופן חמור ביותר. נמשיך לפעול כנגד כל איום על ישראל, ובוודאי בצפון".

הצהרת דובר צה"ל

דובר צה"ל: "מחבק את משפחת איזנקוט, גל היה מלח הארץ"/דובר צה"ל

20:02 - ההרוג מירי נ"ט: אייל אוזן מגשר הזיו

הערב הותר לפרסום כי אייל אוזן, בן 54 מגשר הזיו, הוא האזרח שנהרג מירי הנ"ט לעבר נטועה שבגליל.

אייל אוזן נהרג מירי נ״ט של חיזבאללה בשטחים החקלאיים באיזור מתת-נטועה שבגליל העליון 07 בדצמבר 2023. באדיבות המשפחה
אייל אוזן, ההרוג מירי נ"ט בגבול הצפון/באדיבות המשפחה

20:01 - אזעקות בגליל העליון

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות ביישוב זרעית בגליל העליון.

20:00 - תיעוד ממצלמת גוף שנמצאה על גופת מחבל שחוסל

במסגרת הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הנח"ל בג'באליה, נתקלו הלוחמים במחבלים שביצעו ירי נ"ט לעבר כוחותינו. החוליה הותקפה על ידי כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר. מחבל נוסף מתוך החוליה חוסל על ידי הלוחמים. על המחבל נמצאה מצלמה שתיעדה את מחבלי החמאס זוחלים על הקרקע עם RPG וקלצ'ניקוב, מסתתרים במבנים ומשגרים טיל נ"ט לעבר כוחותינו.

19:57 - אזעקה נשמעה בבוקעתא בצפון רמת הגולן

תיעוד ממצלמת הגוף של המחבל שחוסל

זוחלים עם נשקים, מתבצרים במבנים: תיעוד ממצלמת גוף שנמצאה על גופת מחבל שחוסל/דובר צה"ל

19:33 - נתניהו שוחח עם ביידן על רקע המבצע בחאן יונס

ראש הממשלה נתניהו שוחח בטלפון עם הנשיא ביידן על רקע המבצע בחאן יונס, כך נמסר מלשכת רה"מ.

19:32 - צה"ל תקף תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

19:12 - אזעקות בעוטף עזה

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בעין השלושה.

19:10 - רעיה והילה רותם הדליקו נרות בזום עם קהילת בארי

רעיה רותם ובתה הילה השתתפו בהדלקת נר ראשון דרך זום עם קהילת בארי השוהה במלון "דיוויד" בים המלח. רותם אמרה: "חברי בארי, חברים שלי, אני מדליקה אתכם נר ראשון ומקדישה אותו לשחרורם של כל החטופים שעדיין בשבי החמאס. שמי רעיה רותם. ב-7.10 בתי הילה ואני נחטפנו מביתנו לרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס. הילה הופרדה ממני ושוחררה לאחר 50 ימים, ולאחר 4 ימים נוספים שוחררתי אני".

היא הוסיפה: "יצאנו מהחשיכה אל האור, לכן הנני מפנה את האור הגדול הזה אל החברים שלנו שעדיין נמצאים בשבי. להזכיר לכולנו שצריך להחזיר את כולם וכולן, כל אחת ואחד, כדי שיהיה לנו אור איתן. אני מדליקה נר ומייחלת לנס חנוכה, לשובם של כל החטופים, שלמים ובריאים, לביטחונה של מדינת ישראל ושל הבית שלנו. שיצא מכאן אור גדול ויאיר הכל".

"מייחלת לנס חנוכה". רעיה רותם בהדלקת נרות

רעיה רותם ובתה הילה בהדלקת נר ראשון עם קהילת בארי/דוברות בארי
רעיה רותם ובתה הילה בהדלקת נר ראשון עם קהילת בארי. ללא, אתר רשמי
רעיה רותם וביתה הילה מדליקות נרות עם קהילת בארי בזום/אתר רשמי, ללא

18:55 - שר הביטחון ספד לבנו של גדי איזנקוט

שר הביטחון יואב גלנט מסר בתגובה לנפילתו של בנו של השר גדי איזנקוט: "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על נפילתו של גל, בנו של השר גדי איזנקוט עמו חלקתי שנים ארוכות של שירות משותף. ‏גל חונך על ערכי אהבת הארץ, ולדאבון הלב גם נפל למענם. לבי ומחשבותיי עם כל בני המשפחה. מי יתן ונהיה ראויים לקורבנו של גל, ושל כל הנופלים במלחמה הצודקת הזו".

18:40 - ניצולי המסיבה ברעים ערכו הדלקת נרות בקיסריה

ניצולי מסיבת הטבע "נובה" ברעים ערכו הערב הדלקת נר ראשון של חנוכה בקיסריה.

הדלקת הנרות של ניצולי המסיבה ברעים

ניצולי מסיבת הטבע ברעים בהדלקת נר ראשון של חנוכה/שלומי גבאי

18:31 - הנשיא הרצוג ספד לבנו של השר איזנקוט: "ערכי, חותר למצוינות ואהוב על כולם"

הנשיא הרצוג מסר בעקבות נפילתו של גל איזנקוט: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו - ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה"ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא".

הרצוג הוסיף: "גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב - נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

18:25 - ראש הממשלה מסר תנחומים למשפחת איזנקוט: "בוכים אתכם. גל היה גיבור אמיתי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בעקבות נפילתו של גל איזנקוט, בנו של השר גדי איזנקוט: "לחנה וגדי איזנקוט, שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה - היום ולתמיד. מה גדול הכאב. מה עמוק הצער. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד אתכם. גיבורינו לא נפלו לשווא. נמשיך להילחם עד לניצחון".

18:20 - לפיד למשפחת איזנקוט: "בוכים איתכם"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב ב-X: "הצילום הזה. החיבוק הזה. אב ובנו. שניהם במדים. שניהם חיילים של המדינה הזו. שניהם נענים לקריאה, מגיעים כשצריך אותם, עושים את מה שעליהם לעשות. גורלה של מדינה שלמה בחיבוק אחד. גדי, חנה, אנחנו בוכים אתכם".

18:14 - בני גנץ: גל לא היסס והתגייס למילואים, שולח חיזוק למשפחת איזנקוט

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ מסר הערב בעקבות נפילת גל איזנקוט, בנו של השר גדי איזנקוט: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו".

גנץ הוסיף: "יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים. יהי זכרו של גל וזכר כל הנופלים במערכה על הבית של כולנו ברוך. גם בשמו, גם בשמם, אנחנו ממשיכים במשימה."

הותר לפרסום: גל איזנקוט, בנו של חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, נפל בעזה. באדיבות המשפחה
גדי איזנקוט, עם בנו גל שנפל בקרבות בעזה/באדיבות המשפחה

18:07 - פורסמו שמות שני הרוגים בעזה

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני לוחמים שנהרגו בקרבות בעזה:

רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט, בן 25, מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ם (מיל') יונתן דוד דיטש, בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

17:52 - שרה נתניהו הדליקה נר ראשון עם פצועי צה"ל בביה"ח הדסה

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הדליקה הערב נר ראשון של חנוכה עם פצועי צה"ל שמאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם. נתניהו אמרה: "אתם הגיבורים שלנו, המכבים של ימינו. אני והעם כולו מתפללים לרפואתכם השלמה והמהירה".רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, הדליקה הערב נר ראשון של חנוכה עם פצועי צה"ל שמאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם.

שרה נתניהו הדליקה נר ראשון של חנוכה עם פצועי צה״ל. ללא קרדיט, אתר רשמי
רעיית ראש הממשלה בהדלקת נרות עם לוחמים פצועים/אתר רשמי, ללא קרדיט

17:30 - לוחמים חיסלו חוליית מחבלים חמושה ב-RPG בעזה

דובר צה"ל מסר כי צוותי לוחמים של גדוד 636 מחיל הגנת הגבולות זיהו חוליית מחבלים אשר התקרבה לעבר כוח של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת גולני, כשהם חמושים במספר טילי נ"ט מסוג RPG ומבצעים ירי לעבר הלוחמים. כלל המחבלים חוסלו.

חיסול החולייה החמושה על ידי צה"ל

תיעוד משטח הרצועה: כוחות צה"ל מזהים מחבלים עם נ"ט - ומשמידים אותם/דובר צה"ל

16:49 - חוסלו שני בכירים במערך המודיעין של חמאס בעזה

דובר צה"ל מסר היום שצה"ל ושב"כ חיסלו לפני כמה ימים שני בכירים במערך המודיעין של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. השנים הם עבד אלעזיז רנתיסי ואחמד עיוש. רנתיסי הוא בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי על כלל התצפיות של החמאס ולקח חלק בתכנון הטבח האכזרי של 7 באוקטובר. הוא חוסל בתקיפת חמ"ל מרכזי של המודיעין של החמאס. עיוש הוא פעיל במערך התצפיות בגדוד קראראה. בחמ"ל זה רוכזה תמונת התצפיות מכלל הרצועה, והוא שימש כנס אסטרטגי משמעותי לניהול הלחימה של ארגון הטרור חמאס, וביכולתו להוציא מתווי טרור נגד לוחמי צה"ל.

16:45 - פוטין לנשיא איראן: חשוב שנחליף דעות בעניין פלסטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום לנשיא איראן איברהים ראיסי כי חשוב ששתי המדינות יחליפו השקפות בעניין הפלסטיני.

כוחות צה"ל ושב״כ חיסלו לפני מספר ימים את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס 07 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חוסל: עבד אלעזיז רנתיסי/דובר צה"ל
כוחות צה"ל ושב״כ חיסלו לפני מספר ימים את אחמד עיוש, פעיל חמאס האחראי על חמל תצפיות של  חמאס 07 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חוסל: אחמד עיוש/דובר צה"ל

16:38 - נתניהו: אם חיזבאללה יפתח במלחמה, הוא יהפוך את ביירות ודרום לבנון לעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיימו היום הערכת מצב בפיקוד הצפון. בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, קציני המטה בפיקוד ומפקדי האוגדות. במהלכה סקרו את פעילות כוחות צה"ל בגזרת הצפון ואת תמונת המצב המודיעינית והגזרתית.

בהמשך ביקר ראש הממשלה נתניהו בסוללת תותחנים בגליל העליון, יחד עם מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין, שם שוחח עם חיילי חי"ר ותותחנים במילואים המשרתים בחודשיים האחרונים בקו קדמי בגבול לבנון. רה"מ נתניהו שמע על פעילות הלוחמים בגזרה ועל נכונותם להמשיך ולפעול לביטחון המדינה.

נתניהו אמר: "אני פה עם חיילי מילואים שמגלים רוח אדירה של נכונות לקרב, להשלים את המלאכה, להחזיר את הביטחון - לא רק לדרום, גם לצפון. זו המחויבות שלנו. אתם הערב מדליקים נר של חנוכה. בימי קרב הנר הזה בכל זאת מפיץ אור, גם של תוגה על בנינו ובנותינו הגיבורים שנפלו, על החטופים שעדיין לא החזרנו ואנחנו נחזיר אותם, על הפצועים שסובלים ועל האזרחים שנפלו גם כן בקרבות גבורה. אבל אני מתרשם מהרוח האדירה שישנה כאן. אתם ביטאתם אותה, ואני רוצה שתדעו שזה מחייב אותנו. העם גאה בכם. אני מציע גם לאויבים שלנו שישימו לב לרוח הזו, כי אם חיזבאללה יבחר לפתוח במלחמה כוללת, אז הוא במו ידיו יהפוך את ביירות ודרום לבנון, לא רחוק מכאן, לעזה ולח'אן יונס. אנחנו נחושים להביא את הניצחון, ונעשה את זה בעזרתכם".

רחל מאופקים בהדלקת נר ראשון של חנוכה 07 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
החליפה את העוגיות בסופגניות: רחל מאופקים הדליקה נר ראשון בקניון עזריאלי/ניב אהרונסון
רה"מ בנימין נתניהו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הצפון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו, גלנט והרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד הצפון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

16:35 - הפלסטינים שנעצרו הופשטו. צה"ל: כדי לשלול שהם נושאים נשק

לוחמי צנחנים במילואים, עצרו בשעות האחרונות לא הרחק מהגבול בצפון רצועת עזה עשרות גברים, לאחר בידוק ראשוני. הם הופשטו כדי לשלול אפשרות שהם נושאי נשק, בשלב הזה הם מתוחקרים. אין כוונה בשלב הזה להעביר את כולם לישראל אלא לבצע את התחקור בשטח.

תיעוד דרמטי מצפון רצועת עזה: עשרות חשודים בטרור נעצרו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד דרמטי מצפון רצועת עזה: עשרות חשודים בטרור נעצרו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

16:16 - עשרות מחבלי חמאס הסגירו את עצמם לידי צה"ל

עשרות מחבלי חמאס הסגירו את עצמם היום לידי צה"ל. האירוע תועד.

תיעוד דרמטי של המחבלים מסגירים את עצמם לידי צה"ל

צה"ל עצר עשרות מחבלים בעומק רצועת עזה/סעחף 27א' לחוק זכויות היוצרים

16:15 - לוחמים השמידו שבעה פירים בשג'עייה, אחד בבית ספר

ביממות האחרונות כוחות אוגדה 36 נלחמים במחבלים בקרבות פנים אל פנים, מאתרים ומשמידים תשתיות תת קרקעיות ואמצעי לחימה רבים, שרובם אותרו בסמוך למבנים אזרחיים ובתוכם. הכוחות ממשיכים לפעול על מנת להביא לפגיעה משמעותית ביכולות ארגון הטרור חמאס באזור.

כוחות צוות הקרב של חטיבת גולני נלחמים מול מחבלי חמאס במרחב, חיסלו עשרות מחבלים, איתרו פירים ומשגרי רקטות והביממות האחרונות כוחות אוגדה 36 נלחמים במחבלים בקרבות פנים אל פנים, מאתרים ומשמידים תשתיות תת קרקע ואמצעי לחימה רבים, שרובם אותרו בסמוך למבנים אזרחיים ובתוכם. הכוחות ממשיכים לפעול על מנת להביא לפגיעה משמעותית ביכולות ארגון הטרור חמאס באזור.

כוחות צוות הקרב של חטיבת גולני נלחמים מול מחבלי חמאס במרחב, חיסלו עשרות מחבלים, איתרו פירים ומשגרי רקטות והשתלטו על מספר תשתיות טרור של חמאס. במקביל, כוחות מצוות הקרב של חטיבת כפיר איתרו בבניין מגורים אזרחי מספר משגרי RPG, תחמושת וציוד נוסף של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, איתרו הכוחות פיר מנהרה בתוך בית ספר בשכונה.

צוות הקרב החטיבתי 188 חשפו והשמידו בשיתוף יחידת יהל"ם שבעה פירים במרחב, חיסלו עשרות מחבלים ואיתרו כמות גדולה של תחמושת, מטענים ונשקים. בנוסף, איתרו הלוחמים פיר מנהרה בתוך בית ספר בשכונה, שם נתקלו הלוחמים במחבלים, וניהלו קרב פנים מול פנים עד לחיסולם.שתלטו על מספר תשתיות טרור של חמאס. במקביל, כוחות מצוות הקרב של חטיבת כפיר איתרו בבניין מגורים אזרחי מספר משגרי RPG, תחמושת וציוד נוסף של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, איתרו הכוחות פיר מנהרה בתוך בית ספר בשכונה.

צוות הקרב החטיבתי 188 חשפו והשמידו בשיתוף יחידת יהל"ם שבעה פירים במרחב, חיסלו עשרות מחבלים ואיתרו כמות גדולה של תחמושת, מטענים ונשקים. בנוסף, איתרו הלוחמים פיר מנהרה בתוך בית ספר בשכונה, שם נתקלו הלוחמים במחבלים, וניהלו קרב פנים מול פנים עד לחיסולם.

תיעוד הלחימה בעזה

בווידאו: תשתיות טרור ואמצעי לחימה בלב שכונה אזרחית: תיעוד מלחימת כוחות אוגדה 36 במחבלי חמאס בשכונת שג׳עייה/דובר צה"ל

15:53 - משרד הבריאות של חמאס: 17,177 פלסטינים נהרגו בעזה

משרד הבריאות של עזה מסר היום שמתחילת המלחמה נהרגו 17,177 תושבים בעזה. לטענת חמאס, 46 אלף פלסטינים נפצעו.

15:38 - המטופלות האחרונות ממחלקת השבים בשניידר שוחררו

היום שוחררו ממחלקת הילדים השבים במרכז שניידר לרפואת ילדים, התאומות אמה ויולי קוניו בנות ה-3, יחד עם אמן שרון - המטופלות האחרונות במחלקה. אמה, יולי ושרון שבו ארצה ביום שני, ה-27 בנובמבר ומאז הגעתן, צוות רפואי ופסיכו-סוציאלי משניידר העניק להן מעטפת טיפולית ורגשית.

במעמד הפרידה מבית החולים, אמר רמוס אלוני, אביה של שרון, כי הוא מבקש להודות לכל הצוות הנפלא, שהיה עבורם "כצוות של מלאכים".

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר אמרה: "לא פשוט לנו להיפרד מכם, וחשוב לנו שתזכרו שאנחנו פה תמיד עוגן עבורכם כשתצטרכו. תודה על שהייתם אור גדול עבורנו בתוך החושך. אנו מייחלים לחזרתם המהירה של כל השבויים והשבויות ארצה".

התאומות אמה ויולי קוניו עם אמן שרון משתחררות מבית החולים שניידר, 7 בדצמבר 2023. דוברות מרכז שניידר, אתר רשמי
המשוחררות אמה, יולי ושרון קוניו בבית החולים שניידר/אתר רשמי, דוברות מרכז שניידר

15:37 - גבר בן 30 נהרג מירי טיל הנ"ט למתת

גבר בן 60 נהרג כתוצאה מירי טיל הנ"ט מלבנון לעבר מתת בגליל העליון. הוא הובא לחבירה על ידי כוח צה"ל ליד צומת פסוטה, שם קבעו צוותי מד"א את מותו. בצה"ל יבדקו את נסיבות הימצאו במקום, שכן השטחים החקלאיים באזור הוכרזו כשטח צבאי סגור. גופתו תועבר למרכז הרפואי גליל בנהריה.

15:33 - טיל נ"ט נורה לעבר מתת בצפון, אזרח נפגע מהירי

מחבלים שיגרו טיל נ"ט לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מרחב מתת. אזרח נפגע כתוצאה מהירי. בנוסף, זוהו מספר שיגורים נוספים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף באמצעות מסוקי קרב, טנקים וירי ארטילרי את מקורות הירי.

15:29 - אזעקות נשמעו בגליל המערבי

אזעקות נשמעו בערב אל עראמשה בגליל המערבי. נכון לשלב זה, לא דווח על נזק או נפגעים.

15:03 - דיווח: פצוע מפגיעת טיל נ"ט שנורה מלבנון ברכב אזרחי

צפו: פטריית עשן בגבול לבנון

גבול לבנון במתת/סעיף 27 א

14:31 - איבריו של חלל צה"ל עלמנאו עמנואל פלקה הושתלו בשלושה חולים

המרכז הלאומי להשתלות דיווח כי איבריו של חלל צה"ל עלמנאו עמנואל פלקה הושתלו בשלושה חולים בבתי החולים בילינסון, איכילוב והדסה עין כרם. השתלה משולבת של לב וראות וכבד בוצעה בבת 53 בבלינסון, השתלה משולבת של כליה ולבלב בוצעה בבת 45 באיכילוב, וכליה בבן 58 בהדסה עין כרם.

נועם אחיו של עמנואל-עלמנאו, אמר כי "למשפחה היה ברור שיתרמו את איבריו, בטוחים שזה מה שהיה רוצה".

14:28 - מדינות זרות ששלחו חיילים ליוניפי"ל בדרום לבנון חוששות מההידרדרות הביטחונית

מדינות זרות ששלחו חיילים ליוניפי"ל בדרום לבנון חוששות כי ההידרדרות הביטחונית בגבול ישראל ולבנון תעמיד את החיילים שלהם בין האש של צה"ל לחיזבאללה. על רקע המתיחות בדרום לבנון, גורמים ביטחוניים זרים העבירו שאלות לגורמים במערכת הביטחון בישראל על הכוונות של ממשלת ישראל כלפי חיזבאללה בשל החשש.

13:56 - דיווח: ארה"ב ביקשה מישראל לא להגיב להתקפות הח'ותים בתימן מחשש להרחבת המלחמה

ארצות הברית ביקשה מישראל לא להגיב להתקפות של המורדים החות'ים בתימן מחשש להתפתחות העימות לסכסוך אזורי רחב, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. ארה"ב אמרה לישראל לתת לצבא האמריקני להגיב לחות'ים בתימן, במקום להסתכן בתגובה ישראלית שעלולה להרחיב את הסכסוך, כך אמרו גורמים אמריקנים.

כזכור, כוחות מורדים חות'ים, הנתמכים על ידי איראן, שולטים בצפון תימן ויורים מל"טים וטילים בליסטיים לעבר שטח ישראל מתחילת המלחמה בעזה.

13:00 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה. נכון לשלב זה, לא דווח על נזק או נפגעים.

12:49 - דיווחים בלבנון: תקיפה משמעותית של צה"ל בדרום המדינה

על פי דיווחים בלבנון, צה"ל תוקף כרגע בצורה משמעותית בדרום המדינה.

צפו: תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון

בווידאו: תיעוד מהתקיפות צה"ל בדרום לבנון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מהתקיפות צה"ל בדרום לבנון. 7 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מהתקיפות צה"ל בדרום לבנון. 7 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:05 - צה"ל התיר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל ברצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל ברצועה:

רס"ל (במיל') מאור גרשוני, מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת עציוני (6), נפל בקרב ברצועת עזה, בן 24 בנופלו.

בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר עמית בונצל, נפצעו שלושה לוחמים במילואים מסיירת צנחנים באורח קשה. לוחם נוסף במילואים מגדוד 7008 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לטיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת 'עציוני' (6), נפל אתמול (ד׳) בקרב בצפון רצועת עזה.. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני/דובר צה"ל

12:00 - מפקדי בא"ח צנחנים נלחמו ברצועה - וחזרו לקלוט מתגייסים חדשים לחטיבה

במהלך הלחימה הופעלו לוחמי הכשרת חי"ר בשלב האימון המתקדם של בא"ח צנחנים לפעולה קרקעית כצוות קרב גדודי בעזה. מתחילת הלחימה לוחמי ומפקדי הבא"ח חיסלו מחבלים, איתרו והשמידו פירי מנהרות ואיתרו אמצעי לחימה. בימים האחרונים חזרו המפקדים לבסיס האימונים החטיבתי על מנת לקלוט את הלוחמים המתגייסים היום.

בלחימה במרחבי עיסא, רימאל ושיח עג'לין, הלוחמים חיסלו מחבלים, השמידו תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה ואתרים לייצור אמצעי לחימה וסיכלו עשרות פירים.

תיעוד: פעילות של לוחמי בא"ח צנחנים בעזה

בווידאו: תיעוד של הפעילות של לוחמי בסיס האימונים החטיבתי של הצנחנים בעזה/דובר צה"ל

11:47 - צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

צה"ל דיווח כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

11:12 - צפו בתיעוד: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל

צה"ל פרסם תיעוד של מחבלי חמאס משגרים רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל
"אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע", נכתב בהודעה. "הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם".

צפו בתיעוד

צה"ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל

בווידאו: צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל/דובר צה"ל

10:01 - צבע אדום נשמע בשדרות ובעוטף עזה

צבע אדום נשמע בשדרות וביישובים גבים, איבים וניר עם. נכון לשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

09:45 - 2,3 ח-סל: כלי טיס זיהה וחיסל חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה בחאן יונס

כלי טיס מאוייש מרחוק של חיל האוויר זיהה אתמול חוליית מחבלים שהסתתרה במרחב חאן יונס. המחבלים יצאו מפיר מנהרה מתחת להריסות מבנה, כאשר אחד מהם אוחז במשגר RPG. לוחמים מצוות הקרב של גדוד 71, חטיבה 55 הכווינו את כלי הטיס שחיסל את המחבל.

צפו בתיעוד: כלי טיס מאוייש מרחוק מחסל חוליית מחבלים

בווידאו: כלי טיס זיהה וחיסל חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה בחאן יונס/דובר צה"ל
חיסול מחבלים של ארגון הטרור חמאס בעת יציאה מפיר מנהרה, רצועת עזה. 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חיסול המחבלים/דובר צה"ל

09:12 - לפיד: "הצעדה בירושלים הערב היא נסיון כהניסטי להצית אש בזירות נוספות"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד במסר תקיף לקראת הצעדה בירושלים: "הערב היא נסיון כהניסטי בוטה להצית אש בזירות נוספות ולגרום לעוד הרס ומוות, כתב. "כראש ממשלה אישרתי צעדות בירושלים, אבל לא פרובוקציות אלימות. אם היה באמת קבינט בישראל, הוא לא היה מרשה את זה".

צפו בתמונות: פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה

פעילות כוחות צהל ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות כוחות צהל ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות כוחות צהל ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות כוחות צהל ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות כוחות צהל ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

08:01 - צה"ל: כוחות אוגדה 98 ממשיכים להלחם בחאן יונס

צה"ל דיווח כי במסגרת פעילות אוגדה 98 בחאן יונס חוסלו מחבלים ונתקפו על ידי חיל האוויר עשרות יעדי טרור. כוח של דובדבן מצוות הקרב של עוצבת הקומנדו נתקל בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה, חיסל בהיתקלות שני מחבלים והשמיד את הפיר.

בנוסף, צוות הקרב של חטיבה 460 נלחם במרחב מחנה ג'אבליה, הלוחמים פשטו על מוצב "הביסאן", מוצב צבאי של גדוד מרכז ג'אבליה של ארגון הטרור חמאס. בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים. כמו כן, איתרו הכוחות רשת מנהרות תת קרקעיות המובילות מחוץ למוצב, מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה באזור המוצב.

אמל"ח שנתפס בצפקדה הצבאית של חמאס, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
אמל"ח שנתפס במהלך פעילות הכוחות במפקדה הצבאית של חמאס/דובר צה"ל
אמל"ח שנתפס בצפקדה הצבאית של חמאס, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
אמל"ח שנתפס במהלך פעילות הכוחות במפקדה הצבאית של חמאס/דובר צה"ל

07:18 - דודו של עמית בונצל: "הלב שלי נקרע לשניים"

נתנאל בונצל, דוד של עמית בונצל שנפל בקרבות בעזה, פרסם פוסט בפייסבוק על מותו: "הלב שלי נקרע לשניים. לא נתפס שהחיוך הזה לא איתנו עוד". עמית הותיר אחריו הורים, יצחק ונועה, ושני אחים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

06:09 - דיווח: חמאס העביר מידע מודיעיני לגבי הג'יהאד - "והרדים" את ישראל

גורם צבאי שנשאר בעילום שם התראיין לעיתון "וושינגטון פוסט" וחשף כי חמאס פעל במשך שנים לייצר תחושת ביטחון בקרב ישראל ולעודד חוסר פעולה מצד צה"ל. אותו גורם הסביר כי ארגון החמאס יצר רושם כי מעוניין בשיקום הכלכלה ולכן הגיב בשקט להגדלת מכסות הפועלים שהותרו להיכנס לישראל. עוד הסביר הגורם כי חמאס נמנע מעימות עם ישראל מאז מבצע שומר החומות באביב 2021 ואף העביר לישראל מידע מודיעיני על הג'יהאד האסלאמי. בחודשים שלפני פרוץ המלחמה, חמאס ערך הפגנות גדולות בצמוד לגדר הגבול, כדי להרגיל את צה"ל לנוכחות גדולה באזור.

לכתבה המלאה

05:56 - שמותיהם של שני חללי צה"ל הותרו לפרסום

סמ"ר עמית בונצל, בן 22, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה, בן 22 לוחם ביחידת דובדבן, נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ב-5 בדצמבר בדרום רצועת עזה.

סמ"ר עמית בונצל. באדיבות המשפחה
סמ"ר עמית בונצל/באדיבות המשפחה
סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה. באדיבות המשפחה
סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה/באדיבות המשפחה

05:22 - שר ההגנה הבריטי יבקר בישראל

שר ההגנה של בריטניה גרנט שאפס יערוך ביקור בישראל ובגדה המערבית. מלשכתו נמסר כי שאפס ינצל את הביקור כדי לפעול להאצת כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה ולאפשר את כניסתו דרך הים. מוקדם יותר השבוע חשף שאפס כי בריטניה שוקלת לשלוח ספינה מהצי הבריטי סמוך לחופי עזה כדי לספק סיוע רפואי והומניטרי לתושבי הרצועה. בביקורו, צפוי שר ההגנה הבריטי להיפגש עם שר הביטחון יואב גלנט ועם שר החוץ של הרשות הפלסטינית.

03:16 - נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה חוזרת בה מדבריה, "לא הייתי מרוכזת"

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל, חזרה בה מדבריה הקודמים בשימוע של ראשי האוניברסיטאות בקונגרס, לפיהם קריאה לרצח יהודים, לא הכרח מפרה את מדיניות האוניברסיטה. "באותו רגע הייתי מרוכזת במדיניות ארוכת השנים של האוניברסיטה שלנו, שלפיה אמירה לבדה אינה ברת-עונשין", אמרה מגיל בסרטן שהעלתה ל-X. "הייתי צריכה להיות ממוקדת בכך שקריאה לרצח עם של יהודים היא קריאה לאלימות הנוראה ביותר שבני אדם יכולים לבצע".

02:36 - ארגון הבריאות העולמי: מערכת הבריאות בעזה "על ברכיה"

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, טען היום כי מערכת הבריאות בעזה "על ברכיה" ונמצאת על סף קריסה. עוד הוסיף גברה-יסוס: "בעזה לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד עוד בתי חולים, ובכל זאת, עוד אחד עומד כעת על סף סגירה. סגירת בית החולים תמנע מאלפים טיפול רפואי מציל חיים".

01:08 - חקיקה אמריקנית לסיוע צבאי לישראל ולאוקראינה נפלה בהצבעה בסנאט

חקיקה אמריקנית לסיוע צבאי לישראל ולאוקראינה נפלה בהצבעה בסנאט, 49 חברי סנאט הצביעו בעד, בעוד 51 הצביעו נגד. מי שמנעו את קידום ההצעה הם סנאטורים רפובליקנים שהצביעו נגד במחאה על מדיניות ההגירה שארצות הברית מנהיגה בגבולה עם מקסיקו.

הסנאט האמריקני. ויקיפדיה, אתר רשמי
הסנאט האמריקני/אתר רשמי, ויקיפדיה

00:33 - השר דרמר: אישור כניסת הדלק קריטי לגיבוי מביידן

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר בישיבת הקבינט כי אישור ההחלטה הינו "קריטי" כדי שישראל תוכל להמשיך ולקבל גיבוי מממשל ביידן להמשך הפעולה הצבאית בדרום רצועת עזה

00:23 - בנט: "הכנסת דלק לעזה טעות חמורה"

רה"מ לשעבר נפתלי בנט אמר בהתייחס לישיבת הממשלה: ‏הכנסת דלק לעזה בעת מלחמה מהווה זריקת אנרגיה לחמאס. זו שגיאה חמורה, בוודאי כשזה קורה בזמן שהחטופים שלנו מוחזקים בתנאים לא אנושיים וכנגד הדין הבינלאומי, ולא זוכים אפילו לביקור של הצלב האדום. ‏הדלק הוא החמצן - במובן המילולי - של חמאס. ‏בלעדיו חמאס יקרוס. ‏חמאס משתמש בדלק למערכות האיוורור והתאורה במנהרות הטרור, ‏לתנועת חמושים, ‏ולפעילות טרור נגדנו. ‏מי ששולח את חיילינו להילחם מול אויב ציני חייב לדעת לעמוד מול לחצים, גם של ידידים, בנקודה כל כך חיונית במלחמה.

00:11 - בן גביר: "הדלק משמש את חמאס, חייבים להפסיק עם הקונספציה"

השר איתמר בן גביר אמר הערב בישיבת הקבינט: "הדלק הזה משמש את החמאס. אמרנו לפני כמה שבועות שלא תיכנס טיפה ופתאום משנים את הקו האדום? כדי לנצח את החמאס ואת הטרור, אנחנו חייבים להפסיק עם הקונספציה".

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

23:36 - משרד רה"מ: הקבינט אישר תוספת דלק לרצועה על מנת למנוע קריסה הומניטרית

משרד ראש הממשלה דיווח כי הקבינט אישר תוספת דלק לרצועת עזה "ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) אישרה את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה".

עוד נכתב בהודעה כי "ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת ע"י קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה".

23:22 - הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הגדלת כמות הדלק שתיכנס לרצועת עזה

בעקבות לחץ אמריקני, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הגדלת כמות הדלק שתיכנס לרצועת עזה. השרים סמוטריץ' ובן גביר הצביעו נגד ההחלטה. כזכור, ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הוקדמה להיום, בעוד שהייתה אמורה להיערך ביום ראשון. לדברי גורמים ישראלים, לחץ אמריקני להגדיל את כמות הדלק והסיוע ההומניטרי לרצועה הביא להקדמת הישיבה.

23:16 - שר החוץ כהן: "כהונתו של גוטיירש היא סכנה לשלום העולמי"

שר החוץ אלי כהן תוקף בחריפות את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירש: "כהונתו של גוטיירש היא סכנה לשלום העולמי", צייץ בחשבון ה-X שלו.

עוד כתב כהן כי "בקשתו להפעיל את סעיף 99 וקריאה להפסקת אש בעזה, מהווה תמיכה בארגון הטרור חמאס, ורוח גבית לרצח קשישים, חטיפת תינוקות ואונס נשים. מי שתומך בשלום עולמי חייב לתמוך בשחרור עזה מהחמאס".

22:32 - גלנט: בדרום הולכים עד הניצחון, בצפון נערכים לכל האפשרויות

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם לוחמי מילואים בגבול הצפון, ופירט על תוכניות צה"ל בגבול הצפוני ובמערכה עם חמאס. "בהקשר למשימות, הדברים צריכים להיות ברורים - לחמאס אנחנו הולכים עד לניצחון, להכרעה על כל המשתמע", אמר. "חיסול התשתיות השלטוניות והצבאיות וחזרת בני הערובה, החטופים, חזרה לשטחינו. בצפון אנחנו מכינים את כל האפשרויות".

גלנט הרחיב על הקשר בין המלחמה בעזה למלחמה אפשרית בלבנון: "אנחנו נגיע לתהליך הסכמי, כתוצאה מזה שחיזבאללה יבין מה קורה פה ויש לו זיכרון טוב מאד עם מה קורה בעזה, כשהוא רואה את התמונה של עזה, הוא מבין שאפשר לעשות את אותה תמונה בביירות, התמונה היא ברורה לו, זאת אפשרות אחת שהיא אפשרות המועדפת".

גלנט הוסיף כי "האפשרות השנייה, אני חושש שחיזבאללה רוצה להגיע אליה, זה אפשרות מלחמתית, ללכת ולהילחם בנו ולדרדר את המצב, זה ייבחן כאשר התושבים יגיעו אחרי שהם שניתן את התנאים המתאימים, אם הוא ילך על האפשרות הזאת, אתם צריכים לתת את הגיבוי. לזה צריכים להיות מוכנים".

שר הביטחון יואב גלנט סייר בגבול הצפון ונפגש עם ראשי הערים והמועצות. 6 בדצמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט עם הלוחמים בצפון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

21:18 - ההבהרה של נשיאת הארוורד: "מי שיאיים על יהודים יישא בתוצאות"

נשיאת הרווארד, קלודין גיי, כתבה בחשבון ה-X של האוניברסיטה: "יש כאלה שבלבלו בין הזכות לחופש ביטוי עם הרעיון שהרווארד תסכים לקריאות לאלימות נגד סטודנטים יהודים". גיי הוסיפה: "הרשו לי להבהיר - קריאות לאלימות או רצח עם נגד הקהילה היהודית, או כל קבוצה דתית או אתנית הן נבזיות, אין להן מקום בהרווארד, ומי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יישא בתוצאות".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-61 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully