וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בירושלים משחרור המחבלים: "יעשו גם לנו 7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 14:19

במסגרת עסקת החטופים, לא פחות מ-72 מחבלים ישתחררו וצפויים לשוב לרחובות הבירה. התושבים לא מתנגדים לעסקה, אבל מתקשים להסתיר את החרדה: "מפחיד לטייל עם הילדים כשרוצחים חוזרים להסתובב בינינו. גם אם לא הצליחו להרוג, הם ניסו - ובטח ינסו שוב"

בווידאו: צעדת משפחת החטופים עושה את דרכה לירושלים/צילום: שב״פ sha_b_p@

לצד ההתרגשות הגדולה על שחרורם הקרוב של 13 מהחטופים המוחזקים ברצועת עזה, העסקה שנחתמה מוקדם יותר השבוע טומנת בחובה מחירים כבדים. היא מסכנת את כוחות צה"ל בשטח, לנוכח הפסקת הלחימה במהלך ההפוגה - וגם את האזרחים בעורף, שאם תושלם העסקה יקבלו ברחובות מאות אסירים ביטחוניים, 72 מהם בירושלים לבדה.

במסגרת העסקה, האסירים הביטחוניים שישוחררו - נשים וקטינים עד גיל 18 (כולל) שהואשמו בניסיונות פיגוע, ביידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון ובחבירה לארגוני טרור - ישובו לביתם ללא תנאים נוספים. קומץ מהם לרצועת עזה, מרביתם ליו"ש, וחלק לא מבוטל שישובו לרחובות ירושלים, ללא מחסומים ואמצעים שיקשו על הגעתם לכל נקודה בישראל, לרבים מהם תעודת זהות כחולה.

ברחובות ירושלים, שאירחה כמה מהמפגנים המשמעותיים לטובת שחרור החטופים, רבים מברכים על העסקה - אבל באותה נשימה מזהירים מהשלכותיה על העיר. כמה ממבצעי הפיגועים הזכורים בעיר בשנים האחרונות ישוחררו לאלתר. הירושלמים, למודי המציאות הבטחונית המעורערת, מבינים בעצמם שמדובר בפצצה מתקתקת.

צעדת משפחות החטופים לירושלים מגיעה למבשרת ומתקבלת בחום גדול בידי המוני תושבים, 18 בנובמבר 2023. שב"פ, אתר רשמי
צעדת משפחות החטופים נכנסת לירושלים, בשבוע שעבר/אתר רשמי, שב"פ

"המחבלים שחוזרים לירושלים יכולים להסתובב חופשי", אומרת ל"וואלה" דין, אם לשלושה תושבת העיר, "הם יכולים להיות בגנים של הילדים שלי, לעבוד בבתי חולים ובעצם בכל מקום. רף החרדה גבוה מאוד. אני כבר לא אסע עם הילדים לגן החיות ביום שישי או אצא לטייל בחוץ, כי מסתובבים בינינו רוצחים, שגם אם לא הצליחו לרצוח, זה מה שהם התכוונו לעשות - וזה מה שהם יעשו שוב".

דין מבהירה כי היא לא מתנגדת לעסקת החטופים. "כולנו רוצים את הילדים, התינוקות והנשים שנמצאים בשבי בחזרה בבית, וכמה שיותר מהר. אבל אני דורשת מהממשלה ומהמדינה להכיר במחיר הכבד שאנחנו עומדים לשלם כשהמחבלים ייצאו לחופשי. שום דבר לא ימנע מהם לבצע שוב את טבח 7 באוקטובר".

ד', מנהל קבוצת ביטחון בשכונת תפר בירושלים, מרגיש כמוה. "החשש הוא שחלק מהמשוחררים יחזרו למעגל הטרור, אבל עוד יותר מזה - הם יגיעו למשפחות ולקרובים שלהם, שיראו בכבוד שהם מקבלים בזכות השחרור דלק להצטרפות למעגל הטרור". ד' מתאר כי מפלס השנאה של התושבים נגד השכונות היהודיות גובר בכל יום, "באבנים וגם בקריאות המואזין. התושבים מרגישים שהממשלה הפקירה אותם. שהיא רואה פתרון מהיר לבעיה, אבל מתעלמת מתמונת המאקרו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

זירת פיגוע הדקירה בשכונת גילה ביולי האחרון. שניים מהמחבלים ישוחררו בעסקה

בוידאו: זירת הדקירה בשכונת גילה בירושלים./מד"א

זירת פיגוע הדקירה בשייח ג'ראח ב-2021. המחבלת תשוב להתגורר ליד הקורבן

בווידאו: פיגוע דקירה בירושלים - בת 26 נפצעה קל סמוך לקבר שמעון הצדיק לעיני ילדיה/צילום: יאיר לוי, דוברות משטרת ישראל, שלומי הלר ודוברות בית החולים הדסה

אחד מאירועי הטרור הזכורים שאירעו לפני המלחמה בירושלים הוא חוליית המחבלים שנכנסה ביולי האחרון לגילה, אחת השכונות הדרומיות בבירה, וניסתה לרצוח בדקירות סכין סטודנט צעיר שהגיע לבקר את סבו וסבתו. הוא נפצע אנושות, השלושה נעצרו לאחר מרדף ממושך, ובימים הקרובים שניים מהם ישוחררו במסגרת העסקה. בנוגע לאחד מהם קיימת אזהרה ביטחונית: אם ישתחרר, בכוונתו לנסות ולבצע את הפיגוע שוב.

השכונות הסבוכות בירושלים מולידות מקרים חריגים. כך לדוגמה מוריה כהן, תושבת שייח ג'ראח, נדקרה לפני כשנתיים בידי מחבלת המתגוררת בשכנות אליה. רק לפני כשבועיים נגזרו על המחבלת 12 שנות מאסר וכעת, על רקע עסקת החטופים, היא צפויה להשתחרר ולחזור לביתה. "ניסיון הרצח הזה, מצד אותה מחבלת שהיא שכנה שלנו וגרה לידנו, נעשה לעיני הילדים שלנו. קשה לנו לדמיין סיטואציה כזאת, שבה מחר בבוקר נפתח את הדלת וניתקל בה", סיפר ל"וואלה" דביר, בעלה של מוריה.

כדי לנסות ולמנוע את החגיגות המתוכננות במסגרת שחרור המחבלים, משטרת מחוז ירושלים זימנה בשעות האחרונות כמה ממשפחותיהם לשיחות אזהרה. המשטרה דרשה מהמשפחות שיתחייבו לא לקיים חגיגות בעקבות שחרור האסירים, זאת בניסיון לסכל התקהלויות מסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully