וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיציאה מהשבי בעזה ועד המפגש עם המשפחות: כך תתבצע העסקה לשחרור החטופים | שלב אחר שלב

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 11:11

החטופים הראשונים שיגיעו לארץ בסיוע גופים בינלאומיים יועברו לידי צה"ל דרך אחד ממעברי הגבול. אחרי בדיקה ראשונית הם יגיעו לבתי החולים, ויעברו סדרת בדיקות מקיפה עם הצוות הרפואי במקום עד החלמתם אחרי שישובו לביתם הם יועברו לטיפול משרד הרווחה

בווידאו: נתניהו על העסקה לשחרור חטופים: "מאמין בכל ליבי שההחלטה נכונה" 22.11.23/לעמ

עסקת החטופים שנרקמה בחודשים האחרונים לא החליקה בגרון של אף ישראלי, המחירים כבדים, התותחים עדיין רועמים והחשש שמא זו הייתה טעות ליוותה כל דיון ביממה החולפת. אך הדיון הציבורי שילווה אותנו לתקופה ארוכה יזוז הצידה - ואת מקומו יתפסו תמונות של עשרות נשים, ילדים ותינוקות שישוחררו מהשבי ברצועת עזה במספר פעימות בחזרה לחיק משפחתם.

בשלב הראשון, ככל הנראה עם כניסת ההפוגה היום ב-7 בבוקר (שישי) לתוקף יעברו 13 החטופים שישוחררו מידי ארגון הטרור הרצחני לנציגי הצלב האדום והארגונים הבינלאומיים. אותם ארגונים יוציאו אותם מרצועת עזה ויעבירו אותם לידי צה"ל דרך אחד ממעברי הגבול. בצה"ל נערכו בשבועות האחרונים לקליטה של אותן נשים וילדים עם הנחיות מפורטות לאיך צריך להתנהג לאותם חטופים ששבים הביתה - מה מותר ומה אסור. במבצע שנקרא "דלת שמיים" צפויים לחזור החטופים לישראל דרך מעבר רפיח, ולעבור בדיקות מקיפות בבתי החולים.

הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023. אבי רוקח
אחרי בדיקה ראשונית של מצבם של החטופים, יובהלו לבית החולים שנקבע מראש/אבי רוקח

אחרי בדיקה ראשונית של מצבם של החטופים, יובהלו לבית החולים שנקבע מראש. משם, יאספו את משפחת החטוף לנקודת מפגש באחד מחמשת בתי החולים שהתארגנו לכך מראש. לכל אחד ייעוד מסוים משלו לקליטת "החוזרים הביתה".

בבית החולים הם יתאחדו לראשונה עם המשפחות והקרובים, כמו גם יעברו סדרת בדיקות מקיפה עם הצוות הרפואי במקום עד החלמתם. במתחמים המבודדים שהוכנו בשביל כל חטוף הוא ייחשף בהדרגתיות ולפי הערכת מצב לגורמי ביטחון שונים שיגיעו כדי לתשאל אותו וגם, ככל הנראה, למציאות הישראלית החדשה. יש לציין שחלק מהחטופים, ביניהם גם ילדים, איבדו בני משפחה במהלך המלחמה.

בהמשך הדרך, אחרי שיחלימו בצורה מלאה וישובו לביתם - הם יעברו לטיפול משרד הרווחה. מערך של עובדות סוציאליות ילווה אותם מבחינה טיפולית, רגשית, כלכלית ובריאותית עד לשיקום מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully