וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נתפס: המחבלת תשוחרר - ותחזור לגור ליד האישה שדקרה לעיני ילדיה

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 15:47

מוריה כהן, תושבת שייח ג'ראח, נדקרה בידי מחבלת המתגוררת בשכנות אליה. רק לפני כשבועיים נגזרו על המחבלת 12 שנות מאסר וכעת, על רקע עסקת החטופים, היא צפויה להשתחרר ולחזור לביתה. המשפחה: "המומים שאנחנו עלולים לפתוח דלת ולהיתקל בה שוב, נעשה הכל כדי שזה לא יקרה"

בווידאו: פיגוע דקירה בירושלים - בת 26 נפצעה קל סמוך לקבר שמעון הצדיק לעיני ילדיה/צילום: יאיר לוי, דוברות משטרת ישראל, שלומי הלר ודוברות בית החולים הדסה

כמעט שנתיים חלפו מאז מוריה כהן, תושבת שכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, נדקרה לעיני ילדיה בידי מחבלת תושבת השכונה. כעת, בתפנית בלתי נתפסת בחסות עסקת החטופים שתצא לדרך מחר (חמישי), אותה מחבלת צפויה להשתחרר ממאסר - ותשוב לגור ליד הקורבן שלה. וכאילו זה לא היה משונה מספיק, המחבלת צפויה להשתחרר שבועות בודדים לאחר שנגזר דינה ל-12 שנות מאסר.

"אנחנו חלק מהמדינה, אנחנו יודעים שיש שיקולים לאומיים, אבל אנחנו לא מבינים אותם עד הסוף", אמר היום ל"וואלה" דביר, בעלה של מוריה, "בהיבט האישי, המחבלת הזו אמנם הודתה בניסיון לרצח אבל לא התחרטה על מעשיה. ניסיון הרצח הזה, מצד אותה מחבלת שהיא שכנה שלנו וגרה לידינו, נעשה לעיני הילדים שלנו. קשה לנו לדמיין סיטואציה כזאת שבה מחר בבוקר נפתח את הדלת וניתקל בה".


.

מוריה כהן עם בעלה דביר וילדיהם. באדיבות המצולמים
מוריה כהן עם בעלה דביר וילדיהם. "הבטחנו להם שהמחבלת לא תחזור"/באדיבות המצולמים
אישה כבת 30 נדקרה סמוך לקבר שמעון הצדיק בירושלים. 8 בדצמבר 2021. דוברות איחוד הצלה, אתר רשמי
כוחות סמוך לזירת הפיגוע שבו נדקרה מוריה כהן, דצמבר 2021/אתר רשמי, דוברות איחוד הצלה

כהן הוסיף כי הבטיח לילדים של מוריה ושלו שלעולם לא יצטרכו לפגוש את אותה מחבלת. "הבטחתי להם שיש לנו משטרה חזקה וצה"ל חזק, שלא יתנו למחבלת לחזור לבית שלה. לצערנו הרב זה קורה. אנחנו מקווים שזה יתבטל. נעשה הכל כדי למנוע את זה. בתוך כל זה אנחנו מזדהים ושמחים בשובם של החטופים, אבל במובן האישי זה ממש קשה לנו".

המחבלת מפיגוע הדקירה בירושלים. 8 בדצמבר 2021. רשתות חברתיות, תמונות גולשים
המחבלת בזמן הימלטותה מהזירה/תמונות גולשים, רשתות חברתיות
הסכין ששישמה את המחבל במהלך פיגוע הדיקרה בירושלים 8 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
באורך 30 ס"מ. הסכין שבה השתמשה המחבלת כדי לדקור את מוריה כהן/דוברות משטרת ישראל

המקרה אירע בדצמבר 2021. המחבלת, שהיתה אז בת 14, תקפה את מוריה כהן בסכין באורך 30 ס"מ סמוך לקבר שמעון הצדיק, בעת שאחזה עגלת תינוק. לאחר מכן נמלטה למוסד חינוכי לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע, ובהמשך נעצרה. רק לפני שבועיים גזר עליה בית המשפט המחוזי בירושלים 12 שנות מאסר, לאחר שהורשעה בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח ובשיבוש מהלכי משפט. עו"ד אביעד דוויק, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמר כי קטינות אינה מעניקה חסינות מפני ענישה מחמירה מאחורי סורג ובריח, וכי גם במקרה של נאשמת קטינה חשוב שהענישה תעביר מסר מרתיע. כעת, כאמור, רגע אחרי שנגזר דינה, צפויה המחבלת להשתחרר במסגרת עסקת החטופים ולחזור לגור ליד מי שדקרה לעיני ילדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully