וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התשואות לאוקראיני שלחם עם הנאצים: יו"ר הפרלמנט הקנדי התפטר

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 23:13

במהלך ביקור זלנסקי במדינה, הזכיר יו"ר בית הנבחרים, אנתוני רוטה, אוקראיני בן 98 שישב בקהל ונאבק בצבא האדום - אך בהמשך התברר שהוא לחם בדיביזיה נאצית. רוטה טען שלא ידע על עברו והתנצל: "קיבלתי מידע נוסף שגרם לי להצטער על החלטתי". "מרגיז מאוד", טען רה"מ טרודו

בווידאו: ראש ממשלת קנדה מודיע על הפעלת סמכויות חירום כדי לסיים את ההפגנות/צילום: רויטרס

יו"ר בית הנבחרים של קנדה, אנתוני רוטה, התפטר היום (שלישי) מתפקידו לאחר ששיבח ביום שישי האחרון את ירוסלב הונקה - אוקראיני בן 98 ששירת במהלך מלחמת העולם השניה בזרוע הצבאית של האס-אס. הונקה שירת בדיביזיה נאצית שהורכבה מלוחמים אוקראינים, שסייעו למלחמה בברית המועצות ששלטה באוקראינה בזמן המלחמה.

התקרית אירעה בשבוע שעבר במהלך ביקורו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כשרוטה הצביע על הונקה ואמר כי זהו "גיבור אוקראיני, גיבור קנדי, וכולנו מודים לו על שירותיו", ואילו הנוכחים בפרלמנט, כולל ראש הממשלה ג'סטין טרודו, מחאו לו כפיים. השבחים שלהם זכה ירוסלב הונקה זכו לגינויים מצד ארגונים יהודיים ונוצלו על ידי הקרמלין לטובת קידום הנרטיב שלפיו רוסיה נלחמת ב"נאצים" באוקראינה.

הבוקר, הביע רוטה את התנצלותו על התקרית, ואמר כי הוא לא היה מודע לעברו. בהצהרה שפרסם, אמר רוטה כי "לאחר הדברים שאמרתי על הונקה נודע לי מידע נוסף שגורם לי להצטער על החלטתי לעשות זאת". לדבריו, "אף אחד, לרבות חברי הפרלמנט והמשלחת מאוקראינה, לא היה מודע לכוונתי או לדבריי לפני שנשאתי אותם. זו הייתה יוזמה שלי לחלוטין -מדובר באדם מהמחוז שלי שהביא את הדברים לידעתי".

יו"ר בית הנבחרים של קנדה אנתוני רוטה. רויטרס
יו"ר בית הנבחרים של קנדה אנתוני רוטה/רויטרס
התשואות בבית הנבחרים הקנדי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התשואות בבית הנבחרים הקנדי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה ג'סטין טרודו היה כאמור עם זלנסקי בפרלמנט באותה העת. טרודו אמר היום כי ההזמנה של הונקה הייתה "מביכה מאוד", אך הוא לא קרא רוטה להתפטר. "זה מרגיז מאוד שזה קרה. היו"ר הודה בטעותו והתנצל", אמר טרודו. "אבל זה משהו שמביך מאוד את הפרלמנט של קנדה ובשל כך את כל הקנדים".

בעקבות התקרית, חברים באופוזיציה קראו ליו"ר הפרלמנט להתפטר, בהם חבר הפרלמנט פיטר ג'וליאן מהמפלגה הדמוקרטית, שכינה זאת "טעות בלתי נסלחת". לדבריו, "לרוע המזל, אני מאמין שאמון מקודש נשבר". הארגון היהודי הקנדי CIJA אמר כי הוא "מודאג מאוד" שחבר לשעבר בדיביזיה הנאצית שהשתתף ברצח יהודים זוכה לתשואות, והדגיש כי אסור שזה יקרה שוב, תוך שהודה על ההתנצלות.

לשכתו של טרודו אמרה כי ההחלטה להזמין את הונקה לפרלמנט הייתה של לשכת יושב הראש, והיא הכחישה שהתקיימה פגישה בין הונקה לראש הממשלה. טרודו הזהיר היום כי רוסיה עלולה להשתמש באירוע כדי לקדם את הנרטיב השקרי שלה לגבי אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully