וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרן ברק: "חיות הגדולה ביותר מבין נשיאי ביהמ"ש, בטוח שלא תערב דעות אישיות בפסיקותיה"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 22:54

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אמר את הדברים בפסטיבל מספרי הסיפורים. לדבריו, "הנשיאה חיות היא שופטת מקצועית אובייטקיבית וישרת דרך - עומדות לפניה הכרעות קשות מאוד ואיני יודע כיצד היא תפסוק"

אהרן ברק על נשיאת בית המשפט העליון חיות: "הגדולה מנשיאי בתי המשפט"/צילום: שי ורקר

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, התייחס הערב (שלישי) בפסטיבל מספרי הסיפורים לפסיקת בג"ץ באשר לחוק לביטול עילת הסבירות ולנשיאה אסתר חיות, ואמר: "הנשיאה חיות היא שופטת מקצועית אובייטקיבית וישרת דרך".

לדברי ברק, "היא עומדת לפרוש בעוד חודש, כמי שהכיר את כל הנשיאים של בתי המשפט, אני רוצה לומר לכם - אסתר חיות היא הגדולה מנשיאי בתי המשפט. עומדות לפניה הכרעות קשות מאוד, אני לא יודע איך היא תפסוק אבל אני בטוח שאני אוכל לסמוך על איך שהיא תפסוק - כי היא פוסקת ביושרה ואני בטוח שהיא לא תערב את דעותיה האישיות איך בית המשפט צריך להיות. היא הנשיאה החשובה ביותר שהייתה לבית המשפט העליון מיום היווסדו".

אסתר חיות, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023. אורן בן חקון, אתר רשמי
אסתר חיות, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023/אתר רשמי, אורן בן חקון

עוד הוסיף ברק והתייחס למשבר הפוליטי שפוקד את ישראל: "המצב קשה - המבנה של מערכת בתי המשפט דורש שינוי. מדברים כל הזמן שצריך לשנות את מבנה המערכת ואני מסכים". לדבריו, "עשרת אלפים תיקים בשנה לא יכולים להיות מוכרעים על ידי בית המשפט העליון. השופטים עובדים יותר מדי, צריך למנות יותר שופטים. אבל הצלחנו להקים מערכת ששמרה ושומרת על הדמוקרטיה הישראלית, על ערכיה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית. הצלחנו לעשות את כל זה בזכות כך שהיו לנו שופטים גדולים".

השופט בדימוס חנן מלצר התייחס גם הוא למצב ולמהפכה המשפטית ואמר כי "היום רוצים לפגוע הן ברשות השופטת והן בחופש העיתונות. זו התכנית של השר קרעי. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שופט בית המשפט העליון אהרון ברק בכנס משפט בחיפה, 6 בדצמבר 2019. שלומי גבאי, אתר רשמי
"הצלחנו להקים מערכת ששומרת על הדמוקרטיה הישראלית" אהרון ברק/אתר רשמי, שלומי גבאי

בחודש הבא, צפויה הנשיאה חיות כאמור לפרוש מתפקידה. אולם מיום פרישתה יינתנו לה עוד כשלושה חודשים לכתיבת פסק הדין בנושא החוק לביטול עילת הסבירות - כך שהצפי למתן הפסיקה הוא באמצע חודש ינואר 2024.

לפני כשבועיים, דנו 15 שופטי בית המשפט העליון בחוק לביטול עילת הסבירות, שעבר בכנסת ביולי האחרון כחלק מחקיקת המהפכה המשפטית. במהלך הדיון, השופט יצחק עמית שלח מסר לממשלה והזהיר: "דמוקרטיה לא מתה במכה אחת, היא מתה בשורה של צעדים" ובהמשך אף הביע חשש כי הקואליציה מתכננת לבטל עילות נוספות שמשמשות את בית המשפט.

קודם לכן פרץ עימות בין הנשיאה חיות ליו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, שהטיח בשופטים: "אתם לא פתוחים לביקורת - אל תתפתו למחיאות הכפיים של חלק מהציבור". חיות נזפה בו: "חבל שאדוני גולש למחוזות של כבוד - "השאלה היא אם יכבלו את ידינו מלהגן על האינטרס הציבורי". בנוסף תהתה חיות במהלך הדיון: "מי מפקח שהממשלה פועלת בסבירות? יש דין - אבל אין דיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully