וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד העלייה והקליטה יחדש את המימון למדענים חוזרים: "חשיבות רבה בעלייתם"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 21:09

לפני כשבועיים עודכנו האוניברסיטאות כי התוכנית תיעצר בשל מחסור תקציבי ועלה חשש מפגיעה בגיוס החוקרים השבים מחו"ל. כעת, הודיע השר אופיר סופר כי נמצא פתרון שיאפשר לחזור ולאשר את בקשות הקליטה. "הצלחנו להביא תקציב שיאפשר את המשך עלייתם של המדענים"

בווידאו: 3 מדענים זכו בנובל לרפואה על גילוי נגיף ההפטיטיס C/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

פרסום ראשון: משרד העלייה והקליטה יחדש את המימון לתוכנית לקליטת מדענים חוזרים ועולים - כך נודע הערב (שלישי) לוואלה!. זאת, לאחר שעצר את התקצוב מוקדם יותר החודש "עד להודעה חדשה" בשל מחסור בתקציב שמוערך בכעשרה מיליון שקלים. "לאחר מאמצים רבים הצלחנו להביא תקציב שיאפשר את המשך עלייתם של המדענים בתוכנית הנוכחית", הודיע השר אופיר סופר.

במכתב ששלח מנכ"ל המשרד, אביחי כהנא, למנכ"לי האוניברסיטאות, כתב כי "לא ייפגע הסיוע בהעסקת מדענים ממשיכים שכבר אושרו בעבר וכן יאושרו תמיכות בהעסקת מדענים חדשים שכבר אושרו עקרונית להשמתם במקום עבודה, והם צפויים להשלים את עלייתם ארצה עד לסוף השנה. בהתאם להנחיית שר העלייה והקליטה, אנו פועלים להגדלת התקציב הייעודי לתחום, כך שיינתן מענה לכמה שיותר מדענים חדשים גם בעתיד".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר. דוברות משרד העלייה והקליטה, מערכת וואלה!
שר העלייה והקליטה אופיר סופר/מערכת וואלה!, דוברות משרד העלייה והקליטה
משרד העלייה והקליטה, ירושלים. ראובן קסטרו
משרד העלייה והקליטה, ירושלים/ראובן קסטרו

במסגרת התוכנית, תושבים חוזרים ועולים חדשים יכולים להגיש את מועמדותם למסלול קדם-דוקטורט או דוקטורט באחת האוניברסיטאות, ולקבל תמיכה של עשרות אלפי שקלים בשנה. ההרשמה פתוחה בדרך כלל לאורך השנה כולה והאקדמאים נערכים בהתאם זמן רב מראש. חלקם מתבססים על התמיכה בהחלטתם להגיע לארץ.

אולם לפני כשבועיים, בתקופה שבה גובר החשש מ"בריחת מוחות" בצל ההתנגדות באקדמיה למהלכי הממשלה, קיבלו אוניברסיטאות ואקדמאים הודעות מהמשרד על הנחיה חדשה לפיה לא יינתן סיוע למדענים נוספים. מומחים שהיו בעיצומו של התהליך מול המשרד וקיבלו את ברכת האוניברסיטה חששו שיידרשו לחשב מסלול מחדש. במשרד הסבירו כי התוכנית הוקפאה בשל מחסור בתקציב שמוערך בעשרה מיליון שקלים.

כעת, הצהיר סופר כי "התוכנית לעידוד מדענים עולים לא תיפגע. אני רואה חשיבות עצומה בעלייתם של מדענים למדינת ישראל ולכן משרד העלייה והקליטה תקצב בשנת 2023 למעלה מ-70 מיליון שקלים לטובת קליטתם של מאות מדענים בארץ. הבשורה המשמעותית היא שלמעשה הגדלנו את התקציב לעידוד עליית מדענים לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully