וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנזק שנגרם לנו בלתי נתפס": התפתחות בפרשת מחדל העוברים

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 20:25

הזוג שטוען שהם הוריה הביולוגים של סופיה - תינוקת המריבה, לא ערכו את בדיקות ההורות כבר למעלה מ-20 יום. השופטת הקציבה לזוג שלושה ימים להבהיר את העיכוב

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

מחדל העוברים מאסותא ממשיך להסתבך. היום (שלישי) התגלה כי ההורים שטוענים שהם הוריה הביולוגים של סופיה - תינוקת המריבה, לא ערכו את בדיקות ההורות כבר למעלה מ-20 יום. זאת, למרות החלטת השופטת העליון ברק-ארז כי ניתן לבצע את הבדיקה. החלטתם של הזוג לעכב את הבדיקה בשלושה שבועות תמוהה במיוחד מאחר ונלחמו לקבלת הצו המורה על הבדיקה לאורך כל השנה האחרונה.

בי"ח אסותא ראשון לציון. ללא, צילום מסך
בית החולים אסותא/צילום מסך, ללא

מאחורי הקלעים:

  • לפני כשלושה שבועות השופטת דחתה את בקשת ההורים היולדים לערעור נוסף והורתה לבצע בדיקת הורות לזוג, זאת לאחר שדוח משרד הבריאות הצביע עליו כזוג עם הסבירות הגדולה ביותר להיות הוריה הביולוגים של סופיה.
  • בסוף השבוע שעבר עורכי הדין של הזוג ביקשו מבית המשפט להורות על איסור פרסום תוצאות הבדיקה במשך שבועיים ימים. היום השיבה ברק-ארז בחריפות לבקשת הזוג: "עולה כי המבקשים לא פנו לביצוע הבדיקה סמוך לאחר חתימת הפסיקתא".
  • השופטת הקציבה לזוג שלושה ימים להבהיר את העיכוב והוסיפה: "עת תתקבלנה התוצאות בבית המשפט, הצדדים יזומנו לדיון דחוף (כפי שנעשה בפעם הקודמת) ובמסגרתו תיבחן סוגית הפרסום".
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
התינוקת מפרשת העוברים יחד עם אביה, 20 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון, אתר רשמי
"אנחנו לא ישנים בלילות, מתהפכים בחרדה", אביה של סופיה/אתר רשמי, ניב אהרונסון
  • אביה של סופיה אמר לוואלה בכאב: "מיום ההחלטה אנחנו לא ישנים בלילות, מתהפכים בחרדה, לא מבינים למה אם היו צריכים לעשות במיידי את הבדיקה לא עשו אותה? הנזק שנגרם לנו מהמתח הזה בלתי נתפס ובלתי נסבל". עוד הוסיף האב ואמר כי "כל כיפור צמתי והתפללתי שהסיוט הזה ייגמר ונמשיך לגדל בשקט את הבת שלנו. לא מבין למה בית המשפט מאפשר את הסיוט הזה שוב בלי גבול. אני שואל עד מתי?"
  • ערכת הדין של הזוג גלית קרנר הוסיפה: "היות והתיק חסוי איני יכולה להיכנס לפרטים. רק עובדתית אציין, שלמרות שהחלטת בית המשפט איפשרה ביצוע בדיקה החל מה-6 בספטמבר עד ליום זה טרם ידוע לנו מדוע לא אצו לעשותה, ובכל מקרה עובדתית נכון לרגע זה לא קיבלנו תשובה ולא זימון לדיון עם תוצאות הבדיקה".
  • "המשמעות שיש לאי ביצוע הבדיקה בסמוך להחלטה, הגם שבית המשפט הורה למעבדה בשיבא (ולזוג שביקש לבצע את הבדיקה) לעשות כן במיידי היא ברורה - סופיה לא באמת מעניינת אותם רק בצע כסף", קבעה קלנר.
תינוקיה בבית החולים ביקור חולים. ללא, פלאש 90
"לא ידוע לנו מדוע לא אצו לעשות את הבדיקה", עו"ד קלנר/פלאש 90, ללא

למה זה חשוב:

  • לפי כשנה כשסופיה אך נולדה, הורה בית המשפט לבצע את הבדיקה לזוג שעליו הצביע בית החולים אסותא ראשון לציון כזוג עם הסבירות הגדולה ביותר להיות ההורים הביולוגים של התינוקת, ואף טענו בפני בית המשפט כי הסיכויים הם 99% שהם ההורים.
  • הזוג ביצע את הבדיקות מיד עם קבלת הצו והתוצאות הגיעו 48 שעות מאוחר יותר וללא עיכובים נוספים. לאחר בדיקת ההורות נודע כי הם אינם ההורים.
  • שישה זוגות אחרים ביקשו גם להיבדק והחל הליך משפטי שנגמר בפסיקת העליון כי הסיכויים של היתר הזוגות קטנים ועל כן טובת הילדה היא לעצור את החיפושים.
  • שבועות מספר לאחר פסיקת העליון, דוח משרד הבריאות הצביע על שני זוגות נוספים עם סבירות להיות ההורים הביולוגים וזוג אחד בסבירות הגבוהה ביותר. בעקבות הדוח עורכי הדין של הזוג החלו בהליך אזרחי נוסף כדי לקבל צו הורות. אולם למרות כל התלאות הללו הזוג, כאמור, טרם ביצע את הבדיקה שקובעת סופית האם הם הוריה של התינוקת סופיה.

מה הם אומרים:

  • עורכי הדין מורן וכספי, פרקליטי ההורים שטוענים כי הם הביולוגיים: אכן בקשתה של השופטת להבין מדוע היה עיכוב בביצוע הבדיקה מוצדקת. תשובה מפורטת תוגש לבית המשפט ובה נימוקים שאין מוצדקים מהם המסבירים את העיכוב הקצר שהיה והסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully