וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בעזה: הפרות הסדר נמשכות, צה"ל ביצע שלוש תקיפות נגד עמדות חמאס ברצועה

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 20:00

צה"ל תקף פעמיים נוספות ברצועה, מזרחית לעיר עזה - זאת פחות משעה לאחר הדיווח על תקיפת עמדת חמאס בדרום הרצועה, סמוך לרפיח. התקיפות הן תגובה להפרות הסדר שנמשכות על גדר המערכת וירי שבוצע לעבר הלוחמים. כמו כן, גורם צבאי דיווח על מחבלים שהציתו עמדת צה"ל

בעקבות האיום הביטחוני, צה״ל סגר צירי תנועה לנסיעת כלי רכב בעוטף עזה/מערכת וואלה!

פחות משעה לאחר התקיפה הראשונה, צה"ל תקף לפני זמן קצר (שלישי) פעמיים נוספות באמצעות טנק ומסוק קרב ברצועת עזה - זאת בתגובה להמשך הפרות הסדר על הגדר וירי שבוצע לעבר לוחמי צה"ל במקום.

על פי הדיווח, התקיפות בוצעו נגד עמדות חמאס מזרחית לעיר עזה. "במוקדים אלו התקיימו הפרות סדר אלימות הכללו ירי של מחבלים לעבר כוחותינו", נמסר מצה"ל. מוקדם יותר דווח על התקיפה הראשונה, במהלכה, כלי טיס לא מאויש תקף עמדת חמאס לא מאוישת בדרום רצועת עזה, סמוך לרפיח.

הפרות הסדר על גבול הרצועה נמשכות גם בשעה זו - זה היום התשיעי. עשרות פלסטינים הציתו צמיגים והפריחו בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף בדרום הרצועה. במקביל, גורם צבאי עדכן מוקדם יותר היום כי כמה מחבלים חצו את גדר המערכת ברצועת עזה, הציתו עמדה של צה"ל שאינה מאוישת וחזרו ללא פגע לשטח הפלסטיני. לוואלה! נודע כי המחבלים חצו את הגדר בצפון הרצועה, אולם מדובר בגדר כפולה והם חצו רק את חלקה הראשון.

בתוך כך, בדוברות כבאות והצלה לישראל עדכנו כי צוותי כבאות פועלים בשעה זו בשריפת קוצים באזור מועצה אזורית שער הנגב - שם הושגה לפי שעה שליטה על האש. כמו כן, חוקר שריפות שהיה במקום קבע כי השריפה נגרמה כתוצאה במלון תבערה שהופרח לעבר יישובי העוטף.

הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר. Atia Mohammed/Flash90, אתר רשמי
הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר/אתר רשמי, Atia Mohammed/Flash90

אתמול ושלשום, במהלך יום הכיפורים, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף עמדות צבאיות של חמאס ברצועה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה והמשך המהומות על גדר הגבול. העמדות של ארגון הטרור שהותקפו היו באזור אל בוריג' וג'באליה, שם פרצו ההתפרעויות. באזור אל בוריג' אף הושלך מטען לעבר לוחמים - אך לא היו נפגעים.

לפני התקיפה מאות רעולי פנים הבעירו צמיגים וניסו להתקרב לגדר המערכת בחסות העשן. חיילי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ופתחו בירי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על שלושה נפגעים. בתוך כך, שתי שריפות פרצו אתמול בעוטף בעקבות בלוני תבערה. בנוסף, תצפיות צה"ל זיהו מוקדם יותר היום שני חשודים שניסו לחצות את המכשול מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה"ל עצרו את החשודים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

גם ביום שישי האחרון, צה"ל תקף שלוש עמדות של חמאס ברצועה - זאת גם על רקע הפרות הסדר האלימות שהתקיימו על הגדר, במהלכן עשרות פלסטינים ניסו לחבל בגדר. לוחמי צה"ל הדפו את מפירי הסדר עם אמצעים לפיזור הפגנות, ובהמשך, שני מחבלים השליכו מטעני חבלה - ונורו על ידי צלפים. בד בבד, פרצו בעוטף עזה שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.

בדובר צה"ל מסרו אז: "צה"ל תקף לפני זמן קצר באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק ובאמצעות טנק שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, הסמוכות למוקדים בהם מתקיימות הפרות סדר ומהם הופרחו בלוני תבערה סמוך לגדר הגבול ברצועה, וכן עמדה נוספת של הארגון הנמצאת בסמוך למקום ממנו בוצע ירי לפני זמן קצר לעבר כוחות הביטחון הפועלים מול הפרת הסדר. אין נפגעים לכוחותינו".

הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר. Atia Mohammed/Flash90, אתר רשמי
הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר/אתר רשמי, Atia Mohammed/Flash90

ההפגנות בגדר גבול רצועת עזה החריפו בשבועות האחרונים ואיתן האלימות. חמאס דיווח בשבוע הראשון של ההפגנות כי הוא מצפה מקטאר להחזיר את סכומי הכסף הגדולים לסיוע לתושבים, משום שהארגון מתקשה לשלם את משכורות אלפי הפקידים. הטענה היא כי יוקר המחייה מחייב אותו להוציא סכומים גבוהים על סחורות מישראל וממצרים. גם הציפיות ליותר פועלים שייצאו לעבודה בישראל התבדו, והלחץ גובר ברחוב הפלסטיני, שמותח ביקורת על הנהגת חמאס שלא מצליחה להוביל לפתרון.

בשב"כ מתעקשים שעד שלא יתקדם מהלך לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים לא תעלה מכסת הפועלים מעבר ל-18,600 - כשברקע כבר דווחו שני מקרים של פועלים פלסטינים עם סכינים שאותרו על ידי מאבטחים בעורף ישראל. "חמאס מנסה להשתמש באלימות וטרור על הגבול כחלק מארגז הכלים למשא ומתן על שיפור מצבו הכלכלי", הסביר גורם ביטחוני בכיר, והוסיף, כי "המסר שהועבר דרך הקטארים והמצרים כי אם הטרור והאלימות ימשיכו, ישראל תחריף את התגובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully