וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: שר ישראלי בביקור פומבי רשמי בסעודיה

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 20:23

שר התיירות חיים כץ ופמלייתו יצאו לריאד, בירת סעודיה, כדי לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם. כץ הינו השר הישראלי הראשון העומד בראש משלחת רשמית בסעודיה. כץ: "התיירות היא גשר בין עמים". גם השר קרעי וח"כ ביטן צפויים לבקר בממלכה

שר התיירות חיים כץ נכנס לתפקידו, 1.1.23/צילום: עוז אביטל, לע"מ

שר התיירות חיים כץ נחת היום (שלישי) בריאד שבערב הסעודית. מדובר בביקור הרשמי הראשון של שר ישראלי במדינה. מאוחר יותר פורסם שגם שר התקשורת שלמה קרעי וח"כ דוד ביטן יגיעו בקרוב לביקור רשמי בממלכה.

השר כץ ופמליתו יצאו היום לריאד במטרה לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) לציון יום התיירות הבינלאומי. בביקור, שיימשך יומיים, השר כץ ישתתף במספר אירועים ודיונים מקצועיים, ויקיים פגישות עם מקביליו, בדגש על שרים מהמזרח התיכון.

שר התיירות חיים כץ משתתף בכנס בריאד, סעודיה, 26 בספטמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"התיירות היא גשר בין עמים". שר החוץ חיים כץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"זהו הביקור הראשון של שר ישראלי שעומד בראש משלחת רשמית לסעודיה", מסר השר כץ, "התקבלנו בחום על ידי משלחת מקומית גדולה.פעלתי כדי שישראל תקבל תפקיד רישמי בארגון התיירות של האו"ם. אנחנו לא אורחים בריאד אלא נציגים רישמים, לאחר שלפני מספר חודשים, לאחר 48 שנה, ישראל נבחרה להוביל את צוות החשיבה האסטרטגי של הארגון.

עוד הוסיף כץ ואמר כי "התיירות היא גשר בין עמים. לשותפות בנושאי תיירות יש פוטנציאל לקירוב לבבות ופריחה כלכלית. אפעל ליצירת שיתופי פעולה לקידום התיירות ויחסי החוץ של ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
השגריר הסעודי ברמאללה נאיף א-סודיירי (מימין) לצד שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מליכי ברמאללה, 26 בספטמבר 2023. רויטרס
השגריר הסעודי ברמאללה, נאיף א-סודיירי/רויטרס

זמן קצר לפני נחיתתו של כץ, הגיע לראשונה גם שגרירה החדש של ערב הסעודית ברשות הפלסטינית, נאיף א-סודיירי, לביקור ברמאללה. במהלך ביקורו, אמר א-סודיירי, כי כי ריאד פועלת למען הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

דבריו של השגריר מגיעים ברקע המגעים לנורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית, הדורשת גם ויתורים עבור הפלסטינים. דבריו מצטרפים לדבריו של אבו מאזן בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר, שאמר כי "מי שחושב שניתן להגיע לשלום במזרח התיכון ללא הפלסטינים, שוגה באשליות".

בשבוע שעבר, אמר יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לרשת פוקס כי "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל". בראיון, הבהיר בן סלמאן כי במידה ותהיה פריצת דרך ביחסים בין ישראל לסעודיה, הוא יהיה מוכן לעבוד עם כל מנהיג ישראלי. כמו כן, הוסיף יורש העצר כי הסוגייה הפלסטינית חשובה מאוד כדי שיוכל להתקיים הסכם נורמליזציה ואמר כי: "אנחנו מקווים שההסכם יקל על החיים של הפלסטינים"

יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023. רויטרס
"מקווים שההסכם יקל על החיים של הפלסטינים", בן סלמאן/רויטרס

יום למחרת הראיון, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ראש הממשלה נתניהו לגורמים בכירים במערכת ביטחון לבחון פשרה שתאפשר לסעודיה להעשיר אורניום בשטחה, זאת במסגרת הסכם הנורמליזציה.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים ישראלים עברו מאחורי הקלעים עם ממשל ביידן במטרה להגיע לעסקה המשולשת, שלמעשה תוביל לכך שסעודיה תצטרף לאיראן כמדינה נוספת במזרח התיכון שמעשירה אורניום. ארה"ב וסעודיה מנהלות משא ומתן על קווי המתאר של העסקה, במסגרתה הממלכה תכיר בישראל בתמורה לסיוע לפיתוח תוכנית הגרעין האזרחית עם העשרת אורניום על אדמתה. היבטים אחרים של העסקה המתפתחת צפויים לכלול ויתורים לפלסטינים וערבויות ביטחוניות של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully