וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי בהתבטאות נדירה: מתקרבים להסכם עם ישראל

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 2:39

מספר שעות אחרי הפגישה המתוקשרת בין נתניהו לביידן, התראיין מוחמד בן סלמאן לרשת פוקס ואמר בין היתר כי הסוגייה הפלסטינית חשובה מאוד כדי שיוכל להתקיים הסכם בין המדינות. בנוסף אמר כי אם איראן תשיג נשק גרעיני, "גם לנו יהיה"

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר היום (רביעי) כי "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל". בן סלמאן אמר את הדברים בריאיון לרשת פוקס כשנשאל אם ערב הסעודית מתקרבת להסכם עם ישראל. לדבריו, הסוגייה הפלסטינית חשובה מאוד כדי שיוכל להתקיים הסכם נורמליזציה עם ישראל: "אנחנו מקווים שההסכם יקל על החיים של הפלסטינים", אמר.

בריאיון, הבהיר בן סלמאן כי במידה ותהיה פריצת דרך ביחסים בין ישראל לסעודיה, הוא יהיה מוכן לעבוד עם כל מנהיג ישראלי: "לפי המדיניות בסעודיה - לא מתערבים בזהותו של מנהיג המדינה. אם נצליח להגיע להסכם בין ישראל לסעודיה, נבסס יחסים עם ישראל בלי קשר למי שיעמוד בראשה".

בנוסף, התייחס בן סלמאן גם לאיומי הגרעין האיראני ואמר כי מדובר ב"צעד גרוע". לדבריו, "מי שישתמש בנשק כזה, יאלץ לנהל מאבק מול כל העולם". עוד הוסיף בן סלמאן: "אם איראן תקבל נשק כזה - גם לנו יהיה, מסיבות ביטחוניות ומאזן כוחות במזרח התיכון. אבל אנחנו לא רוצים להגיע לשם".

מוחמד בין סלמאן, נסיך ערב הסעודית. RUNGROJ YONGRIT/POOL/AFP, GettyImages
"הסוגייה הפלסטינית חשובה מאוד". בן סלמאן/GettyImages, RUNGROJ YONGRIT/POOL/AFP

דבריו של בן סלמאן מגיעים לאחר הפגישה המתוקשרת בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו, שהתקיימה מוקדם יותר היום בניו יורק.

בהצהרות הפתוחות לתקשורת אמר הנשיא האמריקני לנתניהו כי הסכם שלום בין ישראל לבין סעודיה יהיה "ביג דיל". הוא ציין כי הוא סובל מ"אופטימיות אירית" והוסיף כי אם לפני עשר שנים מישהו היה שומע אותם מדברים ככה על נורמליזציה בין ישראל לסעודיה הוא היה שואל מה הם שתו. "וויסקי אירי", השיב נתניהו.

גם רה"מ התייחס לנושא ואמר לביידן: "תחת הנהגתך נוכל להשיג הסכם שלום היסטורי עם סעודיה. זה יקרב את סוף הסכסוך הישראלי-ערבי ויקדם פיוס בין העולם המוסלמי למדינה היהודית. אם נעבוד יחד על זה נוכל להביא לעתיד טוב יותר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בדרך להסכם היסטורי? ביידן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אחרי הפגישה, אמר גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים כי רה"מ נתניהו לא מתכנן לבצע שינוי בהרכב הממשלה במקרה שיושג הסכם שלום עם סעודיה. הגורם ציין כי נתניהו חותר להסכם עם סעודיה ואם יהיו גורמים שירצו להצטרף לממשלה על בסיס קווי היסוד הנוכחיים שלה הם מוזמנים לעשות זאת. "אבל זה לא יהיה על חשבון אף אחד", אמר הגורם המדיני.

לדברי הגורם המדיני רוב השיחה בין ביידן לנתניהו עסק במאמצים להגיע להסכם שלום בין ישראל לסעודיה. הצדדים סיכמו להקים צוותי עבודה שיעסקו בהיבטים השונים של הסכם כזה. "יש אינטרס משולש לנסות ולהגיע להסכם הזה. זה לא מובטח, אבל יש הבשלה היסטורית. ויש סיכוי טוב של יותר מ-50 אחוז", אמר הגורם המדיני.

במהלך השיחה עם ביידן אמר נתניהו לנשיא האמריקני כי הוא חושב שהפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך של הנורמליזציה עם סעודיה אבל לא לקבל וטו עליו. "יש דרכים לקדם את הנושא הפלסטיני כחלק מהסכם עם סעודיה. מה שנתניהו יביא לממשלה בסופו של דבר בנושא הפלסטיני יתקבל כיוון שהוא לא יסכן אינטרסים ביטחוניים ישראלים", אמר. הגורם המדיני ציין כי יש "זהות מוחלטת" בין העמדות של ישראל וארה"ב ביחס לנושא של הגרעין האזרחי בסעודיה. "אנחנו לא נוותר על דברים שאנחנו עומדים עליהם ביחד ובתוקף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully