וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח של סמוטריץ' תוקף את בן גביר: "פופוליסט עם אפס אחריות לאומית"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 15:22

אחיו של שר האוצר פתח במתקפה חריפה על השר לביטחון לאומי, בתגובה להכרזתו כי יקיים אירוע תפילה בכיכר דיזנגוף בת"א, בתגובה לעימותים ביום הכיפורים. "הילד הדחוי של הכיתה שחזר לשכונה כבריון", כתב. "העלייה שלו לקדמת הבמה - התוצאה האסונית ביותר של החרם על ביבי"

ראיון עם השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, קרית ארבע, ספטמבר 2023/צילום:ניב אהרונסון, עריכת תוכן וידאו: דניאל פרבר בל, עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

טוביה סמוטריץ', אחיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', תקף היום (שלישי) בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. סמוטריץ' שיתף את הציוץ בו הכריז בן גביר כי יקיים תפילה המונית בכיכר דיזנגוף בתל אביב, בתגובה לעימותים ביום הכיפורים בין מתפללים למפגינים שמחו על הקמת מחיצת הפרדה בין גברים ונשים בלב העיר.

"בן גביר הוא הילד הדחוי של הכיתה שחזר יום אחד לשכונה בריון", כתב סמוטריץ'. "פופוליסט עם אפס אחריות לאומית ששום דבר מלבד האדרה עצמית לא מעניין אותו". הוא הוסיף כי אלמלא ההסתבכות הפוליטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכללה חרם מצד רוב מפלגות האופוזיציה שסירבו לשבת איתו בקואליציה, בן גביר לעולם לא היה נבחר לכנסת. "העלייה שלו לקדמת הבמה היא אולי התוצאה האסונית ביותר לחברה הישראלית של החרם על ביבי והשיבוש שהוא יצר בדמוקרטיה הישראלית".

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
"העלייה שלו - התוצאה האסונית ביותר לחברה". בן גביר/ניב אהרונסון

בן גביר עצמו צייץ כי ‏ביום הכיפורים "ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן".

מנגד, הודיעו ראשי מחאת קפלן כי יקיימו תפילת נגד בכיכר. לעומת האירוע של בן גביר, התפילה של המוחים קיבלה אישורי עירייה ותתקיים בתיאום מלא עם משטרת ישראל וכוחות הביטחון.

מהמארגנים והמארגנות נמסר: "דווקא בימים שבהם ראש הממשלה ושריו מנסים להציף את הציבוריות ברעל ושנאה אנו בוחרים להתאחד תחת ערכי השוויון והחופש המחברים בין כולנו. הניסיונות של הקנאים והקיצוניים לא יצליחו לפרק את ישראל. אנו מזמינים את הציבור הרחב, נשים וגברים, להט"בים וסטרייטים, מכל הקשת הדתית להגיע לאירוע למען שלמות הדמוקרטיה ועם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אחיו של סמוטריץ', שר האוצר, שותפו של בן גביר בבחירות האחרונות, תקף כצפוי את המפגינים בתל אביב ואת מנהיגי האופוזיציה. "במדינת ישראל קמה אמנם תנועה אנרכיסטית שמונעת מבורות, פחד ושנאה ליהדות וללאומיות, ומוכנה לשרוף את המדינה ללא גבולות וללא קווים אדומים, אבל ברוך השם זו חבורה קטנה ומדינה שלמה מתנערת מהם ומהתנהגותם. יאיר לפיד ובני גנץ, מנהיגי השמאל, אחוזי פחד משתק ולא מוכנים להתנער מההתנהלות הבזויה הזו משיקולים פוליטיים קטנים. אבל הרוב המוחלט של הציבור בז להם ומתעלה מעל הפרובוקציה החדשה של הקומץ המסוכן".

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג

המהומות פרצו בערב יום הכיפורים, לאחר שהשנה החליטה עיריית תל אביב שלא לאפשר הצבת מחיצה בין הגברים והנשים.

כשהחלו ההקמות בכיכר, הבחינו תושבים שעברו במקום כי מארגני התפילה, מארגון "ראש יהודי", מחברים דגלי ישראל לכדי מחיצה מאולתרת, בין המזרקה לבמה. זאת, בניגוד להחלטת העירייה ובית המשפט. השמועה התפשטה במהירות בקבוצות המחאה הרבות. תיעודים של המחיצה הופצו ועוררו קריאות להגיע כדי לשבש את תוכניות המארגנים.

בתוך זמן קצר התייצבו במקום תושבי השכונה, התעמתו עם מקימי המחיצה ופירקו אותה. אחד מהם, שהוריד את הדגלים המפרידים, נעצר לכמה שעות. בשעתיים הבאות התאספו מפגינים שנענו לקריאות והגיעו מאזורים מרוחקים יותר. הם ערמו את הכיסאות שנועדו למתפללים, במטרה למנוע את התפילה כולה. הדבר עורר עימותים מילוליים בין הצדדים, צעקות ובכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully