וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי למשטרה: "לוודא כי התפילה שבן גביר מארגן תתקיים ללא הפרדה מגדרית"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 18:13

במכתב ששלח, ראש העיר תל אביב כתב כי הוא "מצפה שלא תיתנו יד לביזוי החלטת בית המשפט". לפי שעה, העירייה טרם קיבלה בקשה לאישור האירוע - אך צפויה לאשר אותו בכפוף להחלטת המשטרה. בתוך כך, ח"כ רוטמן ביקר את יוזמת בן גביר: "כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים"

עימותים בכיכר הבימה בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023/אורי סלע

הסערה סביב העימותים בתפילת יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף בתל אביב מסרבת להירגע - כשעימות נוסף מאיים לפרוץ בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. לאחר שהשר הודיע אמש בעקבות המהומות כי יקיים ביום חמישי הקרוב תפילת ערבית בכיכר, ראש העירייה שלח היום (שלישי) מכתב למפקד המחוז במשטרה כדי לוודא שלא יוצבו חציצות להפרדה מגדרית במהלך התפילה.

בתוך כך, גם בתוך הקואליציה מתחו ביקורת על יוזמת בן גביר, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, מסר: "פרובוקציה נגדית תביא להרחבת הבעירה".

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג
איתמר בן גביר, חברון, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
איתמר בן גביר, חברון, 8 בספטמבר 2023/ניב אהרונסון

מה הם אומרים:

  • ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלח היום כאמור מכתב לפרץ עמר, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ובו כתב: "עיריית תל אביב יפו מאפשרת לקיים תפילה במרחב הציבורי בעיר כפי בהיא מאפשרת לקיים אירועים אחרים כל עוד הם עומדים בהתאם לנהלים העירונים, ובמקרה הזה בהתאם לנוהל עירוני 896 משנת 2008 - שאינו מאפשר לקיים הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים".
  • לפיכך דרש חולדאי: "ככל שיתקיים אירוע תפילה בכיכר דיזינגוף, העירייה תבקש לוודא כי האירוע יתקיים ללא אמצעים פיזיים להפרדה מגדרית הכוללת מחיצות, סרטים, חבלים, דגלים וכיוצא בזה".
  • "אני מצפה כי שוטרי מחוז תל אביב תחת פיקודך אשר מכירים את המדיניות העירונית ואת פסיקות בית המשפט בנושא יאכפו ויוודאו כי ההנחיות מתקיימות - ולא תינתן יד לביזוי החלטת בית המשפט", דרש חולדאי ממפקד המחוז.
  • לדבריו, "דווקא בתקופה זו, בלב ימי החג והמועד, כולי תקווה כי תפילתו של השר לביטחון לאומי תתקיים בצורה מכבדת תוך כיבוד החוק וללא פרובוקצתיות מיותרות מאף גורם".
  • מכתבו של חולדאי, הגיע על רקע הודעתו של השר בן גביר אמש: "ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן".
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג
רון חולדאי, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
רון חולדאי, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023/ראובן קסטרו

ברקע הדברים:

  • בעיריית תל אביב מסרו כי התפילה של בן גביר תאושר לכשתוגש בקשה, בכפוף לאישור בטיחותי מהמשטרה.
  • במקביל, בעיריית תל אביב הודיעו כי לפי שעה אושרו שלוש בקשות שונות לקיום אירועים בחמישי - של מחאת קפלן, התנועה הרפורמית וצעירי העבודה.
  • ב"כוח קפלן" מסרו: "בחמישי הקרוב נערוך אירוע תפילה למען הדמוקרטיה ושלמות עם ישראל בכיכר דיזנגוף". לדבריהם: "דווקא בימים שבהם ראש הממשלה ושריו מנסים להציף את הציבוריות ברעל ושנאה אנו בוחרים להתאחד תחת ערכי השוויון והחופש המחברים בין כולנו. הניסיונות של הקנאים והקיצוניים לא יצליחו לפרק את ישראל".
  • בשלב זה, במשטרה טרם הגיבו לדברים.

מתקפה בקואליציה על יוזמת בן גביר:

  • יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, הגיב ליוזמת התפילה של השר בן גביר, וכתב: "כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים".
  • לדבריו, "‏אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו, אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה".
  • "‏את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור. הפעולה העקבית של רבים, מסורתיים, דתיים וחילונים שהתחזקו ביהדותם כמענה לאלימות ולהשתקה הפרוגרסיבית הקיצונית, היא המענה האמיתי", הוסיף ח"כ רוטמן.
  • ח"כ אוהד טל הצטרף לדבריו של רוטמן וביקר מבן גביר: "גלה אחריות ובטל את האירוע בחמישי. תפילה לא צריכה להיות זירת קרב. נקודה. היהדות לא תיבנה בפרובוקציה המיותרת הזו. אל תיתן לקומץ המתפרעים לגיטימציה למעשיהם".
  • גם ד"ר מיכאל בן ארי, שותפו לשעבר של בן גביר תקף אותו ברשת החברתית X, וכתב כי ‏"להפוך מלכתחילה תפילה לקטטה? מי מרוויח מזה?"
  • ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד מסר גם הוא כי "מצד אחד בן גביר, מצד שני אהוד ברק ושלוחיו. באמצע יש עם שלם שפשוט נמאס לו מהקיצוניות".
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג

התמונה הגדולה:

  • העימותים בין המתפללים לתושבי תל אביב, פרצו אתמול ושלשום, במהלך יום כיפור, בכמה מוקדים ברחבי העיר, ובהם כיכר דיזינגוף, כיכר המדינה וכיכר הבימה.
  • זאת, בעקבות קיום התפילה בהפרדה בין נשים לגברים, למרות שבג"ץ אסר על כך מוקדם יותר השבוע.
  • מתפללים שהגיעו לאזור הציבו מחיצות מאולתרות, בניגוד לפסיקה. התושבים לא קיבלו זאת, הפריעו לתפילה וערמו את כיסאות הפלסטיק שהביאו המתפללים.
  • בכיכר הבימה קראו המתנגדים "בושה" למתפללים.
  • בעקבות העימותים, שהיו בעיקר מילוליים, המשטרה הגיעה למקום, ולפחות אדם אחד נעצר.
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למהומות עם צאת הצום: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully