וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הנאשמים באונס צעירה בקפריסין ישארו במעצר; השלב הבא: פתיחת משפטם בחודש הבא

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 14:59

השופט במחוז פמגוסטה קיבל את טענת התביעה והורה על מעצרם עד תום ההליכים. הוריהם של הנאשמים, שמתייצבים בדיונים ומחזקים את בניהם, שכרו עבורם בתים והעמידו ערבויות של עשרות אלפי אירו כדי לשחררם למעצר בית. אולם השופט קבע כי בשל חומרת האישומים, התמריץ להימלט גבוה

בווידאו: ניר יסלוביץ', עורך דינם של הנערים החשודים באונס בקפריסין: "אעשה כל שניתן כדי להגיע לשחרור מוקדם"/מערכת וואלה!

חמשת הישראלים הנאשמים באונס קבוצתי אכזרי של תיירת בריטית בת עשרים, בעיירת הנופש איה נאפה שבקפריסין, יישארו שם במעצר - כך החליט ביום חמישי האחרון שופט בית המשפט של מחוז פמגוסטה שנמצא בעיירה הסמוכה פראלימני. את ההחלטה קיבל השופט לאחר ששמע במשך יומיים את סנגוריהם של הנאשמים - השותפים של עורכי הדין הישראלי ניר יסלוביץ' והישראלי-קפריסאי יאניס הבריס (יניב הברי) שמייצגים אותם וטענו לשחרורם.

הסניגורים יקבלו הזדמנות נוספת לעתור לשחרור הישראלים ב-5 באוקטובר עם פתיחתו הרשמי של המשפט שיתקיים בפראלימני בפני שלושה שופטים.

אולם בשורה התחתונה, נכון לעכשיו, השופט קיבל את טענת התביעה הכללית של קפריסין - שבמקביל להגשת כתב האישום, ביקשה את מעצרם של הנאשמים הישראלים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. בקשת התביעה הכללית הייתה תחת העילה של חשש מהימלטות מאימת הדין, "אחד משלושת עמודי התווך שיכולים להצדיק מעצרו של נאשם", לשון השופט.

רכב משטרה בקפריסין. IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP, GettyImages
רכב משטרה בקפריסין/GettyImages, IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP

הוריהם של הצעירים, שעוקבים מקרוב אחר ההליכים המשפטיים ומופיעים באולם בית המשפט כדי לחזק את בניהם, כבר שכרו עבורם בתים באי בכדי לבסס את הטענה שניתן לשחררם למעצר בית. כמו כן, הם היו ערוכים להעמיד עבורם ערבויות של עשרות אלפי אירו כדי להבטיח את התייצבותם בדיונים.

אלא שהשופט ציין כי "הנאשמים עומדים בפני אישומים חמורים ביותר, שאחד מהם הוא אונס, הגורר מאסר עולם" וכי "במקרים כה חמורים שבהם, במקרה של הרשעה, עלולים להיגזר עונשי מאסר רב שנים, התמריץ להימלט מהצדק גבוה מאוד. לפיכך, נדרשים גורמים חזקים במיוחד כדי לקזז את הסיכון". בתוך כך, בטיעוניה הביעה התובעת חשש מהימלטות הנאשמים לחו"ל או לשטחים שאינם בשליטת הרפובליקה של קפריסין - למשל שטחי האי שמצויים בשליטת טורקיה, ושגבולם נמצא רק כקילומטר מבית המשפט בפמגוסטה המחולקת.

כמו כן, מול טענת הסנגורים כי קיימות סתירות בעדותה של הצעירה במשטרה, הדגיש השופט כי "אין זה מתפקידו של בית המשפט הפלילי בעת בחינת סוגיית הבטחת נוכחותם של נאשמים במשפטם ובדבר אפשרות הרשעה באישומים העומדים בפניהם, לבחון את גרסאות העדים" וכי זו "משימה אשר תתבקש להתבצע בשלב הערכת העדות שתוצע במהלך המשפט".

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019/יואב איתיאל

במקביל, ציין השופט עדויות עצמאיות שנמסרו למשטרה ממי שראו ושמעו את הבריטית מיד לאחר האונס, מי שהיו בזירה ובמיוחד את דו"ח הבדיקה הרפואית ממנו עולה פציעתה באיברי המין וסימנים כחולים וסימני אלימות אחרים בחזה, ובגפיים העליונות - אולי רמז אילם למאבקה בגברים שתקפו אותה באכזריות. אולם תוצאות בדיקות הדנ"א שנערכו להם טרם נתקבלו.

"עברתי בקפידה על חומר הראיות שהונח בפני בית המשפט", ציין השופט בהחלטתו המנומקת וקבע כי "קיימת אפשרות להרשעה של כל חמשת הנאשמים בקטגוריות העומדות בפניהם", וזאת, "מבלי לשלול כמובן אפשרות סבירה לזיכוי".

החמישה, חברים בני 19-20 מהכפר מג'ד אל כרום הסמוך לכרמיאל, מואשמים במשותף בעבירות חמורות של אינוס (העונש המירבי בקפריסין הוא מאסר עולם), התעללות מינית פולשנית, יחסי מין בכפייה (14 שנה), כפייה לביצוע יחסי מין או מעשים אחרים בעלי אופי מיני (10 שנים), ומעשה מגונה (5 שנים), הטרדה מינית (5) וחטיפה בגין כליאתה לכאורה של הצעירה בעת שביצעו בה את המעשים המחרידים (7 שנים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully