וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישראלים לקחו אותי בכוח מהבריכה": פרטים חדשים מהחשד לאונס הקבוצתי באיה נאפה

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 14:55

הצעירה הבריטית שטוענת כי נאנסה באי הקפריסאי ע"י צעירים מישראל, סיפרה בחקירתה כי "נלקחה בכוח" על ידם מאזור הבריכה במלון שבו שהתה לחדרה. "אנחנו לוקחים את ההאשמות האלה ברצינות", אמר קצין בכיר במשטרה. לפי שעה, לפחות שניים מהחשודים טוענים כי לא פגשו בה מעולם

בווידאו: סניגורה של הצעירה מגיב להחלטת ביהמ"ש העליון בקפריסין לקבל את ערעורה/צילום: חשבון הטוויטר של המצולם

הצעירה הבריטית שטוענת כי נאנסה במהלך חופשה באיה נאפה שבקפריסין על ידי צעירים מישראל סיפרה בחקירתה כי "נלקחה בכוח" על ידם מאזור הבריכה במלון שבו שהתה לחדרה - כך דווח היום (שלישי) ב"גרידאן" הבריטי. ארבעת הצעירים החשודים - תושבי מג'דל כרום בני 19 ו-20, עצורים בעיירה פאראלימני שבדרום-מזרח המדינה וסמוכה לאיה נאפה.

"הם יוחזקו בתאי המעצר שלנו בפאראלימני", אמר קצין בכיר במשטרת איה נאפה ל"גרדיאן", "אנחנו לוקחים את ההאשמות האלה מאוד ברצינות". לפי הדיווחים, הצעירה הבריטית נמצאת ב"מצוקה רבה". תחילה המשטרה בקפריסין עצרה חמישה צעירים, אולם אתמול הוארך מעצרם של ארבעה מהם בשמונה ימים - בעוד שהישראלי החמישי שוחרר.

עוד עולה מהדיווח כי לפחות שניים מהצעירים החשודים הכחישו אתמול בחקירתם את החשד נגדם וטענו כי לא פגשו את הנערה מעולם.

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019/יואב איתיאל

משטרת קפריסין תתמקד במסגרת חקירת המקרה בצילומי אבטחה במעגל סגור שנקלחו מהמלון - כך מסרו מקורות שבקיאים בפרטי החקירה. "צילומי האבטחה במעגל סגור צריכים להראות אם היא נלקחה בניגוד לרצונה ובכוח לחדר", הוסיף גורם במשטרה. בימים הקרובים, צפויים החשודים להיחקר שוב.

קונסול ישראל בקפריסין עומד בקשר מול הרשויות במדינה, והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאת בקשר עם המשפחות בארץ. לוואלה! נודע כי בניגוד לפעם הקודמת הפעם מסרה המתלוננת מייד עם הגשת התלונה גרסא סדורה, במהלך שעות, לתוך הלילה.

בהליך הקפריסאי, צפוי חוקר להצהיר לפרוטוקול על חשד המשטרה תוך שיציג כתב חשדות מפורט הכוללות גרסאות שלה ושלהם ככל שכבר נגבו והוא יבקש מהשופט ימים נוספים של מעצר כדי להמשיך ולאמת את החשדות או להפריכם.

איה נאפה 29 ביולי 2019. יואב איתיאל
איה נאפה 29 ביולי 2019/יואב איתיאל

פרשה דומה התרחשה לפני כארבע שנים, שבמסגרתה התלוננה צעירה תושבת בריטניה כי נאנסה בידי 12 ישראלים. עם זאת, לאחר כמה ימים שוחררו חמישה מהנערים ושבו לישראל, ולאחר מספר חקירות נוספות שוחררו שבעת הנערים האחרים שנותרו במעצר.

במקומם נעצרה הצעירה הבריטית, שחזרה בה מתלונתה הראשונית קצת יותר משבוע לאחר מכן. היא הואשמה כי בדתה את התלונה נגד הנערים, ובמשטרה באי חשדו כי היא עשתה זאת מאחר שכעסה על כך שצולמה במהלך קיום יחסי מין עם כמה מהם.

לפני כשנה פורסם כי הצעירה תמשיך בתביעה והעברת התיק לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. זאת, לאחר הודעת הרשויות בקפריסין כי לא יפתחו מחדש את החקירה בעניין. לדברי סנגורה, עורך הדין מייקל פולק, "הניצחון ההיסטורי הוחמץ לאחר שהתובע הכללי של קפריסין שלל חקירה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully