וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ישראלים נעצרו באיה נאפה בחשד לאונס קבוצתי של צעירה בריטית

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 17:49

הצעירה התלוננה אתמול על המקרה ומסרה בפני המשטרה גרסה מפורטת על שאירע לטענתה. אחד מהם שהצעירים שוחרר, מעצרם של ה-4 האחרים הוארך ב-8 ימים. ממשרד החוץ נמסר כי ישראלי נוסף נעצר בקפריסין אך הוא לא קשור לאירוע

בווידאו: עו"ד יסלוביץ מעדכן מרודוס על שחרורו של דודי אשכנזי ממעצר/צילום: באדיבות המצולם

חמישה ישראלים בגילאי בני 19 ו-20, נעצרו היום (שני) באיה נאפה, בחשד שביצעו אונס קבוצתי בתיירת תושבת בריטניה כבת 20. מעצרם של ארבעה מהם, חברים תושבי מג'דל כרום, הוארך בשמונה ימים, בעוד שהישראלי החמישי שוחרר.

קונסול ישראל בקפריסין עומד בקשר מול הרשויות בקפריסין, והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאת בקשר עם המשפחות בארץ. ממשרד החוץ נמסר כי ישראלי נוסף נעצר בקפריסין, אך הוא לא קשור לאירוע זה.

לוואלה! נודע כי בניגוד לפעם הקודמת הפעם מסרה המתלוננת מייד עם הגשת התלונה גרסא סדורה, במהלך שעות, לתוך הלילה. במשטרה הקפריסאית התגבשה החלטה לבקש את הארכת המעצר של הישראלים. אחד העצורים שוחרר הבוקר לאחר שהתברר כי אין לו קשר לאירוע.

איה נאפה 29 ביולי 2019. יואב איתיאל
שוב פרשת חשד לאונס במעורבות צעירים ישראלים באיה נאפה/יואב איתיאל

בהליך הקפריסאי, צפוי חוקר להצהיר לפרוטוקול על חשד המשטרה תוך שיציג כתב חשדות מפורט הכוללות גרסאות שלה ושלהם ככל שכבר נגבו והוא יבקש מהשופט ימים נוספים של מעצר כדי להמשיך ולאמת את החשדות או להפריכם.

עורך הדין הישראל ניר יסלוביץ' שלפני ארבע שנים ייצג ארבעה מהישראלים, בהם החשוד המרכזי, אומר כי פנו אליו גם הפעם אך טרם הוסדר ייצוג של מי מהעצורים. "בשונה מההליך במשטרת ישראל, גביית גרסאותיהם של החשודים תתנהל בנוכחות סניגוריהם בחדרי החקירות, וזאת על מנת לוודא שהחקירה הוגנת, ולכן חשוב מאד ייצוג של עורך דין מנוסה בתיקים קודמים ואף בפרשיות קודמות", אמר יסלוביץ', "כולי תקווה למען שגם בפרשה זו לאחר שתתברר האמת, ישוחררו הצעירים כולם".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
עו"ד ניר יסלוביץ. רונית ינון,
"חשוב מאוד ייצוג של עורך דין מנוסה בתיקים קודמים". עו"ד ניר יסלוביץ'/רונית ינון

פרשה דומה התרחשה כאמור לפני כארבע שנים, שבמסגרתה התלוננה צעירה תושבת בריטניה כי נאנסה בידי 12 ישראלים. עם זאת, לאחר כמה ימים שוחררו חמישה מהנערים ושבו לישראל, ולאחר מספר חקירות נוספות שוחררו שבעת הנערים האחרים שנותרו במעצר.

במקומם נעצרה הצעירה הבריטית, שחזרה בה מתלונתה הראשונית קצת יותר משבוע לאחר מכן. היא הואשמה כי בדתה את התלונה נגד הנערים, ובמשטרה באי חשדו כי היא עשתה זאת מאחר שכעסה על כך שצולמה במהלך קיום יחסי מין עם כמה מהם.

לפני כשנה פורסם כי הצעירה תמשיך בתביעה והעברת התיק לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. זאת, לאחר הודעת הרשויות בקפריסין כי לא יפתחו מחדש את החקירה בעניין. לדברי סנגורה, עורך הדין מייקל פולק, "הניצחון ההיסטורי הוחמץ לאחר שהתובע הכללי של קפריסין שלל חקירה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully