וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים כשלו: פרשת הצעירה הבריטית מאיה נאפה תצטרך הכרעה של בית הדין האירופי

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 19:34

לאחר זיכוי הצעירה בעליון במדינה, היא ציפתה כי המשטרה הקפריסאית תפתח את תיק האונס מחדש. אלא, שהתברר כי אין כל כוונה כזו. הפרשה הגיעה לבית הדין האירופאי לזכויות אדם, אך הפשרה שהציע נדחתה על ידי שני הצדדים - והוא יצטרך להכריע בפרשה שהסעירה את ישראל

בווידאו: סניגורה של הצעירה מגיב להחלטת ביהמ"ש העליון בקפריסין לקבל את ערעורה/צילום: חשבון הטוויטר של המצולם

בית המשפט האירופי לזכויות אדם ייצטרך להכריע בקרוב בעניינה של הצעירה הבריטית, לאחר שהצעירה וממשלת קפריסין לא הצליחו להגיע להסכמות. התביעה מגיעה בעקבות החלטתה של ממשלת קפריסין לא לפתוח מחדש את תיק האונס, זאת למרות שבית המשפט העליון במדינה זיכה את הצעירה מההאשמות על תלונת שווא.

בשנת 2019, הואשמה הצעירה על ידי בית משפט מקומי כי בדתה תלונת שווא נגד חבורת הישראלים וטענה כי אנסו אותה. אולם, לאחר החלטה זו, הודיע בית הדין העליון במדינה כי ברצונו "לחשוב מחדש" על התוצאה המשפטית, ולבדוק את החקירה שהביאה למסקנה זו. מבדיקות של פעולות המשטרה, עלה כי הצעירה הבריטית עברה חקירה לילית ארוכה, ללא היוועצות בעורך דין, ובסיומה "הודתה" כי בדתה כביכול את תלונתה.

הצעירה הבריטית מגיעה למתן עדות בבית המשפט באיה נאפה. ללא, אתר רשמי
הצעירה הבריטית מגיעה לתת עדות, 2022/אתר רשמי, ללא

לאחר אותה החקירה, שוחררו הישראלים החשודים ושבו לארץ. במקביל, נעצרה הצעירה והייתה מצוייה בתנאים מגבילים, במסגרתם רותקה לאי לחצי שנה. זאת, בעוד שחוקרי המשטרה והתביעה טוענים שוב ושוב כי שיקרה. הצעירה סירבה לקבל את פסק בית המשפט, ועירערה על ההחלטתה לביתה משפט העליון. בשנת 2022 התקבל עירעורה והיא זוכתה מאשמה.

לאחר זיכויה של הצעירה בבית המשפט העליון, היא ופרקליטיה ציפו כי המשטרה הקפריסאית תפתח מחדש את תיק האונס. אלא, שהתברר שלקפריסין אין כל כוונה כזו. עורכי הדין של הצעירה הביאו את טענותיה לבית הדין האירופאי לזכויות אדם, שם תבעו את ממשלת קפריסין, בטענה שרשויות החוק כשלו בחקירת התלונה. בית הדין הציע לצדדים להגיע לפשרה מחוץ לבית המשפט, אך התקשורת בקפריסין מדווחת כי שני הצדדים מסרבים.

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
למרות הזיכוי מאשמה, המשטרה לא פתחה את תיק האונס. בית משפט באיה נאפה/יואב איתיאל

בימים אלו, הצעירה הבריטית, שעכשיו היא בת 23, עומדת על שלה ועל התביעה שהגישה לפני שנה בבית הדין האירופי. פרקליטיה נחושים לקבל צדק עבורה ונלחמים ברשויות המדינה, הטעונות כי "לא נפל רבב בהתנהלותן". כעת, יצטרך בית הדין האירופי להכריע, ארבע שנים לאחר אירוע האונס בליל 17 ביולי 2019. ההליך המתנהל בעיקר באופן של הגשת טיעונים בכתב ומסמכים, עוד עלול להמשך זמן רב.

עורך הדין הבריטי מייקל פולק, המייצג את הצעירה מטעם "Justice Abroad", אישר את הדברים אך בחר שלא להגיב תוך שההליך מתנהל.

חוף באיה נאפה, קפריסין. -, אתר רשמי
הרשויות בקפריסין: "לא נפל רבב בהתנהלותינו"/אתר רשמי, -

עורך הדין ניר יסלוביץ' שייצג ארבעה מהצעירים הישראלים בהם החשוד המרכזי, אמר לוואלה! בהתייחסות כי "לא בכדי רשויות החקירה בקפריסין סבורים ומתעקשים שהבריטית פשוט הגישה תלונה שקרית, מאחר והוצגה בשעתו אסופת ראיות המלמדת שאין בתלונה שום אמת, אלא רק שקר מוחלט. משכך, החקירה הסתיימה כשכל הנערים שבו ארצה לאחר שנוכה מהם כל חשד והנני מברך על כך."

בשנת 2019 טענה הצעירה הבריטית כי נאנסה על ידי 12 צעירים ישראליים. במהלך החקירה נמצאו סרטונים המתעדים את המקרה ב11 טלפונים ניידים שהיו ברשותם של הצעירים הישראלים. עוד באותו החודש, שוחררו הצעירים ממעצר וחזרו לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully