וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתערת ודוקרת בחוזקה: תיעוד רגעי ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 6:22

המשטרה פרסמה את התיעוד הדרמטי משער האריות שבו המחבלת, שפניה מכוסות בחיג'אב, מנסה לדקור את רס"מ ע' - שהגיב מיד ונרטל אותה בחוזקה לקרקע. "מיד הבנתי שמדובר במחבלת, לא ביצעתי ירי כי היו במקום עוברי אורח", סיפר. מפקד המחוז שיבח: "תגובה חדה ונחושה"

ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 05 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

המשטרה פרסמה הלילה (שלישי) את תיעוד רגעי ניסיון פיגוע הדקירה שאירע אמש בשער האריות בירושלים. בתיעוד נראית המחבלת, פלסטינית תושבת ג'נין בת 44, מגיעה לאזור שער חוטה כשפניה מכוסות בחיג'אב. היא שולפת סכין ומנסה לדקור כמה פעמים את רס"מ ע', שוטר משטרה כחולה שעומד בצד הדרך. רס"מ ע' בתגובה בועט בה, ומנטרל אותה לקרקע. מיד לאחר מכן, מצטרפים אליו כוחות נוספים של המשטרה הכחולה ומג"ב. השוטר לא נפגע מהדקירה, בזכות אפוד המגן שלגופו.

רס"מ ע' שחזר את רגעי ניסיון הפיגוע: "במהלך משמרת בעיר העתיקה בשער חוטה, הסתערה לעברי אשה והחלה לדקור אותי באזור המותניים בחוזקה. מיד הבנתי שמדובר במחבלת. לא ביצעתי ירי כי היו במקום באותה עת עוברי אורח. הדפתי אותה בידיים וברגליים והשתמשתי בכוח בכדי לנטרל אותה. הסכין נשמטה מהיד שלה".

עוד מוסיף השוטר: "כשהיא הייתה מרותקת על הרצפה וחלפה הסכנה, אני וצוות מג"ב שהיה בסמוך אליי השתלטנו עליה ועצרנו אותה. הבנתי שהאפוד שמר עלי ומנע את חדירת הסכין לגופי. אני ויתר שוטרי מרחב דוד שפועלים כאן נמשיך לפעול נגד מחבלים ומחבלות ולשמור על הבטחון".

ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 05 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 05 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, שיבח את רס"מ ע' על תגובתו המהירה: "המציאות מחייבת אותנו לדריכות מבצעית גבוהה כל הזמן ותגובה מהירה. במקרה זה נטרול מחבלת שהסתערה וניסתה לרצוח שוטר באמצעות דקירות סכין. תגובת השוטר הייתה מיידית, חדה ונחושה וכך גם של הכוח שהיה עמו. השוטר התעשט מהר ופעל לנטרול המחבלת והסכנה שנשקפה ממנה בכוח. אפוד המגן שעל גופו מנע פגיעה בו - מה שמוכיח גם את החשיבות של ציוד המיגון שעל השוטרים".

"לצד המשך פעילות לסיכול טרור, עלינו להמשיך להגיב בצורה מהירה, מקצועית וחדה אל מול איום 'המפגע הבודד', שפוגש אותנו בחודשים האחרונים לעיתים קרובות בדמות נערים צעירים, ובמקרה הזה - מחבלת בשנות ה-40 לחייה. יש למצות עמה את החקירה והדין עד תום, ולהמשיך בפעילות מבצעית יזומה לסיכול טרור ולאיתור איומי פח"ע מכל סוג שהם במרחב", אמר מפקד המרחב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 05 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 05 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

בזירה נתפסה הסכין שעמה בוצע ניסיון הפיגוע. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הוזעקו לזירה עם קבלת הדיווח.

בתוך כך, מוקדם יותר היום נעצרו שלושה פעילי חמאס שאחראים לשורה של פיגועים במחנה הפליטים ג'נין לאור יום. במהלך הפעילות נרשמו חילופי אש בין חמושים ללוחמים ולא דווח על נפגעים לכוחותינו. שלושה פלסטינים נעצרו על ידי הכוחות, שניים מהם נפגעו מאש הלוחמים. הם היו על פי החשד מעורבים בייצור ושיגורי רקטות לעבר ישראל והועברו לחקירת שב"כ. הפלסטינים טענו כי הצליחו להפיל רחפן של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully