וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מספיק ראיות כדי לשלוח אותם לכלא": הדיון על אונס הצעירה הבריטית בקפריסין

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 23:31

באולם הקטן בבית המשפט בעיירה פראלימני גוללה התובעת את עדותה הקשה של בת ה-20, שבה סיפרה כיצד חמשת הישראלים אנסו אותה ללא רחמים: "ניסיתי לברוח, אבל הוא דחף אותי למיטה". עוד חשפה כי עדויות מאבטח ואיש צוות מאששות את גרסתה: "היא התחילה לבכות, הוא הבין שנאנסה"

בווידאו: ניר יסלוביץ', עורך דינם של הנערים החשודים באונס בקפריסין: "אעשה כל שניתן כדי להגיע לשחרור מוקדם"/מערכת וואלה!

באולם הקטן של בית המשפט של מחוז פמגוסטה בעיירה פראלימני שבקפריסין נכחו היום (שני) כמה מקרובי משפחתם של הנאשמים באונס הצעירה הבריטית באיה נאפה. התובעת גוללה בפני השופט את כתב האישום המייחס לחמשת הצעירים ישראלים עבירות של אינוס בנוסף לעבירות מין קשות אחרות, תוך התעללות ופגיעה בכבודה של הצעירה. היא ציינה כי מדובר בעבירות חמורות וכי התביעה אינה מסכימה לשחרורם בערבות. "הם יכולים ללחוץ על עדים לחזור בהם מעדותם במשטרה", אמרה.

היא תיארה את עדותה של הצעירה, מסרה שהיא זיהתה את הנאשמים, חמישה חברים בני 20-19 ממג'ד אל-כרום, שהם משכו אותה בידה לחדרם בכוח, וכי כבר בהמשך יום האונס היא הלכה למשטרה ומסרה את גרסתה שממנה ציטטה באולם.

"הייתי בבריכה עם החברים שלי. אדם אחד התקרב אליי ונגע בי מאחור. כשיצאתי מהבריכה הוא עקב אחריי, תפס אותי, משך אותי לחדר שלו, פתח את הדלת עם המפתח שלו ודחף אותי פנימה, לחץ אותי על המיטה וניסה להוריד לי את בגד הים", סיפרה. "ניסיתי לברוח אבל הוא דחף אותי למיטה. אחר כך מישהו דפק בדלת, הוא הלך לפתוח להם ונכנסו עוד שניים".

איה נאפה 29 ביולי 2019. יואב איתיאל
"משך אותי לחדר שלו". איה נאפה, ארכיון/יואב איתיאל

היא תיארה כיצד תוך כך אחד משך בשערה, וציטטה את עיקרי עדותה. "יש מספיק ראיות כדי לשלוח אותם לכלא", טענה התובעת בפני השופט אחרי שתיאוריה נמשכו באונס שנמשך ונמשך ופרטו את חלקו לכאורה של כל אחד מהנאשמים. היא מסרה לבית משפט כי הצעירה, שהייתה בתולה עד אותו אירוע מחריד, ניקתה עצמה עם הסדינים.

"הם ראו את הדם ונבהלו. עד אז לא קיימתי יחסי מין עם אף אחד", סיפרה לחוקרים. התובעת הוסיפה כי בדיקת רופא שנעשתה לה אכן מאששת בבירור את הטענה הזו, שמסבירה גם את הדם שנמצא בחדר. התובעת סיפרה כי אחד ממאבטחי המלון מסר שכשהגיע לחדר שני אנשים ניסו לנקות את הרצפה ואת המיטה וכי ראה דם גם על הקיר בחדר האמבטיה.

"כשהיא חשבה שהיא יכולה לצאת מהחדר היא ירדה במדרגות וסיפרה לחבר את כל מה שקרה", הוסיפה התובעת. "יש עד אחד, איש צוות מהמלון, שראה אותה אחרי המסיבה, לא זכר מתי ובזמן ששאל אותה מה קרה היא התחילה לבכות, הוא שאל אם מישהו עשה לה משהו, והוא הבין מהתשובה שזה משהו על אונס. עוד עדה סיפרה שהגיעה לקבלה בחורה בוכה שירדה בטיפוס ממרפסת קומה שנייה ואמרה שהיא נאנסה".

עוד בוואלה!

עורך דינם של החשודים באיה נאפה: "חשוד נוסף צילם את המעשה - ושוחרר"

לכתבה המלאה
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
"הוא הבין שהיא נאנסה". בית המשפט במחוז פגמוסטה/יואב איתיאל

דיון נוסף בבקשת השחרור בערובה צפוי מחר. תחילת המשפט נקבעה ל-5 באוקטובר. הוא צפוי להישמע בפני הרכב שלושה שופטים. "התובעת הניחה היום בפני בית המשפט את העובדות של אונס קבוצתי מחריד", אומר לוואלה! עורך הדין הבריטי מייקל פולק מארגון צדק בחו"ל המייצג את הבריטית בת ה-20, "האישה הצעירה נותרת נחושה לראות את הצדק נעשה במקרה הזה ולהבטיח שאותו דבר לא יקרה לנשים אחרות".

מייקל פולק, עורך דינה של הצעירה הבריטית המואשמת בתלונת שווא על האונס הקבוצתי בקפריסין, נכנס לדיון בעיניינה בבית המשפט בלרנקה. ה-17 לאוקטובר 2019. יואב איתיאל
"נחושה לראות את הצדק נעשה". עו"ד פולק/יואב איתיאל

בד בבד, בבריטניה מתקדם בעצלתיים קמפיין גיוס המונים לסיוע לצעירה, הנואשת לעזרה בהוצאות המשפטיות שכבר נכפו עליה ושהיא עוד צפויה להן תוך שהמשפט מתנהל.

"עיון בחומר החקירה מגלה כי חומר החקירה שנאסף על ידי המשטרה מלא בחורים כגבינה שוויצרית", אומר לוואלה! בתגובה מנגד עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג שניים מהנאשמים הטוענים כי כלל לא באו במגע עם הצעירה הבריטית, "הנני סמוך ובטוח כי בדומה לתיק הקודם באיה נאפה של האונס שלא היה ולא נברא כך גם יוכח בתיק הנוכחי שמרשי הינם חפים מכל פשע". יאניס הבריס (יניב הברי), עורך הדין הקפריסאי-ישראלי, אמר לסוכנות הידיעות אסושייטד פרס כי "כפי שהדברים עומדים כעת, אנחנו לא סבורים שבוצע שום פשע" וכי שלושת הצעירים אותם הוא מייצג יכפרו באשמה. חבר נוסף של החמישה שוחרר ושב כבר לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully